zwanger worden na een ma of mk deel 5

@mama_chantal wrote:

Hier dringt t nog steeds niet door :doh:

Manlief zei vlak na de echo, wat nou als ze per ongeluk een filmpje heeft aangezet, kan haast niet omdat ze, zeer pijnlijk, ook nog de eierstokken ging bekijken en t beeld die ook liet zien, maar ik denk dat ik t daardoor nog moeilijker kan geloven :wall:

Maar indd de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar t blijft onvoorstelbaar dat ik echt zwanger ben van een beebje met kloppend hartje, al ben ik onwijs zenuwachtig voor de komende weken… :pray:

wat geweldig dat je weer zwanger bent!

kan me je onzekerheid wel voorstellen hoor!

maar als de echo goed was dan is het toch echt zo! :smiley:

@Petatje wrote:

ooh Esther ik snap heel goed wat je bedoeld.

Had ook zoiets van:wanneer zou ik men ei hebben,wanneer moet ik ongi worden…ik snap de onzekerheid!

Wij hebben lekker om de twee dagen geknuffeld en kan vandaag wel vertellen dat ik zwanger ben…zit op dag 34 nu denk ik…denk dat ik nu 11 dpo ben of 12 dpo? :think:

iig,die gevoelens zijn heel normaal. :hug:

Succes met klussen haha en hopelijk voor jou binnen 14 dagen ook fantastisch nieuws! :pray:

super hoor dat je weer zwanger bent! :thumbup:

wat bedoel je met de afkorting dpo?

dat kan ik niet… :think:

weten jullie ook als je weer zwanger bent na een mk, of je dan in een eerder stadium een echo mag?

want bij mij was het al mis met 6 weken maar de mk kwam pas met 9 weken, al die weken heb ik gedacht vrolijk zwanger te zijn terwijl beebje het al niet meer deed :frowning:

dat wil ik echt niet weer! Ik zou dan graag eerder een echo willen, met 7 weken ofzo en dan rond 12 weken weer.

maar ik weet niet of dat gebruikelijk is.

Dat mag je aangeven!

Ikzelf kreeg ook al eerdere echo’s, behalve bij deze zwangerschap (wilde ik zelf niet).

Als je het aangeeft dat je dit graag wilt, doen ze het meestal toch wel!

Ja, vaak doen ze na een eerdere miskraam wel een vroege echo.

Maar een heel vroege echo hoeft dus niet altijd gunstig te zijn. Sowieso weet je dan nog niet zeker of er een hartje klopt. En kijk naar mama chantal. Zij had een vroege echo met 6 weken, daarna een met 7 weken en toen werd haar dus verteld dat er geen vruchtje zat… veel verdriet en vlak voordat ze een curettage wilde ondergaan bleek er dus wél een vruchtje met kloppend hartje. Wachten tot 8 weken is dus aan te raden.

Maar dat is dan wel fijn. Eén met 8 en één met 12 weken. Gewoon om vragen bij de vk.

Inderdaad, ik heb het nu ook gehad met de bijna 9 weken en de 12 weken.

Bij Y.ari al (door eerdere miskramen) bij de 6 weken. Het hartje klopte net van Y.ari toen, en het kon dus 2 kanten op werd er mij verteld omdat het hartje echt net klopte dus nog niet zo krachtig etc.

Nou zo’n echo is dus niks voor mij :shifty:

ja dat is ook weer waar.

daarom hoef ik idd ook geen echo bij 5 of 6 weken, maar iets later en dan wel rond 12 weken nog weer.

want een goede echo bij 7 weken is natuurlijk ook nog geen garantie…

tjee, dat is ook raar geen goede echo bij 6,7 weken en dan later wel, wat wonderlijk eigenlijk!

maar idd, een berg verdriet om niks dan… :frowning:

@Cin. wrote:

Inderdaad, ik heb het nu ook gehad met de bijna 9 weken en de 12 weken.

Bij Y.ari al (door eerdere miskramen) bij de 6 weken. Het hartje klopte net van Y.ari toen, en het kon dus 2 kanten op werd er mij verteld omdat het hartje echt net klopte dus nog niet zo krachtig etc.

Nou zo’n echo is dus niks voor mij :shifty:

nee daar zou ik ook maar onzeker van worden denk ik…

dan weet je alleen maar dat er wel echt wat zit, maar nog niet of het goed gaat.

ik zou liever met 7 of 8 weken een echo willen.

maar goed, eerst nog maar eens zwanger worden.

we hebben iig vrijdag en gisteravond goed ons best gedaan :mrgreen:

weet alleen totaal nog niet wat ik moet voelen qua lijf, waar ik ergens zit in mn cyclus.

soms voel ik een steekje en denk ik: O, zou ik mn ei hebben???

maar voor hetzelfde geld word ik eerst nog gewoon ongi.

“gewoon” afwachten dus maar…

ben ik erg goed in hoor… :liar: :liar: :liar: :thumbdown:

gelukkig gaan we over 5,5 week op vakantie, dus heb wel wat leuks om naar toe te leven.

we hebben ook al wel grapjes gemaakt dat we in augustus misschien wel een klein Italiaantje gaan maken :smiley: 8)

Ja dat afwachten, pff wat een geduld hebben we dan allemaal he :liar:

Verschrikkelijk is het soms!

Nou ja, kan ook erg leuk zijn natuurlijk, een klein Italiaantje maken 8) :inlove:

Een kleine Roma hahaha!

Qua cyclus is het echt afwachten ben ik bang. :pray: voor je!

@Cin. wrote:

Nou ja, kan ook erg leuk zijn natuurlijk, een klein Italiaantje maken 8) :inlove:

Een kleine Roma hahaha!

ja of een Luca :inlove: :mrgreen:

ja idd geduld hebben

en eigenlijk mag ik niet klagen hoor, was nu de 1e poging al zwanger en met beiden meiden ook binnen 2 mnd.

dus ik ken het niet om lang te moeten wachten.

ik was heel verbaasd dat ik nu weer zo snel zwanger was, omdat ik nu wat ouder ben dan toen met de meiden had ik dat niet verwacht…

geweldig trouwens dat jullie nu een meisje krijgen! :inlove:

@Esther28 wrote:

@Petatje wrote:

Had ook zoiets van:wanneer zou ik men ei hebben,wanneer moet ik ongi worden…ik snap de onzekerheid!

Wij hebben lekker om de twee dagen geknuffeld en kan vandaag wel vertellen dat ik zwanger ben…zit op dag 34 nu denk ik…denk dat ik nu 11 dpo ben of 12 dpo? :think:

Succes met klussen haha en hopelijk voor jou binnen 14 dagen ook fantastisch nieuws! :pray:

days past ovulation dus 11 of 12 dagen na men ei :slight_smile:

over de echo,ik ga morgen bellen voor binnen een week of 2.5 denk ik…

Dan zien we wel weer verder.

Ach Esther, helaas welkom hier meis :hug: :hug:

Ik heb ook eerdere echo’s gekregen na 2 miskramen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik een ontzettend lieve echomeneer had waarbij ik dag en nacht mocht bellen als ik in paniek was of twijfels had.

Maar over het algemeen is het wel zo dat je dan eerder mag.

Sterkte meis en dan ook nog op je trouwdag :frowning:

@Esther28 wrote:

@Cin. wrote:

Een kleine Roma hahaha!

ja idd geduld hebben

en eigenlijk mag ik niet klagen hoor, was nu de 1e poging al zwanger en met beiden meiden ook binnen 2 mnd.

ik was heel verbaasd dat ik nu weer zo snel zwanger was, omdat ik nu wat ouder ben dan toen met de meiden had ik dat niet verwacht…

Ja haha of een Luca inderdaad :inlove:

Nou dan wordt jij snel zwanger inderdaad! Erg fijn lijkt me dat…alleen kan het ook weer tegenvallen als het nu misschien wel juist wat langer zou duren. Komt goed :pray:

Ja dank je wel, helemaal verbaasd na 2 jochies maar wel kei leuk!

Wel wennen ook natuurlijk haha, die meisjeskleding, spulletjes etc.

hier zouden we geen vroege echo’s krijgen, maar we kwamen er via een echo achter dat ik zwanger was, dus wij hebben onze 3e met bijna 8 week voor het eerst gezien (nou ja wij… ik… 3 week ervoor was ik namelijk niet zwanger volgens de testen en volgens de echo die toen gemaakt werd… ik was dus alleen met nummer 2 in het zhuis, manlief aan het werk… lachen om op 1 april te kunnen bellen met ‘ik ben zwanger’ dat vind ik geen goeie grap ‘nee maar het is ook waar’ oh ik moet even gaan zitten geloof ik).

Ik wou overigens ook geen echo voor de 10 week omdat het bij de ma dus met 9 weken en 5 dagen gestopt was. Elke goede echo voor 10 week zou voor mij schijnveiligheid zijn geweest.

Ondanks dat wij dus met die echo er achter kwamen dat ik zwanger was en bijna 8 weken onderweg en dolblij… werd ik die avond alleen maar doodsbang, want ik was nog niet over de termijn van de misgelopen zw.schap heen.

Ene kant was het maar goed dat ik zo snel zwanger was (kon ik er niet bij stil staan dat je weer door die slopende eerste periode heenmoet), maar andere kant was het misschien ook wel te snel, de ma had amper een plek en ik was alweer zwanger… heb ik de hele zw.schap ook met vlagen wel last van gehad.

@Petatje wrote:

@Esther28 wrote:
@Petatje wrote:

days past ovulation dus 11 of 12 dagen na men ei :slight_smile:

oh aha, ik snap em!

@Petatje wrote:

over de echo,ik ga morgen bellen voor binnen een week of 2.5 denk ik…

Dan zien we wel weer verder.

spannend!

@Marieke_5000 wrote:

Ach Esther, helaas welkom hier meis :hug: :hug:

Ik heb ook eerdere echo’s gekregen na 2 miskramen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik een ontzettend lieve echomeneer had waarbij ik dag en nacht mocht bellen als ik in paniek was of twijfels had.

Maar over het algemeen is het wel zo dat je dan eerder mag.

Sterkte meis en dan ook nog op je trouwdag :frowning:

dank je Marieke,

fijn dat je een echomeester had waar je dag en nacht terecht kon!

ja op onze trouwdag, dat was wel extra zuur…

hoe is het mogelijk he, van alle 365 dagen die er in een jaar zitten, uitgerekend op onze trouwdag…

die had ik me dan ook wel anders voorgesteld.

in plaats van koffie met gebak lag ik 's middags op bed met paracetamol tegen de buik en rug pijn.

gelukkig werd dat snel minder toen ik “het” eenmaal verloren was.

@Cin. wrote:

@Esther28 wrote:
@Cin. wrote:

Een kleine Roma hahaha!

ja idd geduld hebben

Ja haha of een Luca inderdaad :inlove:

Nou dan wordt jij snel zwanger inderdaad! Erg fijn lijkt me dat…alleen kan het ook weer tegenvallen als het nu misschien wel juist wat langer zou duren. Komt goed :pray:

Ja dank je wel, helemaal verbaasd na 2 jochies maar wel kei leuk!

Wel wennen ook natuurlijk haha, die meisjeskleding, spulletjes etc.

ja dat kan ik me voorstellen, dat zou ik hier hebben als wij ooit een jongetje zouden krijgen, dat ben ik ook niet gewend…

lijkt me best raar eerst…

ja elke maand dat het nu bij ons langer duurt is gelijk een tegenvaller

ik weet heel goed dat het normaal is om een half jaar of een jaar bezig te zijn, maar dat ken ik niet … hopelijk blijft ons dat bespaard.

@mamaMarije wrote:

Ondanks dat wij dus met die echo er achter kwamen dat ik zwanger was en bijna 8 weken onderweg en dolblij… werd ik die avond alleen maar doodsbang, want ik was nog niet over de termijn van de misgelopen zw.schap heen.

.

dat kan ik me heel goed voorstellen!

ik zou een volgende keer ook echt toeleven naar de 9 weken en hopen om die goed voorbij te komen en dan de 12 weken natuurlijk nog en 16 weken vind ik ook weer zo’n mijlpaal.

maar het onbezorgde is er wel af ja, dat denk ik zeker!

maar goed, ik hou mezelf nu maar voor dat het gewoon niet goed zat en dat we nu behoed zijn voor misschien wel iets veel ergers bij de 20 weken echo…

het ergste mis ik gewoon het zwanger zijn, de plannen die je maakt, wanneer gaan we het de kids vertellen en daarna zouden ze een foto van de echo mee naar school mogen om het te vertellen, ik keek er zo naar uit!!

ze zouden het zo geweldig vinden om een brusje te krijgen, vragen er ook vaak om.

gelukkig wisten ze nu nog van niks…

zelf vind ik het nog het moeilijkste dat je je plannen zo bij moet stellen en dat onzekere weer en ook zonde van de tijd, misschien zijn we straks wel weer maanden verder (als het al weer mag lukken)… onze jongste wordt in oktober al 4… en ik zelf in november 34, dus ik word er ook niet jonger op. ik zit steeds zo te rekenen en was zo blij dat het in 1x raak was en we dus geen “verloren tijd” hadden en nu is dat maar weer afwachten…