Ooow meis…wat een narigheid zeg :hug:
Ik heb nooit voor de keuze gestaan, tijdens de operatie om de EUG te verwijderen ben ik meteen gecurreteerd. En na de bevallingen ook beide keren omdat ze toch bezig waren (tja, 8) )
En ik geloof dat ik in jouw geval ook voor een curretage zou gaan, als dat kan en mag natuurlijk. Dan weet je zeker dat het achter de rug is en dat je door kan met alles…
Hele hele hele dikke :-* voor jou meis…ik vind het zo verdrietig voor jullie…
Kim, loop jij rond met een kussen onder je shirt :mrgreen: :shock: :lol: :-* ! Jemig, jouw lijf denkt echt zwanger? HOPPA
Ja Mayo, lekker warm nu dat kussen :lol: :lol: Maar gaat hard hè :shifty: :inlove: :-*
Mama chantal mischien een domme en mischien wel en onbedoeld kwetsende vraag maar ik heb zelf geen ervaring met curretage maar een vriendin van mij had ook een mk en zou gecurreteerd worden maar wilde nog 1 echo om zeker te weten dat het ook echt niet goed zat en daar zagen ze op die echo een kloppend hartje bleek dat het termijn van haar zwangerschap niet klopte en dat kloppend hartje word dit jaar alweer 2 jaar. Mijn vraag aan jou is dan ook of je niet nog een echo krijgt voordat je die pillen krijgt? Ik heb bij mijn vmk ook 2 echo’s gehad om enerzijds te kijken of het uit zichzelf schoon werd en toch die minieme kans uit te sluiten dat ze niet te vroeg waren met de diagnose… :shifty:
Sorry als de vraag echt overbodig is maar tja ik vroeg me het gewoon af.
lees hier afentoe nog mee en ondanks dat ik na mijn ma nog 2 gezonde kinderen heb mogen krijgen voel ik het verdriet gewoon als ik weer nieuwe mama’s zie komen in dit topic of weeeer in dit topic zie komen.
Even voor Chantal :hug: en voor wat betreft borstvoeding… bij een gewone curettage mag je direct weer voeden als je wakker en helder bent.
Ik gaf ook nog borstvoeding toen ik mijn ma had. Bij ons was er wel een kindje gegroeid, maar met bijna 10 week is het hartje er mee gestopt. Hier kwamen we een week later achter en bij mij kwam er niks maar dan ook niks zelf op gang (gyn zei later dat er al behoorlijk veel placentaweefsel zat en dus goed vast in de baarmoeder… dat laat niet zomaar los). Het liefst had ik dat gewild, zag enorm op tegen de curettage en vooral de narcose… maar het is me 100% meegevallen (voor zover zoiets mee kan vallen :shifty: ). Curettage was 2 week na de echo dat het mis bleek te zijn.
Heel stom, maar ik putte toen ook nog wel een soort van troost uit de borstvoeding en was dan ook heel blij dat ik de ochtend na de curettage gewoon heerlijk even mijn grotere mannetje kon voeden.
Uiteindelijk was het dik 3 maand later alsnog gedaan met de borstvoeding, want toen bleek ik weer zwanger (kwamen we pas met een echo achter toen ik 8 week onderweg was… testen bleven negatief) en de produktie liep hard terug.
Die zw.schap is onze heerlijke peuter van 2,5 :inlove:
En nog voor iedereen die hem verder kan gebruiken ook nog een :hug:
Bedankt meiden :-*
Ik ga vanmiddag naar de gyn toe en eerst maar gewoon een gesrprek en kijk daar wel wat we gaan doen.
Sanne, toen de assistent me gisteren zei miss wil ze nog even een echo maken dacht ik ook meteen wat nou als er veel later, wonderlijk, toch nog een vruchtje is gaan groeien, maar ik probeer die hoop van me af te zetten, ik heb namelijk met 6 en 7 wrken een echo gehad, vruchtzak was wel groot genoeg voor een vruchtje van die grootte maar er zat echt geen vruchtje in
Maar ik denk indd dat ik miss toch nu voor de laatste keer die bevestiging zou willen krijgen…
dat lijkt me geen gekke gedachten hoor Chantal :-* …
Bij mij heeft de gyn een paar uur voor de operatie ook nog een laatste keer gekeken en aan mijn eileider gevoeld (aaauuuwww :silenced: ) om voor zichzelf 100% zeker te zijn dat het echt een EUG was.
Dus als je toch bij de gyn zit, zou ik er zeker om vragen :-*
Mama chantal, Heel veel sterkte vanmiddag kan me idd voorstellen dat je geen hoopt meer wilt koesteren zeker als je al 2 maal een echo hebt gehad :hug: :hug: Maar een extra echo just in case kan idd geen kwaad toch.
Chantal, wat fijn dat je vanmiddag al weer bij de gyn. terecht kunt meid :hug: Ik zou idd ook voor alle alle alle zekerheid die echo nog eens vragen, het is niet leuk om het nog eens bevestigd te zien waarschijnlijk, maar dan weet je het wel zeker :hug: :hug: :hug: Ik wil geen hoop kweken die je zelf ook al niet echt meer hebt :hug: :hug: :hug: Ik denk aan je meis :hug: :-* :-*
Ja t is alleen jammer genoeg niet mijn eigen gyn. Dus dat maakt t allemaal extra spannend, Vooral omdat er niet zulke goede ervaringverhalen rondgaan over die gyn …
Maarja we gaan t zien…
Chantal het is er eerder niet van gekomen maar eerst een hele dikke knuf meis :hug: :hug:
Heel fijn dat je vandaag al terecht kunt. Ik zou persoonlijk toch ook nog om een echo vragen. Voor een gyn is het ook fijn om te zien of er eventueel al “iets” gaande is, ook ivm een curettage.
Ik heb de eerste keer een medische curettage gehad. Mij is het zwaar tegengevallen. Heel veel bloedverlies, bijna met spoed naar het zh gekund daardoor omdat er ook koorts op kwam zetten. Die zakte gelukkig toen de vk kwam kijken.
Ik bleef maar vloeien en bij de nacontrole bleek er toch nog weefsel in mijn baarmoeder te zitten waardoor ik alsnog een curettage moest ondergaan.
Mij is nooit verteld dat je dan 3 maanden niet zwanger mag worden trouwens. Je lichaam geeft zelf aan of het er weer klaar voor is of niet.
Heel, heel veel sterkte lieverd :-*
Mama Chantal, bekijk het van de positieve zijde als je nog een echo krijgt kijkt die andere gyn er met frisse ogen na. Nogmaals in ieder geval heeeeeeeel veeeeeel sterkte vanmiddag :hug:
Enne over slechte verhalen over een gyn, sanne heeft net zo lang gewacht totdat de dienst van de niet zo’n leuke gyn in dat ziekenhuis voorbij was, die had geen zin om als eerste die man te moeten zien na de geboorte :lol:
Ze heeft t makkelijk gemaakt, hoef niet meer te kiezen :inlove:
Eeeuh… kun je je iets verduidelijken?
Ohw chantel is het wat ik denk dat je bedoelt, toch blij dat je een echo hebt gehad :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
@Tierrr wrote:
Eeeuh… kun je je iets verduidelijken?
Ja hoor wil ik wel :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: :inlove: :shock: :inlove:
Ik blijk zoals de gyn dat zei, intact zwanger… :shock: :inlove: :dance: :inlove: :dance:
Ze maakte de echo en ik dacht huh ik zie wat, ik denk nou t zal wel, ze zegt je bent intact zwanger, dus ik zeg al huilend volgens mij zie ik een hartje kloppen :shock: Ja zegt ze dat klopt, en toen mocht ik niet meer huilen want dan bewoog mijn baarmoeder te veel :lol: Om op te meten :lol:
Ze had niet zulke goede ogen dus beetje lastig opmeten maar kwam toch op 7,5 weken, anders had ik al 8,2 geweest volgens eigen berekeningen. Maar kan alsnog paar dagen schelen…
Ze reageerde niet op de vraag hoe t kon, 2 weken achter elkaar niets zien en dan nuineens zo’n grote beeb al…
Maar verrassing , beebje is goed in verstoppen :shock: :think: :lol:
Ik ben blij dat we niet hebben gewacht tot maandag en meteen afsrpaak voor curretage hebben gemaakt, stel je voor hadden ze mijn levende kindje gewoon weggehaald :shock:
En Sanne super goed advies dus, t versterkte mijn gevoel van die rare gedachte, maar ik dacht miss zit erineens een mini beebje van 4 weken, maar verrassing t is toch echt al zover als verwacht :inlove:
Ohw geweldig Chantal , het is je echt gegunt hoor :inlove: Nu lekker gaan genieten van je zwangerschap he al zal dat vast nog wel een beetje onwennig zijn.
Ow Chantal…kippenvel all over hier! Meis meis meis, wat een wonder, wat een geluk, wat heeft het “moeten zijn”!
:-* :-* :-*
Hey Debke moet jij niet gaan bevallen ipv kokken hahahha. Al last van gerommel, of gaat het nog wel even duren denk je.
Chantal :shock: Kippenvel meid!!!
Gefeliciteerd :inlove:
Doet mij denken aan een dochter van een collega van mam. Die ging voor een curretage, want het vruchtje was dood volgens VK.
Voor de curretage echo gehad, om te kijken van hoe en wat. En wat zeggen ze: een mooi bewegend kindje met hartje!!!
Oh super zeg voor jullie :dance: :dance: :dance:
:inlove: :inlove: :-
Ja ik had de test en fotos al weggegood :oops:
Dus manlief heeft zojuist in onze vuilnisbak staan graaien en met succes :inlove: Ik had hem gelukkig weer terug in verpakking gedaan dus de test is nog helemaal gaaf :inlove:
Fotos zijn helaas echt weg maar vind dat t minst boeiend :mrgreen:
Ja deb egoist, wij willen je practige meid ook zien :inlove: :mrgreen: :-