zwanger worden na een ma of mk deel 5

mama_chantal Wij waren ook al bezig met de “babykamer” gereed maken en ons erop in aan het stellen. Komt altijd hard aan als je het dan hoort. Wat ik zelf gemerkt heb (en ook tig x als advies gekregen) verwerk het op je eigen manier en tempo. Wij zijn er heel snel overheen gestapt en denken heel erg nuchter van volgende keer beter. Maar toen collega van mij vanmiddag vertelde dat zij ongeveer net zo ver is als dat ik had moeten zijn kreeg ik een brok in me keel. Zullen voorlopig altijd van dat soort momenten zijn.

Lieve Chantal, Gewoon even die knuffel, omdat je het nodig hebt :hug:

De rest is eigenlijk al gezegt, neem vooral je eigen tijd!

Laat je emoties toe…

Sterkte meid :-*

:hug: mama_chantal. hoe gaat het vandaag? :hug:

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar… :hug:

Komt er al iets los??

:-* Bedankt jullie zijn lief, lief dat jullie 't vragen.

Ja gaat op zich wel beter, helaas gebeurt er nog totaal niets en daar baal ik dan wel weer t meeeste van :cry:

Jasses, balen zeg… als het dan toch mis is, dan wil je gewoon dat het klaar is he? Dat je door kunt. En dan zónder curettage, gewoon dat je lichaam het zelf oppakt… bah, heb zo met je te doen meid, niet leuk…

Bezorgt je lieve ventje je wat afleiding?

ben het met tierrr eens. Als het dan toch verkeerd zit liever zo snel er vanaf zodat je lichaam kan herstellen. Kan me goed voorstellen dat je ervan baalt mama_chantal

@mama_chantal wrote:

:-* Bedankt jullie zijn lief, lief dat jullie 't vragen.

Ja gaat op zich wel beter, helaas gebeurt er nog totaal niets en daar baal ik dan wel weer t meeeste van :cry:

Even een knuffel…Het is emotioneel ook zo slopend als het niet los komt :hug:

Het is al erg emotioneel allemaal, en dan “het niet loskomen” maakt het nog vervelender.

Ik hoop voor je dat het nu snel genoeg loskomt, en jij ook die duidelijkheid hebt meid :hug:

:-*

Chantal :hug: :hug: :hug: hebben ze in het ziekenhuis niks tegen je gezegd? Ik bedoel, het vruchtzakje is wel mooi op grootte, dus ik ben bang dat jouw lijf nog helemaal niet in de gaten heeft dat het niet klopt :frowning: Ik weet van mijn zus (is niet positief sorry) die kreeg rond 11/12 weken een echo (dat is 17 jaar terug hoor) en toen bleek ze ook zwanger van een windei… Bol buikje en alle zwangerschapsklachten, maar een lege vruchtzak :cry: Zolang de vruchtzak nog groeit komt er geen signaal en blijven er hormonen aangemaakt worden :thumbdown: Ik ben dus heel bang dat je weer gecuretteerd zult moeten worden :hug: :hug: Iedereen is anders, maar mede doordat bij de laatste echo de vruchtzak wel mooi op grootte was :cry: :hug: :hug: :hug: Sterkte lieverd, ik denk aan je :hug: :hug: :hug: :-*

Bedankt meiden :-*

En kim indd dat schiet ook dagelijks door mijn hoofd :frowning:

Zit ook sterk te twijfelen om med.curretage te doen, maar daarvoor dezeweek toch al te bellen, alleen mag ik dan waarschijnlijk geen bv geven? Vraag me af hoelang dan niet enzo…?

:hug: :hug: :hug: Voor jou Chantal :hug: :hug: :hug: Ja niet bij stilgestaan dat jij nog BV geeft natuurlijk… Ik heb even voor je gekeken op BV.com en ik vond dit;

Als de moeder een operatie ondergaat, moet ze een dag wachten voordat ze weer zelf kan gaan voeden

Niet waar!

Zodra de moeder bij is en zich ertoe in staat voelt, kan zij onmiddellijk na de operatie borstvoeding geven. Noch de medicijnen die tijdens de narcose zijn gegeven, noch de pijnbestrijding en de antibiotica die daarna zijn gegeven, maken het noodzakelijk voor de moeder om te stoppen met borstvoeding geven, behalve in uitzonderlijke situaties. Verlichte ziekenhuizen zullen ervoor zorgen dat het mogelijk blijft de borstvoeding volledig voort te zetten als de moeder of de baby opgenomen moet worden. Veel regels die de borstvoeding inperken, zijn er meer voor het gemak van het personeel dan voor het welzijn van de moeders en hun baby’s.

Ik neem dus aan dat je gewoon bv kunt blijven geven meis :hug: :hug: Verder moet je de keuze zelf maken, even los van het feit dat je lichaam misschien niet meewerkt natuurlijk :frowning:

Ik heb gisteren bij mijn zus nog eens nagevraagd en mijn verhaal klopte niet qua termijn :? Ze kwamen bij haar bij 13 weken erachter dat er niks meer zat, maar de vruchtzak groeide dus gewoon door en er had zich ook gewoon een placenta gevormd die doorging :? Zij hebben haar lijf ook nog de kans gegeven om het zelf af te stoten, maar dat deed het dus niet en ze is toen met 17 weken pas gecuretteerd :frowning:

Niet echt een opsteker, maar dan is het wel reëel wat ik vertel :hug: :hug: :hug: :hug:

Bedankt kim :-*

Nu vrsaag ik me alleen nog af of ik chem. Curretage en bv samen gaan, zal zelf ook eens googlen…

Maar twijfel er heel erg aan, ik ben zooo bang dat ik dan alsnog een curretage moet ondergaan :doh:

Ik moet zeggen dat t wachten me niet makkelijker wordt, mochtik ooit nog een keer voor deze keuze staan , wat ik zeker niet hoop!!, dan ga ik niet meer afwachten, valt me te zwaar :cry:

Gewoon even een :hug: , dat wachten is zooo moeilijk…

Mama chantal, sterkte met het wachten kan me goed voorstellen dat je het liefst het zo snel mogelijk achter de rug wil hebben, dan kan het verwerken beginnen :hug: :hug:

verschrikkelijk gevoel, dat wachten :cry: :hug:

Lieverd, dat is precies de reden dat ik steeds heb gezegd gelijk curetteren :shifty: Ze hebben mij 13 jaar ook ruim 2 weken laten lopen. Eerst een week met veel bloedingen en een kindje waar het hartje steeds langzamer van ging kloppen :cry: Maar ja dan mogen ze nog niks doen natuurlijk. En toen het hartje eenmaal gestopt was heb ik nog een week gelopen om te kijken of het zelf afkwam… Wel nog steeds heel veel bloed, maar uiteindelijk bleek het er nog steeds te zitten :cry: Nooit meer! Vorig jaar is maandag geconstateerd dat het kindje niet meer leefde en woensdag lag ik op de OK. Helaas is de curettage toen niet helemaal goed gelukt, waardoor ik juist nog 2x een chemische curettage heb gehad en bijna 2 maanden gerotzooi heb gehad, maar toch heb ik juli weer voor een snelle curettage gekozen omdat dat dat in mijn ogen wel de meest snelle en effectieve manier is :shifty:

Maar als je twijfelt meis, bel je gyn. en uit je zorg en stel je vragen, daar zijn ze toch voor! :hug: :hug: :hug: :-*

mama_chantal: dat wachten is ook niet fijn! Je wilt het liefst alles achter de rug hebben om het te kunnen verwerken.

Sterkte! :hug: :hug:

Nee klopt ik ben er ook helemaal klaar mee, dus gisteren gyn gebeld voor pillen om een miskraam op te wekken, moet daarvoor vandaag langskomen en krijg daar pillen en moet uur blijven om bloeddruk nog op te meten.

Maar gisteren zegt manlief ineens ja dan zal je waarschijnlijk 3 maanden niet zwanger mogen worden, en dsan ga ik daarop googlen en vind ik allemaal succes verhalen :roll: Maar niet heus. En dus geen antwoord evonden op mijn vraag maar alleen maar slechte ervarinen met opwekken…

En zit nu dus weer zwaar te twijfelen, want na de vorrige curretage raakte ik in de derde ronde alweer zwanger van Ti.m… En ben dus onwijs bang nu en verward :cry:

Wat naar allemaal he?

Ik heb ook pillen gehad toen, en daar lukte het dus niet mee.

Maargoed, verder ook geen drama’s ofzo… en bij sommigen lukt het natuurlijk wél gewoon.

Of die medicatie samen gaat met bv en of je daarna zwanger mag worden, weet ik niet. Ik geloof dat er tegen mij toen niet gezegd is dat het niet mocht. Maargoed, deze vragen kun je altijd aan de gyn stellen natuurlijk.

En kun je anders niet gewoon nu (morgen?) al terecht voor curettage?

:hug: voor jou…

:hug: :hug: Chantal toch :frowning: Het wordt er zo niet makkelijker op :hug: De enige manier om antwoord te krijgen op je vragen en je zorgen te uiten is toch nog een keer de gyn. te bellen en het hen te vragen. Ik gaf geen BV meer, maar ben de cyclus na 2x pillen wel gelijk zwanger geraakt, dat ging dan wel niet goed, maar er is mij nooit gezegd dat dat door die pillen kon komen of dat ik überhaupt niet zwanger had mogen worden hoor :hug: Ik heb zelf ook niet het idee dat het daarmee te maken heeft gehad. Maar bel lieverd, dan weet je het zeker :hug: En anders idd toch kiezen voor een vacuüm curettage :hug: :hug: :hug: