Sanne. Weet je eventueel al meer?
Ik heb vandaag gehoord dat de dochter van de beste vriendin van mijn moeder zwanger is van haar 2de kindje. Ik had min of meer verwacht dat dit bericht eens zou komen, maar het valt me toch redelijk rauw op mijn dak.
Op mijn werk is het ook bent u zwanger en heeft u vragen over zwangerschap en ww, toets 5 dan krijgt u Bianca die helpt u verder.
Vandaag ook weer 3 op 4 uur tijd. Mijn collega’s krijgen dat dus bijna niet. Soms word ik er een beetje moe van.
Ik gun iedereen een zwangerschap met een goede afloop, maar mezelf toch wel het meest. Zucht…
@Bianca-k wrote:
Ik heb vandaag gehoord dat de dochter van de beste vriendin van mijn moeder zwanger is van haar 2de kindje. Ik had min of meer verwacht dat dit bericht eens zou komen, maar het valt me toch redelijk rauw op mijn dak.
Op mijn werk is het ook bent u zwanger en heeft u vragen over zwangerschap en ww, toets 5 dan krijgt u Bianca die helpt u verder.
Vandaag ook weer 3 op 4 uur tijd. Mijn collega’s krijgen dat dus bijna niet. Soms word ik er een beetje moe van.
Ik gun iedereen een zwangerschap met een goede afloop, maar mezelf toch wel het meest. Zucht…
Meid, natuurlijk gun je het anderen. Maar het is erg herkenbaar en logisch dat jij het gewoon jezelf toch net iets meer gunt…
Het lijkt mij zo confronterend iedere keer, ook hier op het forum soms.
En al helemaal in real-life :hug:
Hoe ben je er nu onder?
:-*
Het gaat wel weer. Het is soms gewoon ff te in my face. Ik weet dat mijn tijd wel komt, het is gewoon balen dat ik niet weet wanneer dat dat zo gaat zijn.
Jullie hadden ook een samenlevingstest gehad toch? Wat was daar ook al weer toen de uitkomst van? :oops:
Collega van mij is nu ook al bijna 3 jaar bezig met zijn vriendin om een baby te mogen krijgen. Tot nu toe 1x gelukt om zwanger te worden, maar ook direct daarna bloeding die tot een MK heeft geleid.
Hun samenlevingstest was iets in de 40%, en tegen hun hebben ze letterlijk gezegt dat ze gewoon door moesten proberen. Omdat ze een relatief hoge uitkomst hadden…
Vind dat zo apart! En dan ben je al 3 jaar bezig :?
Ze hebben ons geen percentage gegeven, maar die test was wel goed. Ik had genoeg vocht en Ruud zijn zaad zwom er goed in. Na 3 jaar zo’n opmerking, volgens mij was ik de arts aangevlogen. Soms is het gewoon niet duidelijk waarom het niet werkt, dan moet er gewoon actie ondernomen worden, vind ik.
Ja ik was ze ook aangevlogen hoor! Stond ook echt met mijn mond vol tanden toen hij dit tegen mij zei.
In augustus moeten ze weer naar het ziekenhuis om eventuele andere dingen te bespreken. Maar hij had er geen hoop in, verwacht dat ze nog steeds “gewoon moeten proberen”.
Triest hoor, hoe het soms ook gaat en dat je dan geen hulp krijgt!
Ook ik deel je mening hoor, dat er dan gewoon iets gedaan moet worden! Is niet voor niks natuurlijk.
Zie je nu ook veel bij babyboom he.
Het zou soms toch makkelijk zijn, als wij aan elkaar gewoon wat extra vruchtbaarheid zouden kunnen doorgeven he…
Dat was absoluut het makkelijkst geweest. Ik ben daarom zo blij dat moeders voor moeders bestaat. Ik heb dat ook gedaan toen ik zwanger was. Dit zorgt in ieder geval dat er actie mogelijk is, al wachten veel artsen te lang met die actie inzetten.
Ja inderdaad. Is echt per arts verschillend ook. Jammer dat er eigenlijk geen duidelijke richtlijnen over zijn dan he!
Moeders voor moeders doe ik ook nog steeds inderdaad. :thumbup:
Euhm heel veel ziekenhuizen doen niet eens meer een samenlevingstest. Om verschillende redenen waarvan er bv 1 is dat het een momentopname is (ze doen dit dus echt niet iedere cyclus dus hoe weet je of de uitslag elke maand goed is?), en omdat ze niet weten of enkel die samenlevingstest voldoende zegt. Het ‘probleem’ kan ook in iets heel anders zitten dan enkel de hoeveelheid zaadjes en wel of geen vijandig slijm. :silenced: Heel cru gesteld weet je pas of het ok is als er daadwerkelijk een bevruchting optreed. En dan ben je er nog niet want na de bevruchting zijn er ook nog zoveel factoren die meespelen of je daadwerkelijk aan het eind van de 9 maanden een gezond kindje op je buik krijgt. Ik was zo’n arts niet eens enkel aangevlogen maar ik had gelijk een tweede opinie aangevraagt of desnoods als de mogelijkheid er was naar een ander ziekenhuis gegaan. :silenced:
Cin. hier nog niets nieuws op alle klachten na dan, heb mijzelf voorgenomen niet eerder dan 26 mei te gaan testen al was het alleen al om mijzelf niet te gek te maken, vriendlief is er echt van overtuigd dat het wel raak is, heb weer glazige oogjes zoals bij mijn zwangerschap van mijn dochterje ook het geval was en voro de miskraam ook…soms denk ik goh geen klachten meer zie je wel het is psychisch en prompt heb ik weer pijnscheuten in mijn borsten om gek van te worden en wachten duurt zo lang hihihihi. Maar tjee 3 jaar bezig en dan zo´n opmerking van een arts pfff dan zak je wel even door de grond zeg.
Bianca, vervelend he als je er steeds zo mee word geconfronteerd, hier is het ook alsof de hele wereld zwanger is behalve ik waar ik ook heen ga altijd zie ik wel dikke buiken rondlopen…mischien valt het nu gewoon veel meer op nu je zelf zo graag wilt. Ik hoop echt dat het snel raak is bij jullie en dat het een plakkertje word :hug:
Thanx Sanne, het kan inderdaad nogal frustrerend zijn soms. Helemaal als je er 2 jaar mee bezig bent geweest om zwanger te raken, dan lukt het en gaat het na 7 weken fout. En nu maar weer wachten, en ik ben nogal ongeduldig. :?
Hai meiden, ik ben terug van een paar heerlijke dagen weg met mijn man, was zalig!
Ik heb van de week ook babyboom zitten kijken maar met constant tranen in mijn ogen, weet nog niet of ik weer ga kijken. Alles rondom zwangerschappen is zo beladen voor me vreselijk.
hier ook babyboom gekeken, ook op vakantie. Vond het fijn om het te kijken, omdat je dan ziet dat het idd bij meer niet lukt … beetje herkenning denk ik…
Ik heb bewust niet gekeken…ben er veel te veel mee bezig. Vanmorgen toch op aandringen van mijn vriend getest maar helaas negatief…het kan te vroeg zijn maar die kwalen zullen vast veroorzaakt worden door de hormonen die uit mijn lijf zijn gegaan en het opstarten weer van mijn eigen cyclus ben benieuwd of ik komende week ongesteld ga worden anders volgende week nog maar een keertje testen…
Bianca, ja dan is het helemaal zuur als je dan ook nog eens een miskraam krijgt en al zo lang bezig geweest bent om zwanger te worden pfffff. De eerste was hier niet gepland, we woonden toen nog 250 km uit elkaar en waren er helemaal niet mee bezig, 1 keer onveilig geklust en meteen een wondertje als resultaat, dus gelukkig kan ik op dat vlak niet uit ervaring mee praten, maar ik kan me zo voorstellen hoe frustrerend het voor je moet zijn :hug:
Ik heb ook met die gedachte gekeken, zoeken naar herkenning maar vond het ook heel moeilijk…
Ik kijk uit zelf bescherming niet, aan de eene kant is er wel herkenning. Maar ook heel veel zwangere vrouwen, en dat trek ik niet altijd even goed.
Bij mij lijkt de ongi ook weer te beginnen, het zal morgen wel weer doorzetten.
sanne: wat balen van de negatieve test. Soms houd je lichaam je aardig voor de gek. Ik voelde elke maand wel iets, behalve toen ik echt zwanger was :lol:
Ik heb ook babyboom gekeken. Idd ook een stukje herkenning denk ik. Wij zijn lang niet de enige waarbij het lang duurt en waar het mis is gegaan. :vlinder:
Mutsie, ja dat herken ik ook wel vooral toen ik net met de pil gestopt was dacht ik ook elke maand dat het raak was, was met mijn ex en ben zo blij dat dat nooit iets is geworden :lol: Maar had toch de ilussie na de 1e zwangerschap mijn lichaam wel wat beter te kennen, de 2e zwangerschap van de mk zat ik overigens behoorlijk in de ontkennende fase maar had wel heel wat kwaaltjes behalve de ochtendmisselijkheid. Gisteren in de auto naar het werk kwam dat wel op zetten maar ja kan natuurlijk ook een virusje zijn… Tot op heden in ieder geval nog geen ongesteldheid gespot, dus het afwachten…
hey meiden
Ik denk dat ik met jullie mee ga kleppen. 4 wk geleden een goeie echo gehad en gister 1 die geen goed nieuws gaf. Morgenochtend moet ik me in het zkh melden om het weg te laten halen.