zwanger worden na een ma of mk deel 5

bianca, goed van je dat je er zelf achteraan hebt gezeten!! Nu kan het dus wel!

Zit me af te vragen … kan ik vragen om een curretage?? Dit ivm de vmk. Misschien dat ik hierna als ik echt schoon ben het beter blijft hangen??

Vragen kun je denk ik altijd, dan kunnen ze kijken of het nodig vinden of niet.

en het is losgebarsten, gevolg met flinke krampen… :cry:

Cariska balen dat je er dan ook nog eens zo’n last van hebt. :hug:

@Cariska wrote:

en het is losgebarsten, gevolg met flinke krampen… :cry:

Oh meid :hug:

@ Cariska meid toch dat is balen… :hug:

@ bianca goed dat je zelf het iniatief neemt!

Hier maar eens serieus begonnen met afvallen, moet van het amc een kilotje of 8 kwijt dus dat is te overzien. voel me er erg goed bij. Vandaag even extra sporten want we gaan een weekend weg dus moet even compenseren :mrgreen:

hier ga ik na de vakantie (volgende week) ook op dieet! ook ff kijken wat we eraf kunnen krijgen!

cariska :hug: :hug: Wat kan het dan pijn doen, geestelijk en lichamelijk

Succes meiden met afvallen!

Ik ben een paar weken terug weer begonnen en nu al ruim 4 kg kwijt :dance:

Jullie kunnen het!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@bianca, goed dat je de stoute schoenen hebt aangetrokken. Fijn dat je waarschijnlijk toch mee mag doen. Zo zie me maar dat je altijd de gene moet hebben “die er van is”…

@cariska, Vervelend meid dat het weer niet gelukt is. Neem in je overweging wel mee dat aan curretage ook weer risico’s zitten, waarbij je vruchtbaarheid wordt aangetast. Ik weet niet of je al eens een Gel of water echo hebt gehad? Met zo’n echo kunnen ze je baarmoeder goed bekijken. Had je binnenkort niet een afspraak in het ziekenhuis staan?

@Afvallen, Het werkt 2 kanten op… Het is goed voor je lijf en je bent weer eens met wat anders bezig dan met zwanger worden. Ik ben aan het begin van het jaar ook een paar maanden bezig geweest.

Zet 'm op dames!!!

Hoi mag ik met jullie meeschrijven? Ik ben al vaak op jullie topic geweest en aan de ene kant wil ik er niet teveel mee bezig zijn aan de andere kant weinig mensen om me heen waar ik mijn ei kwijt kan…

Allereerst jullie ook allemaal sterkte met het verwerken van jullie vmk,mk en ma. Had niet verwacht dat het zo vroeg toch best wel zo´n impact al kan hebben.

Ik ben trotse moeder van een meisje van 2 jaar en op 26 april ben ik begonnen te bloeden toen was ik ongeveer 6 weken zwanger (wist het zelf 1,5 week definitief voelde het al langer), na bezoekje ha naar gyn geweest die al vertelde dat het hoogstwaarschijnlijk een miskraam was een week later weer naar de gyn en op de echo was te zien dat er al erg veel weg was en mijn HcG was ook al gezakt van 197 naar 12. Gelukkig geen curretage nodig gehad.

Nu willen we niet bij de pakken neer gaan zitten en graag weer snel zwanger worden. Ik heb sinds enige dagen wel weer veel klachten zoals buikpijn, glazige oogjes, vergeetachtig en een pukkel op mijn neus aan de rechterkant, terwijl ik in de 1e weken na mijn vorige zwangerschap aan de linkerkant een dikke pukkel had, heb ze normaal nooit op mijn neus zitten… We zijn wel gewoon verder gegaan met klussen maar dit is toch veel te vroeg dan zou ik binnen 1,5 na de mk al een eisprong hebben gehad :think: Hebben jullie hier ervaring mee? Of kunnen de hormonen zo maar spontaan weer een piek hebben na een vmk?

He Sanne. Ik ben juist toen na de MK heel snel zwanger geworden van Yari. Ook totaal onverwachts, en toen waren we jusit niet bezig voor het echie omdat ik nog zoveel verdriet had.

Mijn lijf reageerd altijd heel raar na een MK, dat is wel een feit.

Hoop echt dat jullie ook snel een wondertje in jullie armen mogen vasthouden :pray: :hug:

Cin. dus het kan wel :think: Het geeft in ieder geval goede moed, het blijft afwachten natuurlijk. Enig idee wanneer ik zou kunnen testen? Ik heb normaal een cyclus van 30 dagen, moet je dan uitgaan van de 1e dag van de mk of van de laatste dag. Ben in ieder geval erg blij dat je zo snel gereageerd hebt, dank je wel.

Ik ging altijd uit van de eerste dag van de MK (eerste dag bloeding).

Bij mij was mijn cyclus na een MK altijd korter (echt bij iedere MK was dit het geval)! Scheelde echt wel ipv 28 dagen, dat ik dan bijvoorbeeld 23-24 dagen cyclus had en daarna weer een 28 dagen cyclus.

Scheeld maar een paar dagen, maar die paar dagen hebben ons Yari “opgeleverd” (haha stom woord maar je snapt mij wel).

Hahaha ik begrijp je idd wel hoor. Ik wacht wel even af in ieder geval als ik 26 mei nog niet ongi ben dan toch maar eens testen. Vind het wel eng hoor ben aan de ene kant erg blij als het wel direct weer raak is en aan de andere kant erg bang dat het dan weer mis zal gaan, maar dat zal vast wel normaal zijn na een mk :roll:

Nogmaals bedankt in ieder geval

Dat is inderdaad erg logisch na een MK.

Ook al is het niet meteen na de MK raak, de angst blijf je daarna houden (tenminste dat had ik met meerdere MK).

:hug:

@ Sanne helaas welkom hier. Sterkte met het verwerken. Ik heb in maart een mk gehad, en mijn cyclus was hierna juist langer, 31 dagen ipv normaal 26. Dus ik had goede hoop ook door alle klachtjes, maar helaas. Ik hoop natuurlijk dat het voor jullie anders is, zoals bij Cin, ook het geval was. :slight_smile:

Dank je Bianca jij ook sterkte gewenst… dus het kan ook anders pfff al die onzekerheid wou dat ik de klok even 3 weken vooruit kon zetten…

HcG was hier wel goed gedaald bij de laatste controle door de gyn had vorige week dinsdag 12 dus dat kan de klachten niet meer veroorzaken lijkt me.

Helaas welkom hier Sanne :hug: Ik had zelf steeds weer heel snel een goede cyclus na mijn miskramen/curettages. Vorig jaar ben ik zelfs op 23 juli na een zwangerschap van iets meer dan 8 weken gecuretteerd en direct erna alweer zwanger geraakt. Dit is alleen wel met 4 weken op 24 augustus weer misgegaan. Maar het kan dus prima hoor zo snel alweer een eisprong. Ik duim voor je dat het voor jou ook alweer raak is. De onzekerheid en angst raak je nooit meer kwijt, maar het is wel fijn als het snel weer raak is :hug:

Thanks Kimmie, allemaal verschillende verhalen dus. Zie dat jij al behoorlijk wat miskramen achter de rug hebt, vorig jaar was niet echt jullie jaar :hug: Hoop dat jullie ook snel een 3e wondertje mogen krijgen en behouden.

heir eigenlijk ook meteen regelmatige cyclus behouden. …