zwanger worden na een ma of mk deel 5

Cariska dikke :hug: en het is ook niet niks meid.

Tjee Bianca toch, dat is best heftig ook jij ene dikke :hug:

Ach meiden :hug: :hug:

Ik lees nog wel steeds mee, maar weet vaak niet wat ik moet schrijven. Ik voel al de pijn en frustratie. Ik zou zo graag willen dat het voor ons allemaal anders zou zijn.

vanmorgen getest, absoluut geen streep te zien, wellicht toch vroege miskraam? Nu ook rood verlies…

cariska: :hug: :hug: :hug: Meid ik heb het zo met je te doen, die onzekerheden allemaal, is niet nix! :hug:

Hier ook weinig te melden, we zitten nog midden in de ‘rustperiode’ dus ben er ook niet zo veel mee bezig! Merk ik wel aan het feit dat ik hier (kok) niet meer zo vaak rondhang :lol:

Cariska een hele dikke :hug:

Mutsie toen ik rust nam, kwam ik hier ook niet veel meer en dat gaf me wel inelijke rust moet ik zeggen.

Niet dat dit zo gespanne sfeer is, maar gewoon dat je even minder aan denk.

@ Cariska Jeetje meid wat een domper :frowning: Hoe is het nu met je?

@ Ikaa ik zie net dat je zwanger bent, gefeliciteerd en ik hoop voor je dat alles goed mag gaan!

@ bianca die mmm is zwaar he? In welk ziekenhuis ben je onder behandeling?

Verder bedankt voor het welkom. Gister ongi geworden dus zal mijn banner weer even aanpassen. Ik had echt goed hoop deze keer dus was wel even slikken :frowning:

Bloempje een hele dikke :hug:, als je al zo goede hoop heb, dan valt het echt vies tegen ja.

Maar op naar de volgende ronde meid en ik duim voor je.

En dank je wel meid.

@ Bloempje :hug: het is toch elke keer weer balen.

Wij zijn onder behandeling bij het zh in Roermond, en zou het ooit tot ivf komen dan moeten we naar Maastricht. Waar de bmi grens 30 is. dan zou ik nog 28 kilo kwijt moeten. pfff

Als het nu zo ver komt dat ze in roermond weer beginnen over afvallen, dan gaan we voor de behandelingen naar Belgie, daar wordt je altijd geholpen.

gaat nu wel weer, nu licht bloedverlies. Vanmorgen naar ballorig geweest, super leuke afleiding! Straks eten bij schoonouders.

Bedankt voor alle virtuele knuffels!

cariska wel even fijn ja een beetje afleiding dat kun je nu wel gebruiken…

bianca Ok in roermond dus, wij zijn in het amc geweest daar zijn ze ook zo streng met je gewicht. Ik moet een kilotje of 8 kwijt en daar begonnen ze al over… Vond het lichtelijk overdreven maar goed.

Ikaa ik heb ook een tijdje rust genomen tijdens de onderzoeken maar dat was verplichte rust, mocht geen sex hebben ook niet beschermd ivm de waterecho die ik heb gehad. Maar op kok af en toe even stoom afblazen is toch wel lekker hoor :wink:

hoi heb weer een beetje mee zitten lezen, wat een pech weer.

een miskraam blijft gewoon moeilijk, jammer genoeg denken mensen die het niet mee gemaakt hebben hier niet aan.

ik kijk bijvoorbeeld dagelijks tegen de foto van mn nichtje aan op hyves die bijna even ver was als ik. ik zie in de agenda staan dat ik bijna 20 weken zwanger zou zijn. ik zou al een mooi buikje hebben gehad, we zouden al bijna weten wat we zouden krijgen.<br /> nu is mijn stiefzusje naar 3 miskramen bevallen van een zoon.<br /> ik ben echt super blij voor haar al helemaal naar die miskramen maar toch maakt het alles best moeilijk.<br /> ik had een t-shirtje gekocht voor onze kleine spruit maar die zal nooit gedragen worden tenzij.<br /> <br /> ja ik heb zwaar het gevoel dat ik zwanger ben.<br /> <br /> ik heb precies de zelfde kwaaltjes als toen ik zwanger was en er komt steeds meer bij. ik word met de dag vermoeider, en heb constant dat weeïge gevoel in mn onderbuik. ik moet veel plassen en vaak kleine beetjes. ik slaap super slecht dat had ik de vorige keer ook. ik heb vreetzin. en ik heb gigantisch veel pijn in mn schouder. dat heb ik normaal als ik ongesteld ben, en dan gaat het weg als ik niet meer ongesteld ben maar het houd aan.<br /> ik ben wel ongesteld geweest maar niet zoals ik gewent ben.<br /> normaal heb ik veel meer pijn, had nu ook weinig slijmverlies.<br /> mn baarmoedermond voelt ook heel zacht aan. heb zo veel vemoedes dat ik verbaast zal staan als het niet zo is. misschien dan wel schijnzwanger :S.

ik heb nu eindelijk bloed mogen laten prikken, onderandere word er hcg geprikt. ook kijken ze of ze kunnen vinden waarom ik zo ontzettend moe ben.

echt zo spannend volgende week weten we meer :pray:

ik duim voor me zelf en natuurlijk voor alle anderen dat alles goed mag blijven gaan en dat jullie snel zwanger mogen worden.

want tjeetje wat is wachten toch fustrerend:S

Tjee bloempje dat is dan ook niet leuk dan.

En wat is een waterecho en waarvoor dient dat?

Propje een dikke knuffel.

Als ze hsg hebben geprikt dan weten ze dat de volgende dag al.

Propje wat spannend!!! Hcg kon ik hier al binnen 2 uur opvragen, hoeft toch niet een week te duren?? Ik help je hopen dat je zw bent en een mooie zwangerschap tegemoet gaat!!

Ikaa bij een waterecho brengen ze door een eendebek een soort van infuus in in je baarmoeder en dan spuiten ze deze vol met gel of water. Zodra de baarmoeder vol zit maken ze een echo en dan kunnen ze goed het contrast zien van de bmwand en het water en zijn vleesbomen en andere afwijkingen beter te zien.

Hoi Allemaal!

Wat jammer dat er ook zo´n onderwerp op het forum moet staan. (maar ook erg fijn, denk ik)

En dat iedereen dit heeft mee moeten maken…

Ik heb net een klein stukje gelezen van wat jullie allemaal schrijven. En is zo herkenbaar.

Ik heb afgelopen dinsdag (weer) een curretage gehad. De 2e van dit jaar en voor mijn zoontje ook nog 1.

Vorige week vrijdag bleek na weer een zwangerschap van 8 weken dat het hartje niet meer klopte. We mochten elke week even langskomen bij de gyn om even te spieken. De eerste 2x was dit erg leuk, maar ook super spannend. Ik begon het net een beetje te geloven, maar helaas ook dit kindje mag blijkbaar niet bij ons blijven.

Ik weet het nu even niet meer. Wil echt heel graag nog een 2e, maar dit vreet elke x zoveel energie en doet zo’n verschrikkelijk veel verdriet!

Als jullie evt. vragen hebben ofzo. Stel maar hoor!

Ach Samm wat een ellende… Weet helaas hoe het is.

Ik vind het ook moeilijk om het weet te proberen maar de wens blijft erg groot en bij mij zijn alle zwangerschappen in een mk geeindigd en dus is onze kinderwens nog niet in vervulling gegaan.

Ik vraag me ook wel eens af hoeveel je kunt hebben, dat is een heel herkenbaar gevoel…

:hug:

Jeetje, bloempje, ik zag het helaas bij je. Is het bij jullie ooit onderzocht waarom het die keren is fout gegaan?

Bij ons hebben ze bloedonderzoek gedaan. OA of we een chromosomen afwijking zouden hebben. Maar alles was goed. Tuurlijk heel fijn, maar aan andere kant ook beetje frustrerend…

We zijn hier weer druk aan het klussen.Maar na 22 maanden wachten op een zwangerschap en toen de mk durf ik nergens meer op te hopen. De lol van het proberen zwanger te raken is er inmiddels al enige tijd vanaf. Ik was zo blij dat het niet meer “moest”, zeg maar. Maar ja, de wens voor een kindje blijft, dus we gaan maar gewoon door. :?

Ik schrijf niet veel meer in dit topic (alleen in het afgesloten deel) maar ik lees wel alles en wil jullie even een hele dikke :hug: :hug: :hug: :hug: geven!!! Het blijft altijd verdrietig en ik hoop voor ons allemaal dat ons in de nabije toekomst (nog) een kindje gegund is :pray: :pray: :hug: :hug:

@samm ja na de 2e mk heeft de gyn hier in het ziekenhuis een hele rits bloedtesten gedaan, 13 buisjes lichter was ik… Oa ook de chromosoomafwijking en alle andere dingen die mis kunnen zijn.

Toen kregen we weer groen licht en was ik snel weer zw. Na de 3e mk zijn we doorverwezen naar het amc, speciale afdeling voor herhaalde miskramen. Daar weer bloedtesten, uitstrijkjes en een waterecho gehad. Conclusie is dat er niets mis is dus ze kunnen geen reden geven voor de mk’s. Mocht ik weer zw raken dan ga ik wel meedoen aan een onderzoek over het gebruik van progesteron tijdens de eerste weken van je zw…

Ik vond het ook frustrerend hoor dat ik helemaal gezond lijk, had liever iets gehad wat ze op kunnen lossen. Nu denk ik steeds dat het mijn eigen schuld is…

Ik mag trouwens ook niet meer mijn werk uitvoeren als ik weer zw word, werk in de gehandicaptenzorg en dat vinden ze te zwaar in het amc…

@Bianca dat herken ik wel, de lol is er hier ook af hoor na bijna 3 jaar…

@bloempje30 wrote:

Mocht ik weer zw raken dan ga ik wel meedoen aan een onderzoek over het gebruik van progesteron tijdens de eerste weken van je zw…

Bloempje, ik PB je even hierover :) .