Ik lees nog wel steeds mee hier hoor meiden en ik wil jullie allemaal even een hele dikke knuffel geven :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: En ik mis het wel om even mijn ei kwijt te kunnen hier Mijn eigen topic is toch anders dan hier tussen de meiden die precies weten van hoe of wat je doormaakt nu allemaal…
Ikaa, voor jou ook hier een hele dikke gefeliciteerd :-* :inlove: En deze beeb moet gewoon blijven plakken meis :-* :-* :-*
oww ikaa, wat lees ik nu: zwanger!! wat leuk zeg! proficiat meis, en ik ga heel hard duimen dat deze blijft plakken!
voor alle andere meiden kom ik gewoon even een dikke knuffel geven :hug: :hug: bloempje: helaas welkom hier, maar het is erg prettig om met alleen maar “gelijkgestemden” hier te zitten. we begrijpen allemaal waar je elke keer weer doorheen moet… :hug: :hug:
@bloempje30 wrote:
@bianca Wat vreselijk als je er zo lang op hebt moeten wachten zeg
Het is natuurlijk altijd vreselijk maar je snapt vast wat ik bedoel…
Ik snap wat je bedoelt. Wij zijn in april 2009 begonnen met proberen. na ongeveer een jaar ben ik voor het eerst bij de gyn geweest. Ik heb elke cyclus netjes een eisprong, dus dat was oke, dachten ze. Ze gingen in mei 2010 een kijkoperatie doen, om zeker te zijn dat er niets was met mijn linker eierstok+ leider, want die konden ze niet zien op de echo. Maar het zou wel niets zijn. Vervolgens werd de diagnose endometriose gesteld. Ik heb verklevingen aan mijn linker eierstok+leider. Mijn rechter doet het wel, maar het is niet zeker dat als ik links een eisprong heb, dat het ei dan komt waar het moet. Maar we moesten maar een half jaar proberen, en anders contact opnemen. Zo gezegd zo gedaan, in oktober weer een afspraak gemaakt. Ik zou eigenlijk in november vorig jaar beginnen met IUI. Maar toen bedachten ze in oktober dat ik wel eens een te hoog bmi kon hebben. Hoger als 34 in ieder geval, dit was zo.
Gevolg 2 keuzes:
1 zelf afvallen en als mijn bmi onder de 34 kwam beginnen met iui.
2 meedoen aan een landelijk onderzoek met weer 2 mogelijkheden:
1 gelijk behandelingen beginnen
2 eerst onder behandeling afvallen en daarna behandelingen, ook
als hierna bv ivf zou volgen, zou ik gelijk door kunnen. Wat normaal
niet zo is, want dit is in een ander zh en daar moet normaal je bmi
onder de 30 zijn.
Die laatste keuzes werden bepaald door een loting. We hebben maar voor het landelijke onderzoek gekozen, en natuurlijk loten we eerst afvallen.
Ik zou in april met behandelingen beginnen, toen ik eind januari zwanger werd. En nu begint de hele cyclus weer opnieuw, met bel maar is over een half jaar, als je dan nog niet zwanger bent. pffff
bloempje helaas welkom hier!
vanmorgen getest. Je moet goed kijken en je ziet een streep. Dus wij blij. Zijn we in de apenheul, ik naar toilet, bruin en veegje rood. grrrrr dus toch niet gelukt deze keer. Net gedoccht, bmm is al wat open en bruin afschreiding …Zeg niet dat het een miskraam is … maar ben wel
15-4 naar gyn, ga dan vragen of ze verder willen/kunnen kijken. B.v. of de eitjes wel goed rijpen … waar kan ik nog meer naar vragen??
Sh*t Cariska
Dank jullie wel meiden.
Bloempje helaas welkom meid.
Cariska tjee een hele dikke :hug: en hoop dat het nog goed kom meid.
Bruine afscheiding zegt toch niks, toch pas bij helder rood?
O meid :thumbup: :thumbdown: heel hard voor je
maar een laag (en open) staande bmm lijkt me niet goed … en bruine afschreiding, ruikt naar ijzer/bloed … al met al lijkt me dit niet goed helaas… misschien verzin ik de streep zelf wel op de test…
Hmmm ik heb echt geen idee meid.
En een streep kan je niet inbeelde.
Het staat er of het staat er niet.
Ik hoop zo voor je dat je gewoon zwanger ben :hug:
ja maar de streep is dus niet heel duidelijk. ga zo nog ff vragen of jo hem ook ziet (zag hem vanmorgen wel maar weet niet of hij dat zij om mij blij te maken …)
Kan je misschien even een foto plaatsen dan?
nog niet gemaakt maar gok dat ie daarop sowieso niet is te zien … net als bij de mk…
gelukkig, manlief ziet het streepje ook echt … ik ben dus niet gek …
Bloempje welkom hier heftige tijden dus ook voor jullie. Sterkte met verwerken en weer opkrabbelen en dat oh zo moeilijke weer zwanger worden.
Bianca dus jullie kwamen gelijk niet meer in aanmerking voor die landelijke loting? Sjemig! Das wel een extra domper zeg. :silenced:
Argh Cariska, je BMM kan werkelijk zo ong overal zitten als je zwanger bent geloof ik. En een beetje open is ie ALTIJD wanneer je al een kind gebaard hebt. Normaal bij een ‘maagdelijke’ baarmoeder (stom uitgedrukt maar je snapt het ws wel ) is je opening een rondje. En dan is dicht ook echt dichter dan wanneer je een kindje hebt gebaard. Dan wordt het rondje meer een streepje die bijna altijd ietsjes open is. :hug: Volg je gevoel meis en wanneer je over een dag of 2 nog geen helder bloed hebt gespot gooi er dan eens een andere test tegenaan. :-*
Nou gelukkig ben je niet gek Cariska, maar lijkt me wel heel frustrerend meid.
Rhiannon wow dat jij dat allemaal weet, ik heb echt geen idee hoe het daar zit.
:lol: :lol: Ikaa, Rhi is expert in down under :mrgreen: :silenced: En zóóóveel meer!!! :thumbup:
Caris, :hug: :hug: :-*
Hahaha Kim nee hoor echt nog steeds geen expert dat zijn echt nog de gyns ik ben alleen altijd reuze nieuwsgierig en vraag ze veel. Nadeeltje of voordeeltje wanneer je ze zo vaak ziet? En ik onthoud echt absurde dingen…zo weet ik nog precies het kenteken uit mijn hoofd van de auto die total loss is gereden en waardoor mijn vader zijn whiplash heeft gekregen. :silenced: Volslagen nutteloos dus…
Maareuh Ikaa sommige dingen zijn echt bij iedere vrouw hetzelfde, maar nog veeeeeel meer dingen zijn per vrouw verschillend en dan kan dat ook nog eens per maand verschillen dus tja waar die gyns nu precies expert in zijn? 8)
Ach Rhi, troost je… ik ben net zo :lol: Ik vraag ook altijd alles en kentekens… breek me de bek niet open :mrgreen: Ik heb zelfs jaren nadat ik bij een werkgever weg was nog bergen klantnummers met bijbehorende telefoonnummers in mijn hoofd gehouden, van sommigen wist ik ook nog het openstaande saldo :roll: Over nutteloze informatie gesproken :lol: :lol: Maar medisch gezien is het wel eens handig als je ongeveer weet hoe of wat :thumbup:
Whahaha en ik dacht dat ik de enige mafkees was die toch nog vrij rond mocht lopen. :lol:
Werk was ik altijd euhm een rare in, was het einde werktijd hoppa deur achter me dicht en werk uit mijn hoofd. Maar ja ik had dan ook werk wat je liever niet mee naar huis nam, incasso en fraude dus dan krijg je nog wel eens wat naar je hoofd geslingert.
Medisch wat mijzelf betreft vergeet ik vaak teveel. Zo maf eigenlijk moet ik eens een kopietje van mijn dossier opvragen. :shifty: Laat dat -tje overigens maar achterwege ik vrees dat er al een boom extra gekapt is voor de stapel papieren. :think:
rhiannon, ok thanks dat wist ik niet… net bij afvegen beetje rood, urine nog “schoon”… afwachten wat het morgen/vanacht doet.
Vanavond ff flink zitten janken. bah bah bah, zo maar naar bed …
@Rhiannon wrote:
Bianca dus jullie kwamen gelijk niet meer in aanmerking voor die landelijke loting? Sjemig! Das wel een extra domper zeg. :silenced:
Omdat ik nu dus zwanger ben geweest, ben ik niet meer verminderd vruchtbaar, en daarom moet ik weer zoveel tijd wachten voor ze weer actie ondernemen. Als ik niet zwanger was geraakt, dan hadden we nu met IUI begonnen.