zwanger worden na een ma of mk deel 3

wauw, lotte! mooie banner hoor!!!

En die :oops: hoeft echt niet achter de leeftijd waarop je moeder werd hoor, sometimes it happens…so be it! 't is toch helemaal goedgekomen 8) :mrgreen: :thumbup:

Marieke, dit zijn de momenten waarop je je mama waarschijnlijk extra erg mist :hug: . Je moeder is jong overleden niet?

Isa heeft vandaag haar dag niet…vanmiddag met de kin op de salontafel gevallen (schaafwondje), vanavond met haar neus op de loopauto (bloedneus ala bassie) en ik knip net met de nagelknipper in haar velletje :shifty: :cry: :doh: :silenced: …arm ding…

Tierr, nog maar een paar nachtjes! De echo’s vliegen me hier om de oren, heerlijk!

Bianc, mooi beestje hoor!

Deb, hoe was de workshop in ons mooie durpke??

Lotte kewl!!! :mrgreen: Hopelijk gaat het ditmaal allemaal ‘gewoon’ goed en komen de uitslagen als mosterd na euhm de bevruchting 8)

Mayo gats vroeg idd maar nog niet te vroeg hoor. Al is het dat ditmaal wel natuurlijk want eigenlijk wilden we allemaal dat je er minstens nog een maand of 9 op had moeten wachten. :-* Zou trouwens wel gaaf zijn als je straks de eerste 2011 mama gaat worden. (als hier alles goed gaat ben ik geloof ik ook voor begin 2011 uitgerekend)

Dames die zoooo lang moeten wachten op echo’s succes dat de dagen maar mogen vliegen! :-*

Bian wat een kjoetie overigens! :inlove:

even vlug, want op mijn werk :oops:

Lotte :inlove: (mag je niet al aspirine nemen voor als het een stollingsstoornis zou zijn?)

lees hier elke dag, maar kruip nog wat in mijn grot… :-*

@Rhiannon wrote:

(als hier alles goed gaat ben ik geloof ik ook voor begin 2011 uitgerekend)

Ja, maar we weten allemaal dat jij dan niet tot 2011 gaat doorlopen :angel: 8) :wink: !!!

Spannend spannend spannend, wanneer heb je weer een FM?? Da's nu toch om de paar dagen tot de punctie?

Vicky, lekker in je grot zitten meis :-*

Lotte!!! Je banner! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: Gefeli meis!

Oh…en als jij al :oops: -smiley moet gebruiken, wat moet ik dan wel niet? (ik was 16 toen ik mama werd)

Mayo, workshop bij jou in het dorp is pas 20 mei. Afgelopen zaterdag was het bij mij thuis, maar die was errug geslaagd al zeg ik het zelf.

Rhi, voor jou begint het ook weer spannend te worden he? Wanneer verwacht je nu de punctie? Eind van de week ofzo?

Tierrr, ik zenuwpees gewoon ff met je mee hoor! Nog een paar daagjes! :pray: :pray: :pray:

Marieke, Vicky, Jane…ook voor jullie draaien de duimpjes continue hoor!

Hier gaat het wel. Gisteren een rotdag gehad. Voelde me ook echt niet lekker dus. Maar ik geloof dat een lange nachtrust me goed heeft gedaan. Ben nog steeds niet 100% in orde, maar voel me in ieder geval weer stukken beter. Ik moet echt eens leren luisteren naar mijn lijf hoor… :roll:

dank je wel voor deze link ,heel fijn om mensen te ontmoeten die weten wat het is ,en hoe ik me voel .

Tja ik heb dus net gebeld met het ziekenhuis en kan 23 april terecht voor een echo ,dus nog 2 weken afzien :o

Gisteren moest ik mn kinderen meenemen naar de intake ,de oudste snapte het meteen ,de jongste ach die snapt het nog niet .

Dus ik hoop echt dat het mag lukken deze keer .

poe moet zwanger zijn haha ondanks mn twijfels soms ,want emotioneel als een gek ,en idd moe en veel wc gebruik :oops:

Ik ben ursula ,gescheiden en immidels opnieuw getrouwd ,ben 36 en samen met mn man hebben we 3 meiden ,de oudste is 8 ,dan 6 en mn jongste is 4

:-*

Ursula “helaas” welkom hier :-*

Ik hoop echt dat je hier steun kunt vinden, ik in ieder geval wel.

Ik ben dus Marieke, ahum 40 jaar jong :mrgreen: en zwanger van mijn tweede. Ik heb 2 keer een missed abortion gehad en ik vind het eerlijk gezegd doodeng om weer zwanger te zijn.

Ik heb inmiddels al 2 echo’s gehad en we hebben een kloppend hartje gezien. Dit was met 6w4d.

Ik heb de 21e weer een echo bij de gyn, als die ook goed is mag ik terug naar de vk.

Goed dat je gebeld hebt voor een echo maar wat ontzettend vervelend dat je pas de 23e terecht kan. Juist omdat je zo in onzekerheid zit gezien je miskraam zou je toch verwachten dat ze wat schappelijker zouden zijn :hug: :hug:

Maar komt vast helemaal goed meis!!!

Joh Deb was jij 16 toen je mama werd? Lekkere jonge mama dus :smiley:

Ursula, welkom meis!

Ik zal me voor jou ook nog even voorstellen.

Ik ben Debbie, 32 jaar en mama van 3 jongens (16,7 en een die morgen 3 wordt). Ik heb in november 2008 een ma gehad en nu een paar weken geleden weer helaas.

Wat rot dat je nu nog zo lang geduld moet hebben!? Heeft je vk je geen vroegere echo aangeboden?

Marieke, ja ik was 16… Niet bepaald gepland dus. Maar het is allemaal op zijn pootjes terecht gekomen gelukkig!

dank je wel voor het warme ontvangst.

en ja is dubbel he ,welkom en helaas op zo’n manier .

Tja weet je dacht dat vk wel afspraak zou regelen voor echo enzo,en ze hadden me destijds wel beloofd eerder een echo te geven ,maar nu moet ik alles zelf regelen ,beetje jammer,maar ach 1 van de 4 vk vind ik toch niet zo fijn hoor,dus helaas waren mn waarden in mn urine te hoog,en daarom naar zkh voortaan.

Maar kan er niet om rouwen eigenlijk,destijds wilde ik naar het ziekenhuis voor mn 2e want voelde niet goed om weer thuis te bevallen ,1 van de 4 vk luisterde naar me en zorgde voor de doorverwijzing,wat ook maar goed was ,want mn placenta kwam niet los en had veel bloedverlies ,wilde ook slapen haha maar mocht niet .dus zowie zo mag ik niet meer thuis bevallen .

Ik hoop echt dat jullie zwangerschap voorspoedig zal gaan,ondanks de onzekerheden ,en dat jullie over een poosje een wondertje in de armen hebben :inlove:

En ook fijn te zien dat er wat oudere zwangeren zijn ,want voor oordelen zijn er genoeg ,zonder dat mensen zich verplaatsen in een ander .

Hebben jullie extra onderzoeken gedaan of willen jullie die doen??ik heb nee gezegt ,blij met mn kindje en toch ook bang dat de risico’s die er zijn ,dan bij mij zullen gebeuren pfff :o

Bij mij was het spontaan afgebroken en hoefde niet naar het zkh,maar denk dat de impact enorm is als het medicinaal verwijderd moet worden :?

hebben jullie het al aan iemand verteld ?

liefs ursula

Ursula, ook vanuit hier ‘welkom’

Ik begrijp dat je nu dus weer zwanger bent???

Hier is er inderdaad veel begrip voor alle onzekerheden, angsten, gevoelens na een MK/MA. Heel fijn om die tegenover ‘experts’ te kunnen uiten. Hoe triest de omstandigheden ook zijn over het waarom we hier typen, het is ondanks dat toch ook vaak errug gezellig hier :mrgreen:

Ik zal me ook even voorstellen. Ben dus Mayo, geen 28 meer inmiddels :angel: (31 alweer). Mama van een heel mooi meisje van 2 jaar en druk bezig om een brusje te verwelkomen. Helaas gaat dit deze keer niet vanzelf, in januari is er een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vastgesteld en operatief verwijderd. We zijn nu weer 3 maanden ‘bezig’, helaas nog zonder resultaat.

Debke, vreemd hè…goede en slechte dagen wisselen zich in razendsnel tempo af. Ik hoop dat de goede dagen snel de overhand gaan krijgen :hug: :-* .

Gaan jullie er eigenlijk weer meteen voor?? Kan me voorstellen dat je misschien even rust zou willen nemen…nee, eigenlijk kan ik me dat niet voorstellen…de gyn stelde ons dat ook voor, en ik dacht ook meteen…wat wauwel je nou man, ik wil een kind…en wel NU! Naja, weer onsamenhangend, maar je begrijpt me wel :angel: :mrgreen:

Jouw jongste morgen jarig Deb?

En volgens mij is het zeker goed terecht gekomen met jou en je kids :-*

Mayo mijn moeder is overleden toen ze 57 was aan een hersenbloeding. Dat is in augustus 2 jaar geleden. Ik heb toen als enigst kind de beslissing moeten nemen om de behandeling te stoppen en dat is echt het moeilijkste wat ik ooit in mijn leven heb moeten doen. Ik hoop ook met heel mijn hart dat ik nooit meer voor die keuze kom te staan.

Rhiannon wanneer moet je weer meten?

na mn mk in september ,stond mn hoofd er ff niet naar om aan een andere zwangerschap te denken,moest het eerst verwerken denk ik ,erna eigenlijk ervan uitgegaan dat het wel weer een jaar kon duren ,want gaat niet vanzelf zoals eerder .

en dus had ik er geen erg meer in ,tot ik eigenlijk op de gekste tijden honger kreeg :eh:

trouwens gisteren zei de vk dat het beter was om nog even niet met de doptone te luisteren ??omdat het evt ook niet goed zou zijn voor de baby ?

Heel fijn om hier te zijn ,het lezen van jullie ervaringen ,zie ik zoveel herkennning in .

Weet je ,mn moeder zei toen het misging ,maar goed dat de rest van de familie het niet weet,wat niet weet wat niet deert.

Maar toch voelt het als een muur ,een taboe eigenlijk ,dus voel nu eig voor het eerst dat ik erover kan praten ,ze bedoelde het goed ,maar bv op mn hyves kan ik mn ei niet kwijt omdat niemand het weet of hoort te weten :thumbdown:

En toen ik net mn miskraam had,kreeg ik een mail van mn zusje die was zwanger ,dat was pijnlijk ,en zei ook tegen mn man,ik hoop echt dat het nog een keer mag lukken hoor anders kijk je altijd naar de kleine van mn zus en denk dan dat had ik ook kunnen hebben ,wat ik totaal niet wil,maar gevoel hou je niet tegen .

ursula

@mayo28 wrote:

Debke, vreemd hè…goede en slechte dagen wisselen zich in razendsnel tempo af. Ik hoop dat de goede dagen snel de overhand gaan krijgen :hug: :-* .

Gaan jullie er eigenlijk weer meteen voor?? Kan me voorstellen dat je misschien even rust zou willen nemen…nee, eigenlijk kan ik me dat niet voorstellen…de gyn stelde ons dat ook voor, en ik dacht ook meteen…wat wauwel je nou man, ik wil een kind…en wel NU! Naja, weer onsamenhangend, maar je begrijpt me wel :angel: :mrgreen:

Mayo, ik vrees dat ik die slechte dag echt alleen maar aan mezelf kan wijten hoor…Heb gewoon te slecht naar mijn lijf geluisterd en heeeeeeeel druk geweest. Dit was mijn “straf” denk ik dan maar :mrgreen:

Of we er meteen weer voor gaan? Tsja, ik weet het eigenlijk niet. Vind het enorm tegenstrijdig als ik eerlijk ben. Ik wil heeeeeeeeeeel graag nog een kindje, maar ik zit nu even echt helemaal niet te wachten op weer die stress van die eerste weken, zelfs niet als ze me fulltime aan een echo-apparaat zouden koppelen.

Maar goed, de laatste keer heeft het helaas ook bijna een jaar geduurd voor het weer raak was, dus op dat vlak wil ik ook geen tijd “verspillen”. Ik denk dus dat het er op neer gaat komen dat we er weer meteen voor gaan, maar dat we het nog even rustig aan doen zeg maar. Geen gedoe om de klusdagen enzo. Daar echt even weinig rekening mee houden.

We zien het wel. Vooralsnog durf ik nog niet. Het vloeien op zich is weg, maar bij toiletbezoek kom ik toch nog regelmatig wat bloederig “slijm” tegen, dus ik ben nog heeeeel voorzichtig nu. Eerst maar eens een paar dagen helemaal bloedloos door zien te komen zeg maar.

Ja Marieke, Finn wordt morgen alweer 3! We vieren het pas zondag hoor, dus we doen morgen net of er niks aan de hand is (anders snapt hij er helemaal geen bal meer van), maar ik ben nu druk bezig met de voorbereidingen voor zijn taart. En zijn kado (een nieuw bed) wordt vandaag bezorgd als het goed is.

Ursula, volgens mij is het luisteren naar je uk met de doptone absoluut geen probleem hoor! Of het lukt om het hartje te vinden is natuurlijk de vraag (want dat is niet zeker met 11 weken), maar volgens mij kan het voor beeb echt geen kwaad hoor! Als ik je verhaal zo lees, krijg ik de indruk dat je te maken hebt met een vk-praktijk uit de oertijd :wink:

mayo wat erg ,een collega van me heeft ook een buitenbaar moederlijke zwangerschap gehad,langer herstel toch?

en als ik het mag vragen hoe merkte je het ?

en mn collega was na 4 maanden weer zwanger ,ik hoop dat het snel mag lukken meid :-

en ja idd vk uit de oertijd ,1 kattekop zeker haha :wink: dus dat ik ze oversla vind ik niet zo erg .

en bedankt voor het uitleggen van de doptone.

En ik snap wat je bedoelt ,ik ben ook 1 jaar bezig geweest toen ik zwanger werd ,dus ja echte keus is er niet he?en idd lekker rustig aan doen en geen datums prikken kwa eisprong,lekker onbezorgd klussen :wink:

Maar niet vergeten te verwerken ,ik dacht dat 1 weekje wel genoeg was,maar kwam mezelf behoorlijk tegen .

En mn man kreeg last van het eisprong gedoe dus deze keer nergens naar gekeken eigenlijk .

Heel veel sterkte,ook met het vieren van de verjaardag hoor ,want op gekste momenten kan je overspoeld worden door emoties meid .

En hoop dat je een fijne dag hebt ,en je zoon geniet :-

Marieke, wat een onmenselijke beslissing hebben jullie dan moeten maken zeg :cry: . Vreselijk…

Debke, 3 jaar alweer :shock: :dance: . Grote jongen!! Hij krijgt zeker wel een heeeeele mooie taart :wink: ! Show je 'm nog in het taartentopic? Dan ga ik zeker even kijken! Ik hoop dat het je lukt om niet na te denken over eisprongen e.d.! Ik heb mijn dagen alweer geprikt hoor :angel:

Ursula, hier kun je ALTIJD terecht met verhalen over de MK en alles wat erbij hoort. Ik heb alleen mijn directe fam en een collega (die naast me zit) vertelt over de EUG, verder weet niemand het en wordt er dus ook niet over gepraat, en niemand vraagt hoe het nu met me gaat (mijn fam. is meer van kop in 't zand steken, ze kijken af en toe hoe mijn buik eruit ziet en mijn moeder biedt elke week broodjes rosbief aan 8) :silenced: )

De EUG zelf is een raar verhaal geweest. Ik was over tijd, maar net toen ik wilde testen werd ik ongi. Het stopte al heel snel maar bleef wel bruinverlies houden, soms bloed, soms helemaal niks…ontzettende buikpijn gehad, maar dat ging ook weer over. Na 2 weken toch maar een test gedaan en die was positief. Ik wist meteen dat het een MK moest zijn, dat bloed kon niet goed zijn. Op de echo was de baarmoeder leeg, echt MK dus. Maar het bloeden bleef, geen stolsels of iets van een vruchtje. Toen ik 2 weken later me ook echt zwanger ging voelen, met misselijkheid wist ik dat er toch iets niet klopte. Weer een echo, baarmoeder nog steeds leeg. Doorgestuurd naar de eerste hulp en 48 uur later lag ik op de OK. Zwangerschap was 9 weken, het vruchtje zat in de rechtereileider maar was al enkele weken overleden. De placenta was nog actief. Eileider is behouden, dus zwanger worden zou geen probleem moeten zijn…we doen ons best in ieder geval :angel:

ooooh ok dank je voor je verhaal ,en gelukkig heb je je eileider kunnen behouden :-*

en ja je gevoel laat je meestal niet in de steek he?maar wel heftig allemaal ,en dan direct op de OK pff

wordt er dus ook niet over gepraat, en niemand vraagt hoe het nu met me gaat (mijn fam. is meer van kop in 't zand steken, ze kijken af en toe hoe mijn buik eruit ziet en mijn moeder biedt elke week broodjes rosbief aan )

Ja het net doen of er niks gebeurd is ken ik helemaal ,en niets meer vragen ,eig dom he ?vragen is niet vervelend laat ze zien dat ze toch betrokken zijn ,en ja hoor broodjes rosbief ooooh wat denk je dan :roll:

Ik zal mn moeder wel moeten bellen om te vertellen want er moet iemand over 2 weken de meiden van school halen :silenced: dus helaas geheim houden kan niet ,anders had ik het zeker gedaan .

Ha, die broodjes rosbief :lol: , ach…ik vreet ze de eerste 2 weken van de cyclus gewoon op en daarna zeg ik dat ik 't op het werk al 1 gegeten had hihi. Naja, woensdag werk ik 'm gewoon weer naar binnen hoor 8)

Toen ik nog dacht dat het een MK was, heb ik het helemaal niemand verteld…alleen aan mijn schoonzusje want die heeft even op Isa gepast. Toen ik eenmaal op de OK lag, heeft mijn man toch de familie maar ingelicht…dat vond ik net een tikkie te heftig om te verzwijgen (en ik had ze de weken daarna echt nodig om Isa te verzorgen). Op het werk heb ik verteld dat er een cyste verwijderd is, dat werd zonder morren aangenomen…

Volgens mij ben ik vanmorgen een druppel bloed verloren :?

Ga me maar weer even heel diep onder die rots terugtrekken :frowning:

oo gets…daar is de onzekerheid dus weer…

:hug: , kruip maar onder de rots meis…

Ik kan wel zeggen dat het allemaal niks HOEFT te betekenen, maar dat weten we hier allemaal hartstikke goed…het zet je weer met beide beentjes op de grond hè :frowning: .

Bah, ik hoop dat het inderdaad niks is en dat het bloed nog 7 maanden wegblijft :pray:

:-*

Marieke…nee joh, je laat me schrikken…Ben je druk geweest? Is het verder rustig in je buikkie? :hug: :hug: :hug:

Niet die freggelgrot in hoor…telefoon pakken en de gyn bellen. Die echo kan vast wel wat eerder. Al was het maar voor je eigen gemoed…

Mayo, tuurlijk ga ik die taart showen! Maar wel pas over een week hoor. Na zijn “feestje”. Het moet een efteling taart worden van Finn dus ik zie er een beetje tegenop…Is niet makkelijk denk ik.

Vooralsnog hoef ik me trouwens geeneens druk te maken om mijn ei, want ik heb echt nog geen flauw idee wat mijn lijf gaat doen. Aangezien het de vorige keer ook maaaaaaaanden van de wap is geweest, is het nu ook maar even afwachten natuurlijk. Hoewel het vervelend is niet te weten waar je aan toe bent, is het ook wel prettig om niet te weten waar je aan toe bent hoor (je leest het al…Deb gaat gewoon vrolijk verder met struisvogelen…)