zwanger worden na een ma of mk deel 3

jaaaaaaa we kunnen hier weer verder kletsen!!

lotte :hug: :hug: :-* :-

AHHHH BIANCA WAT SUUUUUPEERR!! :dance: :dance: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: GEFELICITEERD!! :inlove: :inlove: :inlove: heerlijk!! genieten meis! :inlove:

pff weet het gewoon niet meer :doh:

voor de rest :hug: :hug: :-
:-*

jane begin je al last van kwaaltjes te krijgen? en wanneer krijg je je eerste echo?

@lotte82 wrote:

jane begin je al last van kwaaltjes te krijgen? en wanneer krijg je je eerste echo?

ja had eigenlijk toch al last van een kwaaltje, ik was al paar dagen ontzettend moe en dat gaat maar niet weg. nu blijf ik dat iedere dag hebben, als ik van het werk kom ben ik super moe en slap :zzz:

verder beginnen mijn borsten heeel langzaam wat gevoeliger te worden maar dat valt wel mee ten opzichte van vorige keer dus wel fijn :slight_smile:

ik moet nog een afspraak maken bij de gyn. maar vind het allemaal beetje eng weet niet waarom, maar dat moet ik dus nog doen :doh:

wat balen dat je nog steeds een negative test hebt en er ook geen ongi te bekennen is. wist je wel wanneer je een eisprong hebt gehad of kan het zijn dat die ook later was…? :pray:

ik weet niet wanneer ik een eisprong heb gehad maar het kan natuurlijk zijn dat ie later dan normaal kwam.

JA dat hoop ik :pray:

kan natuurlijk zijn dat je lichaam even nodig heeft gehad voordat er een eisprong kwam :pray: :-*

pff zenuwslopend he die onzekerheid en wachten? :hug:

pfffff ik word er gek van!! als ik ongi word dan ga ik de volgende maand ovutesten gebruiken. voor het eerst hihi.

Ja dat kan ik me voorstellen :hug:

daarom was ook het eerste wat we deden na de MA nieuwe testen inslaan.

toch wel fijn zekerheid hebben wanneer je ei is geweest en vanaf wanneer je kan tellen :slight_smile:

ik wilde vooral graag weten hoe mijn cyclus zou zijn na de MA maar die was eigenlijk na de eerste echte menstruatie meteen weer de oude :inlove:

Voor jou is het anders, 2 keer zo snel achter elkaar is niet niets :hug: :-*

Nieuw deeltje zie ik.

Ik zal vandeweek even terug gaan lezen.

Ben hier (bewust) een tijd niet geweest.

Ik was vrij nuchter toen ik hoorde dat ik weer een ma had maar de ozo bekende klap is dus later gekomen.

Ik was ook even heel erg allergisch voor zwangerschapsbannertjes, babygepraat, zwanger-worden-praatjes etc.

Ik heb me daar gewoon even helemaal voor af gesloten.

Misschien niet goed, maar dat is mijn manier.

Nu gaat het wel weer.

Ik ben 5,5 week na mijn curretage, dus op 28 januari, weer ongesteld geworden. Niet zo veel als normaal. Na 2,5 dag was het weer over. Op 14 februari had ik weer wat last van bloedverlies, niet rood maar oudbruin zeg maar, nog geen inlegkruisje per dag, echt heel weinig dus wat een paar dagen geduurd heeft. Daarna tot op heden niks meer.

Ik denk dat mijn cyclus even helemaal van de kaart is :?

Dat had ik na mijn eerste ma niet, toen had ik gelijk weer een mooie cyclus.

Ik ben vorige week 40 geworden en mijn grootste angst is dat ik door dit alles misschien wel vervroegd in de overgang ben ofzo :?

Nou ja, even afwachten maar. 17 maart moet ik naar de gyn. De nacontrole werd elke keer uitgesteld (ene keer kon ik niet andere keer kreeg ik een brief van het zh dat het niet kon).

Ik vind het wel heel jammer dat mijn vriend er niet bij kan zijn. Die zit nu weer in Ghana voor zijn werk en komt de 20e terug. Je weet tenslotte toch maar nooit wat je te horen krijgt. Vind het best eng eigenlijk :oops:

Nu weten jullie waarom ik er even niet was.

Ik zal vandeweek dus even bijlezen, gaat me morgen echt niet lukken met het huis vol kindjes (mijn eigen Naat en mijn gastkindjes)

Dikke kus en knuffel van mij voor jullie :-*

Even snel voordat ik ga werken:

fijn weer even wat van je te lezen Marieke! :inlove: :-* :hug:

Ik wist wel al waarom je even niets van je liet horen, kan me dat ook wel voorstellen :hug: :-*

pff ik gaat me maar klaarmaken voordat de tram vertrekt :shock: :lol: :zzz:

@Marieke_5000 wrote:

Misschien niet goed, maar dat is mijn manier.

Je eigen manier is de beste manier voor jou!! :thumbup: :-

Maar wel heel gezellig dat je er weer bent.

Wat balen joh dat je cyclus zo raar doet… Het hoeft natuurlijk niks te betekenen zo na een ma, maar ik kan me wel voorstellen dat het je angstig maakt… en opschieten doet het natuurlijk al helemaal niet… :frowning:

Fijn dat je volgende week naar de gyn mag, ik ben benieuwd wat ie zegt… ik duim voor je! :-

Ik ga nu naar mijn werk… laatste dagje van de week gelukkig, want ik ben lang niet fit…

Hey, nieuw deeltje! Meld! :mrgreen:

Lotte, balen dat je negatief getest hebt…en nog harder balen dat je niet weet wat je cyclus gaat doen nu. Is zo leven tussen hoop en vrees he… :hug:

Marieke, fijn dat je er weer bent! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het echt even nodig had om je terug te trekken. Wat Tierrr ook al zegt…wat voor jou het beste werkt, is voor jou de beste manier.

Maar jeetje, wat vervelend dat je cyclus zo van de wap is. Kan me wel indenken dat er allerlei spookbeelden door je hoofd gaan dan. Even een vraagje…slik je al teunisbloemoliecapsules? Die hebben mijn cyclus er weer bovenop gekregen na de ma. Kwaad kunnen ze hoe dan ook niet, dus misschien een poging waard?

Verder moet ik echt nog even terug gaan lezen. Ben heel hard wat achterstallig onderhoud aan het wegwerken deze week, dus daardoor weinig aanwezig hier.

Ook hier even een ‘meld’ :mrgreen:

Marieke, heel begrijpelijk dat je even afstand hebt willen nemen van het hele ‘zwanger-baby’ gebeuren :hug:. Hopelijk kan je gyn iets voor je betekenen qua cyclus! Mijn gyn vroeg ‘menstrueert u alweer?’…euh, nee…‘o, dan krijgt u een receptje mee om uw cyclus op gang te brengen’. 5 minuten later stond ik met een wit papiertje weer buiten 8). Ik heb het overigens niet gebruikt, want 5 dagen later was de ongi er toch. Ik zal eens gaan zoeken wat het voor spul was!

Lotte, inmiddels al meer duidelijkheid?

Debke, drukdrukdruk is ook wel eens lekker!

Hier ook druk, dus ik ben er weer vandoor!!!

nee hier nog geen ongi te bekennen. 17 maart moeten ik en mijn man naar de gyneaucoloog voor bloedonderzoek. en als ik dan nog niet ongi ben ga ik vragen wat nu verder. miss dat ie dan met een inwendige echo kan kijken en anders pillen waarmee je de ongi kunt opwekken.

Het was geen primolut overigens, iets met een R… :think:

Ik weet het niet meer :wall:

En je hebt vast het receptje niet bewaard. :wink:

Teunisbloem kan iig helpen om je cyclus weer wat op de rit te krijgen geloof dat monnikskappeper hetzelfde doet. Maar is ws niet zo rigoreus als wat een gyn je kan voorschrijven.

Soms heeft je cyclus een soort shockeffectje nodig. En wanneer je ietsjes meer geduld kunt vinden (euhm het waar weet ik niet hoor) maar dan kan 1 strip van de pil het ook doen. Dan krijg je evt de eerste keer dus een soort bloeding die Primolut ook opwekt (alleen is Primolut wat heftiger) en daarna komt het weer op gang incl eisprong die je met de pil wel onderdrukt. Niet echt de bedoeling natuurlijk geen eisprong als je zwanger wilt worden, maar als je cyclus op zijn gat ligt weet je ook niet wanneer en of er wel een ei springt helaas.

nope, receptje weg gegooid 8)

marrrr…ik heb het in deel 2 wel over dat spul gehad volgens mij :think: …dus ik ga zoeken. Ik kan het niet uitstaan als ik iets niet meer weet 8)

Ja, het begon inderdaad met een R :roll: :roll: :roll:

Orgametril

:mrgreen:

Ik heb het dus niet gebruikt, dus ook geen idee hoe en of het werkt.

1. Je hebt dezelfde afwijking als ik heb gni gni. Ik zoek me dan ook altijd wezenloos hahaha. Maar het zal vast hetzelfde werken. Is ws qua werkzame stoffen ongeveer gelijk aan Primolut maar met een andere merknaam. Net als Profasi en Pregnyl of Puregon, Menopur en GonalF. Andere fabriek zelfde spulletje ander kleurtje of verpakking. Boeit ook niet, als het maar doet wat het moet doen!

Blegh geen idee wat het is hoor, misschien krijg ik wel griep of zo…maar ik heb het de hele dag al zoooo koud. :wall: Eens kijken of evt een avondje op tijd naar bed gaat helpen. Maar eerst warme koffie.