zwanger worden na een ma of mk deel 3

Psst Lotte je ei was toch wat aan de late kant? En kwaaltjes…die komen en gaan! Zegt nix… 8) Ik duim nog even verder voor ik naar bed ga.

Ik tik trouwens alleen heerlijke stukken tekst als ik een heerlijke dag heb gehad :wink: vandaag was een goeie! :mrgreen: Hoef niet elke dag zoveel drukte hoor, maar eens in de zoveel tijd is het wel heel gezellig. En blijf het bijzonder vinden hoe goed het gaat zo’n kleine grote meid van 4 en Casper samen. Ze wilden hier vanmorgen als eerste samen boven tandenpoetsen :lol: zijn van die dingetjes waar ik van kan genieten, maar ja ben dan ook maf. 8)

Lakeisha en Kim beetje bijgekomen van het weekend? Lotte ben jij trouwens de enige waar we deze week een NOD van hebben? :think:

hmmmmmm volgens mij ben ik de enige ja. maar ik ga vrijdag testen!!

Ha das wel weinig, deels ook wel goed nieuws eigenlijk goeie zwangerschappen betekend weinig NOD’s en weinig testen. Hopelijk is dat zwanger zijn rete-besmettelijk…*dames theerkransje? :angel: *

Vrijdag kan ik ws niet gelijk checken hoor moet al om kwart over 9 in het ziekenhuis zijn dus dat wordt wat later (middag) aangezien we ook nog een kadootje moeten shoppen.

Betekend niet dat de duimen niet draaien overigens.

@Debke wrote:

Workshops geven blijft spannend Mayo! (volgende maand geven we er overigens een bij jou in het dorp!)

Ik herken de rest van je verhaal ook wel geloof ik. Aan de ene kant zeg ik nu, we gaan er weer voor. Aan de andere kant ben ik nu toch wel merbaar “opgelucht” even van alle spanning verlost te zijn. Het is gewoon zo enorm eng, zo’n volgende keer. Ik weet ook niet (gebrek aan referentiekader helaas) of ik me ook zo onzeker zal voelen als het wel goed zit allemaal. Ik weet het gewoon niet. Ik weet niet of ik deze keer zo bang was, omdat het niet goed was en ik dat onbewust wel wist of dat het toch aan de ma-ervaring lag.

Moeilijk is het he meis…Dikke knufs voor jou hoor! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

ook als het wel goed gaat maak je je zorgen ik doe het nog steeds met 14 weken misschien stom maar lieverd 1 tip die ik je kan geven vraag om de 2 weken een echo dan weet je 2 weken of het goed is of niet als het dan niet goed is weet je het meteen en hoef je niet zolang ermee te lopen.

mij heeft om de 2 weken echt geholpen om door de dagen heen te komen :hug: :hug: :hug:

Ik weet het Bianc…Maar er zit een groot verschil tussen zorgen maken en zorgen maken. Klinkt stom, maar zo voelt het wel. Ik heb deze keer (als ik alles nog eens op een rijtje zet) diep van binnen gewoon weer geweten dat het niet goed zat. Ook dat klinkt stom, maar het is wel zo… Iedereen die weleens een mk heeft meegemaakt zal een volgende keer veel meer op haar hoede zijn in plaats van het onvervalste schaamteloze genieten als je nog niet “beter weet”, maar ik denk toch (of ik hoop het in ieder geval) dat er een verschil zit in het “zorgen maken, maar diep van binnen weten dat het wel goed zit” en het “zorgen maken, omdat je diep van binnen weet dat het weer niet goed is”.

Zorgen blijven zorgen natuurlijk, maar toch…

Lotte, ik duim mee hoor! Nog een paar daagjes afwachten :pray: :pray: :pray:

Hier is Finn net alweer door oma opgehaald. Die bofkont is vandaag alweer voor de 4e keer naar de Efteling (hij is vandaag 1 week open…). Ik ben aan de lopende band taarten aan het bakken vandaag. Vanmiddag even op mijn gemak wat boodschapjes doen. En van het weer genieten natuurlijk.

Lotte ik duim voor je :pray:

ik had eerst juist geen kwaaltjes en die kwamen langzaam maar zeker steeds meer en vaker :roll: :roll:

Bianca ik heb dat inderdaad ook, om de 2 weken helpt heel erg.

voor je het weet zit je in de week vóór de volgende echo :inlove:

ik kan ook weer niet wachten en ben blij dat ik niet zoveel geduld hoef te hebben :mrgreen:

Debke :hug: :-*

wat een bofkont alweer naar de efteling :mrgreen:

leuk hoor :slight_smile:

hier gaat het redelijk goed, heb veel last (lees: bijna altijd) van de misselijkheid, eten is erg moeizaam want ik heb telkens nergens trek in en krijg dan ook met moeite iets naar binnen, daarnaast ben ik zoooo moe :zzz:

er wordt hier goed op me gelet, gyn vroeg of ik wel goed genoeg drink en sindsdien checkt manlief het dan ook dagelijks :inlove: echt zo’n schatje!

ik dronk nooit erg veel maar nu ik zo misselijk ben wil ik nog wel eens een extra glas vocht laten staan :doh: maar ik word goed verzorgd en in de gaten gehouden dus denk dat ik nu wel binnen krijg wat ik minstens moet hebben :inlove:

al met al heb ik kleine momenten dat ik me redelijk goed voel, even niet zo ontzettend misselijk alleen lukt eten dan nog niet :doh: :roll: :lol:

en vandaag alweer 8 weken :inlove: :dance:

en nog precies een week tot de echo :inlove: :pray:

lief dat jullie voor me duimen!!

ik voel idd niks maar ik heb wel heel veel geklust :lol: ik hoop het zo.

Lotte, ik hoop het zo voor je :pray: :pray: :pray:

Debke, ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoelt :-*

ooo en ik las gisteren iets over een workshop in ons dorp? Ter ere van wat?

Jane, 8 weken :inlove: :thumbup:

Ik ga snel weer naar buiten…kleine smurf roept heel hard ‘ikke sand bakkk’ :angel: :mrgreen:

Een collega van mijn schoonzusje woont er Mayo. Mijn schoonzusje en haar collega’s hebben een workshop op locatie geboekt in mei. Bij haar thuis (en dus bij jou in het durpke) :wink:

Gaaf hoor Deb die workshops! Vind ze er ook heerlijk uitzien die taarten :drool: ik vrees dat ik er niet zo’n geduld voor heb om ze zelf te maken. :oops: Ben bv nu alweer erg blij dat ik het rotterige knip en op maat maak werk gedaan heb voor onze rolgordijnen (heb er al 3 op maat moeten maken) en dat vind ik al ‘gepruts’ terwijl het eigenlijk alleen maar wat meet, knip en zaagwerk is. Had ws als man geboren moeten worden of zo. :o Idem hier voor het koken overigens. Snel en lekker en gezond dus tja das meestal wok oid.

Debke ik herken het wel. Heb het meestal al bij de test wat jij beschrijft. Dat je ongeloof voelt dat ie positief is, of dat je ‘echt’ niet gelooft dat het een positieve test is. Zal wel het stukje intuitie oid zijn? :think:

Lotte kwaaltjes zijn gewoon in het begin niet een handige graadmeter meis! Hopelijk geeft een test je meer vertrouwen :wink: nog 2 nachtjes!

Ik ga even zo de stad in met manlief. Ben verdorie een onderdeel van het ophangsysteem kwijt voor het rolgordijn grrrr. Dat krijg je als de zooi 2 jaar op de plank ligt. :wall: Kan daar soms zo boos over worden. Maar ik ga weer een stuk geduld proberen te vinden en mijn energie bewaren voor dingen waar ik meer aan heb of zo. :angel: En even tot de kleine man wakker wordt de zolder opduiken wie weet vind ik het nog terug. :shifty:

Geniet ze van het weer dames! :-*

Ik zal straks als Naat op bed ligt even bijlezen maar ik wil jullie toch eventjes voorstellen aan Frutseltje :inlove:

@Jane_S wrote:

Ik ben ook wel jaloers op jullie wat dat betreft hoor! Elke 2 weken een echo... dat maakt het wachten inderdaad te overzien... ik vind deze 4 weken heel erg lang duren... en dan weer 4 weken wachten tot de volgende met 12 weken... pff...

Lotte, ik duim voor je!!

Marieke, moooooooi! :inlove:

Nou, ik moet de urine even weg gaan brengen... ;)

ooooow mooooooiiii :inlove: :inlove: :inlove:

zuchtsnufslik

Ik weet trouwens niet hoe de echo’s in mijn geval zullen zijn :think: . In ieder geval een vroege echo (5/6 weken) om te bepalen of het vruchtje in het juiste huisje zit. En daarna niet meer denk ik tot aan de termijn echo. Maar zeker weten doe ik het niet.

@Tierrr wrote:

@Jane_S wrote:

Ik ben ook wel jaloers op jullie wat dat betreft hoor! Elke 2 weken een echo... dat maakt het wachten inderdaad te overzien... ik vind deze 4 weken heel erg lang duren... en dan weer 4 weken wachten tot de volgende met 12 weken... pff...

Lotte, ik duim voor je!!

Marieke, moooooooi! :inlove:

Nou, ik moet de urine even weg gaan brengen... ;)

gewoon bellen dat je op bent van de zenuwen en het niet meer trekt en anders zelf een afspraak maken zoals ik met 12 weken was 30 euro
wanneer mag jij?

en deb je hebt wel gelijk ik wist diep van binnen deze keer dat het wel goed zat :-*

@mayo28 wrote:

ooooow mooooooiiii :inlove: :inlove: :inlove:

zuchtsnufslik

Ik weet trouwens niet hoe de echo’s in mijn geval zullen zijn :think: . In ieder geval een vroege echo (5/6 weken) om te bepalen of het vruchtje in het juiste huisje zit. En daarna niet meer denk ik tot aan de termijn echo. Maar zeker weten doe ik het niet.

gewoon vragen zeggen dat je op bent van de zenuwen en of ze de eerste weken om de 2 weken willen doen.

zo iet dan niet maar nee heb je ja kun je krijgen :wink:

@bianca&? wrote:

gewoon bellen dat je op bent van de zenuwen en het niet meer trekt en anders zelf een afspraak maken zoals ik met 12 weken was 30 euro

wanneer mag jij?

Mjah, ik wil er ook eigenlijk niet zeuren, zeg maar... maar vind het erg lang duren allemaal eigenlijk. Ik mag met 8w1d voor de termijnecho en dan doen we met 12 weken ook nog een echo die we idd zelf betalen. Net als vorige keer.

En dat vanuit het ziekenhuis Tierrr???

Mijn gyn zei gelijk kom over 2 weken maar weer terug. Nu zit er bij mij iets meer tijd tussen tot de 21e maar dat komt meer omdat ik met mijn gastkindjes zit en dus gewoon heel simpelweg niet elke dag kan.

Gewoon doordrammen hoor dat je deze stress niet aankan :hug:

Ik heb geen tijd voor uitgebreide reactie nu, maar Marieke… :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Fijne avond meiden!

Wanneer heeft Vicky haar tweede echo ook alweer? :think:

Lotte, hoe gaat het???

:pray: :pray: :pray: :pray: