Marieke, spannend hoor! Kan me voorstellen dat je bibbers hebt.
Tierrr, temp nog steeds hoog…da’s goed toch? Ik ben niet zo thuis in dat tempen, dus vandaar mijn domme opmerking 8)
Ik weet niet wat ik allemaal voel :shifty:. Eigenlijk niks bijzonders geloof ik :think: , dus ik ga er maar vanuit dat ik gewoon ongi word. Al zal dat best een teleurstelling zijn, want tot nu toe zijn we steeds wel zwanger als we een week echt goed ons best doen …maar dit keer geloof ik er eerlijk gezegd niks van
Mayo ik heb het gemist denk ik maar had jij al wel een menstruatie gehad?
Ja, 5 weken na de operatie…18-02 's avonds heel laat. Normaal heb ik een cyclus van 29/30/31 dagen. NOD is nu dus vrijdag/zaterdag ongeveer.
Ik had dus al een receptje meegekregen om de ongi op te wekken, maar gelukkig was dat niet meer nodig.
Bij mij kwam het 5,5 week na de curettage, de eerste keer ook trouwens.
Het is toch altijd even afwachten wat je lijf doet.
Tierrr ik ben ook niet echt thuis in het temperaturen maar ik meen toch ook dat een verhoogde temp. goed is? Spannend hoor!!
ben overal een beetje rond aan het kijken ,
maar ik kan me hier ook aanmelden,
ik heb ook miskramen gehad,bah bah!!
en nu deze maand hebben we hoop ik genoeg ons best gedaan voor een broertje of zussie voor ons kleine meid!!
nog 10 dgn tot ik ongi moet worden,wachten duurt zo LANG,maar daar weten jullie alles van,en nu let je overal op,erg is dat…
tempratuur hoog is toch goed teken?spannend…
voor iedereen hier een knuffel,we zijn allemaal lotgenootjes,liefs
MamavanPatty helaas welkom hier :hug:
Jij hebt ook al genoeg te verduren gehad zie ik aan je onderschrift.
Het moet nu gewoon maar eens goed raak zijn nietwaar?
hoi marieke
ja dat zal wel heel veel zijn…
gelukkig weet ik zwanger te kunnen worden,maar zoals jij ook al is geschreven heb,het nu ook blijven!!!
als je nu zwanger bent is het alleen maar stress,en je durft gewoon niet naar de wc,gewoon bang iets te ontdekken.vreselijk…
ik mag wel zodra ik zwanger ben naar de vk,omdat ik ook al een Bbz heb gehad en daar een eileider door mis,ja het is allemaal balen…
en dan lees je in de kranten baby’s te vondeling gelegd,en dan huilt me hart,er zijn zo veel mensen die snakken naar een baby,maar ja dat is de wereld :shock:
jullie meissie is bijna net zo oud als die van ons,lekker he wat zijn ze leuk op deze leeftijd he haha
Mag ik me ook hier aanmelden :shifty: Ik heb zondagavond een mk gehad nadat we eindelijk na ruim een jaar voor het eerst zwanger mochten raken
Ik vraag me meteen een paar dingen af :shifty:
Hoelang duurt het bloedverlies bij een mk?
Hoe weet je zeker dat de mk voorbij is?
Hoelang duurde het voor de cyclus weer op gang was?
Hoe weet je 100% zeker dat het een mk is?
Het is bij mij zondagavond begonnen, gisteren had ik echt heel veel bloedverlies. Maandverband vol en echt een slijm/bloedprop in de wc :sick: Sorry voor het vieze praatje :shifty:
En ik bloed nu nog steeds. Kramp in m ijn buik is nog steeds aanwezig maar wel minder.
De dokter gaf aan dat dit echt als een mk klinkt, en als het met een week nog niet over was, moest ik langskomen. is dit bij jullie bekend?
Sorry dat ik meteen zoveel vragen stel :shifty:
Mama van Patty, heerlijke leeftijd is dit :inlove:
Wat jij ook zegt, het is nooit meer onbezorgd zwanger zijn. Ik herken alles wat je zegt.
Hoewel geen bloedverlies en wel kwaaltjes hebben voor mij ook niet vertrouwd is, tenslotte had ik dat beide keer ook.
Ik denk dat ik bij een volgende zwangerschap ook pas gerust ben als ik dik de 20 weken voorbij ben.
Lakeisha ook jij helaas welkom hier meis :hug:
Ik zal proberen je vragen wat te beantwoorden.
- Het bloedverlies bij een mk is bij iedereen verschillend. Over het algemeen genomen is het toch meer dan een menstruatie, ook afhankelijk van hoever je in de zwangerschap was.
- Zeker weten of de mk voorbij is is moeilijk te zeggen. Zolang je vloeit is er nog weefsel in je baarmoeder. Als je denkt alles verloren te zijn kun je een echo aanvragen om dat te controleren.
Bij mijn eerste MA heb ik medische curettage gehad. Ofwel het opwekken van de miskraam door medicatie. Dit is deels gelukt. Het vruchtje is wel geboren zeg maar maar ik heb later alsnog een curettage nodig gehad.
Bij mijn tweede MA heb ik gelijk om een curettage gevraagd. Dan weet je wel zeker dat je “schoon” bent.
- Ik ben beide keren 5,5 week na de curettage weer ongesteld geworden. De eerste keer gelijk weer een goede cyclus van 28 dagen. Deze keer dus niet en wacht ik nog steeds op mijn tweede menstruatie.
- Je kan alleen 100% zeker weten of het een mk is door een echo of door bloed te laten prikken waarbij je hcg onderzocht wordt. Lieve schat als je twijfelt moet je echt even je vk bellen hoor. Gezien je zwangerschapsduur is het moeilijk om je goed beeld te geven op een echo (hartactiviteit).
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen :hug:
Oja en hou in de gaten of je geen verhoging of koorts krijgt!!!
MamavanPatty en Lakeisha, welkom hier…al is het niet een topic waar je zou moeten thuishoren
MamavanPatty, we hebben elkaar al even ‘gesproken’ in een ander topic hè…ging over de EUG’s. Hopelijk is het snel weer raak! En ja, we ‘moeten’ meteen naar de gyn als we weer zwanger zijn, voor een vroege echo om te bepalen of het vruchtje op de goede plek zit.
Lakeisha, de MK is nu toch bezig bij je? …dikke knuf, wat een moeilijke onzekere tijd is het hè :hug:
Wat betreft je vragen, ik weet het ook allemaal niet precies. Ik heb namelijk geen MK gehad, maar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dan gaat het allemaal toch net iets anders, ik heb het vruchtje ook niet verloren…het is operatief verwijderd. Er zijn hier genoeg andere meiden die je hier meer over kunnen vertellen. Mijn cyclus kwam 5 weken na het verwijderen van het vruchtje weer op gang, maar ook dat is voor iedereen verschillend…
Misschien is het een idee om een echo aan te vragen om te kijken of je baarmoeder ‘schoon’ is? Geen idee of de VK dat zomaar doet hoor…het is trouwens ontzettend confronterend om naar een lege baarmoeder te kijken . Sterkte meis :hug:
tegelijk gepost 8) …Marieke heeft je vragen al beantwoord zie ik :mrgreen:
Oh en over die vondelingetjes. Zo vreselijk, hoe komt iemand ertoe dat te doen? Dan moet je wel heel wanhopig zijn lijkt me.
Maar ook ik zat gisteren met tranen in mijn ogen toen ik het hoorde
Ja vreselijk, het meisje was echt pas net geboren
Ik heb altijd ‘een kom maar hier brengen’ gevoel…:shifty:
Mayo :mrgreen:
Dank jullie wel voor jullie antwoorden :-*
Zoals ik ook al in een ander topic heb gezeg, kan en mag ikniet langs de vk. Ik had gebeld gisteren, maar hier val je pas onder eenvk als je 7 weken bent…en dat was ik nog niet…Val dus niog steeds onder de ha en die wilt dat ik het een weekje aankijk. Maar inderdaad mag ik geenverhoging krijgen of koorts, ook als de pijn echt onthoudbaar word of het bloedverlies heel veel word, dan mag ik wel bellen naar de dokter en moet ik langskomen.
Voor mij zit er nu dus alleen maar op om af te wachten :?
Dat heb ik ook hoor, als ik dathoor over die kindjes…Kom maar bij mij brengen!
Ik snap niet dat je als moeder zijnde dat kan doen. dan moet je volgens mij wel heel erg wanhopig zijn en geen oplossingen meer zien
Mama van Patty en Lakeisha… :hug: :hug: :hug:
Lakeisha, ik begrijp ergens wel dat je ha wil dat je het een weekje aankijkt, maar ik zou in jouw geval na die week in ieder geval vragen om een controle echo (ook als het bloeden gestopt is).
Bij mijn ma was het bloeden ook gestopt na een paar dagen, maar een paar dagen later kwam het ook weer (in alle hevigheid, inclusief stolsels) terug.
En dat duurde en duurde maar…Dus ik kan je een controle echo echt aanraden hoor!
Tierrr, nog steeds een hoge temp? Goed zo! Dat is een mooi teken! Op welke dag van je cyclus zit je nu?
@Marieke_5000 wrote:
Ja Bianca foei, je bent mij vergeten :mrgreen:
Nog gefeliciteerd trouwens meis, fantastisch nieuws!!!
Tierrr wat zegt je lichaam? je verstand?
Morgen naar de gyn, begin een beetje de bibbers te krijgen geloof ik :roll:
Nou ja, gewoon maar even afwachten.
sorry :oops: hoe kan ik nou de liefste kok-er vergeten :-* :hug:
Mama van Patty en Lakeisha
helaas welkom hier :hug: :hug:
en die vondeling het kan niet anders zijn dan dat je dan "ziek"bent anders ga jij niet na zoveel pijn (bevalling) en 9 maanden zwanger zijn je kind ergens neer leggen.
en lijkt mij dat die gene ook geen familie en vrienden heeft om haar te helpen want als mijn buuf zwanger zou zijn en ineens dr buik kwijt is en ook geen baby zou ik wel f gaan nadenken :think:
zielig ook voor die moeder :hug:
en ik heb ook altijd het kom maar hier brengen gevoel
moeder gevoel denk ik.
alle dames :hug: