zwanger worden na een ma of mk deel 3

Marieke, beetje gelijk zitten posten :wink: Kan me voorstellen dat de last nog niet helemaal van je schouders is hoor :hug: Ik had dat door de eerste keer met de 6 weken en nu zal het idd bij een (hopelijk) volgende zwangerschap ook wel stressen blijven tot die 12 weken echo :thumbdown: Maar het is toch in elk geval al iets dat het nu goed is :inlove: En ik kan me je buikpijn van die folders helemaal voorstellen :hug: Wij hebben steeds gekozen om niets te laten testen en zullen dat ook een volgende keer niet doen, maar dat is omdat er ook geen aanwijzing of reden is om het te doen. Maar als ik het idd wel eens lees denk ik ook wel brrrrr :hug: :hug:

kimmetje ik was dat die vroeg hoe het met je zoontje is nadat hij een prematuurtje was :lol: maar fijn dat het qua ontwikkeling goed gaat en hij lekker groeit.

ik heb vanochtend een ovutestje gedaan. gewoon om eens ff te kijken wat ie aangeeft hij gaf wel een licht lijntje maar duidelijk aanwezig. heb je dat altijd na je ei ook als je niet zw bent? want ik heb nl niet mijn hele cyclus een lijntje want mijn eerste ovutestje die ik gebruikte was niks te zien.

Hey Lotte, ja sorry hoor :oops: Er wordt zo lekker veel geschreven dat ik echt niet meer snel kon terughalen wie het nou was, alleen de vraag was blijven hangen :shifty: Geen ervaring met ovutesten, maar zou die ook een zwangerschap moeten kunnen indiceren dan? Ben benieuwd wat andere meiden hier zeggen die er wel ervaring mee hebben?

@lotte82 wrote:

want ik heb nl niet mijn hele cyclus een lijntje want mijn eerste ovutestje die ik gebruikte was niks te zien.

Je hoeft ook niet per se je hele cyclus een lijntje te hebben he? Je kan ook het grootste gedeelte van je cyclus een licht streepje hebben en dan alleen tijdens de LHpiek een dikke. Of die eerste keer dat je testte was je urine minder geconcentreerd… je weet het niet… maar ik hoop voor je dat het goed nieuws betekent… :-

Voor Kim en Debke even een hele dikke :hug: , ik denk aan jullie, meiden! :-

Hoe is het met de rest?

Ik voel me hondsberoerd… gelukkig niet echt overgeven, maar jeetje, wat een klote-gevoel… :sick:

lieve tierr

:hug: ik weet helaas hoe je je voelt en ik heb het nog steeds :cry:

gewoon halve dagen gaan werken doe ik ook.

en hopelijk ben jij er sneller vanaf dan ik :hug: :hug: :hug:

He jakkes, met 14 weken nog steeds?? Pff, moet er niet aan denken, ben het nu al zat… :shock: :silenced:

Heel veel sterkte ermee Bianca! :hug:

Zijn er bepaalde dingen die je er tegen doet waardoor het minder erg is? Kun je bepaalde dingen nog goed eten? :-*

Hai meiden, hier net terug van het paasgebeuren bij SM en mijn ouders. Kind heeft iig genoten en morgen om 9 uur paaseieren zoeken hier met de buurkids.

Marieke idd niet stressen om wat niet nodig is zoals die testen. Doe wat goed voelt op dat vlak, en ja als de jaren vorderen wordt de kans wat groter maar het is echt nog geen gevalletje 50-50! :thumbup:

Kim hoofdpijn is herkenbaar! Bij stress is dat echt brrr. Ik heb het eigenlijk alleen van de eerste hormonen die ik gebruik met de IVF maar zelfs dan baal ik er al van. En dan is het hier iig nog voor een ā€˜goed doel’. Hopelijk zakt het snel! Die Ikea kastjes zijn wel popi gni gni. Ze mogen KOK er wel haast een bonus voor doen. :lol: Wij hebben er ook 2 in voor in de woonkamer en 1 in Casper zijn kamer. Kan echt giga veel in! Enneuh stofzuigen met een ouwe panty ervoor dat scheelt je zakken leeghalen 8)

En nee rolgordijn hangt nog niet. Maar ik wil het liefst ook idd zsm alles hebben hangen. We hebben er nog een zooi op te hangen, op onze kamer 2 en daar moet er 1 ook nog op maat gemaakt worden. Voor Casper is het redelijk op maat dus alleen ophangen en dan nog de kleedkamer. En ik ben zo eigenwijs geweest om ook gelijk nieuwe jalouzieen voor de keuken mee te nemen. De lamellen die daar hangen zijn een jaartje of 8/9 oud en ranzig… :silenced: Maar daar moeten we nog even voor terug want die hebben we te groot meegenomen. Dus morgen evt ruilen als ze open zijn. Ach en meestal doe ik het zo, ik begin gewoon aan het ophangen, dan lukt er iets niet ivm handjes tekort oid en dan mag hij helpen. 8)

Lakeisha heb je het gezellig gehad?? Het is iig al lekker dat alles weer aan kant is. :thumbup: Daar kan ik thuis ook zo van genieten. Oh dat herinnert me eraan dat ik straks nog even een wasje de droger in moet bonjouren. :lol:

Lotte een ovutest kan best de hele cyclus iets positief blijven. Echt knallen doen ze echt kort om je eisprong en soms als je idd zwanger bent rond je NOD. Dus ja ze kunnen ook een zwangerschap ā€˜voorspellen’ maar niet bij licht positief (dat kan nl altijd zo zijn, iedere vrouw heeft wel iets van het LH in de urine/bloed dus licht positief telt dan niet) daarbij als een ovulatietest knalt omdat je zwanger bent, dan is een test van de kruidvat bv ook al positief.

Tierr soms helpt het om bv vanillevla te eten. Of melk drinken. Maar het beste schijnt bij veel vrouwen toch te zijn om kleine beetjes te blijven eten. Crackertjes bv zodat je maag de hele tijd bezig is. En voordat je opstaat uit bed een paar crackertjes of een beschuitje klaarzetten zodat je niet met een lege maag opstaat. Het blijft een kwestie van dingen proberen, en wordt het te erg qua misselijkheid dan kun je bij je HA emesafene oid voorgeschreven krijgen. Heb het nooit nodig gehad dus veel verstand heb ik er niet van. Ik ben zo’n mazzelaar die bijna kwaalloos zwangert. :shifty:

Oh gaaaaaap, hebben lekker gegeten bij mijn ouders, kind heeft giga gespeeld daar en ook best goed gegeten. Zo goed dat er amper toetje inging :lol: maar je wordt er wel lui van zeg. Komt ook omdat ik wat langer dan normaal in bed heb gelegen. Manlief heeft vanmorgen een fles gemaakt voor Casper dus die zat bij ons op bed een beetje tv te kijken en te spelen. En ik mocht wat langer liggen. Maar dat werkt overduidelijk niet. Morgen maar gewoon weer eruit moet toch ivm de eieren zoeken.

Geniet van jullie 2e paasdag! :-*

Haaaiiii :zzz:

Op weg naar bedje na een hele gezellige paasdag :dance: . Pa, ma, mijn broer en mijn zwager waren bij ons om te gourmetten…was erg gezellig, maar ben nu wel kapot :angel: :zzz:. Eerst de hele tent soppen, daarna weet ik hoeveel vlees en groente klein gemaakt, en morgen kan ik weer de hele tent soppen…wat een vette bende blijft er achter zeg :shock: :twisted: :wall: . Naja, het was in ieder geval leuk :thumbup:. Isa is ook weer verwend door opa en oma, ze heeft een schoonmaaksetje gehad :mrgreen: . Bezem, emmer, veger/blik en een mop…kan ze me morgen mooi helpen :angel: :wink:

Tierrrr, bij mij hielp de vanillevla een beetje. En ik nam inderdaad 's avonds al een liga mee naar bed voor de volgende morgen…

En nu slapen, reageer morgen wel op iedereen… :zzz:

Rhi, morgen om 09.00 uur al eitjes zoeken…ik hoop dat ik me dan nog een keer kan omdraaien :pray: :shifty: !

Isa lag vandaag om 22.00 uur op bed, dat zal misschien ook iets schelen :angel:

Thanks voor de tips dames! :-

Dat van steeds kleine beetjes eten probeer ik inderdaad… alleen das nog best wel lastig als eten je zo enorm tegenstaat… :? Maar ik ga in elk geval morgen een paar pakken vanillevla inslaan! Gek trouwens dat die misselijkheid zó ineens op kan komen… een week geleden had ik nog nergens last van en :mrgreen:

Rhi, ho was het eieren zoeken? Klinkt leuk, hoop dat ie ervan genoten heeft! :-

Mayo, klinkt als een gezellige avond… jammer dat het altijd zoveel gedoe geeft… succes met schoonmaken!

Hier is het eindelijk weer eens mooi weer, straks maar even buiten kijken! :slight_smile:

@Tierrr wrote:

He jakkes, met 14 weken nog steeds?? Pff, moet er niet aan denken, ben het nu al zat… :shock: :silenced:

Heel veel sterkte ermee Bianca! :hug:

Zijn er bepaalde dingen die je er tegen doet waardoor het minder erg is? Kun je bepaalde dingen nog goed eten? :-*

nee niks bijzonders eigenlijk ik eet alles nog (misschien ook het probleem)

en heb wel gember tabletjes genomen die werken wel redelijk maakt het net iets minder maar jij hoeft al niet te spugen he dat moest ik wel nu alleen smorgens.

ja ik ga er van uit dat het tot 16 weken duurt :cry:

jij ook :hug: ik ben er bijna vanaf hoop ik :pray:

ja vanillevla helpt idd tegen de misselijkheid en kauwen als ik aan het eten ben is het weg zodra ik stop met eten begint het weer.

en ik kon smorgens niks eten ook niet in bed moest gewoon eerst spugen daarna kon ik pas eten als ik eerst at kwam het er toch weer uit.

sterkte

even ego…

Zo…pffff…hier is het ergste achter de rug. Zaterdag eind van de middag begon het gedonder. Bloedverlies met wat stolsels, maar nog geen vruchtje. En verrassend genoeg hield het wat later op de avond ook weer op. Heb dus nog heeeeeerlijk geslapen die nacht (ja echt!). Gisterenochtend ook nog niks aan de hand. Pas vroeg in de middag kwamen de krampjes weer. Dat werden langzaamaan toch echte serieuze krampen en toen ben ik ook het vruchtje verloren. Kindje was echt niet meer te herkennen overigens…

Daarna nog flink bloedverlies gehad, maar nu lijkt het weer ā€œrustigā€. Ik hou me nog even koest, want ik ben wat gammel, maar verder gaat het prima hoor.

Geniet lekker van tweede paasdag allemaal! Wij gaan vanavond bij schoonmama eten.

Ach Deb, dan gaat het toch nog snel ineens he :hug: :hug:

Let goed op je lichaam he?

Hou in de gaten of je koorts krijgt.

He verdorie ik had het zo graag anders voor je gezien :cry:

:-*

Ja hoor, ik pas goed op mezelf. Maar lichamelijk gezien gaat het echt wel goed eigenlijk.

En ja…ik had het ook liever anders gezien, maar om eerlijk te zijn, probeer ik daar maar vooral niet te veel bij stil te staan. Eerst dit stukje maar een zien te ā€œoverlevenā€ (bij wijze van spreken dan he) en dat andere stukje komt daarna wel denk ik. En misschien ook wel niet. Beetje afhankelijk ook denk ik van hoe mijn lijf het gaat oppakken deze keer.

Ook hier nog een dikke :-* Debke

Debke doe het rustig aan. :-* Straks kun je idd de ā€˜rest’ nog wel verwerken het hoeft net als bij Kim echt niet in 1 dag.

Hier was het vroeg vanmorgen maar zoooo leuk eitjes gezocht! Super goed georganiseerd door het buurmeisje. Een apart stuk voor de hele kleine kindjes. :thumbup: Ontzettend getroffen met het weer dus volgend jaar ws wel weer :lol: En erg lief, want het is gesponsort door de plaatselijke supermarkt. :thumbup:

En nu gaan we zo wat dingetjes halen voor het avondeten wat ik helemaal ben vergeten. :wall:

Dames een rustige en hopelijk spuugvrije 2e paasdag :-*

Deb, geen fijne paasdagen dus :hug: …maar ben wel blij dat je lichaam het allemaal zelf opgelost heeft! hele dikke :-* lieverd!

Doe lekker rustig aan!!!

Tierrr, door dat gebabbel over misselijkheid herinner ik me ineens ook van alles :roll: . Ik weet nog dat ik een teiltje onder mijn bed had staan, en als ik 's ochtends wakker werd was het hoppa klats een golf gal (tja, lege maag :mrgreen: ) en dan ging het wel weer. Dan dronk ik een bak thee, liep ik naar de gootsteen, gooide alles er weer uit en dan kon ik aan het werk 8) . Op het werk at ik dan nog wat droge kaakjes als ik beroerd werd. Ging best goed :lol: , maar gelukkig duurde het dus niet zo lang.

O ja, van tandenpoetsen ging ik standaard over mijn nek. En vlees bakken was ook niet mijn favo bezigheid :angel:

Rhi, klinkt als een gezellige ochtend!!! Manlief is nu met dochterlief het konijnhok aan het schoonmaken, dus ik kon mooi even achter de PC. Zometeen even stofzuigen en de ergste vette bende van de vloer dweilen. Dan ben ik ook weer klaar voor vandaag :wink:

Debke :hug: :hug: :hug: :-* :-* :-*

Breekt in

Debke heel veel sterkte meis :hug: doe maar lekker rustig aan :hug:

Breekt weer uit

:-* :-* :-*

Gussie, wat zijn jullie toch allemaal lieverds!

Ik voel me net zo’n ouwe dweil nu :lol: Ben weer een beetje wat aan het doen nu (om weer in beweging te komen zeg maar), maar man oh man…iedere 10 minuten moet ik echt ff op de bank ploffen hoor. Dat beetje conditie wat er was, is nu even ver te zoeken.

Maar goed, langzaamaan dan maar. Maakt mij niet uit hoor.