zwanger worden na een ma of mk deel 3

Marieke…ik geloof dat ik me zoooooo voor kan stellen hoe jij je voelt… :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ik wou dat ik de tijd vooruit kon zetten voor je… :-*

Debke dankjewel meis :-* :-*

Het is gewoon pure angst, kan het niet anders omschrijven, krijg gewoon pijn in mijn maag als ik aan vrijdag denk :oops:

Hoe is het nu met jou? Je vk nog gesproken?

En hoe oud zijn je jongens eigenlijk, zat ik me gisteren ineens af te vragen.

Pure angst inderdaad…en een stukje hoop wat je zover mogelijk weg gaat zitten stoppen omdat je daar gewoon even niks mee kan…

Gisteren de vk nog even gesproken ja. Was een gezellig praatje pot hoor, maar ik heb niks nieuws gehoord. Zij stelt ook voor nog even af te wachten, omdat ze er van overtuigd zijn dat mijn lijf het prima op zal pakken.

Als ik een curretage wil, kan ik elk moment bellen, zodat zij het een en ander kunnen regelen.

Cytotec schrijven zij zowiezo niet voor (mogen ze niet, mag alleen een gyn volgens haar) en zij wist me te vertellen dat ze dat, door eventuele complicaties, hier eigenlijk alleen maar doen bij hele prille zwangerschappen.

Het blijft gek, hoe dat in de verschillende delen van het land allemaal zo verschillend is. Maar goed, ik zal het hier mee moeten doen.

Mijn jongens zijn 16, 7 en bijna 3 trouwens!

debke gewoon naar jezelf luisteren. als je een curretage wilt dan moet je dat gewoon aangeven hoor. het is jouw lijf!!

Ik luister ook naar mezelf Lotte…alleen is “mezelf” even niet zo duidelijk wat ze nou wil :roll:

Ach, ik voel me goed, dus ik vind het nog wel even best geloof ik…meestal dan.

Debke is je lijf veranderd? Ik bedoel heb je een buikje gekregen?

Ik weet nog dat ik dat beide keren had (nu ook trouwens) en ik wilde die buik niet meer zien, herinnerde me er elke keer aan.

Cytotec heb ik dus de eerste keer gekregen en inderdaad alleen op recept van de gyn.

Nee, geen ochtendurine…ik had om 07.30 uur geplast, bak thee op en daarna niks meer tot 09.30 uur. Daarna dus testplasje gedaan.

2 eitjes :think: :shifty:? Zou ook prachtig zijn…

pfffff keesweek verlengen :zzz: …we zullen vanavond maar eens kijken hoe de ‘mood’ is :wink:. Het is trouwens wel leuk om te zien dat manlief er nu ook echt mee bezig is en dat 'ie ook echt echt echt wil. De vorige keer was het meer ‘mijn wens’ en nu is het echt van ons beide. Hij had zelf al berekend dat we dan met kerst uitgerekend zouden zijn. Dat heeft ie nog nooit gedaan :lol:.

Jane, ik moet steeds aan je denken. Ik hoop zo dat het allemaal goed is!

Marieke, ik heb me suf getest toen ik zwanger was van Isa. Zelfs nog voor de termijnecho bij 13 weken :mrgreen: . Dikke :hug: , hopelijk vliegen de dagen voor je voorbij! Jane is nu, Tierrr morgen en dan is het al zover!

Debke, heb je afgesproken dat als jij het ‘genoeg’ vindt, dat je dan meteen mag voor een curretage???

:hug:

lastig he vooral als je ff niet weet wat je wilt :hug:

@Marieke_5000 wrote:

Debke is je lijf veranderd? Ik bedoel heb je een buikje gekregen?

Ik weet nog dat ik dat beide keren had (nu ook trouwens) en ik wilde die buik niet meer zien, herinnerde me er elke keer aan.

Cytotec heb ik dus de eerste keer gekregen en inderdaad alleen op recept van de gyn.

Nee, mijn lijf is niet echt verandert nog…Dat zal ook vast schelen inderdaad. Ik merk nu trouwens wel dat mijn lijf al begonnen is met ontzwangeren hoor…Kwaaltjes (die paar die ik had) zijn nu echt echt echt weg en mijn huid is weer zo vet als wat (typisch voor mij na een zwangerschap).

Ik heb dat trouwens niet zoals jij dat hebt…dat ik baal om herinnert te worden aan deze zwangerschap. Dat maakt het voor mij denk ik ook makkelijker om af te wachten hoor.

Ik heb er (gek genoeg vind ik zelf) niet zoveel moeite mee ons kindje nog bij me te dragen. Kennelijk is mijn lijf er nog niet klaar mee ofzo.

Klinkt vaag, vind ik zelf ook, maar ik kan het niet anders uitleggen. Ik wil heel graag verder (verstandelijk), maar mijn lijf kennelijk nog niet. Daar leg ik me voor nu maar even bij neer, want mijn lijf zal vast niet voor niks zo reageren.

@mayo28 wrote:

Debke, heb je afgesproken dat als jij het ‘genoeg’ vindt, dat je dan meteen mag voor een curretage???

:hug:

Ja…of in ieder geval, dan gaat dat circus in werking gezet worden en word ik zo snel als kan geholpen.

Mayo Vicky moet morgen, Tierrr pas over 2 weken.

En wat leuk dat je man zo meeleeft nu :inlove:

Oja heeeeeeeeel belangrijk, benen en kont omhoog houden he :mrgreen:

Zou Jane de echo al gehad hebben :pray:

Oh ja. Vicky moet morgen :oops: …sorry! De echo’s vliegen me hier ook om de oren :mrgreen:

Benen omhoog vind ik nog even een tikke té erg, dan is het net alsof we het echt alleen maar doen voor het resultaat :angel:. Ik blijf gewoon nog lekker even liggen met subtiel gekanteld bekken :angel: :mrgreen:

Deb, dat het circus snel kan beginnen als jij wilt is wel een geruststellende gedachte :hug:.Ben wel benieuwd of je ook zo erg haaruitval hebt? Dat heb ik zoooo erg gehad toen het mis ging…en Rhi herkende dat symptoom ook meteen :think:

Nee, haaruitval heb ik niet zo’n last van (of niet meer dan anders in ieder geval :wink: ). Is voor mij zowiezo niet zo herkenbaar in combi met zwangerschap trouwens. Mijn zusje wel, die was bang dat ze kaal zou worden na de geboorte van mijn nichtje :lol:

Haaruitval heb ik in de zwangerschap van Nathalie gehad, viel uit, werd dof en was echt niks meer mee te beginnen. En ik me maar verheugen op die volle bos glanzende krullen die me in allerlei boeken en op sites beloofd werd :roll: :mrgreen:

Nou, bij Isa had ik dus inderdaad een enorme bos haar…en na de geboorte was ik even bang om niks meer over te houden. Tijdens de EUG begon de haaruitval dus al rond de tijd dat het mis ging, en ook echt hele doucheputjes vol :shock: .

Jeetje dan schrik je je toch rot.

Ik had er nog geeneens over nagedacht, haren enzo, maar ik heb inderdaad minder haarverlies nu na het douchen of als ik mijn haren borstel :think:

Ja, maar ik wist toen geen eens dat ik zwanger was, dus ik vond het gewoon vreemd. Later kwam het besef dat 't er waarschijnlijk mee te maken had, mede door de opmerking van Rhi…die heeft dat schijnbaar ook vaker gehad tijdens de MK’s.

Minder haarverlies is dus een goed teken Marieke! Zal ik het nog een keertje voor je opschrijven: MARIEKE, JIJ BENT HARTSTIKKE ZWANGERD :mrgreen: :inlove: :mrgreen: !

(dit neemt de onzekerheid natuurlijk niet weg, maar het werkt wel lekker bevestigend 8) )

:-*

Ah dat is lief :-* :-*

Nog een kwartiertje dan moet ik Naat van de psz ophalen maar het waait zo ontzettend hard :evil: , wat zeg ik, het stormt hier in het noorden, zal in de rest van het land ook wel zo zijn maar hier is het vrij vlak, aan de kust en veel watervlaktes. Als we maar niet van de fiets afwaaien :mrgreen:

Hier in het redelijke zuiden waait het ook stevig hoor! Ik vind dit altijd “koppijn-weer” (ik krijg altijd enorme hoofdpijn als ik met flinke wind moet fietsen…).