zwanger worden na een ma of mk deel 3

Bianca, supernieuws dus!! :dance:

Jane, hoe is het met je?

Marieke, echte kwaaltjes dus :wink:

Lotte, veel succes en ook plezier gewenst :angel:

Mayo, wat is een eug? :think: Klinkt in ieder geval niet … :?

Lakeisha, goed dat het bijna over is :hug: , ik kan geen tampons verdragen 8)

Met mij ok tot nu toe… mijn buik staat al vol blauwe stipjes 8) Bloeduitslag van de dokter was ok, echt zwanger dus :thumbup: , ik verlies veel vocht, ik word daar zo onzeker van :wall: , ik heb precies in mijn broek geplast, zo nat… :sick:

Lees zeker mee elke dag, waarschijnlijk post ik niet elke keer… ik zit mee in die rots 8)

:-*

vicky hoezo zit je buik vol met blauwe stipjes?

Lotte, van de injecties die ik elke dag in mijn buik moet zetten :wink:

voor de bloedstolling? ik dacht dat dat met pillen moest :oops:

Vooraf moest ik pilletjes aspirine nemen, maar vanaf de eerste pos test moest ik elke dag spuiten: in mijn buik :slight_smile: voor de rest van de zs :eh:

maar eerst heb je een gezonde dochter gekregen. is die bloedstollingsziekte daarna ontstaan? ik word daar op het moment ook op onderzocht en over 3 weken krijg ik de uitslag.

Lotte, ik heb dat ook gevraagd en ze zeiden: “je hebt het of je hebt het niet, je kan het niet ineens krijgen… Maar het is niet omdat je het hebt, dat je geen gezonde zs kunt hebben”,

dus mijn dochter is een geluk geweest…

bij mij duurde het geen week voor ik de uitslag had… plus dat ik dat maanden na de mk maar mocht doen omdat dan die waarden nog beinvloed zouden kunnen worden :think:

toen ik op 3 maart moest gaan voor nog eens een bloedopname (bevestiging van de eerste keer een maand eerder) vroeg ik of ik op de uitslag moest wachten want dat ik juist mijn maandstonden gehad had en elke kans wel wilde benutten nu… daarom zeiden ze dat ik al aspirine moest nemen voor alle veiligheid en spuiten vanaf de eerste pos test… moet jij dat niet nemen dan voor het geval dat het dat is? :think:

ik ben 6 weken na mijn laatste mk naar de gyneacoloog geweest. toen ben ik ook bloed gaan prikken voor chromosomenonderzoek en de bloedstolling en een paar stofjes die je in de loop van je leven kunt krijgen. ik zei van als mijn bloedstolling niet goed is of er dan makkelijk wat aan te doen is. en toen zei ie dat dat met aspirine op te lossen valt. maar eenmaal thuis komen de vragen he? want als je zw bent mag je geen aspirine :roll: idd miss voor die tijd. over 3 weken moet ik bellen of de uitslag al binnen is. en als die binnen is dan meot ik een afspraak maken om de uitslag te bespreken. bij mij duurt het zolang omdat ik ook chromosomenonderzoek heb. had jij dat ook?

@Vicky S wrote:

Mayo, wat is een eug? :think: Klinkt in ieder geval niet … :?

Da's de officiele afkorting voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap :cry: . Maar EUG is wel een stuk korter om te typen 8) :wink: De restanten van het vruchtje en de nog actieve placenta zaten in mijn rechtereileider. Hij was nog niet gescheurd, en dus is het allemaal behouden gebleven. Ben alleen wel bang dat 'ie nog niet goed functioneert :think: . Het zal wel gewoon tijd nodig hebben, maar geduld is niet mijn sterkste kant :angel:

huh? aspirine :think: ? Zijn dat dan een soort bloedverdunners ofzo?

Apart hoor…maar als het maar werkt :thumbup: !

En nu blijven prikken :shock: ? Mag je ook een andere plaatsen gebruiken dan je buik? Een ander plekje met een spekrandje bij voorkeur, bovenbeen ofzo…

Lotte, bij jou dus ook spannend! Mag je wel klussen nu je de uitslagen allemaal nog niet binnen hebt? Al zou ik me er ook niet helemaal aan kunnen houden geloof ik 8) Ik moest ook 1 menstruatie na de operatie afwachten, toen ik mijn ei voelde kon ik me ook niet beheersen :angel:

Het wordt wel druk in de grot trouwens :mrgreen:. Hopelijk is ie net zo groot als die van de Freggels :wink:

Dance your cares away,

worry’s for another day,

Let the music play,

down at Fraggle Rock!

Work your cares away

dancing’s for another day,

Work your cares away

down at Fraggle Rock!

:lol: :lol: :lol:

De freggels! Heerlijk!

hahah de freggels keek ik ook altijd.

mayo als ik over 2 weken zw blijk te zijn dan gaan ze proberen mijn uitslag te versnellen.

Nu krijg ik dus dat Freggel-lied niet meer uit mijn hoofd he… :roll: :lol:

Lotte, bij M.aud :vlinder: hebben ze ook ons genetisch onderzocht en dat duurde twee maanden… maar de uitslag van je bloedstolling weten ze dan toch al eerder?

En die spuitjes is krachtiger zeker dan de aspirine…

Mayo :hug: , daar dachten ze bij mijn 2de mk ook aan omdat ik zoveel pijn had, maar was gelukkig niet zo…

In mijn buik zit het meeste vet :wink: , plus dat het daar te doen is zekers… en in de dijen is het pijnlijker :think: , maar tegen het einde zal het daar wel moeten…

Debke :lol:

vicky de gyneacoloog zei ook dat het met het chromosomenonderzoek eerder 2 maanden duurde maar tegewoordig proberen ze met 4 weken de uitslag te hebben. daarom moet ik ook na 4 weken eerst bellen om na te vragen of de uitslag er al is. dus dan zal ik het wel gelijk van de bloedstolling horen denk ik. ik heb iig geval 10 buisjes bloed gegeven. het bloed moet voor chormosomenonderzoek naar een ander lab dan de bloedstolling. verder weet ik het niet :oops: ik wacht de uitslag maar af :pray:

tja, dat wachten is zo lastig he… ik hoopte niks, maar ben toch blij dat er bij mij iets uitgekomen is… wat hoop of denk jij?

misschien toch ook al eens horen of aspirine niet nodig is nu al?

aan de ene kant hoop ik ook op niks. maar aan de andere kant is het dan met een aspirine op te lossen. en daarna dan prikken.

@mayo28 wrote:

Lakeisha, fijn dat het bijna over is! En inderdaad erg smerig dat je dan geen tampons mag gebruiken, ik heb in totaal 6 weken met die lappen in mijn broek gelopen :wall: (4 weken toen ik dacht de MK te hebben, en nog 2 weken na de operatie…al waren dat ook kraamverbanden in het begin :shock: )

Ik merk ook dat mijn huid geïrriteerd begint te raken. Maar morgen zonder, volgens mij moet dat goed gaat aangezien ik vandaag niets meer had qua bloed :dance:

HIer werk ik ook met ovulatietesten. De eerste 2 x heb ik ze ook stom weggegooid :wall: Dat gebeurt mij ook geen tweede keer meer :mrgreen:

Ik kwam even kijken hoe het gaat in de Freggelgrot :wink:

Hier wel oke hoor. Weer bijna een dag verder he!

:-* :-* :-*

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: