Zwanger worden na een MA of MK deel 2

:-* meiden…jullie zijn lief.

Ik weet inderdaad dat het niks HOEFT te betekenen, maar het knaagt wel…Mijn buik voelt ook enorm zeurderig nu. Heb net al ff een potje zitten janken. Stomme emo-dingen…

Even inbreken… nou ja, inbreken… heb genoeg ervaring (3 mk’s in het verleden)

Debke, ik heb deze zwangerschap ook veel bruinverlies gehad (en nog) en bij Stan had ik zelfs gewoon (echt rood) bloedverlies tot 12 weken. De gyn zegt ook dat het er gewoon bij kan horen, het is dan de innesteling. En dat je je buik voelt, kan ook te maken hebben met het groeien van de baarmoeder en dat je darmen een plekje moeten gaan vinden.

Die onzekerheid zit er wel (bij mij ook absoluut hoor), maar probeer te genieten… er groeit een beebje in je buik! :inlove:

Sorry meiden, ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik even heb ingebroken… :?

Voor jullie allemaal een dikke knuffel en hopelijk snel goed nieuws! Zoveel goed nieuws dat dit topic gesloten zou kunnen worden :pray: :pray: :pray: . (oh wat heb ik dit vaak uitgesproken in het verleden… :frowning: )

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Oh ja, even over het missen na een mk… is ook heel erg normaal hoor! Ik mis ze ook hoor, vooral de 1e… Nog steeds wel. :-*

Dank je Noortje! :-*

Ik ga je woorden ter harte nemen en proberen toch te genieten!

Vrees dat het grootste punt nu is, dat dit bruinverlies voor mij totaal niet herkenbaar is…Zelfs niet gehad bij de laatste ma…

Maar goed, ik ga proberen het zo positief mogelijk in te zien en te genieten. Je hebt gelijk!

debke bellen he voor een echo anders :hug: :-

dames zo herkenbaar he die verhalen hier 2 vriendinnen 1 is al bevallen op valentijnsdag en 1 is zaterdag uitgerekend

ik eigenlijk over 3 weken en ookal ben ik al weer zwanger toch doet het pijn.

emotioneel zit ik er ook echt even doorheen zo misselijk en die onzekerheid wat als het weer mis gaat terwijl ik er wel een goed gevoel over heb.

pff is niet makkelijk

dames die mogen klussen veel plezier en ik :pray: :pray: mee :-

He bah debke wat een spanning :hug: , waarom bel je niet voor een echo?

gewoon die extra bevestiging dat bloed inderdaad niet altijd verontrustend is :pray: :-

Noortje bedankt voor je lieve woorden :-

Bianca :hug: ik blijf hard duimen dat het goed blijft gaan met jullie beebje! :pray: :-* :-* :hug:

Omdat ik voor mijn gevoel niet “klaar” ben voor een eventuele “slecht nieuws echo”… Geloof dat ik liever nog even de struisvogel uithang. Ik weet het…stom…maar ik kan het even niet helpen…

@Debke wrote:

Omdat ik voor mijn gevoel niet “klaar” ben voor een eventuele “slecht nieuws echo”… Geloof dat ik liever nog even de struisvogel uithang. Ik weet het…stom…maar ik kan het even niet helpen…

:hug: :hug: :hug: :hug: :-

Kan ik me wel iets bij voorstellen, je moet doen waar jij je goed bij voelt! :hug: :-

Debke argh frusti he als je lijf je zulke gemengde signalen geeft. Maareuh als je even wilt struisvogelen doen hoor. Je doet er je kindje geen kwaad mee maar jezelf doe je wel ‘geweld’ aan als je nu al zou bellen. Zolang je voor die 12 weken maar een afspraak hebt meis :-* En al bel je pas in de 11e week zal je een zorg zijn!

Allemaal druk hier lees ik al. 8)

Een afspraak staat al hoor Rhi. Intake op 15 maart en dan zal ik ook een formulier meekrijgen om een echo te laten plannen. Maar die zal dus rond de 11 weken zijn schat ik.

Ik struisvogel inderdaad maar even verder nu. Als het bruinverlies nu gewoon verdwijnt voel ik me over een paar dagen vast weer wat zekerder.

Vanavond lekker met mijn lief naar de film. Die vindt het ook eng en zo kunnen we even lekker samen keuvelen en ons hoofd leeg maken.

debke als je een mk hebt gehad heb je recht op een vroege echo. dus meestal met 8 weken. maar als je daar niet aan toe bent meot je het niet doen hoor. gewoon naar jezelf luisteren en doen waar je op dat moment behoefte aan hebt. sterkte meid met die onzekerheid. ik weet er helaas alles van!!

Debke, is snap je struisvogelgedrag hoor…dat is net zo’n gevoel als met wel/niet testen :wink:

:-*

Pcies Mayo! Dat is het…

Debke, dikke :hug: , begrijp je gevoel ook helemaal :-*

Debke, zelf heb ik bij mijn eerste 3 zwschappen geen bloed gezien… ook niet bij de MA.

De zwschap erna… net als jij… geen kwaaltjes… maar ineens wel bruinig/oud bloed… zelfs nog paar druppen helder bloed gehad en ook met 11 week nog een keertje.

Het resultaat ligt hier boven al 15 maanden oud te wezen!

Maar oh wat zat ik in de stress. Nee toch!? Het zou toch niet?! Gelukkig zou het idd niet en mag het resultaat er meer dan zijn :inlove:

Hoop dat jij ook straks een mooie echo hebt en over een paar maand een geweldig kindje in je armen mag sluiten.

:-*

:-* :-* :-*

Voor jullie allemaal!

Hier gaat het wel weer geloof ik. Geen bruinverlies meer gezien. Wel een buik die zeurt, maar dat kan aan heel veel dingen liggen, dus ik doe mijn best me daar maar niet al te druk om te maken.

Het komt vast goed!

Debke, ik breek ook maar even in…

Bij geen van de 3 kinderen hier ooit maar wat dan ook verloren, geen bruin, geen rood, niks.

Maar deze zwangerschap… met 6 weken bruinverlies (met name bij afvegen :shifty: ), roodverlies (met 11 weken) en enorm veel buikpijn, steken, branden, jeuk… you name it.

Heb een paar keer gedacht dat het niet goed zou gaan, maar inmiddels toch al weer bijna 22 weken zwanger, erwtje beweegt regelmatig en ik moet er maar vertrouwen in hebben.

Misschien hoort het erbij als je al gewoon vaak zwanger bent geweest.

Mijn gyn zegt dat op den duur de rek uit je lijf is en alle haarvaatjes veel gevoeliger zijn. De kans op buikpijn en bloedverlies is dan groter.

Hij hoorde het in elk geval vaker voorbij komen bij 3e en 4e zwangerschappen dan bij eerste.

Dus knuf en hang in there… niet alleen beebje, maar jij ook meis :-*

Thanks Cell :-*

Je verhaal klinkt ook wel logisch trouwens…Dat had ik nog niet eerder gehoord. Hopelijk is het dat!

debke wij krijgen gewoon een heel mooi kindje in oktober :-*

Dat lijkt me een goeie deal Bianca! :-* :pray: :pray: :pray:

Debke goed dat het iig nu weg is! Enneuh niet vergeten…een miskraam is ook een zwangerschap in de hormonale zin. :-* Hormonaal gezien zit ik op zwangerschap nr 9 oid…nou als dat geen lijfelijke mishandeling eigenlijk is waar ik mee bezig ben weet ik het niet meer. Dan tel ik voor het gemak (ahum) alle hormoonspuiten en puncties etc maar even niet mee want dan zou ik ondertussen toch meer aan stoppen moeten denken. :o Gelukkig is er nergens een meldpunt voor ‘zelfmishandeling’ 8)

Ik ben ook min of meer weer in de running. Vandaag CD1 voor mij. Dus aan de foon gehangen en ga nog mee in het overleg voor deze week! Hopelijk betekend dat morgen of overmorgen een telefoontje met kersverse afspraken voor bloedprikken, zaadonderzoek, bespreking en recepten halen. :dance: Als alles een beetje goed gaat verlopen en volgens planning (zover ik die nog weet) kijken we naar een punctie en TP rond eind april. Dat betekend dus een nieuwjaarsbeeb als het goed verloopt. :shifty: