icl: het is absoluut niet stom, iedereen beleeft het anders
:-*
Marianne :-*
Weet je, ik denk dat het psychisch niet uitmaakt of er nou sprake is van (v)MK of MAā¦ De droom valt bij beide in duigen. Na de eerste MK, kon ik het nog redelijk relativeren (zag het als pure pech, het kan gebeuren), maar toen nr. 2, 3 en waarschijnlijk nr. 4 (heb toen niet getest, maar ken mān lichaam erg goed) er direct achteraan kwamen (zonder cyclus er tussendoor), was ik echt geestelijk kapot. De reacties (verbaal of non-verbaal) die je dan van sommige mensen krijgt, hebben mij zo enorm veel pijn gedaan (en nog steeds, ondanks dat ik inmiddels bijna 30 weken zwanger ben, heb ik er erg veel moeite mee dat bepaalde mensen heel vervelend hebben gereageerdā¦).
Hoe is dat bij jullie?? Hoe wordt er door jullie omgeving gereageerd en hoe gaan jullie daar zelf mee om?
Oeā¦ik ben hier alweer heel lang niet meer geweest (omdat het punt āzwanger wordenā na een mk/ma er bij mij niet meer in lijkt te zittenā¦), maar hier moet ik toch even op reageren hoor
ICL, hier lijkt iedereen om mij heen wel over eierschalen te lopen als het dingen als zwangerschappen en babyās betreftā¦Heel vervelend! Vind ik dan heā¦Ik ben een nuchter mens en ik weet ook wel dat het soms gewoon niet goed gaat. En ik baal er vreselijk van dat het mij heeft moeten overkomen, maar daarmee āmisgunā ik het anderen nog niet en hoeven anderen niet zo āpanischā tegenover mij te doen als het gesprek ook maar iets naar het betreffende onderwerp lijkt te trekken. Kan ik gewoon niet zo goed tegen vrees ik :oops:
En als ik hier dan toch benā¦
Louise! :dance: :dance: :dance: Gefeliciteerd meis! Ik kan me voorstellen dat je het nog niet durft te geloven, dus gooi er nog maar 1 (of meer :shifty: ) testjes tegenaan hoor!
Marieke, ik hoop dat het daadwerkelijke verliezen van je kindje mee gaat vallen voor je. Heel veel sterkte in ieder geval :hug:
Paulaā¦ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen johā¦Wat een bak met ellende krijg jij over je heen gestort. Ik vind je een hele sterke vrouw. :hug:
JTB en JayDeeā¦ook voor jullie een :hug:
Kaatje, ik had je banner al gezien en was al benieuwdā¦Ik blijf toch nog even verder duimen voor je hoorā¦
Marielle, wat fijn dat gisteren toch een āfijneā dag geweest is.
En voor iedereen die ik verder nog vergeten ben: :hug: :hug: :hug:
Deb, bij jullie komt er definitief geen kleintje meer??
Nouā¦hoe zal ik dat nou eens tactisch uitleggenā¦Ik vind van wel, maar vriendlief denkt daar anders over. We hebben heel wat voor ons kiezen gehad de afgelopen tijd, dus ik kan me zijn gedachtengang ook wel een beetje voorstellen, maar ik heb het daar wel moeilijk meeā¦
Gelukkig gaat het de laatste tijd weer helemaal super hier en achā¦wie weet wat de toekomst nog gaat brengen (laten we het erop houden dat op dit moment alles mogelijk isā¦).
Maar heel actief proberen zwanger te worden zit er hier dus (nu in ieder geval) niet in.
Snap jullie beiden wel denk ikā¦
Het verlangen naar nog een kindje is bij jou natuurlijk ook heel erg groot en het zal op dit moment helemaal even moeilijk voor je zijnā¦ rond deze tijd had je natuurlijk als het goed was gegaan je volgende kleine spuit in je armen moeten sluiten.
Ik ben blij dat het tussen jullie momenteel iig goed gaat, dat is ook heel wat waard en dat is in mijn ogen een belangrijke basis om samen een kindje te krijgen!!! En wie weet wat de toekomst brengen gaat
Ja dit is inderdaad even niet de fijnste tijd van het jaarā¦ Maar goed, we komen er wel doorheen hoor!
En die toekomst? Tsja, we zien het wel, maar ergens diep van binnen heb ik er wel vertrouwen inā¦
@Debke wrote:
Ja dit is inderdaad even niet de fijnste tijd van het jaarā¦ Maar goed, we komen er wel doorheen hoor!
En die toekomst? Tsja, we zien het wel, maar ergens diep van binnen heb ik er wel vertrouwen inā¦
Je mag je hart hier luchten heh :-*
Dat weet ik meis, dat weet ik, maar ik vind het leuker om de positieve verhalen te komen vertellen dan de negatieveā¦
Thanx anyway! En als ik echt de behoefte heb om te komen spuien zal ik dat ook zeker doen hoor! :-* :-* :-*
@ICL wrote:
Paula, āfijnā dat het āachter de rug isā. Ik hoop dat jullie het gauw een plekje kunnen geven. Ik weet dat het vroeg is, maar zijn jullie er uit of jullie nog voor een nieuw wondertje willen gaan? :hug:
Marieke, veel sterkte vandaag! Hopelijk is het voor jou ook snel āachter de rugā :hug:
Beetje ego verhaal onder de spoilerā¦
Meiden, klinkt misschien heel stom en ik wil jullie niet voor het hoofd stoten, , maar als ik die verhalen van jullie hoor over jullie MAās, dan ben ik aan de ene kant heel blij dat mij lichaam het al die keren altijd redelijk snel zelf heeft āafgestotenā en ik nooit een curettage heb hoeven ondergaan of pillen heb moeten gebruiken. Niet dat de MK-en een pretje waren (heb bv. bij de MK afgelopen augustus ongeveer 3 weken op weeĆĀ«n lijkende krampen en bloedverlies gehad en ben ook al die tijd misselijk gebleven), maar denk dat het lichamelijk ānietsā was in vergelijking met een MA
ICL, ik denk wel dat we het nog een keer gaan proberen. Geef het nog 1 of 2 keer, daarna moet ik denk ik realistisch zijn.
En wat je bericht onder je spoiler betreft, Ik maakte nu voor het eerst mee dat het vruchtje niet vanzelf afkwam, de 2 keren hiervoor kwam het spontaan. Vond het nu uiteindelijk alle 3 keren meevallen wat krampen betreft. dus voor mij niet echt een verschil tussen een MK of MA voor mijn gevoel, behalve dan dat mijn lijf het nog niet wilde afstoten. Ben blij dat ik het met tabletten heb kunnen oplossen.
Heey Debke, leuk om een keer weer van je te horen. Fijn om te horen dat met je en jullie naar alle omstandigheden goed gaat.
Ik blijf ook voor mezelf duimen, maar weet echt niet wat dit betekent. Afgelopen dinsdag had ik weer ongi moeten worden. Natuurlijk kom ik weer niet wachten en heb de zaterdag ervoor een test gedaan. Daarop was een heel licht streepje te zien. Donderdag nog geen ongiā¦zou die brok in de keel en moeheid dan toch??..dus die dag weer een test en die leverde een donderde streepje op als zaterdag (gelijk aan die van Louise), maar niet zo donker als de controlestreep. Vanochtend dus een beetje lichtbruinverlies en vanmiddag nog een beetje roze bij het afvegen.
Ze zeggen een streepje = een streepje, maar met dat gedoe erbij wordt ik weer onzeker en wat bangā¦zal toch geen vroege mk zijn?
Wilde mijn verhaal eigenlijk niet kwijt, een aantal onder ons hebben het nu moeilijk. Daarom een extra dikke :hug: voor jullie.
ICL om nog antwoord te geven op je vraag. Ik heb er ook erg moeite mee hoe sommige mensen reageren. In mijn familie en vriendenkring ken ik niemand die het heeft meegemaakt. Ze begrijpen niet hoe het voelt en de meeste doen er ook geen moeite voor om het te willen begrijpen. Integendeel je krijgt vanalles naar je hoofd geslingerd. Ik gun het niemand, maar het maakt me soms best kwaad dat het hun wel allemaal vanzelf lukt.
Om 9.15 uur de tabletten ingebracht.
Nog eigenlijk weinig last. Wat lichte pijn onder in mijn rug en een iets gespannen gevoel in mijn buik.
Vanavond weer 2 tabletten inbrengen.
Morgenochtend weer 2 en dan morgenavond weer.
Mits het toch doorzet, dan hoef ik ze niet meer in te brengen.
Ik vind dit een rare dag, het wachten is best moeilijk
Sterkte, Marieke. Ik hoop voor je dat het snel doorzet, erop moeten wachten is ook erg moeilijk. :hug:
@Marieke_5000 wrote:
Nog eigenlijk weinig last. Wat lichte pijn onder in mijn rug en een iets gespannen gevoel in mijn buik.
Oooh meis, heel veel sterkte. Hopelijk zet het gauw door, want dit lijkt me vreselijk :hug: :-*
@kaatje1 wrote:
Heey Debke, leuk om een keer weer van je te horen. Fijn om te horen dat met je en jullie naar alle omstandigheden goed gaat.
Ik blijf ook voor mezelf duimen, maar weet echt niet wat dit betekent. Afgelopen dinsdag had ik weer ongi moeten worden. Natuurlijk kom ik weer niet wachten en heb de zaterdag ervoor een test gedaan. Daarop was een heel licht streepje te zien. Donderdag nog geen ongiā¦zou die brok in de keel en moeheid dan toch??..dus die dag weer een test en die leverde een donderde streepje op als zaterdag (gelijk aan die van Louise), maar niet zo donker als de controlestreep. Vanochtend dus een beetje lichtbruinverlies en vanmiddag nog een beetje roze bij het afvegen.
Ze zeggen een streepje = een streepje, maar met dat gedoe erbij wordt ik weer onzeker en wat bangā¦zal toch geen vroege mk zijn?
Wilde mijn verhaal eigenlijk niet kwijt, een aantal onder ons hebben het nu moeilijk. Daarom een extra dikke :hug: voor jullie.
ICL om nog antwoord te geven op je vraag. Ik heb er ook erg moeite mee hoe sommige mensen reageren. In mijn familie en vriendenkring ken ik niemand die het heeft meegemaakt. Ze begrijpen niet hoe het voelt en de meeste doen er ook geen moeite voor om het te willen begrijpen. Integendeel je krijgt vanalles naar je hoofd geslingerd. Ik gun het niemand, maar het maakt me soms best kwaad dat het hun wel allemaal vanzelf lukt.
Kaatje, ook jij moet je bezorgdheid hier kwijt hoor. snap dat het superspannend is wat er gaat gebeuren. Het zou kunnen dat het een vroege miskraam is. Had het de eerste keer ook, wel een vaag positieve test, maar ook roze slijm en krampen. Weet niet of jij dat ook hebt?
Aan de andere kant kan het ook oud bloed van een innestelingsbloeding zijn.
Hoop echt voor je, dat ook jij niet nog een keer een miskraam hoeft mee te maken meis! :hug:
@kantjeboord wrote:
@kaatje1 wrote:Heey Debke, leuk om een keer weer van je te horen. Fijn om te horen dat met je en jullie naar alle omstandigheden goed gaat.
Kaatje, ook jij moet je bezorgdheid hier kwijt hoor. snap dat het superspannend is wat er gaat gebeuren. Het zou kunnen dat het een vroege miskraam is. Had het de eerste keer ook, wel een vaag positieve test, maar ook roze slijm en krampen. Weet niet of jij dat ook hebt?
Aan de andere kant kan het ook oud bloed van een innestelingsbloeding zijn.
Hoop echt voor je, dat ook jij niet nog een keer een miskraam hoeft mee te maken meis! :hug:
Ik sluit me hier volledig bij aan; jij moet ook je verhaal hier kwijt kunnen. En Kaatje, het kan alle kanten op. Mijn MK-en begonnen allemaal met bruinverliesā¦ maar bij deze zwangerschap had ik bij (mijn termijn) 4+1 ook bruinverlies en dat heeft een aantal dagen geduurd. Later heb ik ook nog roze en bloedverlies gehad en ons ukkie zit nog steeds.
@Marieke_5000 wrote:
marieke dikke knuff voor jou.
hopelijk zet het snel door.
hier een echte hang dag met wat uitjes naar de stad en de bouwmarkt hier dichtbij
die bestaan 50 jaar dus we konden gratis taart etenā¦ dat maar gedaan terwijl Jens lekker aan het spelen was op zoān mega klim ding
in de stad mezelf lekker verwend en nog moederdag cadeautjes gekocht.
wilde voor mezelf een armbandje met bedeltjes maar niet zoān pandorra ding.
had ik voor mezelf bedacth dan elk jaar er 1 bij aanā¦ met in het achterhoofd natuurlijk volgend jaar nieuwe ākindjesā dus dat hele idee heb ik nu maar weg geveegd.
krijg nu niks maar denk dat ik een leuke abbootje wil op de Flow ofzoā¦
vanmiddag alleen maar moe, zo oooooooo moe.
dus bank gehangen. en ga nu ook weer liggen.
heb veel minder energie dan de dagen hiervoor.
:-*
kaatje, de test is ook een matcare test. Hij is nu trouwens een stuk duidelijker geworden nog en op de grote foto is hij ook een stuk duidelijker Vertrouwde de matcare tests oo niet helemaal ( de ovulatie testen werkten ook niet goed, gaven geen eisprong aan en nu toch zwanger???) en heb dus een digitale clearblue test ertegenaan gegooid, deze zei toch echt: ZWANGER
Heb nu nog 1tje met tijdindicatie liggen voor morgenochtend omdat ik graag wil weten hoe lang ik zwanger ben, aangezien de test ( vond ik ) toch wel vrij duidelijk was voor 2 dagen voor de NOD ( normaal dus 4+2 en nu 4 weken )
Maar kaatje, als jouw test er net zo uit ziet als de mijne lijkt het me dat je toch ook zwanger bent :think: misschien gewoon een clearblue test tegenaangooien? en zolang je geen donkerrood bloed verliest is het goed he?
las nog wat meer, maar ben zo moe dat ik daar even niet op kan reageren. kom morgen terug en dan lees ik de rest bij
groetjes,
Louise
@ICL wrote:
Marianne :-*
Weet je, ik denk dat het psychisch niet uitmaakt of er nou sprake is van (v)MK of MAā¦ De droom valt bij beide in duigen. Na de eerste MK, kon ik het nog redelijk relativeren (zag het als pure pech, het kan gebeuren), maar toen nr. 2, 3 en waarschijnlijk nr. 4 (heb toen niet getest, maar ken mān lichaam erg goed) er direct achteraan kwamen (zonder cyclus er tussendoor), was ik echt geestelijk kapot. De reacties (verbaal of non-verbaal) die je dan van sommige mensen krijgt, hebben mij zo enorm veel pijn gedaan (en nog steeds, ondanks dat ik inmiddels bijna 30 weken zwanger ben, heb ik er erg veel moeite mee dat bepaalde mensen heel vervelend hebben gereageerdā¦).
Hoe is dat bij jullie?? Hoe wordt er door jullie omgeving gereageerd en hoe gaan jullie daar zelf mee om?
Sommige mensen denken heel moeilijk en anderen heel makkelijk,
ja hier ook erg vreemde rare en no go opmerkingen gehad,
maar gelukkig kan ik alles met mijn familie en vriendinnen bespreken
even gal spuwen want na 1.5 week ben ik het zat :oops: :wall:
Oke ik kom vanavond bij mijn ouders om lyann op te halen.
zegt mijn moeder dat ze klaagt over haar oortjes,
ene oor deed zeer en andere oor had ze een open (vieze) wond achter haar oren.
Dus de hap maar gebeld,
Vanavond om 19.30 bij de hap zijn.
Daar aangekomen bij de arts (blijkt het dokter Blomsma te zijn vervanger van onze huisarts)
Alles controleren, oren van binnen, keel enz. niets te vinden,
de open wond achter de oren was een diepte van het witte tipje van een wattenstaafje.
de arts controleerde of er geen bloed bij zat want dan had het namelijk niet met krentenbaard te maken.
(oef ik trok helemaal wit weg dus vroeg of het erg was dat ik even in kantoortje ging zitten lyann zat namelijk bij mijn ma op schoot!)
conclusie:
Lyann blijkt dus wel! krentenbaard te hebben.
De ha zei dat het niet zo was omdat de eerste tekenen al 1 week geleden waren en het dus allang verspreid had moeten zijn over het hele lichaam, maar blijkbaar heb ik geen normale dochter :roller:
Nu hebben we een antibiotica zalf gekregen en hopelijk is het snel klaar met ziek zijn hier!
Plus kreeg mijn mannetje ook nog eens een keel ontsteking,
en tja zoals de āmeesteā mannen zijn ze dan meteen doodziek,
alles draaide de laatste maanden al op mij ivm veel wisselende diensten van mannetje maar nu ik dus 2 zieken in huis heb word ik echt even gillend gek!
klaag modus uit