Zwanger worden na een MA of MK deel 2

He jane, wat jammer nou. hoop toch op een klein wondertje voor je, dat het bij die 2 drupjes blijft en dat de volgende test het beter doet! :hug:

ze zeggen toch dat je na een mk extra vruchtbaar bent? maar waarom dan?

Ik heb geen idee eigenlijk… :think:

Ook ik heb negatief getest vandaag, maar dat was expres :mrgreen:. Het is nu 3 1/2 week na de operatie en ik bedacht me eigenlijk dat ik niet met eigen ogen een negatieve test had gezien. Ik had er nog 1tje van het kruidvat liggen, dus die heb ik er doorheen gejaagd :mrgreen:

Nu weet ik zeker dat als er ooit nog een extra streepje of plusje te zien is, dat het ook echt is :shifty: . Stomme gedachtengang hè :oops:

Jane, ik hoop dat die 2 drupjes wat anders waren en dat je gewoon te vroeg was met testen :pray:

Heb ik ook gedaan hoor Mayo! Na de MK, gewoon om te weten dat alle hormonen weg zijn… Fijn dat het “goed” was. Al is het wel confronterend he… dat vond ik tenminste wel.

Hopenlijk snel weer een positieve!

@mayo28 wrote:

Nu weet ik zeker dat als er ooit nog een extra streepje of plusje te zien is, dat het ook echt is :shifty: . Stomme gedachtengang hè :oops:

Nee hoor, helemaal niet stom, vaak raden gyns dit zelfs aan! :thumbup:

even ego ben erg moe en dacht houdt jullie even up to date :wink: :-* :

Nee ga mezelf en jullie niet voor de gek houden, voel al behoorlijke krampen en verwacht vanacht :doh: dan ook mijn ongi… (ja die begint 9 van de 10 keer s’nachts :doh: ) dus weer 25 dgen cyclus :shock: als dat zo is :slight_smile:

Hopelijk is het mijn laatste ongi voor de komende 9 maanden maargoed tblijft afwachten. Vind erg jammer en ben wel beetje teleurgesteld, baal er natuurlijk goed van, maar ben gelukkig minder van slag dan ik had gedacht :slight_smile:

meiden ik duim voor jullie dubbel zo hard dat jullie wel kunnen/mogen aansluiten bij de okt.mama’s 2010!! of eerstvolgende maand voor de andere meiden! :pray: :pray: :-* :-*

aaah Jane, jammer hoor…

Wat heb jij dan trouwens een korte cyclus :think: ? Of die van mij is gewoon lang, dat kan ook 8) . Ik zit altijd rond de 29/30 dagen…

Dan gaan wij allebei voor de novembermama’s, OK? :wink:

(ik verwacht namelijk ook niet veel van die ene keer rond mijn ei :angel: )

Lotte, ik heb ook geen idee waarom dat zou zijn…

Mayo, ik vind het ook niet vreemd dat je die negatieve test ook wilde zien. Ik heb 10!!! weken na de ma ook gedacht dat ik weer zwanger was en toen kreeg ik tot 2 keer toe een licht streepje op een CB test. Wat heb ik toen in verwarring gezeten zeg…Het streepje werd niet duidelijker en de ongi zette door, dus of dat is een vroege mk geweest of het is nog het laatste restje hcg van de ma geweest. Baal nu nog altijd dat ik dat dus niet weet. Ook stom, want ik kan er toch niks aan veranderen, maar toch.

Jane, ik geloof dat ik wel een beetje begrijp hoe je je voelt. Het is ronduit klote dat het niet raak is, maar wel fijn dat je cyclus in ieder geval weer oke is. Dat biedt toch perspectief zullen we maar zeggen.

Lotte soms heb je ook een chocodag nodig! Verwerken doe je niet in 1 dag hoor, op ‘stomme momenten’ sta je er ineens weer bij stil. :hug:

Jane je cyclus dus weer op gang dat is dan een lichtpuntje. :thumbup: Hoop idd ook dat het je laatste dit jaar is geweest! :pray:

Mayo gunstig dat de test dus idd negatief is. Ik kreeg zoveel echo’s dat ik geen testbehoefte meer had maar anders had ik dat ws ook gedaan. Je wilt toch weten wat je van je lichaam kunt verwachten zeker als het je al eens in steek heeft gelaten.

zo trug ff bellen

Altijd lastig je HA bereiken pfff. Nu een afspraak wil toch even dat Casper nagekeken wordt. Heeft een klein rocheltje en blijft jengelig etc. :?

Klein spookje doet zijn naam wel eer aan want gisteren was ik weg naar een parfumavond en hij wilde gewoon niet slapen. Dus eenmaal thuis wat drinken gegeven en weer in bed. Niet slapen pfff, tussen ons in, ook niet slapen en dat heeft meneer volgehouden tot ong een uur of 1 half 2 :wall:

Aardig gesloopt ondertussen want hij heeft ook een dag of 2 wat koorts gehad (niet raar met 4 grote kiezen die erdoor komen dus dat was geen paniek) en dat waren ook al van die sloopnachten. :shifty:

Ondertussen loop ik dus rond met zo’n irritant trillend spiertje bij mijn oog van de slaapgebrek. En nadenken wordt ook steeds lastiger. :o

ochèrme (da’s brabotaal voor ah gossie :wink: ) arm manneke…4 kiezen tegelijk nog wel…naja, dan is 'ie er in ieder geval lekker snel vanaf :angel: En voor mama alvast een welgemeend welterusten! Kun je zo niet even tukken als kleine man ook tukt?

Debke, zit je nog lekker op je roze wolk :inlove: , mooie avatar hoor :thumbup:

Ik weet wat je meemaakt Rhi… niet grappig. Mijn mannetje is er nét doorheen, maar die heeft nu net gisteren weer de BMR en Men C gehad… :wink:

Oh bah, ik heb goede hoop deze maand, maar dat wil ik helemaal niet! (zelfbescherming).

Heb opgezette (*) en gisteren trokken m’n banden toen ik moest niesen au en dat herken ik van het zwanger zijn (juist in het begin)… Maar ik wil helemaal geen hoop hebben, dan is de teleurstelling weer zo groot… :cry:

Nog een week wachten…

@mayo28 wrote:

Debke, zit je nog lekker op je roze wolk :inlove: , mooie avatar hoor :thumbup:

Ja funny he? Ik heb vanochtend een afspraak bij de vk gemaakt. Duurt nog wel een poos (15 maart), maar toch…Zo voelt het wel weer een stukje “echter”!

Weet je wat ik nog wel het fijnst vind? Deze keer heb ik er gewoon een goed gevoel over. Heb ik altijd al gehad bij mijn zwangerschappen, maar de vorige keer dus niet. Of in ieder geval…toen voelde het heel “anders” dan ik gewend was. En ergens geeft me dat wel vertrouwen.

Rhi, ik weet wat je voelt…Hier hebben we net zo’n periode achter de rug met Finn. Oh wat brak me dat op zeg! Hopelijk gaat het met Casper ook weer snel beter!

Sjimmy, wat duurt een week dan lang he? :hug: We helpen je er hier wel doorheen hoor! :-*

Jane… heeft het doorgezet? Jakkes… :hug:

Sjimmy, ik duim voor je hoor!! :pray:

Rhiannon , :hug:

Debke, blijft leuk he? Een afspraak bij de vk maken? :mrgreen:

Lotte, ze zeggen inderdaad wel eens dat je vruchtbaarder bent na een miskraam, heeft dan met je hormoonspiegel te maken, geloof ik… maar ze zeggen ook wel dat het een fabeltje is, dus ja…

Tierrrrr hoe voelt het allemaal bij jou? Heb jij een idee? Ook nog een weekje wachten he… bah!

Nee, ik heb echt geen flauw idee… :?

Ja, wat duurt dat wachten lang he? :frowning:

Maar denk dat ik ook misschien zondag al test hoor… als de temp dan nog steeds hoog is…

Wanneer wil jij testen?

@Tierrr wrote:

Nee, ik heb echt geen flauw idee… :?

Ja, wat duurt dat wachten lang he? :frowning:

Maar denk dat ik ook misschien zondag al test hoor… als de temp dan nog steeds hoog is…

Wanneer wil jij testen?

Eigenlijk pas woensdag… :shifty: Maar het is ook wel erg leuk als valentijnscadeau… :inlove: mocht het positief zijn…

Ik temp momenteel niet… mss toch ff doen ja, maar ik sta nogal op verschillende tijden op meestal :roll:

ja dat wachten duurt gruwelijk lang. Er moet gewoon meteen na bevruchting een lampje gaan branden ofzo :lol:

wanneer heb jij eigenlijk HSG gehad? Ik heb al vaker gehoord dat mensen daarna snel zwanger waren :slight_smile:

Goed zeg Debke, dat goeie gevoel en de afspraak bij de VK! :thumbup: Hoop zo dat je er nog lekker lang van kunt genieten en toch niet ‘overtijd’ gaat lopen :wink:

Dat van dat fabeltje na de miskraam is geloof niet zo enorm fabel hoor. Heeft iets te maken ook met dat je lichaam herkent wat de bedoeling is. Ik hoop vooral dat het echt geen fabeltje is :pray:

Sjimmy verrot ook he dat PMS en zwanger zijn in het prille begin zoveel op elkaar kan lijken. Ik hoop gewoon voor je dat het van het zwanger zijn is en de PMS een maand of 9 (of langer :angel: ) achterwege blijft!

Heeft je mannetje overigens nu al last van zijn prikken? Casper heeft 1 dagje wat gemiept maar verder er heeel goed doorheen geslagen dus het hoeft geen drama te worden. :pray:

Kleine man is overigens wel APK goedgekeurd. Gelukkig geen oortjestroubles! Het vermoeden van de HA is neusamandeltjes maar hij is ook geen fan van zsm verwijderen dus we kijken het nog aan. Bij geen hoge koorts is er geen reden tot ingrijpen. En zijn neusverkoudheid is ook nog niet over dus ook dat wachten we af. Of het moet echt niet over willen. Ik ga dus iig braaf elke avond voor het slapen gaan neussprayen bij hem. Nu nog zien dat er geslapen wordt weer. :angel:

Stiekem ben ik ook wel een beetje trots op mezelf…klinkt mss raar maar ik heb me voor de geboorte van Casper best wel eens wat druk gemaakt dat ik ms de ‘overbezorgde moeder’ zou worden. Hij verraste ons eerst al door een super heerlijk relaxte makkelijke beeb te zijn die ook de BV nog eens goed oppakte vanaf minuut 1. Toen kreeg hij tegelijk met ons best heftig de griep. Daar hebben we ons al in bed liggend doorheen geslagen en hij bleef ‘gewoon’ goed drinken. Toen kwam er een abcesje aan zijn anus. Dat vond ik wel een beetje eng maar desondanks ben ik niet in paniekmodus geschoten. Nu dus kiezen, tandjes en daar wat koorts bij en nog steeds geen paniek. Dit weekend ga ik behalve lekker uitslapen (kleine man uit logeren naar opa en oma :inlove: ook zoiets wat ik best moeilijk vond de eerste keer) mezelf denk ik ook verwennen met een bosje tulpen. :lol:

@mayo28 wrote:

Helemaal niet raar!

Onze gyn was blij met de negatieve test die ik had gehad… wist hij tenminste zeker dat er niks meer van de zw.schap achtergebleven was wat een ongestelheid deed uitblijven. Als ik dan erna weer positief zou testen wisten we met z’n allen zeker dat het van een nieuwe zw.schap zou zijn :thumbup:

En het fabeltje snel zwanger na een mk… hier was het in elk geval wel zo.

Ik ben nooit meer ongesteld geweest na de curettage. Met de 2 ‘gratis weken’ die je bij zwanger zijn krijgt was ik 3 week na de curettage alweer zwanger (5 week na de curettage is onze kleine dus ontstaan).

Heb toen alleen een hele pijnlijke eisprong gehad, echt lekker dubbel klappen van de pijn en die pijn bleef 3 dagen hangen… op dat moment niet gedacht dat het een eisprong was overigen… dacht dat er van alles mis was :oops: