Zwanger worden na een MA of MK deel 2

@Sjimmy wrote:

@Tierrr wrote:

ja dat wachten duurt gruwelijk lang. Er moet gewoon meteen na bevruchting een lampje gaan branden ofzo :lol:

Haha, ja, dat zou inderdaad wel wat zijn ja!

Maarja, helaas…

Kun je niet gewoon elke dag op dezelfe tijd de wekker zetten en dan weer verder slapen ofzo? Doe ik ook altijd! :slight_smile:

Rhiannon, wat fijn dat de kleine weer goedgekeurd is, haha! En ik vind dat je inderdaad wel trots op jezelf mag zijn! :thumbup:

Sja, ik hoop ook dat je vruchtbaarder bent na een zwangerschap! Zou ons toch weer wat meer kans geven he? En je hoort het inderdaad vaker… maar of er echt iets bewezen is…? Nouja, doet er ook niet toe,als wij maar gewoon allemaal snel weer zwanger zijn! :slight_smile:

Arik heeft geen last van de prikken, hij is alleen wat sneller moe (maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg :oops: ).

Arik was gisteren door de APK, 10 kg rond en 80 cm (klein en fijn) maar wel een rappe aap. Hij vertoonde al z’n kunsten haha.

Je mag trots op jezelf zijn Rhi! Fijn dat het zo goed gaat en dat meneer zo makkelijk is, dat is natuurlijk ook wel heerlijk!

Arik is nog niet uit logeren geweest :oops:

Fijn dat ik niet raar ben met mijn onzinnige test :mrgreen: ! Was toch een soort van bevestiging (maar ooo wat deed het pijn :cry:)

Jane, heeft het doorgezet meis :-* ?

Rhi, ik vind het knap hoe je met ‘alles’ omgaat. Je bent een sterke vrouw en ik heb bewondering voor je :-* . Maar ik snap ook heel goed dat je gewoon moét… :hug: (ik hoop dat je deze vage tekst snapt :mrgreen: , altijd lastig om iets onder woorden te brengen :wink: ).

Sjimmy, Arik is nu net iets kleiner en lichter dan mijn dochtertje van 2 jaar en 2 maanden :mrgreen: . Die was vorige maand 84 cm en 10,3 kilo hahahaha. Met anderhalf was ze 77 cm en 9,5 kilo…gelukkig is ze eindelijk goed gegroeid :dance:

Ik wil ook zo’n lampje in mijn buik :mrgreen: , heb ondertussen al littekens genoeg (de kijkoperatie en de KS) dus die kan er ook nog wel bij :angel:

Mijn duimen draaien voor iedereen die de dagen vooruit zitten te kijken. Ik heb geen idee wanneer ik mijn ongi kan verwachten (morgen is het 4 weken na de operatie), dus ik sleep mijn doos tampons overal mee naar toe :mrgreen:

@Rhiannon wrote:

Goed zeg Debke, dat goeie gevoel en de afspraak bij de VK! :thumbup: Hoop zo dat je er nog lekker lang van kunt genieten en toch niet ‘overtijd’ gaat lopen :wink:

Ha, dat zou uitzonderlijk zijn voor mij! Ik ben nog noooooooit op tijd bevallen...Finn (de jongste) was de snelste met slechts 1 dag overtijd. Aschwin (de oudste) was twee weken te laat en Basten (de middelste) 10 dagen...

Enne Rhi...je bent met recht trots op jezelf hoor! Om een heleboel redenen zou je dat moeten zijn in ieder geval :-*

Meiden, ik duim me suf voor jullie hoor! Ik hoop echt dat jullie je bij de oktobermama's mogen aansluiten of anders toch op zijn minst bij de novembermama's!

Jane, ik ben ook wel benieuwd of het echt heeft doorgezet... :hug:

@Debke wrote:

Jane, ik ben ook wel benieuwd of het echt heeft doorgezet… :hug:

Ja, ik ook…

Ik ben trouwens een beetje verdrietig… Vrienden van ons hebben de 4e (en nu echt laatste) IVF poging achter de rug en er kon niet eens een terugplaatsing plaatsvinden… echt zo naar voor ze… :cry:

Ow bah Tierrr…dat zijn dingen die je nooit hoopt mee te maken. Ik kan me niet eens indenken hoe zij zich moeten voelen nu…

Ja… als ik dan daar aan denk, denk ik bij mezelf: jeetje, wat zeur ik nou… ik ben pas anderhalf jaar bezig en weet dat ik zwanger kan worden.

Zij zullen nooit een eigen kindje krijgen… echt zo erg… :cry:

Oh gats Tierr dat is zulk rotnieuws. Maar ik vermoed wel dat ze (aan jullie iig!) goeie vrienden en familie hebben om ze te helpen waar het kan. Wat Mayo ook al zegt soms ‘moet’ je gewoon ermee omgaan en heb je geen keus. Denk dat ze ook niet jaloers op je zijn want een miskraam is ook ellendig. Zo heeft ieder huisje zijn kruisje :-* en hopelijk ook mooie dingen en geluk(jes)!

Sjimmy uit logeren gaan is toch geen verplichting als je eenmaal een kind hebt? Ik heb me daar mentaal best een tijd op moeten voorbereiden. En had zelfs mijn ouders al gewaarschuwd dat ze niet moesten verwachten dat zoiets snel zou gebeuren. :oops: UIt logeren is zelfs helemaal niet leuk als je er zelf niet aantoe bent! En dat is wel iets waarvan ik vind dat het moet. 8) Wij hadden vooral zoiets van als we tzt aan een punctie toe zijn ‘moeten’ we wel want daar wil ik hem echt niet bij hebben. :wink:

Het is trouwens wel het fijnste als je om een leuke reden je kindje uit logeren ‘stuurt’, voor jezelf iets leuks om te doen (uit eten bv) maar ook voor Arik door het bv zo te doen dat er geen ‘reden’ is voor het logeren behalve het leuke ervan zodat als het niet gaat (bv niet slapen oid) je hem ook direct zou kunnen ophalen. Dat geeft je meer rust (zover dat de eerste keer kan :angel: ).

brb Casper is de krentenbol kwijt moet even onder de bank duiken want je kunt hier van de vloer eten :shifty: vind hij

Precies Rhi! Ik doe Arik geen plezier met uit logeren gaan (nu nog niet!). Als het niet anders kan prima. Maar hij slaapt thuis ook goed dus waarom als het niet nodig is he, of voor ons plezier. Mijn plezier loopt hard terug hoor als ikw eet dat hij het niet leuk vindt. :oops:

12 mrt mag hij voor het eerst. Dan hebben we een bruiloft en zijn daggast. De halve dag mag hij mee. Het is bij so in de stad dus die komen 'm nah et burgerlijk huwelijk bij het gemeente huis ophalen en dan mag hij daar slapen. We hebben afgesproken dat als hij lekker slaapt hij een nachtje mag blijven en als hij telkens wakker is mag hij midden in de nacht mee naar huis :slight_smile:

Hmmm krentenbol was al op maf kind. Klinkt wel als een fijne reden voor het logeren en met goeie afspraken. :thumbup: Weet je wat wij trouwens ook nog hebben gedaan (de eerste keer was ivm etentje ivm SM 65e verjaardag) was even bellen rond 8 uur. Een uur na zijn gewone bedtijd. Toen kregen we te horen dat hij zich heerlijk vermaakt had, zelfs nog in bad was geweest! En natuurlijk heerlijk lag te slapen. Zo konden wij meer genieten van het etentje en daarna zelf ook beter slapen. En toch lagen we met een half oor te luisteren dat is er dus al helemaal ingeslopen. Echt uitslapen was het trouwens ook niet want we werden standaard rond 8 uur wakker en bedachten ons dat hij wel lekker sliep… :angel: ow nee hij was bij opa en oma :lol: konden we ons nog even omdraaien.

Hahaha zie net dat Casper zijn laatste stukje krentenbol gedoneerd heeft aan mij…ligt gewoon op mijn stoel :mrgreen: lekkere oplettende mama met mijn geinternet. :shifty:

Oooh bah ik wil gaan shoppen voor een dekbedje en overtrek voor hem evt dit weekend bed halen bij mijn zusje zodat hij over kan naar een groot bed. Was een tip die ik hier op het forum las als ze slechter gaan slapen, dingen uit bed gooien etc. En tja hij heeft al aan de ‘vrijheid’ geroken met ons midweekje weg. Toen sliep hij in een groot bed waar hij zelf in en uit kon. Gisteren bij Ikea al een bedframe gehaald zodat hij er niet direct uitvalt. Gisteren was het nl weer raak midden in de nacht compleet wakker doekje etc eruit gooien. Dus hij sliep weer tussen ons in maar dat is voor allemaal net te onrustig.

Nu al een groot bed! :wow: Ik hou mijn mannetje nog even lekker in zijn ledikant hoor. :shifty: Als hij zijn knuffels uit bed gooit heeft íe pech, en dat weet íe inmiddels (hij valt dan na een hoop gescheld alsnog wel in slaap). Arik slaapt ook heel onrustig, die blijft echt niet in bed liggen dan… Ben je niet bang dat hij dan midden in de nacht gaat spelen oid?

Tierrr, wat verdrietig :cry:. Kan me voorstellen dat je door dit nieuws van slag bent… :hug:

Rhi, een groot bed :shock: ! Isa ligt nog prinsessenheerlijk in haar ledikantje te ronken hoor…samen met de kiemekiem (pinguin), de speelslak van de poes (tja), meneer muis, nijntje, meneer groen, geitje en een kartonnen boekje van Dikkie Dik :mrgreen: . Het is door de maanden heen steeds drukker geworden in d’r bedje, en o wee als ik er iets uit durf te halen :lol:

En logeren doen we hier ook alleen maar als er iets is, eigenlijk nooit ‘zomaar’. De laatste keer was toen met de operatie, maar dat vond ze maar niks…ze was echt bang dat we niet meer kwamen. Maar goed, we hadden haar van te voren natuurlijk niks gezegd (omdat we het zelf niet eens zeker wisten) en normaal doe ik dat wel.

tierrrr, wat moeilijk!!!

Rhi, ik lees zoveel leuke herkenbare dingen van je mannetje :smiley:

http://www.youtube.nl/sjimmy007 hier vind je filmpjes van Arik ;) mocht je het leuk vinden :)

Ik twijfel ook nog hoor dus het ledikantje blijft echt staan! Ik experimenteer ook alleen met de middagdutjes. Hij gaf nu aan dat hij naar bed wilde (gaat hij voor de deur staan). Dus naar boven gebracht en het matras uit zijn ledikantje ernaast gelegt met een deken. En idd hij is nu aan het spelen en babbelen… :inlove: klinkt reuze gezellig maar slaapt dus niet. Ik kijk het even aan (uurtje oid) om te zien of hij idd op het matras gaat liggen straks. En anders gaat de matras er weer terug in. Gek genoeg gaat het middagdutje meestal wel aardig. :wall:

Ach we kunnen het bed zo ophalen, uit elkaar op zolder zetten. Hmmm hij miept af en toe even boven zal het wel niet helemaal snappen. Blijft lastig als ze nog niet kunnen praten dan voelt alles nog zo ‘experimenteel’ omdat ik moet gokken wat hij wil. :oops:

Ga zo eens wat koffie maken en filmpjes kijken! Leuk! En knap dat je die hebt, wij hebben alleen in de vakantie een klein filmpje gemaakt kom verder nog niet eens toe aan foto’s ordenen of op de PC zetten. :o

Hey hij is weer (even?) stil…en dan te bedenken dat hij over een jaartje ws net beter kan praten en dat we nog zo’n ‘experimentele baby’ erbij willen. :lol:

Sjimmy, wat een leuke filmpjes! :inlove: :inlove: :inlove:

Hier had ik gisterenavond toch even een dipje hoor…Opeens had ik zoiets van “maar ik VOEL niks! heb nergens last van enzo…klopt dat wel???”.

Ondertussen is dat weer redelijk over. Ben ik weer gewoon mijn nuchtere zelf die echt wel weet dat hoe dan ook ik er nu toch niks aan kan veranderen en vooral dat de kans groter is dat het wel goed is dan dat het niet goed is.

En verder heb ik al 3 keer een soortgelijke ervaring gehad (nauwelijks kwaaltjes) en het resultaat daarvan loopt hier toch echt gezellig door het huis. De laatste keer was een ander verhaal. Toen ben ik flink beroerd geweest en heeeeeel moe. Kwam echt geen bal uit mijn handen toen. En we weten hoe dat is afgelopen. Dus ergens moet ik hier toch wel blij mee zijn…toch??? Pfffff…tis wat, zwanger zijn! :roll: :wink: :lol:

jeetje wat kletsen jullie veel :shock:

tierr :hug: wat ontzettend oneerlijk he zulk nieuws :cry:

dan bedenk ik me weer wat een geluk ik heb.

logeren : nikki is nu aan het logeren bij oma dan kan mama morgen uitslapen mw wordt steeds vroeger wakker en mama is Moe :zzz: en nikki vind het heel leuk bij opa en oma dus dat komt mooi uit.

groot bed : wij gaan eind maart een groot bed kopen voor nikki en eind april hebben we een week vakantie en gaan we het proberen.

als deze zwangerschap goed blijft gaan :pray: kan nikki in oktober gewoon in een groot bed slapen.

ga op de bank hangen :-*

Lekker toch Bian als Nikki het zo naar haar zin heeft :thumbup: zo is het voor iedereen leuk :mrgreen:

Debke het went ook niet echt he zwanger zijn :wink: net als je er zo ong aan gewend bent zijn de 9 maanden voorbij :o

Zit net Arik op film te bewonderen :inlove: wat een kjoetie en ondeugd!

Tierrr…wordt het al spannend? Ik duim nog steeds hoor!

En hoe is het met de andere meiden die hopen dat het raak is deze ronde???

Hier een bankhangdagje. Ik was vanochtend nog moe toen ik opstond. Heb de boodschappen gedaan enzo, gelunched en toen ben ik maar weer op de bank gaan hangen. Ach, het is weekend. Vandaag mag het! :wink:

Arik is erg ziek geweest (waarschijnlijk van de enting), krabbelt nu weer wat op.

Begin van de week had ik hoop, maar ik weet het echt niet momenteel.

Debke, deze keer moet het goed gaan hoor! :thumbup:

Dat vind ik ook Sjimmy!

Voor jou nog 4 dagen geduld dus? Ga je ook echt afwachten of doe je een stiekum testje tussendoor?