Mayo als je haaruitval begint te krijgen is een teken dat je lichaam bezig is met het ‘afbreken’. Dat was voor mij nl ‘de’ aanwijzing dat het mis was. Ben ik zwanger heb ik juist totaal geen haaruitval. Dus misschien gaat je lijf toch sneller aan het werk dan je nu zo denkt? Je kunt een handje helpen, koop een heeeeeel goedkoop merk Vit C liefst waar je op de lijst kunt lezen dat het ascorbinezuur is. Dat kan je lijf ook helpen met de miskraam. Sterkte want idd je verwerking is ook nog niet klaar als je lijf niet klaar is :hug:
Bianca je hoeft niet meer te klussen dan hoor. Je ei is al geweest dus die zou je vandaag nog kunnen ‘benutten’ maar morgen zou ws al te laat zijn. Enneuh tegen je zin is nooit fijn. (soms hier toch ook blij dat we dat niet hoeven)
Hier vaag verhaal, tja met een vaag lijf krijg je dat? De gyn zag 3 laagjes in mijn baarmoeder! Als je zwanger bent zie je er 2 en bij mij dus 1 teveel. Maar eigenlijk doet mijn lijf wat ik al dacht dat het deed want ik voelde geloof ik donderdag of vrijdag mijn eisprong! En een eisprong gaat geloof ik niet samen met zwangerschapshormoon. Dus een kleine joepie want er zit nog wel ‘iets’ rommeligs in maar dat zou bij mijn aankomende menstruatie over ong 2 weken eruit moeten komen. Daar hoop ik dan ook maar op. Nog 2 weken wachten hier en mocht er dan nog rommeligs te zien zijn gaan we toch evt ingrijpen. Ik hoop vooral dat alles er schoon en netjes uitziet en we akkoord krijgen voor onze volgende poging. :shifty:
gaan ze dan met eenm cameraatje of echo kijken??
dat deden ze bij mij ondank mijn menstruatie was er toch nog wat blijven zitten hopelijk voor jou niet :hug:
en ik sla vanavond over als ik niet zwanger ben dan de volgende ronde misschien meer geluk en met kerst vrij :lol:
ooh dat van haaruitval wist ik niet :think: . Ik ben maar 1x eerder zwanger geweest en toen had ik inderdaad een enorme bos haar (bovenop de hoop die ik al heb 8) )…hier begon de haaruitval inderdaad een week of 2 voor de miskraam, ik zat toen bij de kapper en die zei ook dat ze niet hoefde uit te dunnen. Nou, dat hoeft ze voorlopig nog steeds niet, want ik vis iedere avond een pluk uit het doucheputje :evil:
Bianca, wij gebruiken geen ovulatietesten…ik zou niet eens weten hoe die dingen werken :mrgreen: . Wij doen aan ruim een week lang flink klussen
hier is mijn lijf ook een beetje gek aan het doen gister en eergister een positieve ovulatie test maar niet zo donker als de controle test of donkerder dus volgens de beschrijving negatief.
maar vandaag is het streepje lichter :think:
en gister steekjes dus denk gister me ei en geklust moet ik dan nu nog klussen? heb eigenlijk geen zin :oops: :silenced:
nou dames ik hoop voor ons allen een goed 2010
Ik denk dat je je eisprong dan al gehad hebt, maar ja, nog een keer klussen kan geen kwaad.
Nee, mayo, volgens mij is het niet normaal dat het zo lang duurt… ik vrees eigenlijk dat er nog steeds zwangerschapsweefsel in je baarmoeder zit en dat daarom de test ook nog positief is en je je nog zwanger voelt…
Als ik jou was zou ik even voor een nacontrole gaan.
He meiden even een quote vanuit het stopperstopic omdat ik beetje ziekkig ben en nog niet helemaal super voel om het te herschrijven
@Jane_S wrote:
Ik zal even en update geven van mijn afgelopen maand.
daarnaast kwam ik even vertellen , wat jullie waarschijnlijk al was opgevallen, dat ik een beetje afstand blijf houden, ik lees wel mee maar schrijven is me nog wat te veel. voel me laatste dagen weer wat beter, maar nu mijn temp al dagen om hoog is terwijl de gyn een week geleden vertelde dat alles helemaal op stand nul stond is erg verwarrend.
ik heb wel een oorontsteking sinds gistermiddag dus dat kan de verhoging wel verklaren… hoop niet dat ik een antibiotica krijg en een rond emoet overslaan , ben bang dat ik dan ga kiezen voor door de pijn heen bijten :shock: zit namelijk nu wel langzamerhand dichterbij mijn vruchtbare dagen :roll: :doh:
ik wilde typen in de spoiler even een korte update, maar ik vind hem best lang, misschien heb ik het lekker beknopt neergezet dat ik het idee heb dat ik ‘kort’ moest zeggen :lol:
Ik heb het erg zwaar gehad , feestdagen en verjaardag konden mij niet opbeuren en zorgden juist voor een lichte depressie.
kerst zijn we langs beide ouders geweest maar ik was niet echt in de feeststemming en dus ook niet erg gezellig.
oud en nieuw zijn we lekker samen thuis gebleven, lekker de oudjaarsconference gekeken en daarna vanuit de woonkamer door het raam naar het prachtige vuurwerk gekeken. de jaarwisseling en de woorden dat het jaar 2009 afgesloten zou worden werd mij te veel. met huilbuien ben ik dus het jaar ge-eindigd en het nieuwe jaar ingegaan
ik heb het er nog erg zwaar mee.
mijn verjaardag heb ik zelfs niet gevierd, ik heb de dag samen met mijn man doorgebracht en dat was erg gezellig, lekker uit eten geweest, maar toch blijft er vaak door je hoofd heen gaan hoe je er naar uitkeken hebt jarig te zijn met zo’n mooie bolle buik
de donderdag na de curretage begon ik hevig te bloeden, ik had gebeld naar vk/gyn en er werd gevraagd of ik stil had gelegen of veel had gedaan, heb gelogen dat ik niets had gedaan, maar het klopte ik had mijn zusje van 5 jaar een paar keer opgetild en veel heen en weer lopen rennen, dus eigen schuld, bah! het bleef een beetje bloeden en ging niet echt over.
de week erna woensdag begon ik weer hevig te bloeden en vrijdag op zaterdag kreeg ik hevige krampen vanuit rug en buik, zaterdagavond verloor ik grote stolsels en na het verliezen van die grote stolsels is er geen bloedverlies meer geweest
vorige week woensdagvanmiddag was de controleafspaak bij de gyn. geweest. Uit onderzoek van moederkoek en etc was er niets te zien, mijn lichaam had het dus in principe goed gedaan, kindje moet gewoon niet helemaal gezond zijn geweest
ondanks ik 3/4 dagen ervoor de laatste grote stolsels ben verloren en sindsdien geen bloed meer verloor, nog geen druppel :dance: wilde de gyn. toch een echo doen en daarin was te zien dat mijn baarmoeder weer rustig was ,
een heel dun streepje van de wand en de baarmoeder en ze was weer netjes 7 cm groot .
op mijn verzoek heeft ze beide eierstokken bekeken die er keurig uitzagen, helaas allemaal met kleine eitjes dus kon die dag ongv als dag 1 beschouwen dat was ergens wel een teleurstelling want ik had gehoopt zondag als dag 1 te kunnen tellen
Daarnaast hebben we nog goed met haar gesproken, we hebben haar verteld geen vertrouwen meer te hebben in de vorige vk en dat begreep ze, dus stelde ze voor dat we bij een nieuwe zwangerschap het eerste trimester bij haar onder controle zouden blijven, daarnaast zei ze dat ze begreep dat een volgende keer toch extra spannend zal zijn en zal dus meerdere echo’s krijgen, voor extra controle en rust.
Dus toen we daar wegliepen hadden mijn man en ik echt een goed gevoel. gewoon soort rust, klaar voor een nieuw begin en hopelijk mogen we dat snel meemaken. want met extra echo’s kijk ik al uit naar een volgende zwangerschap
ik begin steeds meer op te knappen, vorige week had ik nog spontane huilbuien en voelde ik me nog erg in mijn eigen wereldje, het begint wat meer los te komen, maar vergeten zal ik ons kindje nooit! hij/zij was ontzettend mooi en zo compleet al :inlove:
daarnaast blijf je goed zien waar dat infuus gezeten heeft, het blijft erg rood en een soort bult echt zo op mijn huid (ik had hem in mijn arm/pols) hij lijkt nu wat roziger te worden maar vond/vind het toch lang duren zeg
Mijn dochtertje is net opgehaald door mijn SZ, ik heb haar maar in vertrouwen genomen (moest wel qua oppassen).
Nu snel onder de douche, lijkt me wel zo fijn voor de arts
Jane, ik heb jouw verhaal heel snel gelezen. en door de spanning kan ik even niet goed onthouden. Maar ik wil je wel een dikke :hug: geven en ik hoop dat het jullie dit jaar gegund wordt!
Ben net pas weer thuis…helaas is het dus inderdaad goed mis . Het is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar gelukkig was direct opereren niet direct nodig. Ik heb hieronder het hele verhaal gekopieerd van ons maandmama topic:
Het hele verhaal:
vanmiddag rond 13.30 uur heb ik de HA-assistente gebeld tijdens het telefonische spreekuur om na te vragen of het normaal was om 4 weken na de MK nog steeds ‘zwanger’ te zijn. Zij vond het niet normaal en liet de HA terugbellen. Die heeft met spoed een controle echo aangevraagd bij de echoscopist in onze regio. Ik kon om 16.00 terecht, en ondertussen dus toch weer hopen op een wonder . Op de echo was wederom geen zwangerschap te zien, maar ook geen onrustig weefsel. Wel dacht hij een cyste op de rechtereierstok te zien. Hij heeft overlegd met de HA en mij meteen naar de spoedeisende hulp gestuurd met het vermoeden van een BBZ. In het ziekenhuis bij de dienstdoende gyn geweest en weer een inwendig onderzoek en echo gehad (fijn ). Die cyste bleek een normale zwangerschapscyste te zijn die het HCG hormoon uit scheidt, vandaar het zwangere gevoel en de positieve testen. Ze kon ook niet goed zien waar het vruchtje zit, in ieder geval niet in de buikholte. Aangezien ik geen buikpijn klachten heb (beetje ongi gevoel meer niet) hoefde ik niet meteen geopereerd te worden. Ze hebben nu bloed afgenomen om het HCG te meten en alvast de preoperatieve screening gedaan. Vrijdag moet ik weer bloedprikken en om 14.00 uur voor de uitslag bij de dienstdoende gyn komen (dezelfde hork als bij de KS van Isa ). Als het HCG gehalt vrijdag gestegen is ten opzichte van vandaag, dan krijg ik meteen een kijkoperatie om de vucht en misschien de eileider te verwijderen. Als het HCG gehalte lager is, dan blijf ik onder controle maar dan is het vruchtje zelf aan het afsterven en dan ruimt mijn lichaam het dus zelf op en blijft de eileider behouden.
Het wordt spannend dus, maar ik weet eigenlijk al zeker dat er in 2010 geen brusje geboren gaat worden . Ik hoop maar dat alles behouden kan blijven en dat we gewoon weer zwanger kunnen
worden
Ik had misschien een curretage verwacht, maar niet DIT…ik hoop zo dat alles goed komt en we ooit nog een kindje mogen krijgen
Jeetje mayo, wat zul jij ongelooflijk geschrokken zijn…
Het is al zo rot dat het misgegaan is en dan zit je hier ook nog mee… jeetje… ik hoop maar dat alles redelijk snel weer goedkomt, zonder dat er belangrijke dingen verloren gaan… hou je ons op de hoogte??