Heb inderdaad maar even gebeld… maar het leek hen niet noodzakelijk om vandaag verdere stappen te ondernemen. De pijn gewoon maar onderdrukken met pijnstilling en dan morgen bellen voor een afspraak…
Zou inderdaad best kunnen dat mijn cyclus in de war is hoor, kantjeboord. Dat was ie sowieso voor de zwangerschap ook al. Maar ik baal er wel van, wat een gedonder weer… bah…
Hoe lang is jouw cyclus in de war geweest toen dan? :-*
Een kleine 5 maanden.
Maar dat was dus na een voldragen zwangerschap. Had daarvoor er nooit erg in gehad omdat ik borstvoeding gaf en niet zo snel weer zwanger wilde worden. Nu kon ik het niet afwachten tot de boel weer normaliseerde. Ben toen begin december weer zwanger geraakt, wat 2 januari resulteerde in een miskraam.
Das best een hele tijd, vind ik… 5 maanden… heb je toen wel gewoon afgewacht tot het uit zichzelf weer normaliseerde?
Jeetje, elke keer schrik ik er weer van hoeveel jij hebt meegemaakt… gelukkig heb je nu een enorm wonderkindje in je buik… :-*
@Tierrr wrote:
Das best een hele tijd, vind ik… 5 maanden… heb je toen wel gewoon afgewacht tot het uit zichzelf weer normaliseerde?
Jeetje, elke keer schrik ik er weer van hoeveel jij hebt meegemaakt… gelukkig heb je nu een enorm wonderkindje in je buik… :-*
Ja, op het moment dat we het wilde gaan ondersteunen met hormonen ging het zich stabiliseren. Ik denk achteraf dat 5 maanden nog helemaal zo gek niet was, psychisch hadden we ook een enorme klap gehad, denk dat dat ook van invloed is op je hormoonhuishouding.
En inderdaad heb ik nu een enorm wonderkindje in mijn buik! 't trapt lekker nu! :inlove:
Tierr hier was het meestal na ong 2 maanden weer wat op regel. Het kan dus ook sneller hoor. Al heb ik wel een rare cyclus, net niet standaard met 30 dagen (soms 31) en zelfs incl BV kwamt het na de bevalling na ong 2 maanden weer op regel. :silenced: Dus ik heb ook wel een raar lijf.
Klinkt gek maar soms kan het helpen om bv 2 cyclussen de pil te slikken om je lijf een zetje te geven voor de regelmaat. Heeeeel tegenstrijdig maar stel je bent het na 3 maanden ‘kwakkelen’ zat is het een optie om te overwegen.
Hier overigens vandaag toch minder goed nieuws gekregen. Er zit nog ong de helft van het weefsel wat er bij de vorige echo zat. Ziet er naaruit dat ik de 31 toch nog voor die curettage moet gaan. Zie er als een berg tegenop dus ik vraag ws toch of ze iets rustgevends kunnen meegeven om vooraf in te nemen. Zit nl alleen maar een receptje bij om mijn baarmoedermond soepel te maken. :wall: de 30e gaan we nog kijken of er al meer weg is en afhankelijk daarvan valt de beslissing. Morgen maar vast wat voorbereidend regelwerk doen, recept inleveren bij de apotheek, onderdak voor Casper regelen want hier willen we hem natuurlijk niet bij hebben. Pffff dit wordt zo ong de meest bizarre jaarwisseling…had er al geen zin aan maar nu nog minder. En dan ook nog een SM die eigenlijk hoopt dat we 1 januari komen mee-eten. Ik sla natuurlijk over als de curettage doorgaat en zo niet dan sla ik nog over :shifty:
Marieke hoe is het met jouw buik?? Ik hoop beter!
He jeetje, wat klote Rhiannon… dat is niet de jaarwisseling waar je op hoopt natuurlijk… :hug:
Ik heb inderdaad wel vaker gehoord dat je je cyclus weer op orde zou kunnen krijgen door de pil, maar die hele pil is me zo ontzettend gaan tegen staan dat ik dat never nooit meer uit mezelf zal gaan slikken… :roll: Heb nu een afspraak bij de fertiliteitsarts staan voor 25 januari, dus maar ff zien of mijn cyclus dan weer genormaliseerd is of niet… en zo niet, dan hoop ik dat zij me kan helpen.
Marieke en Jane, hoe gaat het met jullie?
ik wil alle meiden even een dikke :hug: geven en dat 2010 maar een vruchtbaar jaar mag worden en er veel gezonde kindjes geboren.
jane&marieke hoe is het :hug:
Rhiannon het zit ook niet mee he :hug: hopelijk valt de curretage mee :hug:
tierr ik ga heel hard voor je duimen :-* :hug:
@Rhiannon wrote:
Hier overigens vandaag toch minder goed nieuws gekregen. Er zit nog ong de helft van het weefsel wat er bij de vorige echo zat. Ziet er naaruit dat ik de 31 toch nog voor die curettage moet gaan. Zie er als een berg tegenop dus ik vraag ws toch of ze iets rustgevends kunnen meegeven om vooraf in te nemen. Zit nl alleen maar een receptje bij om mijn baarmoedermond soepel te maken. :wall: de 30e gaan we nog kijken of er al meer weg is en afhankelijk daarvan valt de beslissing. Morgen maar vast wat voorbereidend regelwerk doen, recept inleveren bij de apotheek, onderdak voor Casper regelen want hier willen we hem natuurlijk niet bij hebben. Pffff dit wordt zo ong de meest bizarre jaarwisseling…had er al geen zin aan maar nu nog minder. En dan ook nog een SM die eigenlijk hoopt dat we 1 januari komen mee-eten. Ik sla natuurlijk over als de curettage doorgaat en zo niet dan sla ik nog over :shifty:
Marieke hoe is het met jouw buik?? Ik hoop beter!
Wat een tegenvaller Rhiannon! :hug: Verlies je nog wel bloed of is het gestopt, hoop toch zo dat het de komende 2 dagen er nog even uitgewerkt wordt. En ik zou ook niet naar je schoonmoeder gaan, je hoofd staat nu wel even naar andere dingen als een jaarwisseling. Oliebollen kan je over een week ook nog eten.
Sterkte meis! :hug:
Rhiannon. Heel veel sterkte!!!
Oh Rhiannon wat een tegenvaller meis :hug:
Misschien is een curettage dan wel het beste, dan weet je tenminste zeker dat er niks achterblijft. Maar wat een rotdag om het te moeten laten doen :?
Hier gaat het wel weer, buikpijn is stukken minder gelukkig, wel nog wat duizelig, hb laten prikken, was wat laag dus even wat pilletjes, komt goed.
Hoe is het met de rest van jullie?
Tierrr wat ontzettend vervelend dat het niet echt lekker loopt met je.
Ik ben na de eerste curettage in mei na 5 weken weer ongesteld geworden, mijn cyclus was daarna gelijk weer zoals hij was.
Hopelijk is het snel allemaal weer op orde :hug:
:-*
Hoi,
Mag ik hier even een vraag stellen? Ik zit nu een beetje aan het einde van een hele vroege miskraam.
met 4w5d dacht ik ongesteld te worden (was flink balen want ik voelde me inderdaad ‘anders’). Het vloeien was veel minder dan normaal (2 dagen) en krampen waren ook snel over. Daarna nog 2 weken licht roze/bruin verlies en vage buikpijn. 29-12 voor de zekerheid toch maar een zwangerschapstest (dement, haaruitval, puisten etc) gedaan en die bleek positief te zijn! Blij, angst, onzekerheid…alles tegelijk. Gisteren naar de HA en een echo (6w5d), helaas was er geen vruchtje zichtbaar. Alleen onrustig baarmoederslijmvlies. Toch heel verdrietig, ondanks dat ik het eigenlijk niet eens wist van het bestaan van dit kleine vruchtje.
Dat echoding heeft wel het een en ander in gang gezet :sick: , hoop bloed en prut verloren :sick: .
Maar nu??? Wanneer weet ik nu of het voorbij is? Als het bloeden stopt nog een keer testen :think: ? En wanneer kan ik dan weer verwachten dat ik een eisprong krijg? Ik zou eigenlijk NU in de klusperiode zitten, maar ik neem aan dat je geen eisprong krijgt zolang er nog HCG-hormoon aanwezig is…klussen is trouwens nu ook geen optie :sick:
Tjonge, wat een raar einde van 2009 zo …ik hoopte zo op een wonder gisteren…
Ik weet (en voel) dat dit helemaal niks is vergeleken met wat jullie allemaal te verwerken hebben gehad :hug: (Rhi veel sterkte vandaag meis :-* ). Maar misschien kunnen jullie me een beetje vertellen wat ik nu kan gaan verwachten van mijn cyclus :shifty: …
Ik duim voor een geweldig 2010 voor jullie allemaal
@mayo28 wrote:
Ik weet (en voel) dat dit helemaal niks is vergeleken met wat jullie allemaal te verwerken hebben gehad :hug:
Dat is onzin. Elke miskraam doet pijn… dus sterkte… een naar einde van het jaar zo… :hug: Heeft de huisarts helemaal niets verteld van hoe nu verder? Das ook raar… Ik zou er inderdaad vanuit gaan dat je nu géén eisprong hebt. Dat kan allemaal pas weer op gang komen als het HCG uit je lijf is inderdaad. Ik zou als ik jou was even wachten tot het bloeden gestopt is en dan inderdaad een testje ertegenaan gooien. Als het goed is is die over een poosje weer negatief en komt de boel weer op gang. Maar als je het niet vertrouwt ga je over een week of 2 toch gewoon weer even naar de huisarts om te laten kijken of je wel daadwerkelijk schoon bent?
Ik hoop dat het lichamelijke aspect van de miskraam snel achter de rug is! :-
Rhi, heel veel sterkte vandaag! Ik denk aan je… :-
Ik ben vandaag naar de gyn geweest vanwege het tussentijdse bloedverlies en de krampen, maar de baarmoeder zag er gelukkig goed uit. Maar mijn cyclus is dus weer compleet van de regel. Ik zit nu op dag 23, tussentijds bloedverlies gehad en nog helemaal geen follikels te zien…
Nouja, op naar de fertiliteitsarts dus, 25 januari… :roll:
Mayo28 wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte :hug: :hug:
En het verdriet is er niet minder om hoor meis, 4 weken, 5 weken, 9 weken, 12 weken, het was toch een heel klein mensje in wording wat uit liefde ontstaan is en dat geeft verdriet als je droom onder je voeten wordt weggeslagen, of je het nu wist of niet :hug:
Verder sluit ik me bij Tierrr aan.
Rhiannon heel veel sterkte vandaag, in gedachten bij je :hug:
Tierrrr wel fijn dat je baarmoeder er goed uitziet maar wat ontzettend balen dat je cyclus weer van de regel is, hopelijk kan de fertiliteitsarts wat voor jullie doen. Welke heb je?
Ik ben trouwens bij dr. Apperloo geweest op het spreekuur en dr. Wilbers heeft de curettage gedaan.
Het vloeien is bij mij nu helemaal over, het was al heel minimaal, de vorige keer heb ik meer gevloeid na de curretage.
Buikpijn is ook vrijwel weg.
Nu afwachten wanneer mijn menstruatie weer op gang komt.
Ik wens jullie allemaal alvast een heel liefdevolle oudjaarsavond en bid en hoop dat 2010 voor ons allemaal wat meer vreugde zal brengen!!
Liefs Marieke
:-*
Oh jak Mayo wat verdrietig de manier waarop je er achter komt is wel anders, maar dat is eigenlijk bij iedereen zo hoor. Wat Marieke al aangeeft het is altijd ellendig. Klinkt mss stom maar het heeft maar 1 ‘voordeel’ dat vroege miskramen meestal weinig tot geen complicaties hebben. Soms kan je cyclus door de war raken maar het hoeft niet. Als je zeg maar de laatste dag bloedverlies hebt gehad, een weekje daarna een testje doen (gevoelige goedkope van de kruidvat van 5 euro) als die niets aangeeft zit je iig met je HCG onder de 8 aan waarde. Dan tellen tot wanneer je normale cyclus op gang zou komen (neem bv 28 dagen na de test als je zo’n cyclus hebt) en komt het dan niet kun je evt bloed laten prikken.
Even een snelle update hier, vanmorgen ging niet door!! Pffff was toch wel een beetje een opluchting. We zijn er nog niet helemaal want er was nog wel iets te zien. De vorige echo (maandag) was mijn baarmoeder nog een bolletje met een rommelig interieur, gisteren was het langwerpig nog ietsje verdikte wand maar verder rustiger! Mijn bloedverlies is bijna over en we gaan het nu aankijken tot de 11e januari. Dus ook hier eigenlijk stiekem al een beetje aan het wachten en uitkijken naar een nieuwe cyclus. Nu is het hoog tijd voor een boterham oid want we zijn nog gauw oliebollen wezen halen. De planning dus helemaal om voor vandaag maar daar ben ik wel een beetje blij mee. Wat meer rust nu nog van de hoofdpijn afkomen.
Dames allemaal hopelijk ook een heel rustig uiteinde van dit jaar en een goed begin van het nieuwe! :-*
Rhiannon: Wat een goed bericht eigenlijk! Is je lichaam toch heel druk bezig om het zelf te doen. :thumbup:
Mayo: Het maakt niet uit of je een hele vroege of wat latere miskraam hebt gekregen, feit is gewoon dat je je even door je lichaam in de steek gelaten voelt! Wat Tierr schrijft zou ik je ook willen aanraden, over een week nog eens testen, als het HCG uit lichaam is zou je cyclus weer opnieuw op gang moeten komen.
Marieke: fijn dat je nu niet zo’n last hebt van vloeien en buikpijn!
Tierr: Fijn dat jouw huisje er weer goed uitzag, maar wel rot dat de boel zo ontregelt is, ik hoop dat de fertiliteitsarts hier snel wat aan kan doen voor je! :hug:
Jane: Hoe gaat het met jou? je bent al even stil hier.
Lieve meiden, ik hoop echt dat 2010 jullie jaar gaat worden, het jaar waarin jullie ook weer een kindje onder jullie hart mogen gaan dragen.
Dat is wat ik jullie allen toewens voor het nieuwe jaar!
Liefs, Paula :-*
Dankjullie voor jullie antwoorden :-* !
Heb inderdaad een goedkope test gekocht…we wachten rustig af, en vanavond maar een extra groot glas champagne drinken
Rhi, wat goed dat je lichaam het waarschijnlijk zelf opruimt :thumbup:
Mayo weet je al wat meer? :-*
Lief dat je het vraagt :-*
vloeien is helemaal over, dat is erg fijn. Het is alleen wel erg jammer dat de test positief blijft :wall: . En ook niet zo’n klein beetje ook, de teststreep knalt er gewoon af…kan dus nog wel even duren :twisted:
Verder voel ik me ‘zwanger’, dus dat is ook mooi kud. Nog steeds haaruitval, puisten, verstopping, zere boobs en zelfs sinds dit weekend ook met vlagen beroerd/misselijk. Mijn lijf houdt me dus aardig voor de gek
Ik heb echt geen idee hoe lang zo iets kan duren :think: , we wachten nog maar even af…maar ik wil zo graag dooooor, dit kost alleen maar tijd. Helaas geen zomerkindje, wat ik zo graag wilde . Inmiddels maakt het me helemaal niks meer uit. Ik wil gewoon een kindje erbij
En hoe gaat het met jou? Heeft je lijf nu alles opgeruimd en hoef je geen curretage?? Wanneer kunnen jullie weer beginnen met de nieuwe poging?
voor alle dames een dikke :hug:
hier is mijn lijf ook een beetje gek aan het doen gister en eergister een positieve ovulatie test maar niet zo donker als de controle test of donkerder dus volgens de beschrijving negatief.
maar vandaag is het streepje lichter :think:
en gister steekjes dus denk gister me ei en geklust moet ik dan nu nog klussen? heb eigenlijk geen zin :oops: :silenced:
nou dames ik hoop voor ons allen een goed 2010
Mayo als je haaruitval begint te krijgen is een teken dat je lichaam bezig is met het ‘afbreken’. Dat was voor mij nl ‘de’ aanwijzing dat het mis was. Ben ik zwanger heb ik juist totaal geen haaruitval. Dus misschien gaat je lijf toch sneller aan het werk dan je nu zo denkt? Je kunt een handje helpen, koop een heeeeeel goedkoop merk Vit C liefst waar je op de lijst kunt lezen dat het ascorbinezuur is. Dat kan je lijf ook helpen met de miskraam. Sterkte want idd je verwerking is ook nog niet klaar als je lijf niet klaar is :hug:
Bianca je hoeft niet meer te klussen dan hoor. Je ei is al geweest dus die zou je vandaag nog kunnen ‘benutten’ maar morgen zou ws al te laat zijn. Enneuh tegen je zin is nooit fijn. (soms hier toch ook blij dat we dat niet hoeven)
Hier vaag verhaal, tja met een vaag lijf krijg je dat? De gyn zag 3 laagjes in mijn baarmoeder! Als je zwanger bent zie je er 2 en bij mij dus 1 teveel. Maar eigenlijk doet mijn lijf wat ik al dacht dat het deed want ik voelde geloof ik donderdag of vrijdag mijn eisprong! En een eisprong gaat geloof ik niet samen met zwangerschapshormoon. Dus een kleine joepie want er zit nog wel ‘iets’ rommeligs in maar dat zou bij mijn aankomende menstruatie over ong 2 weken eruit moeten komen. Daar hoop ik dan ook maar op. Nog 2 weken wachten hier en mocht er dan nog rommeligs te zien zijn gaan we toch evt ingrijpen. Ik hoop vooral dat alles er schoon en netjes uitziet en we akkoord krijgen voor onze volgende poging. :shifty: