Zwanger worden na een MA of MK deel 2

Hey lieve meiden,

het gaat wel goed met me geloof ik :think:

Ik moest me gisteren om 8 uur melden bij de afdeling gynaecologie, daar hebben ze me dus met spoed aangemeld bij de OK.

Gelijk door naar de afdeling en terwijl ze nog bezig waren met de inschrijving van de opname kwamen ze al zeggen dat ik naar de OK kon :shock:

Vriendlief en Naatje mochten totaan de OK meelopen, vond ik wel heel lief maar ook moeilijk om mijn kleine meisje daar te zien staan, handkusjes gevend terwijl je zelf naar binnen gerold word :frowning:

De curettage is goed gegaan, ik vloei weinig.

Ik ben gisteren wel flink beroerd geweest van de narcose, spuugbakje naast mijn bed was niet onnodig.

Mijn bloeddruk was ook laag, zo laag heb ik nooit gehad.

Door dit alles mocht ik pas tegen de avond naar huis.

Ik heb nu gelukkig geen keelpijn, naar hoestje en spierpijn.

De spierpijn van de vorige keer kwam volgens de anaestatist door de spierverlapper, kon een bijwerking zijn. Nou ja, nu heb ik er geen last van gelukkig.

Ik ben wel vreselijk moe en toch nog wat buikpijn, net een paracetamol genomen, werd toch wat te erg.

Ik zal morgen eventjes bijlezen, heb ik nu nog even de puf niet voor :oops:

Liefs van mij :-*

Marieke balen dat je toch last hebt gehad van de narcose :hug: maar super dat je niet de halve of hele dag hebt moeten wachten op een plekje. Hopelijk ben je ook snel van je laatste buikpijn verlost zodat je je wat meer op je herstel kunt richten.

Hier gaat het overigens goed, lijkt alsof ik langzaam alles aan het verliezen ben. Mijn lijf is nog best aardig voor me want het gaat zonder enorm veel krampen of pijn. Soms een krampje maar dan weet ik ook dat ik weer een stolsel ga verliezen en daarna neemt het weer even af. Het zijn wel flinke stolsels (sorry voor de info) maar voor mijn gevoel vind ik dat wel een goed teken. Dat ik het allemaal in grote stukken verlies, misschien zo ook minder kans op een na-curettage en toch een lijf wat weer ‘goed’ opruimt. Ben er wel moe en wat flauw van, emo etc maar dat zal na verloop van tijd ook wel weer beter gaan. Ben iig blij dat het allemaal nu zo loopt hoef ik niet het totale vertrouwen in mijn lichaam te verliezen hoe gek het ook klinken mag.

Marieke, fijn dat je zelf weer wat kon komen posten! :hug:

Kalm aan maar hoor.

Rhiannon, kan het me voorstellen dat je ergens toch blij bent dat je lichaam het nu zelf aan het afstoten is. Het “werkt” dan toch zoals het zou moeten. Nou ja, eigenlijk had het heel anders gemoeten, maar we snappen elkaar wel denk ik. Voor jou ook een dikke :hug:

Ben ik weer, gisteravond was een wat heftiger avondje. Maar ik heb wel het gevoel dat ik nu alles kwijt ben. Had ik eerder nog wat gevoelige borsten dat is nu weg! Al wil ik natuurlijk zeker zijn dus aankomende maandag een controle-echo in het ziekenhuis. De afspraak voor de curettage voor de 31 heeft de assistente laten staan. Voor het geval dat, en daar kan ik het wel mee eens zijn. Als het ook alleen is om nog ‘een beetje’ weg te halen kan ik het wel aan, zeker na de uitleg van kantjeboord. Bedankt daarvoor!

En daarna is het dit jaar afsluiten. :shifty: Ook de Vk praktijk maar even gebeld dus ook die zijn op de hoogte.

We gaan iig vol voor 2010, moed verzamelen om weer spuiten te zetten al valt me dat altijd reuze mee. Eens zien hoe het dan gaat met de spanning. 1 ding weet ik zeker, ik wil niet weer pas een afspraak in het ziekenhuis voor een eerste echo met 7 + weken maar met 6 + weken. Die extra lange spanning kan ik ws niet goed aan mochten we weer zwanger zijn . :silenced:

Marieke hoe voel jij je vanmorgen al opgeknapt? :-*

Rhi, ik hoop het voor je dat je nu alles kwijt bent. Heel verstandig dat je de afspraak voor curettage gewoon laat staan. afzeggen is idd zo gebeurd.

Hoop dat 2010 dan jullie jaar gaat worden! :pray:

En ook voor alle andere meiden natuurlijk! Ik zag het ook zo van 2008 naar 2009, nieuw jaar, nieuwe kansen. Al is het soms wel een kwestie van lange adem hebben.

Lange adem of simpelweg eigenwijs genoeg zijn :wink: ik heb ze alletwee :angel:

@Rhiannon wrote:

:mrgreen: :mrgreen: Herkenbaar! :wink:

@Rhiannon wrote:

Heel herkenbaar :mrgreen:

Rhiannon heel fijn dat je lichaam “haar” werk doet.

Ik hoop met heel mijn hart dat straks bij de echo blijkt dat je “schoon” bent.

Vloei je nog?

Ik bleef toen na mijn chemische curettage vloeien, bij de controle bleek er nog weefsel te zitten waardoor ik alsnog gecuretteerd werd. Het kindje was ik toen al verloren, die ligt in onze tuin begraven.

Uit het onderzoek bleek dat het om placentaweefsel ging wat ze toen nog verwijderd hebben.

Dus laat ze aub goed kijken hoor of je alles kwijt bent :hug:

Hoe voel je je verder?

Jane hoe is het met jou?

En met alle andere meiden?

Ik voel me weer wat beter, gevaar is nu dat ik dus heel snel geneigd ben om te veel te doen. Dat werkt niet, daar ben ik inmiddels al achter :wink:

Ik ben nog wel misselijk zo nu en dan, net alsof ik die smerige smaak van dat kapje weer in mijn mond heb en ben ook nog snel draaierig, dan moet ik echt even zitten.

Zou dat met die lage bloeddruk te maken hebben? Geen idee hoe hoog die nu trouwens is, ik heb het ook heel snel koud op het moment.

:-*

@Marieke_5000 wrote:

en ben ook nog snel draaierig, dan moet ik echt even zitten.

Even kort (wil op de bank ploffe... :oops: ) maar ik was na de curettage dus ook echt een week giga duizelig... leek me sterk dat het met de narcose te maken had en ik had een prima bloeddruk enzo... misschien toch de hormoonverandering ineens? :think:

Nou, meiden, :-* , trusten!

Marieke balen dat je zo draaierig bent. Zou wat Floradix misschien helpen? Je ijzer kan al lager worden door het zwanger zijn en nu wat extra bloedverlies, dus of Floradix of een dikke biefstuk als je daar fan van bent :-* Doe het rustig aan waar het kan hoor!

Hier vloei ik nog een beetje, niet eens te vergelijken met een menstruatie. Maar ik laat het echt heeeeel goed nakijken hoor want als er ergens een kink in de kabel zit dan betekend dat ws flink uitstel voor een nieuwe IVF. Zitten we geen van allen natuurlijk op te wachten hier. :hand: Maar gek genoeg voel ik me wel al weer stukken meer ‘mezelf’. Vanmiddag zelfs nog met mijn vriendin en haar dochtertje en Casper gezellig gaan sleeën! De allereerste keer dat die kleine man op een slee zat en goed dat ie het deed! De grootste lol en het liefste zo hard mogelijk de bult af :mrgreen: zulke dingen doen me dan weer erg goed. :thumbup:

Tierr ik zou haast denken dat het wel met de snelheid van een curettage te maken kan hebben. Want gek genoeg misschien (ben aardig wat bloed verloren) voel ik me niet echt duizelig. Wat ik overigens wel doe is extra drinken. Want meer bloedverlies is ook extra vochtverlies. :think:

@Rhiannon wrote:

Tierr ik zou haast denken dat het wel met de snelheid van een curettage te maken kan hebben. Want gek genoeg misschien (ben aardig wat bloed verloren) voel ik me niet echt duizelig. Wat ik overigens wel doe is extra drinken. Want meer bloedverlies is ook extra vochtverlies. :think:

Sja, ach, ik weet het ook niet… en het maakt in principe ook niet meer uit, het is over. Maar ik vond het wel opvallend en ik dacht zelf dat het misschien met de hormoonspiegel te maken had… omdat ik al 13 weken zwanger was van een tweeling had ik natuurlijk een heel hoge hormoonspiegel en daarna ineens niet meer… Nouja, doet er ook niet toe.

Fijn dat jij alweer een beeje meer jezelf bent. En heel goed van je dat je het goed laat nakijken! :thumbup:

En wat heerlijk zeg, zo’n mannetje op de slee… geniet ervan! :-*

Hallo Meiden , ik was jullie topic aan het zoeken. Dacht dat deze sticky was altijd? Toen ik hem in het verleden startte was dit wel zo.

Maar ik kom even in een aantal topics speciaal typen aan jullie gericht.

Zwanger raken is al een ding op zich, het mogen blijven is een 2e.

Iedere a.s mama heeft de angsten dat er ietsmis zou kunnen gaan…een a.s mama die eerder een miskraam of vroeggeboorte of een missed abortion had zal dit nog dubbeler hebben.

De angst en verdriet die geweest is, het zowel fysiek en geestelijk opkrabbelen is een zware weg. Ik zelf weet dat ook na een mk en ma en er naa heel ziek zijn en lange tijden in het zkh liggen.

Helaas is het voor mij niet uitgemond in een zwangerschap en mama mogen zijn.

Maar door ik het gevoel herken en weet, de wens snap wil ik voor jullie des te meer en met grote gemeendheid wensen

dat de kerstdagen vreugde en liefde vol verlopen met mensen om je heen die jullie in deze dagen steunen en liefhebben maar ook daarbuiten en daarnaast door de achtbaan trekken van alle amoties die komen kijken bij de wens die je zo graag vervuld wilt zien. Maar ook bij het verwerken van het verlies die geweest is.

Laat je zelf geliefd voelen en gewaardeerd, want je mag er zeker zijn , hopelijk zijn de kerstdagen warm en gezellig, sfeervol en met lekker eten.

Voor 2010 een goed jaar gewenst, hopelijk krijgt het verdriet ene plekje en mag deze overtroffen gaan worden door een overweldigend gevoel van ( opnieuw) zwanger zijn en dat deze zw,sschap goed mag verlopen.

Heel veel geluk en kracht gewenst en veel geluk. Moge jullie wens vervuld worden en voldaan. Laat jullie papa en mama worden , of dat er kindjes brusjes mogen worden.

ToyToyToy Bianca

Wat ontzettend lief Bianca!! :-

Ook jou wens ik heel fijn dagen en een gelukkig 2010 toe!

En natuurlijk alle andere meiden hier, ook al is het natuurlijk heel dubbel nu, lekker kerst vieren terwijl ook het verdriet zo groot is.

Voor mij zelf is het ook dubbel, ik zou morgen, 2e kerstdag, 20 weken geweest zijn… :?

Nouja, dames, fijne dagen!! :-

bianca super lief jou berichtje moet er gewoon van :cry: :-

Jij ook een liefdevolle kerst gewenst en helaas voor jou geen kindje :hug: ik vind je echt een stoer wijf :-
zo sterk!!

en tierr ik weet hoe je je voelt ik zou vandaag 28 weken zijn :cry:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Voor iedereen en een fijne kerst :-*

Bianca wat ontzettend lief van je :-

Uiteraard wens ik jou ook het allerbeste en allermooiste voor 2010 :-

Fijn kerstmis samen met familie vieren is er hier vandaag niet bij helaas. We zouden naar Arnhem gaan, naar mijn oma, mijn familie.

Maar… ik zat om 11.15 uur in het ziekenhuis met flinke buikpijn.

Blaasontsteking is het niet, er zat wel wat bloed in mijn urine maar dat kan van het lichte vloeien nog komen.

Inwendig onderzoek gehad :? en het voelde toch pijnlijk aan vanbinnen, vandaar dat ik gelijk bloed kon laten afnemen. Gelukkig konden ze geen infectie in mijn bloed vinden en dik 2,5 uur later mochten we weer naar huis, vrolijk kerstfeest :?

Duizeligheid blijft ook, met de huisarts gisteren afgesproken dat als ik daar maandag nog last van heb ik contact met ze opneem.

Mijn buikpijn moet ik trouwens wel in de gaten blijven houden, ook of ik geen koorts krijg. Als het erger wordt moet ik weer contact met ze opnemen.

En mijn hemel wat baal ik hiervan, ik had zooooooooooo graag bij mijn familie willen zijn vandaag :evil: :frowning:

En ik wil jullie allemaal hele fijne kerstdagen wensen.

Dikke kus van mij :-*

Bian Kok-Kanjer ook voor jou een hele fijne kerst, een bijzondere, op eigen benen, met je eigen plekje helemaal naar je zin ingericht! Ik hoop dat het voor jou ook allemaal goed voelt! :-

Voor iedereen hier ook toch goeie kerstdagen hoe ze ook ingevuld worden. En een extra :hug: voor jou Marieke, schrikken zo’n last van je buik! Hopelijk voel je je snel beter want een infectie is helemaal bagger. :-

Hier de eerste er weer opzitten eigenlijk. Casper lekker in bedje nog 1 te gaan…pfff. Op naar het nieuwe jaar!

Bianca, wat superlief van je dit berichtje! :-

Marieke, meid, wat balen! Het lijkt wel of het bij jou nooit in 1 keer goed kan gaan he? Vorige keer al zo’n gedonder en nu lijkt het wel weer te beginnen.

En alle andere meiden: Dikke knuffel! :hug: :-

He jakkes Marieke, das niet leuk… het is al zo rot allemaal, en dan ook nog eens met kerst in het ziekenhuis zitten… niet leuk… :hug:

Maar die duizeligheid had ik dus ook heel erg en is vanzelf overgegaan, dus misschien valt dat allemaal wel mee… ik hoop het voor je!! :pray:

Allen die erge buikpijn, das wel heel raar… nouja, hopelijk valt ook dat mee… hee, sterkte meid!! Ga je 2e kerstdag nog wel wat leuks doen? :hug:

Bianca, voor jou ook een knuffel… het blijft toch naar he, die weken tellen totdat je was uitgerekend… :hug:

Ik verlies trouwens al de hele dag bloed. Niet veel, maar wel telkens bij het afvegen een helderroe veeg… dag 17 vandaag… heel raar… :think:

Hoi dames, hoe is het met jullie? Toch nog een beetje fijne dagen kunnen hebben? :-*

Ik zit te twijfelen of ik het ziekenhuis moet bellen…

Nu al voor de 3e dag bloedverlies bij afvegen (dag 19 vandaag) en af en toe krampjes erbij, en nu zelfs behoorlijke krampen. Niet dat ik helemaal krom lig, maar doet wel goed zeer… en ik vind het maar helemaal niks… :cry:

Bellen om even te overleggen kan natuurlijk altijd. Hoor je vanzelf wel wat ze zeggen. Misschien is ook wel gewoon je cyclus in de war? Dat je al weer eerder een bloeding krijgt? ( lees menstruatie)

Heb het na de bevalling van Ninte* gehad, dat alles van slag was, iedere 2 weken bloedverlies… :wall: