Zwanger worden na een MA of MK deel 2

Heel erg veel sterkte morgen Marieke… ik zal aan je denken!! :hug:

En je mag altijd bellen of sms-en hoor!! :-*

Marieke Heel veel succes & sterkte voor morgen!

Hopelijk verloopt alles voorspoedig en heb je erna niet al te veel pijn. :hug:

Succes morgen Marieke! Enneuh spierpijn klinkt heeeel logisch. Ik had het bv nogal na de allereerste punctie. Het was de spanning die op mijn spieren sloeg. De tweede keer had ik daar al minder last van, dus misschien kun je iets rustgevends krijgen morgenvroeg? Vaak willen ze je wel iets van Oxazepam of zo doen. :hug:

Hier deels goed nieuws deels niet goed natuurlijk zoals verwacht. Miskraam is op komst, de enorme zak bloed die in mijn baarmoeder zat is verdwenen!! Ik hoef dus geen vloedgolf te verwachten. Alles is al aan het krimpen alleen zit er dus nog vollop placentaweefsel. Overlegt hoe lang het verantwoord is af te wachten en dat is ong nog een week. Protocol bij de VK is dat na het constateren van een MA 2 weken afwachten ‘goed’ is maar daarna toch liever een curettage om ontstekingen en complicaties te voorkomen. Ze kon zich er ook helemaal in vinden dat ik het echt niet een prettig idee vind om het zonder narcose te laten doen. Dus ik heb het nummer van de gyn afdeling gekregen om die te bellen. De afspraak in Apeldoorn heb ik afgebeld van vanmorgen omdat het niet echt verantwoord was om op pad te gaan. Me nu ‘lichamelijk’ flink ingespannen met kinderwagen door de sneeuw en wie weet brengt dat mede wat op gang. Mijn lijf is er iig wel druk mee bezig om toch ook zelf een en ander op te ruimen. Morgen bel ik Apeldoorn nog even om door te geven wat er te zien is geweest op de echo zodat ook zij op de hoogte zijn, lijkt me ook wel zo netjes. En dan kunnen ze ook de curettage afspraak afzeggen voor me. Pffff moet wel zeggen dat ik me knap brak voel ondertussen. En ik hoop eigenlijk dat het vandaag of vannacht dan maar op gang komt. Dat de echo voor mijn hoofd ook een soort afsluiting is zodat mijn lijf de rest kan doen. Het komt toch niet op gang als je er ‘nog niet klaar voor bent’ merk ik net alsof je het zelf tegen kunt houden. Rare dag vandaag, aan de ene kant voelt het zooooo kerstig met al die sneeuw buiten maar ik voel me zooo niet kerstig. Dat zullen jullie ws ook wel herkennen.

Oooohhhh… Rhi… ik voel zo met je mee… :hug: Ik weet hoe het is…

Marieke, sterkte vandaag en de komende dagen… :hug:

voor de rest ook dikke knuffel… :hug: :-* :-* :-* :-*

Rhi :hug: :hug: :-* :-

En inderdaad, ik weet hoe je je voelt, qua niet echt in de kerststemming :frowning: :hug: :-
:-

Marieke heel veel sterkte, hopelijk heb je het al achter de rug! :-
:hug:

@Rhiannon wrote:

Rare dag vandaag, aan de ene kant voelt het zooooo kerstig met al die sneeuw buiten maar ik voel me zooo niet kerstig. Dat zullen jullie ws ook wel herkennen.

Zoooo herkenbaar inderdaad… en dan is mijn ma alweer een poosje terug… sterkte!! :hug:

@lin27 wrote:

Hallo allemaal…

Ik heb met tranen in m’n ogen verhalen zitten lezen over mk’s en curretages hier. Het is helaas allemaal zo herkenbaar voor me :frowning: . Ik hoop dat ik hier bij jullie m’n verhaal kwijt kan, het verdriet om m’n MK en MA zitten me namelijk ontzettend hoog!

In juni dit jaar bleek ik zwanger te zijn, een cadeautje! Want zwanger raken van ons zoontje is ook niet over rozen gegaan :wink: . Helaas werd dit een MK toen ik 6wk2dg zwanger was. 3 weken later ben ik opgenomen in het ZH met accute pijn in m’n buik. Ik bleek een cyste te hebben die ze met spoed verwijderd hebben, helaas hebben ze een eierstok mee moeten nemen :frowning:

Wonder boven wonder bleek ik wel meteen een cyclus te hebben! Nog geen 3 mnd later was ik weer zwanger en dit keer voelde het zo goed! Ik wist bijna zeker dat dit goed zou blijven gaan! Helaas heeft m’n lichaam me gigantisch in de maling genomen, want ook dit ukkie heeft het niet mogen halen :frowning: . We hebben een kloppend hartje gezien met 7 weken, maar 2 weken later bleek het toch niet goed te zijn.

Vorige week dinsdag ben ik gecurreteerd. Lichamelijk is het me reuze meegevallen, maar geestelijk vind ik het heel veel impact hebben. Ik ben ook nog lang mezelf niet en huil nog regelmatig om mijn lieve, kleine :: :: …

Gelukkig is ons zoontje een heerlijke afleiding waar ik intens van geniet! Maar zodra hij op bed ligt of even niet bij me is, is het gemis weer des te groter…

Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik dit hier allemaal neerzet, sorry als dat niet het geval is! Maar eerlijk gezegd lucht het wel ff op :wink: .

Laten we hopen dat 2010 een stuk positiever gaat worden!

Voor iedereen die het nodig heeft ook een dikke :hug:

welkom hier helaas om een verdrietige reden zoals iedereen hier :hug:

en natuurlijk kan je hier je verhaal kwijt daar zijn we hier voor en omdat we allemaal het zelfde hebben meegemaakt begrijpen we elkaar beter dan de omgeving :hug:

en 2 x achter elkaar is nog verdrietiger :hug:

@Marieke_5000 wrote:

Lin helaas welkom hier en lucht aub je hart, het is al gezegd maar we weten hier allemaal hoe het voelt :hug:

Ik begin wat oudbruin te verliezen en heb lichte buikpijn. Ik denk dat de curettage morgen net op tijd komt, zelfs al zou ik voor die tijd het vruchtje spontaan verliezen dan nog wil ik de curettage. Juist gezien de vorige keer, toen is er ook weefsel achtergebleven.

En de zenuwen beginnen toe te slaan, ik heb de vorige keer de dagen na de curettage zo’n vreselijke spierpijn gehad, voelde me alsof ik door een vrachtwagen was overreden. En ben zo bang dat dat weer gebeurt :?

Ik heb toen niet kunnen slapen van de pijn en liep gewoon te huilen ervan :oops:

Nou ja, morgen om 8 uur moet ik me melden, geen idee hoelaat ik aan de beurt ben. Neem mijn mobiel wel mee, kan ik altijd nog ICL of Tierrr lastig vallen als ik me tijdens het wachten verveel :mrgreen:

Lekker koesen voor straks meiden

:hug: :-*

sterkte morgen ik denk aan je :hug: :-*

@Rhiannon wrote:

Succes morgen Marieke! Enneuh spierpijn klinkt heeeel logisch. Ik had het bv nogal na de allereerste punctie. Het was de spanning die op mijn spieren sloeg. De tweede keer had ik daar al minder last van, dus misschien kun je iets rustgevends krijgen morgenvroeg? Vaak willen ze je wel iets van Oxazepam of zo doen. :hug:

Hier deels goed nieuws deels niet goed natuurlijk zoals verwacht. Miskraam is op komst, de enorme zak bloed die in mijn baarmoeder zat is verdwenen!! Ik hoef dus geen vloedgolf te verwachten. Alles is al aan het krimpen alleen zit er dus nog vollop placentaweefsel. Overlegt hoe lang het verantwoord is af te wachten en dat is ong nog een week. Protocol bij de VK is dat na het constateren van een MA 2 weken afwachten ‘goed’ is maar daarna toch liever een curettage om ontstekingen en complicaties te voorkomen. Ze kon zich er ook helemaal in vinden dat ik het echt niet een prettig idee vind om het zonder narcose te laten doen. Dus ik heb het nummer van de gyn afdeling gekregen om die te bellen. De afspraak in Apeldoorn heb ik afgebeld van vanmorgen omdat het niet echt verantwoord was om op pad te gaan. Me nu ‘lichamelijk’ flink ingespannen met kinderwagen door de sneeuw en wie weet brengt dat mede wat op gang. Mijn lijf is er iig wel druk mee bezig om toch ook zelf een en ander op te ruimen. Morgen bel ik Apeldoorn nog even om door te geven wat er te zien is geweest op de echo zodat ook zij op de hoogte zijn, lijkt me ook wel zo netjes. En dan kunnen ze ook de curettage afspraak afzeggen voor me. Pffff moet wel zeggen dat ik me knap brak voel ondertussen. En ik hoop eigenlijk dat het vandaag of vannacht dan maar op gang komt. Dat de echo voor mijn hoofd ook een soort afsluiting is zodat mijn lijf de rest kan doen. Het komt toch niet op gang als je er ‘nog niet klaar voor bent’ merk ik net alsof je het zelf tegen kunt houden. Rare dag vandaag, aan de ene kant voelt het zooooo kerstig met al die sneeuw buiten maar ik voel me zooo niet kerstig. Dat zullen jullie ws ook wel herkennen.

:hug: heel begrijpelijk dat je niet zo in de kerstsfeer vent :hug:

hopelijk lost je lichaam het zelf op en voel je je snel beter :hug:

@Rhiannon wrote:

Rhiannon, ik hoop echt voor je dat je lichaam zelf aan de gang gaat om alles af te stoten, zou je idd mooi die curettage besparen.

Herken wel wat je zegt, dat je er in je hoofd eerst aan toe moet zijn om het letterlijk los te laten. Heb dat hier ook wel eens gemerkt.

Nou ja, hoop dat je geploeter met de kinderwagen wat nut heeft gehad.

Marieke hoe is het met je?

Hoe laat hebben ze je geholpen? :-

Hier gaat het wel, lijk ineens een emobom, zit me overal druk om te maken en mis ons kindje heel erg :cry: ook al weet ik dat het beter is geweest, het wachten duurt zo lang :cry: zucht

:-

Jane :hug: soms heb je van die momenten he…had het vanmiddag ook even na de echo. Het gaat ook weer hmmm over wil ik tikken maar dat is het niet, het gaat straks ook weer beter met je meis. :-*

Hier lijkt het overigens goed op gang te komen! Het lopen (en slepen met kinderwagen) en het zien op de echo lijkt te helpen. Als het allemaal zo door blijft gaan en nog een beetje meer wordt vannacht hoef ik morgen misschien niet eens meer die afspraak te maken voor de curettage al wil ik wel definitief een echo om over een week te kijken of alles idd netjes ‘weg’ is. :shifty:

Kreeg SMS-je van Marieke:

Ze is vlot geholpen vanmorgen, echter daarna flink misselijk geweest. Dus tegen de avond pas naar huis, is gelijk haar bed ingedoken.

Denk dat ik dat wel neer mag zetten van haar… :think:

Hoe zat het overigens ook alweer…1 maandverbandje per uur was zo ong de max? Nog geen stolsels verloren maar wel veel bloedverlies. Straks maar even het kraamverband bij zoonlief van de kamer afhalen anders slaap ik ws te onrustig.

Als ik het vannacht niet vertrouw bel ik wel even de VK als het me de spuigaten te letterlijk gaat uitlopen. :shifty:

Ja, geloof wel dat het zoiets was. Maar soms komt het ook in vlagen, binnen een uur 3 verbandjes en dan ineens veel minder.

Mocht je je er naar van gaan voelen dat aan de bel trekken hoor! :hug:

Is goed gegaan vannacht, nu ja, 2 maandverbandjes tussen mijn berichtje en een uur later. Toen een stolsel en daarna amper weer wat :think: Zien wat vandaag ons brengt.

Rhi, Marieke, Jane, en de andere meiden. Succes de komende dagen. Deze kersttijd maakt het extra beladen ik denk aan jullie.

Ik weet voor mezelf dat dit kindje heel welkom maar denk nog vaaak aan afgelopen maart en dan toch ook aan wat ik nu had kunnen hebben.

Getty

bedankt getty erg lief van je :-

het blijven toch tijden waardoor je extra aan dit soort dingen herinnert wordt :hug: :-
voor jou ook een dikke :hug: en :-*

Marieke, waar ben je? Ik ben wel benieuwd hoe het met je gaat… :hug:

Rhi en Marieke, hoe is het nu met jullie?