Zwanger worden na een MA of MK deel 2

Lieve meiden wat een verhalen allemaal :hug:

Rhiannon jeetje oudjaarsdag pas, dat lijkt zo ver weg nog. Trek je dat?

Jane morgen dus de curretage, het is mij in mei echt zo ontzettend meegevallen, ook dat infuus :wink:

En inderdaad, vraag om een mooie echofoto vantevoren, daar hebben ze vast en zeker alle begrip voor :hug:

Mijn vk heeft net gebeld, ik kan morgen om 10.50 uur bij de gyn terecht. Volgens de vk zou het moeten lukken om de curretage nog voor de kerstdagen te plannen, dat horen we dus morgen.

Verder heb ik nog nergens last van, geen bloed, geen krampen, gewoon helemaal niks. Wel ontzettend pijnlijke borsten nog steeds en zo nu en dan een flinke vlaag van misselijkheid. En die opgezette buik, ook niet zo prettig meer om me te dragen :?

Debke, ik heb die keuze eigenlijk niet eens gemaakt :mrgreen: , de gyn heeft die voor mij gemaakt. ik ging de afpsraak maken voor volgende week alvast zodat mijn lichaam de tijd zou hebben, maar blijkbaar heeft de gyn doorgegeven aan planbureau dat het snel moest, want zomaar ineens stond die voor morgen. de gyn zei ook net als jij dat ze het liever niet had voor mij dat het vanzelf kwam omdat het veel buikpijn en gedoe met zich mee zou brengen. ik laat het gewoon over me heen komen hoe moeilijk ik het ook vind.

en na al die berichten ben ik vastbesloten morgen te vragen of ze nog een echo maken en als ze zeggen nee dan zeg ik oh jammer want wilde graag nog een mooi plaatje van ons kindje want die heb ik nog niet, in de hoop dat ze alsnog even snel 1tje maken :pray:

Ik zou ook zoā€™n beroep niet kunnen doen paula, zo kunnen afsluiten is voor mij ook niet weggelegd, zou het inderdaad ook mee naar huis nemen.

Marieke fijn dat jou ervaring redelijk goed was, ik denk misschien dat het toch de beste keuze is gezien de grootte van het kindjeā€¦

fijn dat je morgen alweer bij de gyn terrecht kan en fijn dat ze verwachten dat het nog voor de feestdagen gepland kan worden :hug: :-* ik wil jou ook veel sterkte wensen met het zoveelste verdriet dat je moet verwerken :-* :hug:

Het is gewoon zo dat ik juist in deze maand mijn moeder zo mis, alle dingen waar ze niet bij is.

En dan dit er ook bij, afentoe is het even te veel.

Mariekeā€¦ :hug: :hug: :hug: Logisch toch ook, dat het je nu even te veel isā€¦ Geef maar gewoon even toe aan dat gevoel. Het is je goed recht om je even extreem kā€¦ te voelen. Sterkte meisā€¦

Jane, ik vind het echt heel goed van de gyn dat die de beslissing voor jou genomen heeft. Laat het inderdaad maar over je heen komen. Makkelijk zal het nooit worden zoiets natuurlijk. Zal aan je denken! :-*

@Marieke_5000 wrote:

Het is gewoon zo dat ik juist in deze maand mijn moeder zo mis, alle dingen waar ze niet bij is.

marieke, ik kon toen na mā€™n afspraak bij de gyn meteen blijven.

als je gewoon licht ontbijt en dus niet om 10 uur nog een vulkoekā€¦ en ze hebben plek en je zegt dat je het heeeeel graag nu wiltā€¦

ik ben toen rond 4 uur nog gecurreteerd. dat was dus zo laat omdat ik nog rond half 10 een reep chocola had gegeten :oops:

succes morgen, ik zal aan je denken.

dikke knuf voor jou.!!!

:-*

Alles wat ik heb meegemaakt met echt ziek zijn was toen ik nog jong was. Fijn naief enzo daarom was het ook makkelijker ermee om te gaan hoor. Pas als je ouder wordt (of moeder) is er meer angst voor de dood dan is het ws wel enger. Het heeft voor mij wel als heel groot voordeel gehad dat ik niet meer bang ben voor operaties en ook niet voor puncties bij de IVF incl mezelf prikken. Dus eigenlijk heb ik al die ervaringen nodig gehad om me voor te bereiden op alles wat later ā€˜moestā€™. Zo kan ik het gelukkig positief zien. :thumbup:

Marieke kerst is echt niet meer de mooiste tijd van het jaar als je iemand moet missen. Ik heb gemerkt dat het juist dan de tijd is dat je al die mensen extra mist. En het is soms extra moeilijk als je wel allemaal mensen om je heen ziet die genieten van de feestdagen. Ik hoop zoooo dat je voor de kerst nog aan de beurt bent meis! Heb je iig een stukje afsluiting en gaan je kwaaltjes (die zoooo nutteloos voelen misschien?) ook weg. :hug:

Ik ga het denk ik niet trekken tot de kerstdagen, voor mijn gevoel heeft het vruchtje gisteren losgelaten want mijn kwaaltjes zijn bijna weg. Dus ik wil toch even mijn zorgverzekeraar bellen om te bemiddelen.

Vanmorgen hebben we heeeeeel rustig aan gedaan. Lekker met de kleine man in bed een beetje tv gekeken en naar de sneeuw. Dat heeft me wel even goed gedaan. En toen belde mijn man ook nog op dat ivm de heftige sneeuwval zijn etentje van vanavond niet doorgaat. Eigenlijk ben ik daar wel blij mee want zo kunnen we vanavond ook lekker rustig samen zijn en kan hij hem naar bedje brengen. Vind het heerlijk om voor Casper te zorgen, maar ik merk dat het me nu af en toe wel wat zwaarder valt en dat ik in de avond als het donker begint te worden de vermoeidheid toeslaat.

Jane soms is het best prettig als iemand anders een beslissing voor je maakt. Hoef je er niet te diep/lang over na te denken en kun je ook wat dingen op je af laten komen. Ik hoop dat je achteraf ook kunt zeggen dat het je is meegevallen! :-*

Ik ga eens even een belletje plegen eens kijken of ze me kunnen helpen bij mijn zorgverzekeraar. :shifty:

@JayDee wrote:

marieke, ik kon toen na mā€™n afspraak bij de gyn meteen blijven.

als je gewoon licht ontbijt en dus niet om 10 uur nog een vulkoekā€¦ en ze hebben plek en je zegt dat je het heeeeel graag nu wiltā€¦

ik ben toen rond 4 uur nog gecurreteerd. dat was dus zo laat omdat ik nog rond half 10 een reep chocola had gegeten :oops:

:-*

Ik kon ook direct 's middags al, ondanks dat ik 's ochtends nog ontbeten had inderdaad. Ik wilde het toen zelf niet, was te plotselingā€¦ maar als je het wel graag wilt, zou ik aar dus wel rekening mee houden met eten inderdaad!!

Meiden, ik kan zo weinig zinnigs zeggen verderā€¦ gewoon ff een dikke :hug: voor jullie!

Hmm dan liever toch volgende week want Nathalie moet morgen ook voor de 2e vaccinatie MG :think:

@Marieke_5000 wrote:

Hmm dan liever toch volgende week want Nathalie moet morgen ook voor de 2e vaccinatie MG :think:

hej lieffie,

lekker doen waar jij je het beste bij voelt.

@Marieke_5000 wrote:

:hug: :hug: :hug:

Ik kan maandag terecht voor de curettage.

Zowel het OK-schema als het spreekuur van de anesthasie zit vol maar ze melden mij dan maandagochtend acuut aan wat inhoudt dat ik wel die dag geholpen wordt maar niet weet hoelaat.

Ik ben allang blij dat ik zo snel terecht kan.

Vandaag liet het vruchtje zich goed zien op de echo evenals het vruchtzakje, hoe triest ook, ik vond het wel heel mooi om te zien dat kleine garnaaltje.

Jane hoe is het met jou gegaan vandaag meis? Heb aan je gedacht :hug:

marieke :hug: :hug: :-

fijn dat je toch al zo snel terrecht kan :-

het is me meegevallen. maar ik ben goed brak en echt niet lekker.

moest om 7.30 melden en was om 10.30 weer thuis. na de ingreep mocht manlief niet bij mij zijn en ik wilde niet 2 uur op het kamertje zijn zonder hem,was nog aardig verdrietig.

het infuus heb ik in mijn arm gekregen, op mijn hand lag er geen duidelijk bloedvat. ik was erg bang, maar manlief mocht (na wat huil/paniek buien van mij) erbij zijn en ik was daardoor vrij rustig, het deed wat pijn maar minder dan ik me had voorgesteld. Paula, die mevrouw deed in mijn arm standaard met het roze buisje :inlove:

narcose viel me ook 100 procent mee.

ik had mijn ogen dicht gedaan zodat ik niet duizelig zou kunnen worden ofzo. ze gingen het spul erin spuiten en vlak daarvoor zegt iemand, ja dat kan gaan prikken. :doh: :doh: had dat nou niet gezegd!!! :doh:

gelukkig hield ik me ondanks dat vrij rustig en voelde wel in mijn hoofd de narcose en was echt super snel daarna weg.

ik heb nu nog behoorlijk wat pijn, na het wakker worden had ik ook veel krampen en de pijnstilling was voor mij toch echt te weinig. ook werd ik weer onwijs verdrietig en heb nog in mijn uppie liggen huilen, wilde op dat moment niets liever dan manlief zien :cry: (2 meiden zijn wel nog even komen kijken en even komen praten :inlove: , daar werd ik dan weer even rustiger van. ik had ook een bloeddruk apparaat aan mijn arm en daar werd ik goed geirriteerd van, hihi. zelfs toen ik nog half wakker was zat ik te klagen dat het niet fijn was en dat die maar weer leeg moest :mrgreen: :mrgreen: )

uiteindelijk ben ik maar gaan zitten (en heb ik maar mijn kussen op schoot gelegd zodat ik daar mijn hoofd op kon leggen :mrgreen: ) omdat ik het zat was en mijn mannetje weer wilde zien :mrgreen:

na nog geen 2 minuten werd mijn bed omhoog gedaan en werd ik naar mijn plekje gereden waar manlief gelukkig ook snel heen kwam :inlove:

helaas moest die weer vrij snel weg, en moest ik alleen eten :frowning:

toen ik vroeg hoelang het duurde voordat ik weer bij hem mocht zijn, zei ze 2 uur :shock: . nou dat zag ik dus niet zitten en heb het maar even laten weten. 5 min na het eten(wat ik super snel naar binnen heb gewerkt) mocht ik me dus wel al aankleden en daarvoor moest manlief komen want die had de kleertjes :inlove: en toen mocht ik toch al naar huis, hihi :mrgreen:

(daarnaast toen manlief net weg moest gaan, heb ik lekker uitgebreid met het meisje naast me gekletst, denk dat ze dat ook niet helemaal leuk vonden, dat lijkt me nou de reden waarom manlief er niet bij mocht zijn :mrgreen: . misschien is dat de reden waarom ik toch al vrij snel naar huis kon :lol: :mrgreen: )

maargoed ik heb er nog aardig wat last van, weinig bloedverlies :inlove:

maar veel krampen (na wat ibuprofen zakt het goed weg :inlove: ). heb van 11 tot denk 14.00/15.00 uur geslapen :slight_smile: , en ben nu nog versuft :doh: hihi

maargoed 6 jan de nacontrole hoop dat alles goed is :slight_smile:

verder weet ik niet of ik nu een komende eisprong moet ontwijken of dat het niet uitmaakt :shifty: hoop het laatste :stuck_out_tongue:

pff this een uitgebreid verhaal geworden :mrgreen:

Goh wat gaat het in alle zhuizen weer andersā€¦ nadat ik wakker was mocht ik direct terug naar 1 persoonskamer waar manlief (natuurlijk) ook was. En dat vond ik erg fijn, want idd op zoā€™n moment wil je niet alleen zijn!

@Jane_S wrote:

maargoed 6 jan de nacontrole hoop dat alles goed is :slight_smile:

verder weet ik niet of ik nu een komende eisprong moet ontwijken of dat het niet uitmaakt :shifty: hoop het laatste :stuck_out_tongue:

Onze gyn was van mening: als je wel direct weer zwanger wordt dan kan je lijf dat aanā€¦ hij zag er fysiek geen enkele belemmering in om er direct weer voor te gaanā€¦ en hoewel wij niet bewust toen zijn verder gegaanā€¦ was ik dus direct weer zwanger! (duurde even voor we dat wisten, maar dat maakte de blijdschap niet minderā€¦ hooguit wat onwerkelijker :inlove: helemaal omdat dat nieuws op 1 april kwam)

Marieke goed dat je niet te lang hoeft te wachten! Weet je, stel ze zouden je met pillen naar huis sturen dan zou je ook zomaar acuut op de OK terecht kunnen komen. Wordt het ook niet beter van. Wel jammer dat je niet weet wanneer er dat gaatje is op de OK, maar dinsdag zal het ws wel niet worden dan!

Jane wat goed dat je het achter de rug hebt! Je hebt je echt super gehouden hoor. En narcoses werken ook (nog) meer tranen in de hand. Geen idee wat ze erin stoppen maar ik werd regelmatig huilend uit narcose wakker zelfs als er eigenlijk geen reden voor was :think: en je hebt er ditmaal ook reden toe dus het zal wel wat extra heftig zijn dan. Succes met aansterken en hopelijk heb je al snel geen buikkrampen etc meer zodat je echt goed kunt herstellen en bijkomen. :thumbup:

o wat heb ik hier al lang niet meer gelezen :oops:

aller eerst marieke :hug: ik zag 2 sterretjes :cry: nee he :hug:

ik ga nu de rest lezen

voor iedereen die het nodig heeft :hug: :hug:

@Rhiannon wrote:

En narcoses werken ook (nog) meer tranen in de hand. Geen idee wat ze erin stoppen maar ik werd regelmatig huilend uit narcose wakker zelfs als er eigenlijk geen reden voor was :think: en je hebt er ditmaal ook reden toe dus het zal wel wat extra heftig zijn dan.

Ik had dit inderdaad ook toen ik bijkwam na mijn curettageā€¦ en dat terwijl ik op dat moment niet eens bewust met het verdriet bezig wasā€¦ toch apart zoā€™n narcoseā€¦

marieke fijn dat je maandag al terecht kan :hug:

rhiannon op oudjaarsdag :think: raar zeg maar misschien is dat de reden van de plaatselijke verdoving :think: lijkt mij dus ook niks en zou weigeren :hug:

jane fijn dat het mee gevallen is heb je nog een foto? en wat raar zeg dat het in ieder ziekenhuis zo anders is mijn vriend is bij me gebleven vanaf het begin tot het eind alleen de curretage natuurlijk niet.

nadat ik terug was op de 4 persoons kamer :roll: (met 3 andere die geopereert werden aan hun benen :shock: )werd hub meteen gebeld en mocht ie weer komen.

je wilt op zoā€™n moment je man natuurlijk bij je hebben :hug:

verder weet ik het even niet meer wel dat ik er erg verdrietig van wordt al die verhalen :cry:

begin beetje bang te worden voor wat komen gaat ik ben gister ong geworden dus wij mogen er weer voor gaan en dat wordt dus 5 jan me ei ongeveer spannend hoor :shifty:

nee helaas foto niet :frowning:

maar beebje blijft voor altijd in mijn geheugen gegrift, was zoo mooi :inlove:

ik was gewoon niet in staat te denken/praten vanochtend, stond dus stijf van de stress :shock: ik heb tot het inslapen liggen trillen (en had dus echt niet koud!) en toen ik wakker werd trilde ik nog :frowning:

maar ik lag ook op kamer met 3 anderen.

maar ook voor manlief was het zwaar dat ie er niet bij kon zijn, vond echt sneu, hij zei later nog, this niet alleen jou verdriet voor mij ook :frowning:

spannend dat je er weer voor mag gaan :-*

@Marieke_5000 wrote:

Ik kan maandag terecht voor de curettage.

Zowel het OK-schema als het spreekuur van de anesthasie zit vol maar ze melden mij dan maandagochtend acuut aan wat inhoudt dat ik wel die dag geholpen wordt maar niet weet hoelaat.

Ik ben allang blij dat ik zo snel terecht kan.

Vandaag liet het vruchtje zich goed zien op de echo evenals het vruchtzakje, hoe triest ook, ik vond het wel heel mooi om te zien dat kleine garnaaltje.

Jane hoe is het met jou gegaan vandaag meis? Heb aan je gedacht :hug:

Fijn dat je zo snel terecht kan Marieke! Wordt je ook geholpen door de gyn die jij graag wilde?

Jane, fijn dat het je achteraf toch nog is meegevallen!

Wat betreft je vraag of je moet wachten met zwanger worden, mijn gyn zei van niet, als je lijf het aankan dan komt het vanzelf. Vroeger werd het meer gezegd zodat je psychisch wat tot rust kon komen.

Ikzelf heb er ook niet naar geluisterd en ben 4 keer gelijk of na 1 cyclus zwanger geworden na een miskraam.