Zwanger worden na een MA of MK deel 2

Sproetje, ik heb ook even gekeken, vind het op zich wel mooi, maar zie ik nou goed dat er her en der plukjes los zitten? Of komt dat door de kwaliteit van de foto’s? als je er zelf niet tevreden mee bent zou ik idd nog een ander proefkapsel doen. je haar kan idd anders vallen als je zwanger bent. begrijp een beetje uit je verhaal dat je zelf niet zo blij bent met de plukken naast je hoofd. Je moet je er natuurlijk niet aan gaan irriteren op zo’n dag.

@kaatje1 wrote:

Jouw kapsel vind ik erg stijlvol en sjiek en passend bij een halterjurk zonder tierlanteintjes. Maar dat is mijn mening en hoop je niet te hebben beledigd.

Tuurlijk niet, ik vind het juist fijn dat jullie even met me mee willen denken!

Enneh… mijn jurk is een halterjurk zonder tierlanteintjes :wink:

KB: het ging mij inderdaad om de twee plukken. De meeste meiden vinden dat ik er een krul in moet laten zetten, maar ik heb heel zwaar haar en dat blijft waarschijnlijk niet de hele dag zitten.

Die losse plukjes worden op de dag zelf mooi weggewerkt (met een paar bussen haarlak denk ik ha ha).

Ik ga maar geen nieuw proefkapsel doen, waarschijnlijk hebben we wel wat tijd om te experimenteren met de voorkant en verder probeer ik er maar op te vertrouwen dat het goed komt. Kost soms wat moeite maar lukt al steeds beter :slight_smile:

Meiden, toch ff een update van mij… Echo gehad en alles was goed, zelfs verder zwanger dan ik dacht. ( nu zou ik op 11+3 zitten ) Als het goed is gaat de VK dit aanpassen, dus zal ik mijn banner ook nog gaan aanpassen morgen. Nu eerst lekker in bed kruipen en genieten…

Voor iedereen hier die het kan gebruiken een dikke :hug:

groetjes, Louise

Wat een fijn bericht Louise! Nu idd maar lekker gaan genieten!

Louise, :thumbup:

Ik had maandag de eerste keer na de mk mijn maandstonden, superhard… :? NA 26d, is al wel terug heel ok, dan kunnen we terug beginnen :wink:

Sproet wanneer is de grote dag ook alweer? Sorry ben nog steeds wat vergeetachtig :oops:

Vicky ik begrijp dat je een flinke heftige menstruatie had?

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden, ach ik heb nog anderhalve week. We houden die 6 weken maar even aan wat de gyn zei :wink:

Louise wat heerlijk dat alles goed is en een leuk cadeautje dat je zelfs al wat verder bent :dance:

Kantje hoe is het meis, moeilijke tijd voor jou :hug: :hug:

Bijna weekend pfff ik ben er zo aantoe.

@Vicky S wrote:

Louise, :thumbup:

Ik had maandag de eerste keer na de mk mijn maandstonden, superhard… :? NA 26d, is al wel terug heel ok, dan kunnen we terug beginnen :wink:

Ja, wat kan dat heftig zijn he? Viel mij toen ook tegen!

Maar idd, nu kan je weer met een nieuwe lei beginnen.

@Marieke_5000 wrote:

Sproet wanneer is de grote dag ook alweer? Sorry ben nog steeds wat vergeetachtig :oops:

Vicky ik begrijp dat je een flinke heftige menstruatie had?

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden, ach ik heb nog anderhalve week. We houden die 6 weken maar even aan wat de gyn zei :wink:

Louise wat heerlijk dat alles goed is en een leuk cadeautje dat je zelfs al wat verder bent :dance:

Kantje hoe is het meis, moeilijke tijd voor jou :hug: :hug:

Bijna weekend pfff ik ben er zo aantoe.

Hoi Marieke, op zich gaat het wel goed hoor. Hik wel een beetje tegen volgende week aan ja. maar ach, we zullen die dag best wel doorkomen. Laat het maar een beetje gebeuren. Gisteren wel van die thaise wensballonnen besteld, die gaan we 's avonds oplaten.

2 weken geleden ben ik dus ongesteld geworden, kort maar heel hevig, duurde 5 dagen en normaal ben ik wel een dag of 7 ongesteld, maar de eerste 2 dagen liep ik helemaal leeg! Niet fijn als je ook nog moet werken. :frowning:

Hoe is het verder met jou? Beetje bijgetrokken weer? Je lijf krijgt er toch wel een opdonder van he? Ik merk het ook nu pas, dat ik weer wat meer mezelf wordt.

Die wensballonnen ken ik, die hebben wij een tijd terug met vrienden van ons opgelaten. Zij hadden die toen gekregen van iemand.

Klopt ja dat jij ook zo hevig ongesteld was de eerste keer.

Ik zal me dan maar op het ergste voorbereiden :wink:

Vorige week dacht ik even van nou het zou me niks verbazen als ik vandaag of morgen ongesteld word, beetje zo’n gevoel in de buik maar dat is echt compleet over.

Verder gaat het wel weer, toch nog wel snel moe en vergeetachtig en ja ook nog steeds met mijn concentratie.

Ik merk ook dat ik weer meer mezelf word. Ik betrapte mezelf er vandeweek op dat ik weer met de radio aan het meezingen was en dat had ik al een hele tijd niet gedaan. En dat is voor mijzelf toch een teken dat ik de goede kant weer opga. Hoop meegemaakt in nog geen 10 maanden tijd en mama’s eerste sterfdag komt er ook aan in augustus.

Waar hebben jullie die wensballon vandaan? Ik vind dat ook wel heel mooi om voor mama te doen die dag.

Heb je volgende week een drukke werkweek? :wink:

Marieke, het is vandaag over drie weken!

Bij mij was de eerste ongesteldheid trouwens ook behoorlijk heftig (in vergelijking met normaal). Mijn cyclus duurde een paar dagen langer dan normaal.

En wat lekker dat je je weer wat meer jezelf voelt :dance:

Louise, je zit al bijna op de 12 weken.

Dat gaat hard zeg! Krijg je nu nog een echo binnenokort of weer met 20 weken?

@Marieke_5000 wrote:

Die wensballonnen ken ik, die hebben wij een tijd terug met vrienden van ons opgelaten. Zij hadden die toen gekregen van iemand.

Klopt ja dat jij ook zo hevig ongesteld was de eerste keer.

Ik zal me dan maar op het ergste voorbereiden :wink:

Vorige week dacht ik even van nou het zou me niks verbazen als ik vandaag of morgen ongesteld word, beetje zo’n gevoel in de buik maar dat is echt compleet over.

Verder gaat het wel weer, toch nog wel snel moe en vergeetachtig en ja ook nog steeds met mijn concentratie.

Ik merk ook dat ik weer meer mezelf word. Ik betrapte mezelf er vandeweek op dat ik weer met de radio aan het meezingen was en dat had ik al een hele tijd niet gedaan. En dat is voor mijzelf toch een teken dat ik de goede kant weer opga. Hoop meegemaakt in nog geen 10 maanden tijd en mama’s eerste sterfdag komt er ook aan in augustus.

Waar hebben jullie die wensballon vandaan? Ik vind dat ook wel heel mooi om voor mama te doen die dag.

Heb je volgende week een drukke werkweek? :wink:

Heb je een PB gestuurd met het adres.

Valt wel mee met de drukte. a.s. zondag sta ik voor mijn werk op een fesival. dan volgende week dinsdag, vrijdag, zaterdag en zondag werken.

@Kantje, ik wil je alvast veel sterkte toewensen :hug: . Wat een mooi gebaar die wensballonnen. Ik zal een :kaars: voor jullie opsteken.

@Sproetje, spannend. De dag komt steeds dichterbij. Ben je nu al uit je kapsel?

@Marieke, :hug: het valt allemaal niet mee de afgelopen tijd. Wat goed dat je weer kunt meezingen. Geniet van die momenten. Mijn vader is ook in augustus overleden, wel een aantal jaren geleden. Door alles van de afgelopen tijd, mis ik hem heel erg.

@Vicky, fijn dat je weer kunt beginnen. Zoals de meeste hier al schreven, was bij mijn de 1e ongi ook heftig na de ma. Na deze mk helemaal niet. Maar 2 dgn een beetje, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de cyste.

@Louise, wat fijn dat alles goed gaat. Veel last van kwaaltjes :sick: ? De tijd gaat snel. We liepen tegelijk, zou dus nu ook 12 wkn zijn geweest en de kans gehad goed nieuws te kunnen vertellen…onze tijd moet gewoon nog komen.

Hier gaat ie met ups en downs…heb last van alle bijwerkingen van de pil. Veel stemmingswisselingen. Gister een echt K dag gehad. Hoop dat ik snel van de pil af mag en dat die stomme cyste weg is.

Voor iedereen een dikke :hug: . Goed weekend, maar blijft de zon 8)

Kaatje ik hoop ook dat je heel snel weer van de pil af mag.

Zo dubbel dat je om die redenen de pil moet slikken terwijl je zo graag een kindje wilt.

Jouw vader ook in augustus? Mag ik vragen welke dag?

Mijn moeder is vorig jaar op 9 augustus overleden na een hersenbloeding.

Doordat ze nog zo’n 12 uur gelegen heeft voor ze gevonden werd heeft ze ook een longontsteking gekregen doordat het maagzuur wat naar boven kwam dus niet terug kon lopen. Er was eigenlijk geen kans op herstel en wij hebben helaas de keuze moeten maken of we de behandeling stop zouden zetten.

Ik vind dit gewoon zo’n raar jaar. Eerste keer haar verjaardag, kerst, moederdag, mijn verjaardag, noem maar op.

En ja juist met dit soort momenten mis je hem of haar.

Dikke knuf voor jou :hug:

Stom he, zat me vandeweek nog te bedenken, als alles goed was gegaan was ik nu ruim 16 weken zwanger :?

Marieke, mijn vader heeft op 8 augustus een hartstilstand gehad. Ik ken het gevoel…1e verjaardag, 1e sterfdag etc. Die dagen blijven, ook na 5 jaar, een dubbel gevoel houden.

Ik mis hem nog steeds heel erg, en vooral in de afgelopen periode (en zeker op het moment als ons kind geboren wordt). Vanaf het begin hebben we gezegd dat we ons kind naar hem zullen vernoemen…en dat vind ik een hele mooie gedachte. Eigenlijk is iemand veel sterker bij je als hij/zij overlijdt…daarvoor is het vaak van zelfsprekend dat je ouders er zijn.

Zou, nu houd ik maar op…voel weer een heerlijke stemmingswisseling aankomen…K pil.

Ladies, goed weekend verder. Lekker naar buiten…daar kan ik goed van slapen vanavond :zzz:

Kaatje, balen dat je ook meteen zo’n last van de hormonen ondervindt.

Ik weet nog dat ik me veel opgewekter en meer mezelf voelde nadat ik de pil de deur uit had gedaan. Dat wordt dus wat bedenken tegen de tijd dat we weer aan ac moeten gaan doen :?

Oh ja, mijn kapsel. Ik heb besloten het zo te laten en dan voor de voorste plukken in ieder geval mijn scheiding uit het midden te laten “stijlen”. Dan zit het in ieder geval niet zoals “gewoon” en verder zie ik het op de dag zelf wel.

Kaatje :hug:

Hoe is het nu met de hormoontjes?

Sproet ik ben echt heel benieuwd hoe je er straks uit gaat zien :smiley:

Ik had al wel eventjes op jullie bruiloftssite gekeken en wat een romantisch huwelijksaanzoek heb je gehad daarboven in de sneeuw :inlove:

Mijn eerste menstruatie is aan het doorzetten, hele dag al wat oudbruinige afscheiding en het begint nu iets rood te worden.

Was wel even slikken hoor, toch weer even een reminder aan wat had kunnen zijn.

Anders was ik vandaag 17 weken geweest :frowning:

Ik heb trouwens vreselijke buikpijn.

Maar we kunnen nu wel weer verder, ik neem aan dat ik vandaag als eerste dag van mijn ongi moet nemen?

Verder ga ik in eerste instantie uit van een 28 dagen cyclus omdat ik dat voor de zwangerschap ook had.

Marieke, kan me voorstellen dat het even slikken is. Maar wat je schrijft, wel weer de start van een nieuw begin. Ik heb ook die 28 dagen aangehouden en ik moet zeggen het klopt volgens mij wel aardig, misschien de eisprong nu 1 of 2 dagen later dan anders, maar dat zie ik straks wel terug op de datum dat ik ongesteld wordt. ( of liever niet natuurlijk :wink: )

Laten we inderdaad hopen dat het nieuwe begin voor ons allen positiever zal zijn.

Ook wij zijn hier weer in spannende afwachting of het wel weer mag lukken.

Heel veel sterkte.

Getty

hey meiden,

nou 2009 is echt onze ONgeluksjaar.

mijn oma (73) ligt in het ziekenhuis en komt ook niet meer thuis,

ze gaat meteen door naar het verpleegtehuis :cry: zo is er in jan, en feb. niets aan de hand, maart, april, mei begon ze lichtelijk te dementeren en nu ligt ze al een maand (door ernstig natriumgebrek) in het ziekenhuis en in deze maand is de dementie zo verergerd dat ze niet meer naar huis kan/mag.

dus nu erg veel heen en weer aan het rijden naar almelo en naar huis.

want de bezoekuren moeten toch een beetje gevuld worden.

dus hier nu erg veel aan ons hoofd en weet ook niet meer in hoeverre ik jullie op de hoogte heb gehouden.

Maar bij deze we hebben weer groen licht en we oefenen wat raak maar tot nu toe nog met weinig succes.

voor iedereen die het maar kan gebruiken een dikke :hug:

:-*

@Mamamarianne :hug: bizar dat ellende nooit alleen komt. Sterkte meid. En probeer positief te blijven…dat geldt voor ons allemaal. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar weet zeker dat als we in een positieve flow terecht komen, we veel geluk krijgen…klinkt hopelijk niet te zweverig :roll:

@Marieke hoe gaat het nu na je eerste ongi?

@Sproet, inderdaad ik ben benieuwd hoe je eruit zal zien op 'de’dag.

@Kantje hoe gaat het met je? Heb je gister de wensballonen opgelaten…ik hoop dat ze je heel veel geluk gaan brengen. Het lijkt me echt heel erg zwaar :hug:

Hier gaat het nog steeds met ups en downs (hormonen :evil: ). Gelukkig maandag de laatste pil van de strip. Hopelijk krijg ik volgende wk te horen dat ik de pil niet meer hoef te slikken. Voel me ook echt een puber…zit onder de puisten :?