Zwanger worden na een MA of MK deel 2

@kaatje1 wrote:

Ga me hier maar eens mentaal voorbereiden op morgen. Hoop jullie morgen het goede nieuws te kunnen brengen dat de operatie niet doorgaat ivm dat de cyste weg is :pray: Dat ik ongi ben geworden, is volgens mij al een goed teken…kan er op internet niet veel over vinden, maar afwachten tot morgen. Heb ook maar niet meer gebeld dat ik ongi ben geworden…dadelijk was het een reden om de echo af te blazen.

Heel veel sterkte voor morgen dan! Hoop ook voor je dat de cyste weg is. en ik zou het ook lekker niet gezegd hebben dat ik ongesteld geworden was. :wink:

Joehoe :dance: :dance: :dance: …heb eindelijk goed nieuws. Ik hoef morgen niet geopereerd te worden.

De cyste zit er nog wel, maar is kleiner geworden. De gyn adviseerde om niet te opereren, maar om een tijdje aan de pil te gaan :shock: .

De operatie brengt altijd risico’s met zich mee en de pil niet.

Omdat ik dus zondag ongi ben geworden (en nu al bijna niet meer :eh: ), kan ik vanavond al beginnen. In de stopweek heb ik weer een echo om te kijken wat de cyste doet. De kans is meer dan 90% dat de cyste op deze manier binnen enkele maanden zal verdwijnen.

Dus we hebben echt een zomerstop door die pil…dat wordt dan verplicht genieten van andere dingen. Zwanger worden zit er dus voorlopig niet in :frowning:

Oh ja…het schijnt dus dat je bijna altijd een cyste krijgt als je zwanger wordt. Totdat de placenta gevormd is, neemt die de hormonen uit de cyste over…nooit geweten :slight_smile:

Hoi allemaal… wel meegelezen hoor, maar niet echt tijd gehad om te reageren… gebeurt van alles op het moment. Gaat hier allemaal vrij goed, heb zelfs met onze eigen angelsound het beebje gister voor t eerst gehoord :slight_smile: nog 2,5 week en dan eindelijk van de stress af… en dan begint er weer andere stress :?

@kaatje1 wrote:

Joehoe :dance: :dance: :dance: …heb eindelijk goed nieuws. Ik hoef morgen niet geopereerd te worden.

De cyste zit er nog wel, maar is kleiner geworden. De gyn adviseerde om niet te opereren, maar om een tijdje aan de pil te gaan :shock: .

De operatie brengt altijd risico’s met zich mee en de pil niet.

Omdat ik dus zondag ongi ben geworden (en nu al bijna niet meer :eh: ), kan ik vanavond al beginnen. In de stopweek heb ik weer een echo om te kijken wat de cyste doet. De kans is meer dan 90% dat de cyste op deze manier binnen enkele maanden zal verdwijnen.

Dus we hebben echt een zomerstop door die pil…dat wordt dan verplicht genieten van andere dingen. Zwanger worden zit er dus voorlopig niet in :frowning:

Kaatje wat een goed nieuws over je cyste! Scheelt je idd weer een operatie, je wensen zijn verhoord!

Tja, wel even een zomerstop, maar dat is misschien ook wel lekker, even niet er aan denken en gewoon lekker de zomer door met een roseetje 's avonds in de tuin na de bbq!

@kaatje1 wrote:

Oh ja…het schijnt dus dat je bijna altijd een cyste krijgt als je zwanger wordt. Totdat de placenta gevormd is, neemt die de hormonen uit de cyste over…nooit geweten :slight_smile:

Oh, nu vertel je mij ook wat nieuws!

@mlk1982 wrote:

Hoi allemaal… wel meegelezen hoor, maar niet echt tijd gehad om te reageren… gebeurt van alles op het moment. Gaat hier allemaal vrij goed, heb zelfs met onze eigen angelsound het beebje gister voor t eerst gehoord :slight_smile: nog 2,5 week en dan eindelijk van de stress af… en dan begint er weer andere stress :?

Fijn dat je het hartje al zo vroeg kan horen. En probeer ondanks je stress toch wat te genieten meid. al is dat makkelijker gezegd dan gedaan weet ik.

Kaatje, supernieuws :thumbup:

Mlk, super dat je je kleintje al kan horen, ik ben zo blij :smiley:

Kantjeboord, ik ben ook eens benieuwd wanneer ik ze ga krijgen :? , gaan een weekendje weg de 27ste, hoop dat ze dan al gepasseerd zijn… :pray:

tot later

… ps, vorig jaar rond deze tijd was ik nog ff gelukkig zwanger… :cry:

verloskundige geweest, die kon het hartje met de doppler niet horen zei ze… nou heeft ze ook niet heel veel tijd genomen vond ik hoor… was gister zelf ook ff aan het zoeken geweest… Maar net vond ik hem zelf weer maar twijfel nu, zou ik soms iets anders horen dan het hartje? het gaat 2-3 x zo snel als mijn hart en is heel regelmatig, klinkt als een treintje :slight_smile:

@mlk1982 wrote:

verloskundige geweest, die kon het hartje met de doppler niet horen zei ze… nou heeft ze ook niet heel veel tijd genomen vond ik hoor… was gister zelf ook ff aan het zoeken geweest… Maar net vond ik hem zelf weer maar twijfel nu, zou ik soms iets anders horen dan het hartje? het gaat 2-3 x zo snel als mijn hart en is heel regelmatig, klinkt als een treintje :slight_smile:

Nou dan is dat het hartje van je kindje hoor! Vond vorig jaar ook dat je verloskundige laat naar het hartje ging horen.

en Vicky, tja, net wat je schrijft, vorig jaar was ik ook nog onbezorgd zwanger rond deze tijd. :cry:

Kaatje, wat lekker dat je niet geopereerd hoeft te worden :smiley:

Wel verplicht een zomerstop wat natuurlijk niet leuk is.

Hopelijk is de cyste dan weg en mag het daarna snel raak zijn.

Hou jullie nog steeds in de gaten hoor!

En Louise, zo klinkt het hartje inderdaad. Als een treintje in het begin, echt snel. Dus geen zorgen maken hoor :naughty:

Gisteravond de eerste pil ingenomen… was er even verdrietig om onze kinderwens even opzij te moeten zetten. Pff wat een jaar zeg en dan wetend dat ons kleintje nu al 2 mnd oud had kunnen zijn.

Misschien inderdaad niet verkeerd om even een rustperiode in te lassen. En Kantje die roseetje gaan er de laatste wkn errugg goed in :smiley: . Ook al doet het pijn, kom maar op met dat mooie weer en die dik verdiende vakantie. Iemand nog leuke ideeën voor een zomervakantie?

Sproetje wat leuk je hier weer te zien. En je bent al over de helft. Ging je deze maand niet trouwen?

Louise fijn dat je zelf het hartje kunt horen. Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen deze keer. Over een paar weken kun je lekker gaan genieten.

Vicky lekker binnenkort een weekendje weg…waar ga je naar toe? Hoop dat je dan niet ongi zult zijn…is toch wat prettiger.

:hug: voor iedereen.

Ja, kan me heel goed voorstellen dat het tegen je gevoel in gaat.

En dan die wetenschap dat je inderdaad voorbij je eerste uitgerekende datum zit :hug:

Wij gaan inderdaad over vier weken trouwen :inlove:

Best veel losse dingetjes die we nu moeten regelen, dus wel een beetje drukkig. Maarja… even doorbijten zodat we het op de dag zelf los kunnen laten. Want dan moeten we alleen maar genieten!!

Spannend Sproetje, de bruiloft komt steeds dichterbij. Ja lekker de druk met al die dingetjes regelen, maar vergeet vooral niet te genieten. De dag loopt toch zoals ie loopt en er loopt altijd wel iets niet volgens de planning.

Ben je blij met je jurk met daarin een mooi buikje :inlove:

@Sproetje wrote:

Ja, kan me heel goed voorstellen dat het tegen je gevoel in gaat.

En dan die wetenschap dat je inderdaad voorbij je eerste uitgerekende datum zit :hug:

Wij gaan inderdaad over vier weken trouwen :inlove:

Best veel losse dingetjes die we nu moeten regelen, dus wel een beetje drukkig. Maarja… even doorbijten zodat we het op de dag zelf los kunnen laten. Want dan moeten we alleen maar genieten!!

Ben erg benieuwd naar de foto’s van jou met je dikke buikie in je trouwjurk! Moest je hem nog veel uitleggen?

Kantjeboord, dikke :hug:

Kaatje, niet ver weg, nog steeds in belgie, maar redelijk zuidelijk, de ardennen :wink: , was een cadeautje van mijn man. Maar het is een hotel met zwembad en sauna, enz… dus :wink:

Ze gaan mijn jurk pas een week van te voren vermaken.

Vorige week zat er nog wel wat ruimte in, maar ik begin nu best flink te groeien. Gaat dus spannend worden.

Mijn schoenen zaten ook al niet heel erg lekker meer, dus ben benieuwd.

Verder twijfels over mijn proefkapsel, dus al met al toch wat stress ervan nu… :?

Tja, ook dat hoort er bij die stress. Maar geniet lekker van je dag, en wat iemand anders al schreef, maak je niet druk als er iets anders loopt dan je gepland had. dat gebeurt toch altijd wel. zou zonde zijn als je je dag daardoor laat verpesten.

Enne, 2e paar schoenen meenemen zodat je kan wisselen? Of gewoon alle gasten op blote voeten laten dansen! :wink:

Ik denk inderdaad dat ik witte instappertjes achter de hand ga houden.

Mijn proefkapsel staat trouwens bij de okt. stoppers 08 in het sf.

Voor de nieuwsgierigen (pg 35)… :slight_smile:

Sproetje, natuurlijk was ik nieuwsgierig om te kijken. Tja lastig als je twijfelt. Moet zeggen dat ik op het laatste moment ook aan alles ging twijfelen, make-up, haren, jurk…als mijn man het maar mooi vindt. Maar laat het gewoon lekker allemaal los. De dag loopt zoals ie loopt, maar natuurlijk is het wel belangrijk dat jij je happy voelt.

Misschien nog een keer een proefkapsel? Het kan zijn dat je haren anders vallen nu je zwanger bent? Ik durf je mijn mening niet te geven. Een kapsel is erg persoonlijk. Ik zelf had mijn haren ook opgestoken met plukken voor, maar allemaal krullen. Heb nogal fijn haar. Vond het zelf ook mooier bij mijn jurk (linea raffaeli stijl, als je dat wat zegt). Jouw kapsel vind ik erg stijlvol en sjiek en passend bij een halterjurk zonder tierlanteintjes. Maar dat is mijn mening en hoop je niet te hebben beledigd.