Ff het topic uppen hoor… ( we vallen bijna van de pagina af )
Inderdaad we zakken naar beneden…er wordt even niet zoveel gebabbeld.
Gaat het weer wat beter met je Louise? Hoop echt dat het vals alarm is en je onzekerheid snel weggehaald wordt.
Morgenmiddag ben ik aan de beurt. Ik hoop dat ze de oorzaak willen onderzoeken. Heb al een hele waslijst aan vragen voor de gyn.
Hoe gaat het met de anderen? :hug:
Louise hoe is het nu?
Ik word volgende week woensdag geopereerd aan de galblaas die gaat er helemaal uit, dus ff weer spannend.
Verder zit ik dan ook in de vruchtbare periode dus moeten maar in het ziekenhuis een wipje maken :lol:
Tja, het gaat hier wel… Ik weet niet waar ik aan toe ben, da’s wel lastig. Het bloedverlies is niet erger geworden, wel nog bruine druppel gister maar dat was het ook… Heb de gedachten van het zwanger zijn maar ff opzij geschoven en gewoon doorgegaan met alles wat ook door moet en dan zie ik het wel bij de echo… Alhoewel ik nog steeds misselijk ben, m’n tepels nu juist gevoelig beginnen te worden en ik paars/blauwe lijntjes van aderen op beide borsten zie in ene ( was hiervoor dus niet… )
Ik merk dat deze zwangerschap heel anders is als beiden die ik eerder heb gehad. Bij Elise was ik heel emotioneel, snel hele gespannen borsten maar totaal niet misselijk, de 2e zwangerschap had ik nergens last van behalve van veel afscheiding en nu dus misselijkheid, (licht ) rood/bruin bloedverlies en gevoelige tepels en die aderen… oftewel het is echt zo en elke zwangerschap staat op zich :think:
Ik denk dat ik enorm ga huilen als zaterdag over een week wel blijkt dat er een hartje te zien is …
Ik voel me alsof ik ben overreden door een vrachtwagen.
Echt alles doet me pijn en ik ben zo vreselijk moe, val ook gewoon elke keer in slaap.
Het is net of ik een hele flinke spierpijn door mijn hele lichaam heb.
Gisteren dus om 11.30 uur melden bij het daghospitaal gynaecologie, leuk, zit op de kraamafdeling :?
Schijnt dat ze dit in de toekomst willen gaan splitsen, ben ik helemaal voor.
Om half 3 werd ik dan eindelijk opgehaald, stond voor 12.50 op de lijst.
Voorbereidende werk net buiten de OK en dan de OK in.
En dan word je weer wakker op de uitslaapkamer.
En daar heb ik even een flink potje zitten janken.
Gyn, verpleging, OK-personeel allemaal zo lief voor me, heel begripvol.
Er zat dus nog wel wat in mijn baarmoeder, de gyn heeft het opgestuurd voor onderzoek, schijnt standaard te zijn.
Gisteren na de curretage nog wel gevloeid maar vandaag niks meer.
Afentoe wat krampende buikpijn maar dus een vreselijk spierpijngevoel door mijn hele lichaam en mijn keel doet vreselijk pijn door die slang erin. En ze hadden me zo beloofd maandag bij de anesthesie dat ik geen tube zou krijgen . Ik ben namelijk ooit op de OK wakker geworden met die tube nog in mijn keel en dacht toen echt dat ik dood ging
Ik moet binnen nu en 6 weken als het goed is weer een menstruatie gaan krijgen.
We hoeven niet te wachten, mogen gelijk weer zwanger worden.
Over 6 weken terug naar de gyn voor nacontrole.
En nu kan ik het eindelijk een plekje gaan geven.
Oja, leuke bijkomstigheid is dat de vpk die me na de operatie ophaalde en verzorgde dezelfde is die bij de geboorte van Nathalie was.
Rond 7 uur kwam Romke me samen met Nathalie ophalen (Naatje met zo’n heerlijk kitcherige plastic roos in de hand met een kaartje “voor Mama” eraan en wat vind ik die roos mooi)
Laatste controles toen gehad, infuus eruit en iets voor 8 uur was ik thuis.
Al met al is de curretage me wel meegevallen, logisch ook want daar heb ik niks van meegekregen
Maar de nawerking valt me dus vies tegen.
Ah Marieke ik heb gister nog aan je gedacht, was ook in het MCL voor gesprekken met de maagverkleiningclub.
Hopelijk is de pijn snel over meis. :hug:
Marieke Ik vond de curretage emotioneel ook erg zwaar. En inderdaad flink kl*te dat je ook nog eens op de kraamafdeling ligt. Je moet eerst langs alle kamers, ziet hoogzwangere vrouwen, hoort pasgeboren beebjes huilen, daar lig je dan… Is niet over nagedacht! Ik vond iedereen op de OK en de verpleegkundigen erg meelevend, dus dat scheelt. Het weefsel sturen ze inderdaad op en dat wordt onderzocht, maar daar moet je je niet teveel van voorstellen. Hou er rekening mee dat het bloedverlies waarschijnlijk nog gaat komen. Zeker als je weer wat meer op de been bent. Buikpijn en het verlies van stolsels kan ook nog voorkomen. Doe rustig aan & sterkte! :hug:
Louise Ik hoop zo voor je dat het nog goed zit!
Marielle Stel dat je je eisprong vlak voor de operatie hebt, kan de narcose dan ook kwaad als je zwanger mocht zijn? Wippie in het ziekenhuis zit er niet in, ben ik bang… :lol: Hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven en hoe lang is de herstelperiode? Succes alvast!
Kaatje Succes bij de gyn morgen. Ik hoop dat je antwoord krijgt op al je vragen!
Kantjeboord Hoe gaat het nu met jou?
@marielle wrote:
Louise hoe is het nu?
Ik word volgende week woensdag geopereerd aan de galblaas die gaat er helemaal uit, dus ff weer spannend.
Verder zit ik dan ook in de vruchtbare periode dus moeten maar in het ziekenhuis een wipje maken :lol:
Pfff, zie het al helemaal voor me gek! :mrgreen:
@Jippie wrote:
Kantjeboord Hoe gaat het nu met jou?
Ik was na 1.5 week van het vloeien af, maar het begint nu weer een beetje, meer rozig tot bruinig slijm bij het afvegen, het is te weining dat het in een inlegkruisje komt of zo. Maar baal er van omdat we nu niet echt verder kunnen. Het duurt beduidend langer dan de vorige keer.
Hou het wel even in de gaten, als het volgende week nog zo is bel ik nog wel weer even met de poli. Ook lijk ik lichte buikpijn te krijgen sinds gistermiddag, niet echt storend, maar toch een beetje aanwezig op de achtergrond. Heb geen koorts of zo, dat hou ik ook in de gaten, heb geen zin in een baarmoeder ontsteking of zo.
Maar denk zomaar dat het nog wel weer even kan duren voor mijn cyclus weer op gang is.
Verder gaat alles goed hoor, voel me goed, krijg weer wat meer energie en ben gewoon volop aan het werk.
Moge
Jeetje Kantje hoop niet dat dat het is zeg, en hopelijk heb je snel je cyclus weer op de rit.
Ja M zag het ook al voor zich :lol:
Kantje :hug:. Jouw klachten zijn herkenbaar voor mij. Ik heb percies hetzelfde gehad de 1e en ook de 2e cyclus na de ma. Ongeveer 1,5 a 2 wkn na ma of ongi verloor ik enkele dagen bij het afvegen wat bruin/rose slijm en had ongikrampjes erbij. Die ongi’s in die periode waren ook heftig met veel bloedverlies en stolsels.
Heb toen niet gedacht aan een infectie. Dacht dat het een nasleep was van de ma. Je cyclus kan echt een puinhoop zijn na een ma/mk. Na die 2 cyclussen was ik het zat en las hier dat teunisbloemolie capsules zorgen voor een regelmatige cyclus en de vrouwelijke organen gezond houdt. Vanaf dat moment heb ik een super regelmatige cyclus gekregen. Zelf na het stoppen. Slik ze nu ook weer.
@Marieke heel veel :hug: , hoop dat je snel weer wat beter voelt. Wat naar dat je veel pijn hebt. Het lijkt me echt een nare ervaring. En dat je dan ook nog eens geconfronteerd wordt met zwangere vrouwen en babies.
Doe het lekker rustig aan. Sterkte.
@Marielle alvast veel sterkte voor je operatie. Ben benieuwd hoe het gaat lopen met jullie wippie :mrgreen:
:hug: voor iedereen. Vanmiddag naar de gyn. Heb vannacht niet zo goed geslapen…zit er een beetje tegenaan te hikken.
@kaatje1 wrote:
Kantje :hug:. Jouw klachten zijn herkenbaar voor mij. Ik heb percies hetzelfde gehad de 1e en ook de 2e cyclus na de ma. Ongeveer 1,5 a 2 wkn na ma of ongi verloor ik enkele dagen bij het afvegen wat bruin/rose slijm en had ongikrampjes erbij. Die ongi’s in die periode waren ook heftig met veel bloedverlies en stolsels.
Heb toen niet gedacht aan een infectie. Dacht dat het een nasleep was van de ma. Je cyclus kan echt een puinhoop zijn na een ma/mk. Na die 2 cyclussen was ik het zat en las hier dat teunisbloemolie capsules zorgen voor een regelmatige cyclus en de vrouwelijke organen gezond houdt. Vanaf dat moment heb ik een super regelmatige cyclus gekregen. Zelf na het stoppen. Slik ze nu ook weer.
Oh, Kaatje, ben blij met jouw verhaal. Vandaag verlies ik niets meer. hopo dat het zo blijft, maar die teunisbloemolie heb ik al meer van gehoord, ga morgen eens bij de reformwinkel kijken. Neem tenminste aan dat je dat daar koopt?
Mijn temperatuur blijft in ieder geval gewoon laag nu, dat schoot in het begin ook als een stuiterbal heen en weer.
@kaatje1 wrote:
:hug: voor iedereen. Vanmiddag naar de gyn. Heb vannacht niet zo goed geslapen…zit er een beetje tegenaan te hikken.
Moet je op nacontrole vanmiddag? En waarom hik je er zo tegenaan?
Sterkte iig! :hug:
kantjeboord, heb zelf ook de teunisbloemolie gebruikt, kan je ook halen bij de kruidvat. Roze potje is het. Werkte hier ook prima, was iedere keer wisselend geweest m’n cyclus ( varierend tussen 4-6 weken ) de cyclus daarna was 4+2, dus prima. De keer daarna… had ik helemaal geen menstruatie en teste ik dus positief met 4 weken ( en nu maar afwachten…)
groetjes, Louise
Ik ben benieuwd wat mijn cyclus straks zal zijn. Voor de MA had ik een mooie 28 dagen cyclus.
Ik moet nu binnen 6 weken een menstruatie krijgen zei de gyn dus we zullen zien.
Moet je de eerste tijd na een curretage eigenlijk veilig vrijen?
Zat me dat af te vragen en vergeten aan de gyn te vragen.
Daar ben ik weer na een ziekenhuisbezoek. Waarom ik er tegen aan zit te hikken is, omdat ik bang ben van ziekenhuizen. Weet ook niet waar dat vandaag komt, maar goed.
Had inderdaad nacontrole…natuurlijk ook geen pretje. Alles was schoon. Er zat nog veel dik slijm op de plek van de innesteling, maar dat kan geen kwaad.
Verder heb ik sinds een aantal dagen pijn links onder in mijn buik. Dat heb ik wel vaker als er een eitje groeit. Deze blijkt het een eierstokcyste te zijn. :shock: dacht ik, maar het schijnt onschuldig te zijn. Het schijnt vaker voor te komen en juist na een mk. Ik leg me daarmaar bij neer.
Verder kregen we bloedonderzoek aangeboden op chrosoomafwijkingen. Ik wil graag dat ze verder onderzoeken. Vaak vinden ze niks, maar voor mijn gevoel haalt het toch een stukje onzekerheid weg. Gistermiddag konden ze ook meteen het bloed afnemen van mijn man en ik. Pas over 3 a 4 mnd krijgen we de uitslag. Pas na 3 mk wordt verder ondezoek gedaan.
We wachten maar af. Het is helaas toch niet anders. Als we willen mogen we het meteen weer gaan proberen. De vorige keer had ik daar sterk behoefte aan, maar nu even niet. We kijken wel. Denk dat we maar een zomerstop inlassen.
@Marieke_5000 wrote:
Ik ben benieuwd wat mijn cyclus straks zal zijn. Voor de MA had ik een mooie 28 dagen cyclus.
Ik moet nu binnen 6 weken een menstruatie krijgen zei de gyn dus we zullen zien.
Moet je de eerste tijd na een curretage eigenlijk veilig vrijen?
Zat me dat af te vragen en vergeten aan de gyn te vragen.
Nee hoor, je mag gelijk weer er voor gaan, alleen zolang je vloeit cd’s gebruiken ivm infectiegevaar.
Pas over 3 a 4 mnd krijgen we de uitslag. Pas na 3 mk wordt verder ondezoek gedaan.
hou maar rekening met 6 maanden valt het je altijd mee :shifty:
Ik wacht nu al bijna 5 maanden op de uitslag :roll:
Maandag maar weer eens een heel vriendelijk :liar: telefoontje richting ziekenhuis plegen...
Pas na 3 mk wordt verder ondezoek gedaan.
Klopt. kreeg het zelfde te horen van de gyn, vroeg toen waarom, antwoord 1 mk is normaal 2 is net de grens normaal/niet normaal en 3 is niet normaal..
voor de rest even vlug een :hug: en een :-*
Hier erg druk en alles loopt even tegen ... :?
@MamaMarianne wrote:
Pas over 3 a 4 mnd krijgen we de uitslag. Pas na 3 mk wordt verder ondezoek gedaan.
hou maar rekening met 6 maanden valt het je altijd mee :shifty:
Ik wacht nu al bijna 5 maanden op de uitslag :roll:
Maandag maar weer eens een heel vriendelijk :liar: telefoontje richting ziekenhuis plegen…
Pas na 3 mk wordt verder ondezoek gedaan.
Klopt. kreeg het zelfde te horen van de gyn, vroeg toen waarom, antwoord 1 mk is normaal 2 is net de grens normaal/niet normaal en 3 is niet normaal..
voor de rest even vlug een :hug: en een :-*
Hier erg druk en alles loopt even tegen ... :?
Wordt alleen gedaan als je onder de 40 bent! "tja, mw, u bent ook Ã?L 41!" kreeg ik te horen toen ik er naar vroeg. "Weet u wel wat dat kost?" "Als u nou 20 zou zijn..." :twisted: :wall: