Zwanger worden na een MA of MK deel 2

Louise, ik wil je WEL hoop geven. Het kan alle kanten op. Bij mij begonnen de MK-en zo, maar ook bij deze zwangerschap heb ik meerdere malen bruin verlies gehad (ook in het begin) en zelfs een aantal keren echt rood bloed, ook meerdere keren echt flink buikpijn gehad. Ook ik was elke keer bang dat het wéér mis zou gaan, maar zie mijn banner :wink: . Als je het niet vertrouwt: gewoon de vlos bellen en een eerdere echo eisen. Als ze je een z*ikerd vinden; hun probleem!! Jij bent er onzeker door en het is jouw zwangerschap. Je hebt eerder een MK gehad en het is logisch dat je dan door dit soort dingen vreselijk in de stress schiet. GEWOON BELLEN DUS!!! Ik heb overigens van de gyn in het begin van deze zwangerschap duphaston (orale progesteron tabletten) gehad, die ik tot een week of 15/16 heb gebruikt. Het verkleint de kans op een MK.

Marieke, ik hoop dat je het laatste restje nu spontaan verloren bent en dat een curretage niet meer nodig is :pray: :hug: .

@ ICL duphaston zitten daar ook nadelen aan? zoja weet je zo welke? anders wil ik dit toch maar eens laten vallen bij de gyn. :wink:

hoi meiden., heb er eigenlijk wol vertrouwen nog in. het bruin verlies is vanochtend al opgehouden en is al met al heel weinig geweest. in totaal denk 4 druppels en later nog wat Slijm maar alles bij elkaar had ik het gekund met een half inlegkruisje, zelfs minder Misschien nog wel. was ook niet heel donker bruin zoals bij mijn ma maar beetje bruin-Gelig. hoop alleen niet dat het weer terugkomt, dan verdwijnt de zekerheid vast weer als sneeuw voor de zon. 2 weken afwachten, dan weten ze het zeker. duim voor me.! groetjes, louise

Zitten geen nadelen aan volgens mijn gyn. Het is een lichaams eigen stof. Het wordt volgens mijn gyn ook al heel lang voorgeschreven.

@mlk1982 wrote:

hoi meiden., heb er eigenlijk wol vertrouwen nog in. het bruin verlies is vanochtend al opgehouden en is al met al heel weinig geweest. in totaal denk 4 druppels en later nog wat Slijm maar alles bij elkaar had ik het gekund met een half inlegkruisje, zelfs minder Misschien nog wel. was ook niet heel donker bruin zoals bij mijn ma maar beetje bruin-Gelig. hoop alleen niet dat het weer terugkomt, dan verdwijnt de zekerheid vast weer als sneeuw voor de zon. 2 weken afwachten, dan weten ze het zeker. duim voor me.! groetjes, louise

Meid ik hoop het :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

@ICL wrote:
Zitten geen nadelen aan volgens mijn gyn. Het is een lichaams eigen stof. Het wordt volgens mijn gyn ook al heel lang voorgeschreven.

Dat word dus toch maar eens een balletje op gooien :wink: tnx :-*

Hier gaat ie niet zo lekker… vannochtend wat echt rodig ( nog niet vuurrood, maar word wel steeds roder ) bloedverlies bij het afvegen en een klein beetje in de pot (totaal denk 4-5 druppels ofzo ) en dus maar een tampon ingedaan, uurtje later zat daar toch ook wat bloed aan. Ook niet veel, maar het was er wel… ( denk ook 5 druppels ofzo ) Zit nu te twijfelen of ik vanmiddag de VK zal bellen… ben bang dat ze toch zegt afwachten maar nu het verlies steeds roder word en toch wat meer word ik toch wel erg angstig… en ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben!

groetjes,

Louise

toch maar gebeld even… tja, standaardverhaal maar ze maakte zich niet zo heel er zorgen. zolang het niet maandverbandjes vol was en krampen e.d. is het afwachten. Ze had het wel over een echo, maar ook dat dat met 6 weken en 2 dagen lastig is, omdat niet altijd dan al een hartje te zien is… ( en omdat ze zwangerschapsduur nog niet helemaal vaststaat ook )

We kijken het dus even aan en mocht ik vandaag nog meer gaan bloeden, mag ik altijd bellen en morgen uiteraard ook. 20% van de vrouwen bloedde wel eens tijdens deze zwangerschapsduur had ze het over… :thumbup: :thumbdown: dus nog even. Ik denk dat als ik van de week heb nog meer heb, ik wel gewoon eerder een echo kan krijgen, dat begreep ik ook van haar namelijk.

groetjes, Louise

He verdikki Lousie zo begon het helaas bij mij ook, ik hoop echt dat het voor jou niet door gaat zetten. We blijven positief.

Gatsie Louise, ik hoop ook heel hard mee op goed nieuws :pray: :-*

Oh Louise leef echt met je mee. Hoop dat het positief afloopt. Bij mij begon het helaas ook zo. Hoop dat je bij die 20% hoort. :hug:

ICL heb nog nooit gehoord van die pillen. Wel interessant om te onthouden.

Donderdagmiddag wordt ik verwacht bij de gyn. Zie het nu weer wat positiever in, maar wil wel eisen dat ze gaan onderzoeken. Haalt voor mijn gevoel toch een stukje onzekerheid weg, ook als ze niks vinden.

Ga maar eens lekker van het zonnetje genieten vandaag. :hug:

@mlk1982 wrote:

toch maar gebeld even… tja, standaardverhaal maar ze maakte zich niet zo heel er zorgen. zolang het niet maandverbandjes vol was en krampen e.d. is het afwachten. Ze had het wel over een echo, maar ook dat dat met 6 weken en 2 dagen lastig is, omdat niet altijd dan al een hartje te zien is… ( en omdat ze zwangerschapsduur nog niet helemaal vaststaat ook )

We kijken het dus even aan en mocht ik vandaag nog meer gaan bloeden, mag ik altijd bellen en morgen uiteraard ook. 20% van de vrouwen bloedde wel eens tijdens deze zwangerschapsduur had ze het over… :thumbup: :thumbdown: dus nog even. Ik denk dat als ik van de week heb nog meer heb, ik wel gewoon eerder een echo kan krijgen, dat begreep ik ook van haar namelijk.

groetjes, Louise

He get meid, die onzekerheid is eigenlijk het ergste he? Je wilt gewoon weten waar je aan toe bent, of het nu goed is of niet. Al wil je uiteraard goed nieuws te horen krijgen. Ik zal voor je duimen dat het niet meer wordt! :thumbup: :thumbup:

@mlk1982 wrote:

Hier gaat ie niet zo lekker… vannochtend wat echt rodig ( nog niet vuurrood, maar word wel steeds roder ) bloedverlies bij het afvegen en een klein beetje in de pot (totaal denk 4-5 druppels ofzo ) en dus maar een tampon ingedaan, uurtje later zat daar toch ook wat bloed aan. Ook niet veel, maar het was er wel… ( denk ook 5 druppels ofzo ) Zit nu te twijfelen of ik vanmiddag de VK zal bellen… ben bang dat ze toch zegt afwachten maar nu het verlies steeds roder word en toch wat meer word ik toch wel erg angstig… en ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben!

groetjes,

Louise

:hug: :hug: de rest is hier boven al verteld.

de onzekerheid! enz. meid hoop echt dat het allemaal reuze mee valt!

en dat je deze zwangerschap lekker uit mag lopen :pray: :pray:

Showforum staan foto’s van mijn meissie :inlove: :inlove:

Louise Ik duim voor je, dat alles goed mag blijven gaan! :hug:

Marieke wil je even succes toewensen morgen. Hopelijk krijg je te horen dat alles goed is en mag je weer direct naar huis. :hug:

Louise hoe gaat het met je? Hoop dat alle :hug: en :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: en :pray: van iedereen heeft geholpen/ helpt.

Gewoon een :hug: voor iedereen

Hoi Meiden, het gaat hier wel aardig. Gister dus echt wat rood bloed verlies gehad en daarna een heel klein beetje bruin nog, maar vandaag dus helemaal niets meer. Heb dus in ieder geval het gevoel dat vruchtje nog gewoon op z’n plek zit, anders zou ik die toch gezien moeten hebben bij het bloedverlies??? Het was in totaal ook zo weinig, dat ik niet weet wat het is/was, maar in ieder geval heb ik het gevoel dat dit HET nog niet was. Dus als dit een teken is van een MK dan moet het ergste nog komen… Zaterdag over een week een echo en als het zo doorgaat als nu ( helemaal dus nergens meer last van ) dan ga ik ook niet eerder vragen om een echo, zou dan 8+1 moeten zijn en dan zou alles echt duidelijk moeten zijn. Dus als er dan een vruchtje is van 6 weken ong. dan weet ik gewoon genoeg… die 1,5 week moeten toch ook nog wel uit te houden zijn… ( eigenlijk niet, maar ja… )

groetjes,

Louise

Lieve skeet vraag dan eerder gewoon puur voor gemoedsrust. Durf het niet te zeggen maar ik herken het helaas wel.

Vriend wil er nog niet aan dat het misschien echt niet goed zit, al vertel ik het hem meerdere malen. Hij ziet dan ook het nut van een eerdere echo niet in. Zelf ben ik bang dat als ik deze week een echo heb, deze wel misschien een hartje oid geeft en dat het dan alsnog met 8 weken fout gaat… wil gewoon niet in ene heel veel hoop krijgen door een goed beeld te zien en dat dat daarna weer word weggenomen :cry: jee, wat lastig allemaal. En dit gaat allemaal ook zo anders dan mijn MA van de vorige keer…

Oh lieverd ik hoop zo dat jullie er toch samen uitkomen, en dat jij in ieder geval hopelijk gerust gesteld kan worden. Onzekerheid is zo slopend.

Louise Wat een onzekerheid, zeg… Ik hoop dat het alsnog goed mag blijven gaan. Ik snap je gevoel wel wat een echo betreft. Met zo’n vroege echo zit je nog steeds in onzekerheid en het geeft inderdaad ook geen garanties. Aan de andere kant ben je misschien dan wel een beetje gerustgesteld als alles er goed uit ziet en er misschien al een kloppend hartje te zien is. Je moet doen waar je je het beste bij voelt.

Marieke Dan nogmaals succes & sterkte met de curretage morgen! Of ben je inmiddels nog voor een echo geweest en is de curretage niet meer nodig? Ik hoop het voor je!

Voor iedereen een knuf! :hug: