Zwanger worden na een MA of MK deel 2

Ja die lage rugpijn en spierpijn in de bovenbenen herken ik heel goed.

Ik heb er nu geen last meer van maar toen de MA net was geconstateerd had ik daar wel zeker last van.

Kantje vrijdag gewoon lekker naar je eigen gyn en inderdaad vragen of je een echo kan krijgen.

Ik had ook niet verwacht dat er nog wat zou zitten.

@kaatje1 wrote:

Kantje balen van die positieve test. Ik teste de vorige keer 14 dgn er na nog licht positief. Het bloeden stopte na ruim 1 wk en 2 wkn erna kreeg ik weer wat bruinverlies 1 wk lang. Ongeveer 3 wkn daarna volgende de 1e ongi. En die was heftig met veel stolsels. De cyclus daarna hetzelfde. Ben toen teunisbloemolie gaan slikken en had daarna weer een regelmatige cyclus.

Wat een nare gyn om te zeggen dat je te oud bent. Daar zit je toch niet op te wachten…laten ze je maar helpen en steunen. Toch? Maar by the way hoe oud ben je dan…als ik het vragen mag :mrgreen:

Hebben jullie ook zo’n lage rugpijn en spierpijn in de bovenbenen? Had he de vorige keer ook.

Dikke :hug: voor iedereen.

Ik dacht dus dat het ongeveer hetzelfde zou lopen als de vorige keer. 8 dagen vloeien en klaar, maar begrijp nu ook dat het heel anders kan.

Enne ik ben net 41 jaar geworden. :mrgreen:

Die spierpijn in rug en bovenbenen herken ik ook wel ja. Net of je beenweeën hebt, maar dan lichter.

Marieke oh ik was er al bang voor, wel fijn dat je nu de zekerheid heb. En dan ben je straks gewoon helemaal schoon.

Kaatje :hug:

Hier alles goed ik word 3 juni geopereerd.

Marieke Wat vreselijk balen, zeg… Moet je alsnog voor een curretage, dat is een flinke dreun in je gezicht. :frowning:

Bij welke gyn ben je geweest, bij dokter Sp. in het MCL? Ik vind iedereen daar erg meelevend. Ik lag op de kamer met een vrouw die ook voor een curretage moest, dat scheelt toch een beetje. Kun je het in elk geval delen. Sterkte!

Kaatje Wat vreselijk verdrietig nieuws dat het weer fout is gegaan. Sterkte voor de komende tijd!

Jippie als je de gyn bedoelt wiens naam begint met een insect dan is het hem :mrgreen:

Ik vind het een lieve man, heel meelevend, hij gaat ook de curettage doen.

Jij ook uit friesland dan?

nou verdorie zeg Kaatje een grote dikke :hug: voor jou!

Marieke Dokter Sp is inderdaad een hele lieve en meelevende man. Hij is al een aantal jaar onze officiële gyn, hij werkt tevens op de fertiliteitsafdeling. En tijdens de eerste zwangerschap ben ik ook onder controle van hem gebleven. We komen inderdaad uit Friesland. Ik woon een halfuur rijden van Leeuwarden, richting Groningen. Ik heb in Leeuwarden op school gezeten.

Fijn dat die rugpijn en beenpijn herkenbaar is. Weet niet hoe beenweeën voelen, hopelijk ga ik dat over een mndje of 10 meemaken :mrgreen: Heb sinds vanochtend wat meer krampen. Het bloeden is vrijwel gestopt. Ga er daarom maar vanuit dat het het krimpen van de baarmoeder is?

Kantje, mijn moeder was 40 toen ze mij kreeg. Dat ene jaar moet niks uitmaken. Bovendien ken ik verhalen van mensen die zelfs rond de 45e nog bevallen zijn van een gezond kind.

Marielle fijn dat je de 3e geopereerd kunt worden. Heb je nog veel pijn?

Dankjewel voor alle :hug: en strekte wensen. Voor jullie allemaal ook een dikke :hug:

meiden, heb sinds gister heel klein beetje bruin verlies… :cry: Vertel me aub dat er nog hoop is…??? Gister 2 druppeltjes en aanvankelijk vandaag ook, maar toen ik een tampon indeed zag ik daarop wel wat meer bruinig slijm… ( sorry voor mijn bewoordingen hoor, ben ff de weg kwijt :cry: )

@mlk1982 wrote:

meiden, heb sinds gister heel klein beetje bruin verlies… :cry: Vertel me aub dat er nog hoop is…??? Gister 2 druppeltjes en aanvankelijk vandaag ook, maar toen ik een tampon indeed zag ik daarop wel wat meer bruinig slijm… ( sorry voor mijn bewoordingen hoor, ben ff de weg kwijt :cry: )

Sorry meis maar ik wil je wel hoop geven, maar dat durf ik niet.

Hoe is het nu?

Het kan ook innesteling zijn he, anders je vk bellen.

Louise ik blijf heel hard voor je duimen en :pray: dat het goed blijft gaan. Het hoeft niet verkeerd te zijn. Misschien kan een gyn of verloskundige je geruststellen? Veel sterkte meid :hug:

VK is er niet op vrijdag, alleen noodlijn, die zal ik maar niet bellen :wink: wel afspraak gemaakt voor een echo, die staat op 6 juni. Echo mevrouw zei al dat het helemaal niets hoefde te betekenen, na de sex gebeurde dit bijv. wel vaker. ( we hebben alleen geen sex gister gehad :? ) Nu al een uur niets verloren en het is echt heeeeel weinig, dus voorlopig is er nog niets aan de hand volgens mij… ik bedoel, is niet eens een inlegkruisje de hoeveelheid ( en licht bruinig, zeker niet helder rood ) en hou me maar vast aan wat positieve verhalen voorlopig… tenzij het echt erger word dan :? We zitten nu wel op een cruciaal tijdstip, 6 weken. vorige keer ging het hier ook fout :cry:

Louise, positief denken… :roll: Stress is natuurlijk ook niet goed :think:

Ik doe mijn best hoor…

groetjes, Louise

Louise Ik hoop dat het niks te betekenen heeft.

Ik ga voor je duimen dat alles goed mag blijven gaan. :hug:

Marieke Succes met de curretage vandaag!

Jippie die is dinsdag pas :wink:

Maandag naar de anestesist en dan dinsdag de curretage.

Ik laat ze vantevoren nog wel een echo maken.

Ik ben vandeweek iets verloren van een ruime 3 cm groot.

Was geen stolsel was vlezig zeg maar.

Misschien was dit het weefsel wel wat er nog zat maar zekerheid voor alles. Maar als er nog iets zit, hoe klein dan ook moeten ze het echt weghalen van me.

Louise ik duim heel hard met je mee :pray:

Het kan inderdaad een innestelingsbloeding zijn.

Laten we heel hard hopen dat dit het is :pray:

:-*

Marieke, ik hoop voor je dat dit het restje was wat er nog zat en dat je dan uiteindelijk toch geen curretage hoeft… hoe klein de ingreep ook is, als het niet nodig is… :thumbup: :thumbdown:

Hier gaat het wel weer een beetje. Een heel klein inie-minie puntje bloed nog verloren ( de dikte van een penstipje, dus dat wil ik wel verwaarlozen ) en verder geen bruinig slijm of verlies meer. de buikpijntjes die ik al eerder had ( al 2 weken hoor ) beginnen weer terug te komen. Voelt trouwens niet als menstruatiepijn, ander soort pijntjes. Ik ga gewoon rustig aan doen nu even en maar :thumbup: :thumbdown: dat ik 2 weken geen bloed oid meer zie…

Elise is wakker dus die ga ik ff uit bed halen. Spreek jullie snel weer en als er iets gebeurt hou ik jullie uiteraard op de hoogte!

groetjes,

Louise

Marieke Ik dacht dat je vandaag voor de curretage moest. :doh: Hopelijk heb je nu alles verloren en kan de curretage afgezegd worden. Anders moet je de gyn even bellen, misschien kun je maandag nog voor een echo komen.

Louise Wanneer heb je een echo? Hopelijk is alles nog goed, op zich wel een goed teken dat je geen bloedverlies en buikpijn hebt.

even snel een berichtje via de telefoon. echo hebben we 6 juni. verder nog steeds geen verlies meer gehad, dus we duinen dat het zo blijft en dat het gewoon een restje was. ben nog wel de hele dag misselijk dus aan hormonen geen gebrek… hou jullie op de hoogte. groetjes, louise

@mlk1982 wrote:

Jee meid, wat schrikken. Wil je wel hoop geven, maar bij mij was het altijd een teken dat het mis zou gaan. Maar goed, jij bent mij niet, dus wie weet is het bij jou wat anders, bruinig bloed klinkt als oud bloed, dus misschien nog iets van de innesteling?

Misschien kan je de verloskundige nog even bellen?

Sterkte met deze onzekerheid! :hug:

Louise, sterkte maar ook ik durf je geen hoop te geven. Ik zou maandag alsnog even de VK bellen en als je het niet vertrouwd het zkh bellen. Als je al die dagen in de stress moet zitten is er ook niet goed voor.

Maar het klinkt in ieder geval al wel beter.

:hug: voor iedereen!

Louise Ik hoop dat het niks te betekenen heeft.

Ik herken mij “helaas” wel in het verhaal van kantjeboord…

maar hopelijk is het alleen “maar” innestelingsbloed :pray:

Marieke Succes met de curretage dinsdag!