Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (8)

Nope - weer negatief… Balen!

volgende maand hopelijk wel raak :pray:

Lieve Willy, meid… Ik begrijp.

Lieve Victoria, vandaag 37 weken. Hoop voor je dat jullie nu niet meer lang hoeven wachten.

Lieve allemaal ook,

Ik heb eergisteren besloten te stoppen met een maillijst van Lieve Engeltjes. Ja, er is nog pijn rondom Daantje*, heel veel pijn. Maar ik voel ook zo veel geluk weer. Zo is het beleven van het verdriet voor Daantje* niet meer zo zwart. Kan het moeilijk uitleggen. Die lijst is voor mij verbonden met die donkere diepe zwarte pijn. En mijn hart is verlicht doordat Lasse er is. Uiteraard blijf ik altijd verlangen naar mijn lieve meisje, en van tijd tot tijd kan ik niet bevatten wat er is gebeurd, maar het gaat echt beter met me.

Hier op dit forum is alles anders. We zijn bezig met pijn maar ook zo bezig met hoop en geluk.

Fijne Koninginnedag!

Willy

Waarom durf je het niet tegen je gyn te zeggen :hug:

Nieke

Balen meis :hug:

Sjors

Welkom hier :hug:

Ik heb in je andere topic al geantwoord op je vraag :-*

Marloes

Ik ben om dezelfde reden gestopt met het lijstje.

Al een heel tijd geleden. Het verdriet werd steeds opgerakeld.

Hoe is het Lasse?

sjors welkom meid, helaas welkom ja, maar ik wens je veel sterkte toe met dit verlies, ik kan jammer genoeg niet op je vraag antwoorden, maar waarom vraag je het niet aan je gyn. wanneer het wel weer mag?, ga ook op je gevoel af, of je er al klaar voor bent. sterkte meis, ik denk aan je. :hug: :-

Willi zeg dit gewoon aan de gyn. ik ben ook met de deur in huis gevallen en dat brengt resultaat meis, kamp er niet mee, het doet je nog meer pijn weet je, leg dit uit. :hug:

Victoria het begint spannend te worden meis, je prinsesje komt er bijna aan, ben al benieuwd naar haar :mrgreen: nog even geduld en op de tanden bijten meis!

nieke jammer nou, maar op naar een volgende ronde :hug:

hier niet zo veel nieuws, het is hier huizenjacht :mrgreen: met hopelijk resultaat :mrgreen:

groetjes lynn mama van senne
en :**:

Victoria, 37 weken!! (en 1 dag inmiddels) Spannend, spannend, spannend (nagelbijtende smiley)

Ik duim voor je dat je zusje heel snel in je armen mag houden :thumbup: :-

Willy, :hug: Eigenlijk weet ik niet goed wat te antwoorden.

Het is natuurlijk vreselijk wat jullie is overkomen (ons allemaal). Als je gyn van te voren had geweten dat dit zou gebeuren en hij/zij het had kunnen voorkomen zou hij/zij dat ook zeker gedaan hebben. Echter het feit dat hij/zij dat heeft verzwegen voor je (de uitslag) voel je je natuurlijk bedrogen, niet serieus genomen en wat al nog niet meer.

Hem/haar daarmee confronteren is misschien teveel gevraagt voor je, maar misschien dat al die gevoelens opschrijven en eventueel als je het nodig vind daarna ook opsturen, helpt misschien wel.

Tegelijkertijd denk ik bij mijzelf dat je er rust in moet vinden. Dat je hier geen energie in moet stoppen, want daarmee krijg je Twan
niet terug. En er zijn zoveel andere positieve dingen waar je die energie beter voor kan gebruiken.

Maar hoe krijg je dat negatieve gevoel hierover kwijt? Hoe krijg je daar rust in? Dat vind ik wel heel moeilijk.

Ikzelf had in het begin heel veel problemen met de reactie van mijn vader op het verlies van Jelte*. Zodra ik daaraan dacht zat ik vol met tranen. Dat deed mij zo ontzettend veel pijn. Ook ontweek ik mijn vader, wat mijzelf nog meer pijn bezorgde.

Ik heb met tranen met tuiten een brief geschreven die ik overigens ook nooit af heb gekregen. Ik gaf die brief wat rust, omdat het zo ontzettend veel emoties opwekte. Een paar weken later kwam er een verjaardag waardoor ik mijn vader niet kon ontwijken en toen bleek ook hij al verder te zijn met de verwerking en was hij ondanks zijn botte afwijzing over het zien van de foto’s erg nieuwsgierig naar het fotoalbum.

In elk geval was dat voor mij voldoende om er rust in te vinden. Maar goed, dit was mijn vader en niet de gyn. Mijn vader staat mij erg na en een gyn is gewoon een voorbijganger (bij wijze van spreken).

De gyn is ook maar een mens. En helaas eentje die in jou ogen een ongelooflijk grote fout, fatale fout (en dan nog zwak uitgedrukt) heeft gemaakt. Dat zal hij nooit meer goed kunnen maken.

Het vertrouwen in hem is volledig weg. Maar een gyn is vervangbaar. En die andere gyn waar je nu bent geweest lijkt mij dat je daar wel vertrouwen in hebt.

Wat dat betreft ben ik zo ontzettend blij dat ik niemand de “schuld” kan geven.

In elk geval heel veel succes met wat je ook doet om die rust te kunnen vinden. :hug:

Lynn, Succes met jullie huizenjacht. Lukt het een beetje?

Marloes, al ben je hier niet meer zo vaak. Je bent altijd welkom hier op het moment dat je het wel weer even nodig hebt.

Of om gewoon te vertellen hoe het gaat met je is :thumbup:

We zijn altijd blij wat van je te horen en ongelooflijk nieuwsgierig naar Lasse!!

Nieke, Jammer dat de test weer negatief was. Mijn duimen blijven draaien voor je tot je die positieve test in handen hebt :thumbup:

Genieten jullie eerst maar lekker van jullie vakantie :-

Sjors, geconcoleerd met jullie dubbele verlies :frowning:

Wat betreft IVF kan ik je niet helpen. Mij lijkt het dat je voor die vraag bij je (of een) gyn moet zijn. Het lijkt mij dat het eerder aan de omstedigheden (die ik van jou niet ken) ligt wanneer je weer met ivf kunt beginnen.

Bv als ik niet aan ivf denk, dan mag je na een “natuurlijke bevalling” gewoon weer zwanger worden (al moet ik zeggen dat ik het voor mijn lichaam best zwaar vind). Na een keizersnede moet je wat langer wachten. En van wat ik hoor verschilt dat nogal eens per gyn. (1 jaar wachten tot niet bevallen binnen 1 jaar)

Ik zou dus zo snel mogelijk gewoon weer aan de bel trekken! Dan weet je waaraan je toe bent.

:mrgreen: Ik ben wel weer lekker aan het typen he? Maar schiet nu niet zo op, want ben op mijn werk en zap tussen dit bericht en mijn werk :wink:

De reunie was erg leuk en zeer geslaagd. Al moet ik zeggen dat ik dus vrij weinig mensen kende. Ook erg grappig die reacties als: O, jij bent Evelien, ik ken jou nog als baby of toen was je nog zoooo klein. (babygrootte) :lol:

Ik ben dan ook wat mijn nichten en neven betreft ook echt de benjamin. Tussen mij en mijn jongste neef of nicht zit al snel 10 tot 15 jaar. Mijn oudste nicht kwam ik achter is al 61 :shock:

:mrgreen: Eigenlijk ben ik dus van een generatie ouder dan jullie :lol:

Koninginnedag gisteren was ook zeer geslaagd.

:-
Liefs, Evelien :vlinder:

Hoi,

laatste volle dag hier thuis, dus even inpakken en bedenken wat we allemaal mee moeten nemen (naast een kilo speelgoed voor Jasper)… morgen gaan we richting de nachtboot (Hull - Rotterdam), want NL ligt niet naast de deur!

Evelien, wat kan jij typen zeg - geen leuke baan? :wink:

Wat je zegt over dingen van je afschrijven, ik vind inderdaad dat het mij helpt. Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt Willie, ik weet alleen dat ik echt een :silenced: van een dokter had tijdens de bevalling. Ik wilde liever geen infuus om ingeleid te worden alleen maar tabletten. Een van de vroedvrouwen stelde toen voor om mijn water te breken (zeg je dat zo in het NL?), en toen kwam die eikel eraan en zei dat ik dat niet kon want Robin* was een ‘decaying body’ in mij, en dat zou dus risico’s kunnen opleveren. Ik snap nog steeds niet hoe ze zo over Robin* kunnen denken… Het is natuurlijk niets in vergelijking met het verhaal over Twan*, maar toch… er is in de medische wereld nog heel wat mis! De vroedvrouw zei naderhand ook dat het slim was om een brief aan die man te schrijven… niet noodzakelijk om hem dan op te sturen, maar gewoon over hoe het was en hoe het voelde.

Victoria - ik leef mee met de spanning! Wat is het straks heerlijk als de kleine er is.

Ik zag dat de het bijna de verjaardagen van Luna Fay en Loek zijn… ik zal in Maastricht in de Onze Lieve vrouwekerk speciaal voor hun een kaarsje opsteken naast het kaarsje voor al onze Engeltjes.

Ok, ga zo maar even wat spulletjes klaarleggen… ik hoop wel dat het weer nu mooi blijft als wij er zijn!

groetjes, Nieke.

@Nieke1 wrote:

Evelien, wat kan jij typen zeg - geen leuke baan? :wink:

:mrgreen: Wel een leuke baan hoor. Maar ik moet vandaag veel bestaande rapporten draaien en dat is veel :zzz: . Is allemaal gewoon zo traag. En steeds koffie/thee halen is ook niet echt nodig. :wink:

Maar ik tik idd soms wel erg gemakkelijk. Inkorten heb ik ook niet zo’n zin in (soms stop ik wel met typen hoor en haal het gewoon maar weer weg, haha) dus gewoon overslaan als het teveel kletspraat is of je gewoon niet interresseerd.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hoi,

weet wat je bedoelt (qua wegtikken)… Dus schrijf alsjeblieft door! wacht maar tot ik terug ben op het werk en de hele dag achter het ding zit (als ik niet in vergadering zit).

Jasper heeft vandaag zijn kdv dag, dus tijd genoeg om te surfen en te kletsen.

Veel plezier met de raporten, ik ga nog even kleding kijken en dan in het zonnetje zitten (we halen nu de 19 hier). 8)

Groetjes, Nieke.

He hallo lieve dames

Tijdje weer niet geweest maar heb dan ook een keelontsteking dus heb wel gelezen maar ff geen zin om te reageren.

Vic ik denk aan je meid wordt nu nog spannender

Liefs Marielle :vlinder:

Sjors helaas welkom hier :hug:

Ik kan je niet helpen met je vraag, sorry

Victoria t gaat opschieten zeg 8)

Nog even en moet meer hier komen kijken naar hoe jullie kleine princes heet en hoe ze eruit ziet.

Nog even volhouden en dan is ze er eindelijk.

We wachten samen met je in spanning af :-

Willie hoop dat je je rust een beetje kan gaan vinden. Het is mss een goede tip wat Evelien zegt om

alles van je af te schrijven. mij heeft t heel erg geholpen dus mss kan t ook wel helpen.

Evelien jij kunt idd lekker wegtypen, maar ik vind dat helemaal niet vervelend en vind t soms zelfs

wel grappig :mrgreen: en als je werk soms zo :zzz: en t kan waarom dan niet.Lijkt me trouwens wel raar als er mensen zijn die zoveel ouder zijn dan jij. Het

was gelukkig gezellig :thumbup:

Lynnty ik las iets over een huizenjacht. Wat voor iets hebben jullie op t oog ?

Nieke jij bijna klaar om naar Nederland te gaan.

Lief van je dat je een kaarsje voor Luna en Loek wil opsteken :-

Het is voor Loek alleen nie zn jaardag maar zn sterfdag.

We hebben een heerlijk weekend achter de rug. We hebben niet echt koninginnendag gevierd maar

gewoon gezellig met vrienden en hun zoontje van 15 maanden een terrasje gepikt en toen lekker chinees

gehaald. Het was erg gezellig, maar dat is t met hun eigenlijk altijd en t wordt ook altijd standaard heel laat :oops:

Verder hebben we dit weekend een deel van de schuur opgeruimd en op de aanhanger gegooid.

Moeten we zaterdag nog gaan legen, maar we zijn een eind.

Verder gewoon een beetje gelanterfant en heerlijk in de zon gezeten.

Had ook niet veel puf, want

t slapen gaat gewoon niet meer zoals t moet gaan. Kom dus vaker brak mn bed uit, maar t is voor

een goed doel en ik heb t er voor over.

Vandaag weer gewerkt en t viel voor mn voet erg tegen.

Heb nu de afspraak gemaakt dat ze me in een drukke tijd niet meer alleen laten om alles te doen

en dat ik per 2 uur even een half uur zitten werk kan gaan doen. Ik sta 6 uur op mn benen en met t warme

weer en t vocht en de zwangerschap houd ik dat gewoon niet meer vol. Ben wel blij, want zie t niet

zitten om nu al te moeten stoppen met werken, want dat kan altijd nog.

Nou ik stop er voor nu mee en spreek jullie later

Liefs Viola

hallo dames,

wij zijn net terug thuis, hebben een dagje naar een festivalletje in Doel geweest, aan de westerschelde, dichtbij Antwerpen, met de mensen van de vzw green forward. (dat is een vzw van ons eigen festival irie vibes raeggae festival handzame) Dat dorpje is reeds helemaal leeg en in 2009 wordt het met de grond gelijk gemaakt door de industrie die er plaats neemt :evil: , een prachtig stukje natuur en het was zalig in de wei met ons tentje. pfff ben helemaal verbrandt nu , auwie hoor!! :? :mrgreen:

op gebied van huizenjacht schiet het niet zo vlug op, maar we nemen onze tijd ervoor, liefst een mooi huisje met tuintje niet te groot, we zien wel. zaterdag gaan we al naar een rijhuis gaan kijken, es zien wat dat te bieden geeft.

en ik verlang nog niet naar morgen want dan moet ik werken en moet ik vertellen dat ik weg ga, pffff zal ook nog wat comotie geven denk ik.

verder niet zo veel nieuws enkel moe nu, hihi

groetjes lynn mama van senne* en :**:

Hoi,

toch maar weer een broek gekocht bij de supermarkt aangezien mijn eigen kleding nog niet past (wel een maat meer dan eerst, maar goed) :oops: Kan ik eindelijk uit de zwangerschapskleding (en dan er hopelijk weer snel in0.

Lynn- succes met de huizenjacht! Dat kamperen klinkt heerlijk, we hopen in Juni ook een tijdje te gaan kamperen, hier in Engeland of anders in Frankrijk…

Viola - sorry voor de fout. Inderdaad heb jij bij Loek* natuurlijk een verjaardag en een sterfdag. Voor mij (Robin*) is het hetzelfde, en wat ik vond sterfdag zoo vreselijk naar klinken (alhoewel het natuurlijk wel zo is). Maar het is het natuurlijk wel. Sorry, heel dom van mij :wall: maar zoals je weet was het wel goed bedoeld.

Marielle - beterschap.

Nou, zo nog even naar buiten, het is nu echt warm hier! Nog eigenlijk weinig gepakt, dat wordt morgen weer stressen om op tijd weg te kunnen.

Doeg,

groetjes, Nieke.

Lynn lekker dat kamperen. Verbranden AU.

Weet er alles van. Heel veel sterkte morgen met t vertellen op je werk.

Laat je even weten hoe t was.

Nieke daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor :-*

Ik vind t heel lief van je dat je aan me/ Loek denkt

hier ook ff vlug een ego berichtje… want ga dalijk mijn bedje opzoeken want moet er om 4 uur uit morgen vroeg, want ga een dagje met mijn broertje mee naar belgië … met de vrachtwagen… evert is nog bij zijn vader tot morgenaaf dus kon ik mooi een dagje uit hihi

Bij de gyn vanmiddag was alles goed :dance: :dance: … mooie echo en onze uk was echt tarzan aan het spelen slingerde van de ene naar de andere kant … en zwaaide met zijn armpjes en gebruikte mijn buik als trampoline… dus wat willen we nog meer … en de datum staat nu echt vast op 16 november…

Daarna een gesprek gehad met de gyn… een hele aardige man overigens… en het mooie betreft vind ik nu zelf is dat hij zelf ook 3 dagen in utrecht zit dus als we naar Utrecht moeten voor die uitgebreidere echo’s dan krijgen we hem ook gewoon… dus hebben we niet weer een andere gyn … vind dat op zich wel een lekker en goed gevoel… ik moet overigens mijn vitamine D aanvullen want dat was te laag dus heb een recept gekregen wat ik van de week ff moet halen bij de apotheek…

nu mogen we over 4 week (29 mei) weer op controle… ow en we doen de nekplooimeting niet … vind dat we niet nog extra in spanning hoeven te zitten nu …

liefs miranda

Wat grappig Miranda mijn uitgerekende datum was ook 16 november.

Fijn dat alles weer helemaal top was.

Miranda, veel plezier met je broertje op de vrachtwagen naar België. Gezellig.

En wat fijn dat wanneer je naar het zh in Utrecht moet ook weer dezelfde gyn hebt!

En een super echo :inlove: (staat ie ook op het showforum? ik ga zo ff spieken)

Marielle: Beterschap!

Lynn, Veel succes met het vertellen op je werk! Achteraf valt zulk soort nieuws vertellen vaak mee.

Verbrand :? AU. Hopelijk heb je er niet teveel last van of wordt het in elk geval bruin. Goed insmeren (ook achteraf) dan scheelt het hopelijk weer met vervellen.

Viola, Klinkt idd als een heerlijk weekend 8)

Van het slapen herken ik (helaas)

Fijn dat je het rustiger aan kunt gaan doen op je werk. 6 uur staan :shock: Ik moet er niet aan denken!!

Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Brusje schopt me regelmatig, dus daar ben ik erg blij mee.

Oja, ik zag laatst een klein blauw vlindertje. Net ietsjes kleiner dan die witte. :inlove: Bij die witte vlindertjes (en dat zijn er vele) wordt ik al helemaal warm van binnen, maar die blauwe gaf me al helemaal een speciaal gevoel. ff opzoeken wat voor een vlindertje dat is (ik noem ze allemaal Jelte* vlindertjes :wink: )

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Zo we zijn weer thuis!

Het was even lekker in Luxemburg, maar ik ben wel gesloopt!!

We hebben het grote nieuws verteld aan mijn schoonouders en die konden weinig zeggen de tranen liepen over hun wangen, vooral omdat ze het geweldig vonden maar toch ook aan een jaar terug moesten denken. Vorig jaar kwam ik er nl in dezelfde periode mee dat ik zwanger was, alleen bleek ik toen al verder te zijn.

We zijn blij dat beide ouders het nu weten, nu kunnen we ons richten op positieve bezoeken aan de vk en het zh.

Verder zijn we onwijs druk, we hebben sinds zaterdagmiddag een volkstuin gehuurd van ca 300m2. Het is erg verwaarloosd en we zijn gisteren begonnen met dode planten en bomen ruimen, onkruid wieden en dat soort dingen. We streven er naar om het volgend jaar met de kleine er heerlijk te kunnen vertoeven, bbq en zo.

Er komt dan ook een grote blokhut op, maar tot die tijd zoeken we een kleinere via Marktplaats.

Hoe is het met iedereen?

Sjors; welkom, helaas…

Hallo Dames,

Het is rustig hier :shifty:

Ik ben zelf wat rustiger de laatste dagen voor mijn gevoel. Heb wel meegelezen.

Ben erg bezig met onze mannetjes. Kwam hun schriftjes tegen waarin de verpleegkundigen iedere dag wat schreven over hun. :cry:

Soms lijk ik ineens in alle heftigheid te beseffen hoe vreselijk het allemaal wel niet gegaan is die laatste vier weken. Die wanhoop en frustraties. Die onzekerheid en machteloosheid…en dan uiteindelijk ook ons “laatste” mannetje verloren.

Vier weken lang door een glazen kast naar mijn mannetje gekeken. En toekijken hoe anderen wel hun premturen baby vast mochten houden. Het leek met iedere baby met de dag beter te gaan. Maar bij ons ging het iedere dag een stukje slechter…

Het was een onmenselijke marteling die vier weken. Heb er echt effe geen andere woorden voor.

Ook ben ik erg bezig met andere moeders. Dat is ook niet zo gek want vanuit mijn keukenraam zie ik dagelijks met dit mooie weer op het speelplaatsje de trotse moeders een oogje in het zeil houden. Kinders heerlijk aan het spelen en moeders gezellig met elkaar kletsen. Ik had zo graag daarbij willen staan… :frowning: Iedere dag denk ik eraan…ik had ook moeder moeten zijn. Ik weet dat het niet goed is om zo te denken. Maar ben ook gewoon zo emo de laatste dagen.

Sorry, heel verhaal. Maar moest mijn hart effe luchten hierzo.

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Lieve Chantal oh meid ik snap je zo goed ik heb op dit moment hetzelfde maandag zou Luna 2 jaar zijn geworden en verdomme wat mis ik haar. Soms lijkt het wel of het elke dag erger wordt ondanks dat ik Quillan heb.

Maar lieverd ik weet wel dat dit gevoel heel normaal is en dat het erbij hoort.

Chantal

Ik snap je ook heel goed.

Je hebt ook gelijk, je had nu ook moeder moeten zijn (je bent ook moeder) maar je had nu moeten genieten van je zoontjes :-* :hug: