@viola… als jij je er beter bij voelt om een gesprek met diegene aan t eknopen vind ik dat je het gewoon moet doen … anders is het denk ik ook nie fijn als toch met die gedachtus van diegene rond blijf lopen… :hug:
@victoria… fijn zeg dat je ctg goed was en je bloeddruk helemaal super :dance: :dance: … en ga aan je denken (doe ik zo wiezo wel hoor, ook aan al die andere meiden )…
Wat betreft de schaapskooi was zeer leuk … de kids kregen eerst een uitleg van vrijwillgers hoe het allemala in zijn werk gaat enzo … daarna mochten ze met diegene mee de hei om de herder samen met de schapen op te gaan halen, nou dat vonden ze wel prachtig tuurlijk ze mochten de herder ook helpen om de schapen terug te brengen naar de kooi om ze daarna te mogen en kunnen aaien … maar jee wat een kabaal maken die beesten zeg!!! … maar was zeer geslaagd… ze hebben ook nog een verhaal van de herder te horen gekregen en ze zaten allemaal heel geboeid te luisteren …
@nieke… ik zal me bij deze ook ff voorstellen
Ik ben Miranda (26) getrouwd net Jaap (25), en heb een zoontje Evert (6) uit een vorige relatie… samen met Jaap heb ik een prachtige dochter Ghislaine* …
en eerste instantie was ze helemaal gezond verklaard, totdat eindelijk na 2 weken (op ons aandringen) door een andere arts naar haar gekeken werd en die tot de conclusie kwam dat ze doodziek bleek te zijn… ze is diezelfde dag nog naar Zwolle vervoerd waar ze dus 1 dag heeft gelegen, daarna naar het WKZ in Utrecht gebracht en daar is ze ook psies 1 dag geweest … en is daar dus overleden… Ze bleek een zeer zeldzame syndroom … Deze zwangerschap is voor ons zeer spannend (overigens voor de andere ook tuurlijk) want we hebben een kans van 1 op 4 dat het weer kan voorkomen, alleen het kan pas zijn dat ze het pas na de geboorte ontdekken … maar goed voorlopig gaan we ff van het positieve uit (althans dat proberen we) …
liefs miranda :vlinder:
Ik ben Marielle en de mama van Luna Fay :vlinder: en Quillan Finn verder ben ik alleenstaand maar heb een heel goed contact met de vader van onze kindjes hebben ook een co ouderschap. Verdere verhaal staat bij vlinderpraat.
Viola ik vind ook echt niet dat je overdrijft en ik zou ook zeker niet je kleine meisje straks met een lekker gevoel bij haar achterlaten. Maar spreek idd dit wel uit.
Liefs Marielle :vlinder:
Ik ben Victoria en 17 jaar samen met Sacha.
12-12-2005 is Vera Lynn* na 37 weken doodgeboren.
Ze hebben geen oorzaak kunnen vinden.
Inmiddels ben ik alweer ruim 36 weken zwanger.
Wij verwachten wederom een meisje en hopelijk duurt de zwangerschap niet meer zo lang :shifty:
Viola, ik vind het al heel moedig van je dat je terug hetzelfde kdv neemt, moet vast ook wel wat herinneringen oproepen voor je, en hard zijn! Volg je gevoelens bij dat kdv, en praat maar es grondig met die meid, want ze blijkt wel een koel type te zijn vind ik. hou je sterk he! :-
Nieke, dus jij woont in engeland??? :shock: wow heel eind weg van hier dus.
Ik ben lynn 24 jaar en twee jaar getrouwd met Jurgen 28 jaar. Op 30 juli 2006 hebben wij ons zoontje verloren bij een vroeggeboorte, dit met een spoedkeizersnede (26 weken zwanger toen) Senne heeft nog zo’n 10 dagen geleefd en is uiteindelijk gestorven aan een slechte long waarvoor hij medicatie kreeg die hij niet kon verwerken, en daarop heeft hij perforatie in de darmen gemaakt en het niet meer gehaald. Dit alles is veroorzaakt door een zwakke baarmoederhals, en bij een volgende zwangerschap moet ik een cerclage geplaatst worden om mijn beebje op te kunnen houden. Ondertussen ben ik zwanger geweest van een brusje maar dit is afgelopen in een miskraam en uiteindelijk curretage op 8 februari 2007. bij 8,5 weken.
groetjes lynn mama van senne* en :**:
eigenlijk, vergeet ik ook nog wat te vertellen, morgen mag ik mijn contract gaan tekenen voor mijn nieuwe job :dance: :dance: ik zie het helemaal zitten ook zijn we nu druk aan het uitkijken voor een nieuw stekje, dus het zou Roeselare zijn dat we gaan wonen hihi :dance:
en hopelijk mag het volgende nieuwtje dan een brusje zijn :mrgreen:
Victoria ik kijk vol spanning hier elke dag, of zusje er al zou kunnen zijn of niet :oops: :mrgreen: ben zo benieuwd he, ik duim voor je meis!! en denk aan je!! :-
groetjes lynn mama van senne en :**:
Oh Lynn nog van harte meis met je nieuwe job, super zeg. Spannende dingen gaan er gebeurn voor jullie.
Hoe is het verder met je?
Nieke, ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Ester 31 jaar, bijna 7 jaar getrouwd en we hebben een dochter van bijna 6. Op 4 oktober 2005 is onze zoon Ryan geboren. Hij was heel slap bij de geboorte en na een week van onderzoeken bleek hij de spierziekte SMA1 te hebben. Hij is op 5 december 2005 overleden. Begin dit jaar was ik weer in verwachting. Uit de vlokkentest bleek echter dat ook ons ongeboren dochtertje de ziekte SMA1 had, en hebben we de beslissing genomen de zwangerschap te beeindigen. Sterre is bij Ryan begraven. We zijn nu in afwachting van een oproep voor IVF in Maastricht, waarbij ze voor terugplaatsing een DNA onderzoek kunnen doen of het kindje gezond is of niet. Waarschijnlijk wordt dit juli. 16 mei kunnen we eerst voor onderzoek naar Maastricht, we hopen dan ook gelijk definitieve data te krijgen.
Lynnty: gefeliciteerd met je nieuwe baan. Lekker dat je reistijd nu zo kort is! :thumbup:
En ik kan heel goed begrijpen dat je na het kraambezoek in zo’n gat valt. :hug: :hug:
Maar jullie kindje komt er heus!
Viola: Ik zou ook veel moeite hebben met die persoon om de redenen die jij aangeeft!! Ik vind het nogal wat!
Ik heb zelf soms best veel moeite om mensen te vertrouwen…
Ik vind niet dat je overdrijft en ik zou zeker duidelijk maken bij die persoon wat je dwars zit.
En weer lekker wat nieuwe kleertjes en sandalen. Je kan weer effe vooruit :mrgreen: :thumbup:
Victoria: super, alles weer goed…houden zo!! :thumbup: :mrgreen:
Evelien: Benen iig hoger leggen als je zit.
En fijn een goed gesprek gehad met je nieuwe manager…en hoef je idd nog maar een paar daagjes te werken??
En heerlijk van die zomerjurkjes! Ik heb ook drie leuke rokken met elastiek en die zitten ook zo heerlijk. :mrgreen:
Linda: gelukkig weer positieve energie! :mrgreen: Er zijn gewoon soms dagen bij dan duik je liever je bed in en wil je er pas uitkomen als je kindje levend in je armen ligt!!
Nieke: Ik ben Chantal (26) en getrouwd met Sander (31).
Met 25 weken braken de vliezen van Tycho* en mede daardoor is onze tweeling met een spoedkeizersnede gehaald op 17 augustus 2006. (met 28 weken)
Tycho* heeft 1 dag geleefd en Tijmen* bijna vier weken. Beiden, door onrijpheid, hebben ze de strijd niet mogen winnen.
Inmiddels zijn we weer zwanger. Dankbaar daarvoor, maar erg bang dat er weer iets mis zal gaan.
Vandaag weer bij de gyn geweest en alles was weer dik in orde. We hebben ons beebje zien buikdansen :mrgreen: :inlove: :lol: Dus we hebben vanmiddag zeker genoten van ons wondertje.
Nu hoef ik pas weer over vijf weken terug te komen.
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Nou ik ook m aar even in het kort
Ik ben Linda,( 24 jaar) getrouwd met Rob (27 jaar) en we wonen in Eindhoven. 23 september 2006 is Lara geboren. Ik was die dag voor een CTG scan in het ziekenhuis ( ik had koorts, vandaar) en ineens daalde haar hartslag enorm, ze is met een spoedkeizersnede gehaald, en meteen gereanimeerd na geboorte. Ze heeft een dag keihard gevochten voor haar leventje, maar het mocht niet baten, ze had in die korte tijd teveel zuurstoftekort gehad, ze ging hard achteruit. Op 24 september is ze overleden.
Inmiddels ben ik 15 weken zwanger van ons 2e kindje, we staan nu onder controle van gyn. Ons kindje zal in week 38 met de keizersnede gehaald worden.
Zo bij mij ook een heel verhaal, maar vind het altijd moeilijk om kort samen te vatten.
Ik heb verder een heerlijke dag gehad, lekker buiten geweest, kleurtje gekregen, zo’n lekkere maaltijdsalade van de AH gegeten, en nu met een boekje onderuit op de bank.
Viola, je gaat daar niet over twijfelen hoor!!! (spreek je streng toe) Gewoon zeggen wat je vind en wil, ik weet zeker dat iedereen je zal begrijpen, die leidster blijft mooi van dit kindje af als jij dat wil!!
:-*
chantal wat super dat jullie je kleintje weer even hebben gezien
Evelien, lindebloesemthee schijnt enorm goed te helpen tegen vocht vasthouden!! En een wisseldouche 'smorgens en 'savonds, een massage zo nu en dan, en met de voetjes omhoog!
Victoria Fijn, weer alles goed, ooeeeeh het duurt allemaal echt neit meer lang nu
Nou ben er geweest vanmiddag.
Ze was nogal overdonderd en had op een gegeven moment een reactie :wall:
Ze zei je denkt toch niet dat ik iets metjouw kind te maken wil hebben en als jij er niet bent kun je
toch niet controleren dat ik aan je kind zit :shock:
Gelukkig zat de bazin bij ons bij t gesprek en heb ik even vriendelijk doch streng uitgelegd dat als
ze willen dat mn meisje bij hen komt dat ze daar iets aan moeten doen. Ze trok gelukkig
gelijk partij voor mij en die griet moest haar excuses aan bieden wat ze ook gedaan heeft
maar t is weer wel gezegd. Mn angst en bezorgdheid is dus gewoon gegrond geweest en ben
blij dat ik er iets van heb gezegd en dat de bazin er ook bij was. Verder heb ik er geen woorden
meer aan vuil gemaakt want zulke mensen zijn mijn energie niet waard :naughty:
Linda lekker he een kleurtje met dit weer krijgen en als je er tegen kan waarom niet :mrgreen:
Chantal alles gelukkig weer goed met je kleintje en dan nu al buikdansen 8) hoe moet dat
straks dan als t geen plaats meer heeft.
Lynn veel plezier met t tekenen van je contract en dan ook nog een nieuw huis :thumbup:
Marielle t wordt weer eens tijd voor Quillan-spam voor mij
Miranda ik begrijp dat die kinderen t naar hun zin hebben gehad, want dat zou ik nog wel leuk vinden.
Had je nu alleen de camera bij of ook je fototoestel, want anders willen we foto’s zien.
Hebben de zwangeren onder ons die de indjes al voelen, sorry dames die dat niet hebben, t ook dat als de tempertuur
buiten naar beneden gaat de beweeglijkheid van de kleine omhoog gaat. Volgens mij wil ze wat inhalen s’avonds
Ik vind t niet erg hoor en geniet met volle teugen, maar t viel gewoon op.
Ga zo maar eens met mn voetjes omhoog dus tot morgen
Liefs Viola
tsssssssssss wat een ktwf
sorry
ik ga weer op de bank
Sluit me helemaal aan bij de wijze woorden van Linda
Wat een k.twi.f
Enne die Quillan spam komt als ik weet hoe ik de foto s erop moet zetten op de laptop morgen maar ff aan Wilco vragen.
Viola: nou ja zeg! :shock: Wat een hersenloze doos zeg!
Ik weet niet of ik mijn kindje nog naar dat kdv zou brengen. Het geeft me een heel naar en angstig gevoel. Gewoon omdat dat mens niet spoort!!! :wall:
-PFFFF…probeert hier weer kalm te worden-
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Viola: Wat belachelijk zeg!!! Dat kun je echt niet maken!! Heb je er nu wel een goed gevoel bij bij het KDV? Ik heb zelf op kinderdagverblijven gewerkt en echt hoor ik vind dit belachelijk. Ik geloof dat ik nog een keer naar die bazin zou stappen om te vragen wat ze hiermee gaan doen!
Nienke: ik ben Vlindermama en 26 jr oud en ik ben getrouwd. Op 21 september is onze kanjer Ian* geboren. Hij was al een paar dagen overleden na een zwangerschap van 33 wk en 2 dg. De oorzaak is nog onbekend, maar feit is dat hij rond de 30 wk ziek is geworden en dat de operaties die in mijn buik plaats vonden teveel waren voor ons afgezwakte knul. Hij heeft gevochten voor wat hij waard was, maar helaas het was teveel…
Ook hier een langer verhaal, het is idd erg moeilijk om het kort samen te vatten…
@ viola… hier net zo’n reactie wat die andere meiden zeiden k*tw**f… en goed van je dat je der heen ben gegaan voor een gesprek :thumbup: …
en over dat bewegen van de kindjes in d ebuik… nu kan ik er nog niet over mee praten met deze uk hihi … maar bij Ghislaine was het net zo hoor … overdag was ze heel rustig als het warm was en savonds hoefde maar ff onder de waaier te zitten of mevrouw ging van de ene kant naar de andere kant van mijn buiik… en dat heeft ze echt tot week 36 gedaan dat ze echt helemaal vanm de ene kant naar de andere kant ging en oww wat deed dat zo nu en dan zeer zeg pffff … dat ik er soms echt halverwege weer terug duwde van ja dit gaat ff te ver hihi… en dan ist leuk die reactie die je der op krijgt hihi gelijk een schop terug geven hihi als ik begon te porren…
of als ik met mijn vinger in mijn navel zat en dan heen en weer bewoog hihi … dan kreeg ik ook gelijk reactie van der… dus als ik meende dat ik haar ff niet meer voelde dan deed ik dat en dan gelijk pats reactie terug… hetzelfde als ik aan de ctg lag en mevrouw was te rustig (hartslag bleef te cionstant) dan deed ik dat ook en dan schoot ineens de hartslag weer omhoog hihi omdat ze dan reactie terug gaf … in het zh lagen de verpleegster altijd helemaal in een deuk als ze bij mij waren en ik lag aan de ctg en ik deed dat friemelen hihi …
( :oops: sorry is weer een heel verhaal geworden hihi)
@lynn … gefeli zeg met je nieuwe baan… :dance: … en ik snap heel goed dat je je mannetje mee wil nemen naar het andere dorp waar jullie heen willen verhuizen … hier in nl kan dat wel dus weet nie of het in belgie ook kan…
Hier heb ik nog een vraagje aan de zwangere … hebben jullie ook dat jullie geen trek hebben in warm eten, ik heb al een paar weken dat wanneer ik gekookt heb (aardappels, rijst, pasta) dat ik als het klaar is geen trek meer in heb … en dan maar weer een broodje pak of iets dergelijks…
maar friet enzo daar heb ik geen moeite mee… maar goed heb altijd al een zwangerschaps kwaal gehad dat ik wanneer ik zwanger ben op de gekste momenten van de dag zin heb in frietjes speciaal en een big mac hihi :oops: :oops: …
en vannacht hier zo raar maar ook wel weer fijn gedroomd … over ons meisje … dat ze zo ineens in een hoekje van de bank zat en dat we haar konden knuffelen en vastpakken enzo en het enige wat ze zei was dat ze gewoon ff hier bij ons wilden zijn en kijken verders niks… ben der nu nog een beetje van slag van … want ja toen de wekker ging was het ineens een droom
pff volgens mij is het weer een giga bericht hier maar goed hihi sorry :oops:
:shock: ik vind ktwf nogal zwak uitgedrukt moet ik zeggen! Ongelooflijk. :o
Viola, ik zal vandaag en van het weekend eens extra opletten. Overdag voel ik de baby namelijk wel, maar op mijn werk is het ook niet zo heet (al had ik het gisteren wel wat warm)
's avonds en ook 's ochtends als ik in bed lig, gaat hij in elk geval heerlijk tekeer :inlove: Ik zou dan echt ff willen kijken wat hij allemaal aan het uitspoken is :lol:
En papa krijgt hem overigens nog steeds rustig :mrgreen:
Lindebloesemthee? Oh, vorig jaar na mijn bevalling hoorde ik dat ik brandnetelthee voor mijn enkeltjes moest gebruiken.
Gisteren met zw-zwemmen (jaja, gisteravond weer, maar dan ergens anders en totaal ander soort les, maar ook erg leuk) hoorde ik dat je in de laatste weken framboosblad thee moet drinken. Dan schijnt je bevalling binnen 5 uur te zijn :roll: Tja, ik weet het allemaal niet hoor. Maar degene die het zei, wist het zelf ook niet, maar een stuk of 6 mensen die ze kende hadden het gedaan en waren allemaal binnen 5 uur bevallen :lol:
Ja, Miranda, heb je ook nog foto’s? In elk geval was het weer erg geslaagd :thumbup:
Aan het einde van de ochtend mag ik weer naar de gyn :dance: Vandaag gaat mijn moeder een keer mee. Ik ben erg benieuwd hoe ze nu reageerd. Vorig jaar is ze ook 1 keer meegeweest naar de vk en toen vond ze de posters aan de muur al zo interresant (daar zag je oa de laatste ontwikkelingen van een baby (liggingen) en de geboorte(door het geboorte kanaal))
Maar nu eerst maar eens een begin maken aan het onkruidtrekken. Echt vreselijk gewoon en zeker de laatste week komt er van alles omhoog :o
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Miranda, Dat niet warm willen eten heb ik eigenlijk ook wel gehad. (soms nog steeds wel). Dat zijn eigenlijk ook gelijk de dagen dat ik vind dat Rinse maar moet koken. En dan eet ik mijn prakkie wel op.
Maar patat :drool: :drool: Ik houd mij wat dat betreft echt ontzettend in. Al hebben we toch al veel vaker dan normaal patat ed gegeten. Ook kroketten gaan er veels te goed in.
Brood heb ik overigens ook niet altijd trek in.
Maar ik vraag mij ook af of ik idd geen trek erin heb, of dat ik er gewoon totaal geen zin in heb om het klaar te maken :think:
En wat een mooie droom…Vervelend natuurlijk toen je weer wakker was, maar het was vast ontzettend fijn om ff te knuffelen :-
:- Liefs, Evelien :vlinder:
Miranda, ik kan met dit warme weer zo en zo geen aardappels makkelijk naar binnen werken. Rijst gaat er gek genoeg altijd wel in. Nu ik net weer zwanger ben merk ik ook dat ik meer moeite heb om het op te eten, en wat je zegt ik wil eigenlijk liever brood eten. Tot nu toe is dat trouwens nog niet gebeurd, ik eet elke avond warm, maar ja hoe dat de komende weken gaat lopen weet ik niet!
het lijstje is weer bijgewerkt …
Chantal hoop dat ik de namen van jou jongens goed heb geschreven nu …
als je geen wijzigingen ziet moet je ff op F5 drukken … dan past ie hem automatisch aan …
zo te lezen ben ik niet de enige gelukkig met dit "eet"probleem hihi .. dat scheelt alweer hihi.. pfff :dance:
@evelien .. ja ben ook wle blij hoor met deze droom.. toch nog ff onverwachts ff van ons meisje kunnen genieten ... vertelde het jaap daarstraks aan de foon en die werd helemaal stil .. d8 had hem beter dat nu niet kunnen vertellen want hij zit tuurlijk wel langs de weg :think: :think:.. had het beter vanaaf kunne vertellen aan hem maar goed het kwaad was al gescheid...