Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (8)

Victoria, mooie kaart hoor!

Nieke, Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor! Ik kan mij voorstellen dat het wat moeilijker praten is hier voor je, omdat een aantal van ons inmiddels weer zwanger zijn. Maar het belangrijkste is dat we hier er voor elkaar kunnen zijn, dat we hier elkaar kunnen steunen.

Het is overigens een mooi monumentje geworden. En zeker met de stickers erop maak je het helemaal persoonlijk.

Fijn dat je nu ook echt een plekje hebt om naar toe te gaan :-

Viola, fijn dat de zolder nu opschiet! Ik moet de kleertjes ook nog steeds wassen. De commode gaat Rinse nu eindelijk afmaken :dance: Niet veel werk meer, maar het moet wel af zijn voordat ik eindelijk kan gaan inrichten.

Miranda. Geen idee hoe die ijssalon heet. Was naast de Chinees. Er zat daar wel een zwangere vrouw :think: Je gaat mij toch niet vertellen dat jij dat was? :o

Overigens kwamen we in Voorthuizen terecht, omdat… Mijn zwager een trouwpak had zien staan in een blad. Adres uit Amersfoort (voor hun niet zo heel ver weg). Echter daar is het koopavond op donderdag en toen konden wij niet, maar eenzelfde filiaal zat ook in Ede en daar konden we wel terecht op vrijdag. Amersfoort of Ede, op die afstand maakt dat kwartiertje extra ook niet meer uit.

Echter in Ede, dat was echt helemaal niets! Het enige goede wat die vent wist te vertellen was dat we het in Voorthuizen (bij concurrent) misschien konden proberen. En tada, daar zijn we dus gelukkig geslaagd.

Gisteren weer een heerlijk dagje. 's ochtends weer geshopt met Rinse. Voor het zwart wit feest zijn we nu klaar. Op schoenen na, maar Rinse zag het gewoon niet meer zitten. Zijn zus gaf gisterenavond nog aan dat die schoenen echt niet kunnen, dus hopelijk is dat weer genoeg, om hem toch weer mee te krijgen. haha.

Overigens waren ze heerlijk aan het beachvolleyballen op het plein in het centrum. Gezellig toch weer. Herkende ook nog veel mensen (van afstand, want ik had niet zo’n zin om mij erin te mengen en we waren aan de overkant aan de lunch)

Weer op weg naar de auto werd ik ook herkent door iemand waarbij ik jaren geleden in het team heb gezeten. Natuurlijk zag ze dat ik zwanger was (Daar kun je niet omheen) en ze vroeg verbaasd of ik niet allang bevallen was. Ze wist dus nog niet op de hoogte van Jelte
(heb ik wel mijn oude team van op de hoogte gebracht, maar ga het natuurlijk niet iedereen die ik ken op de vereniging waar ik al een jaar weg was

vertellen)

ff gepraat en toen ging ze de anderen op de hoogte brengen (denk ik)

Thuis behoorlijk moe van het lopen, dus ben ik maar even een middagdutje gaan doen (eigenlijk wel heel lekker)

We zouden om een uur of 3 naar mijn schoonouders gaan, maar we vertrokken dus pas na 4-en :wink:

Daar ook weer erg gezellig. Mijn schoonzus met haar vriend waren er ook, want we zouden het over de laatste puntjes voor hun 40-jarig huwelijk hebben. (tja, je wordt als ceremoniemeester gevraagt en dan verwachten ze dat wij alles regelen :mrgreen: Hoe zij het feest willen hebben, zullen ze toch echt zelf moeten regelen. Maar goed, iedereen heeft nu zijn taak, behalve ik :lol: Bedachten ze dat ik ook nog maar iets moest doen. Dus ikke: Ik ben gewoon aanwezig ter ondersteuning.

En ik heb ook genoeg te doen voor mijn zus :roll: :mrgreen:

Maar goed, we hebben ook nog een verrassing (een boel eigenlijk) in petto. Ze krijgen nu ook een nieuw tafellaken van ons (die moet dus nog gekocht worden) en daar mogen de gasten straks op los gaan met textielstiften. (dus ipv een receptieboek)

Van de week maar ff weer eens langs de ikea.

Weer lekker ge-bbq-ed, wel met fleecejas, want heet is het niet meer. Maar verder wel lekker buiten. Nu ook. Jammer dat het niet of nauwelijks waait, maar langzaam wordt het wel weer lekker koel binnen.

Daarna 's avonds nog door naar een verjaardag. We waren er pas om half 10 en wilden eigenlijk om 10 uur naar huis. Maar natuurlijk werd dat weer later. Om 12 uur zijn we toch maar naar huis gegaan :lol: (wat een geluk dat ik 's middags nog heb geslapen.)

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@Lynn… met evert gaat het goed hoor … tot nu toe… we moeten morgen om 8.40 weer in het zh zijn en dan krijgen we te horen of ze tevreden er over zijn… dus ben benieuwd… hij doet overigens alles weer met zijn gebroken pols maar hij is er ook verscheidene keren weer opgevallen :roll: :roll: (hoe bedoel je een wildebras??)… dus we moeten maar afwachten …

@evelien… ja ik weet welke salon je bedoelt!!, dan heb ik je wel moeten zien zitten… want de weg die ernaast loopt is de weg naar evert zijn vader toe… dus we zijn der langs gereden hihi …

vaag is het dan dat we mekaar niet gezien hebben terwijl ik jou wel ken van foto’s hihi … maar ja… ik moest ook autorijden en opletten hihi

liefs miranda :vlinder:

hahahaha, jaja, natuurlijk dat je mij gezien had moeten hebben! :wink: Ten eerste kijk je natuurlijk altijd wie er bij de ijssalon een ijsje zit te eten! en ten tweede weet je maar nooit waar je mij kunt verwachten!! :mrgreen: :lol: :lol:

In elk geval was je dus idd niet die andere zwangere vrouw die een ijsje aan het eten was daar. ( :think: dit was overigens een ijssalon en niet ook nog een lunchroom) Ik schok al even, want dan had ik je echt totaal niet herkent. pfew :shifty:

whahahah … nee ik kijk eigenlijks automatisch altijd ff bij die ijssalon naar binnen of ik geen bekende zie zeg maar, omdat ik ook een poos daar gewoont heb enzo … (kleine 200 mtr verderop, tegenover de benzine pomp aan die weg), dus vandaar!! maar dit keer niet goed ws hihi… en wees gerust dat was ik niet die andere vrouw whahah …

@victoria… mooi kaartj ehoor!!! ik ben ook bezig om ons geboorte kaartje zelf te ontwerpen althans een poging tot!!

Nieke: heel mooi! :hug: De gedenksteen voor jullie Robin :**:

Ook zo begrijpelijk dat je soms niet weet wat je wilt…

Doe vooral waar jij je prettig bij voelt :hug:

Victoria: wat een mooi kaartje! :thumbup: Echt kippevel!!

Viola: phoe, wat een klap weer van je rug… :hug: Als die oefeningen nou maar gaan helpen! Doe het lekker rustig aan hoor!!

Evelien: heerlijk…nog effe werken en dan…relaxen. Althans met dat drukke schema van jou??? :mrgreen: Maar fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je manager. Geeft natuurlijk ook weer wat rust in je hoofd.

Miranda: Hopelijk zit het allemaal goed in die pols van Evert! :thumbup:

Hoe gaat ie zo verders? Nog effe en dan heb jij ook weer een echo.

Ik geloof 19 Juni toch?

Lynnty: zo, das effe hard werken als jullie er 1 Juli gaan zitten. Heel veel succes iig. En ik duim voor het volgende goede nieuws!! :mrgreen: :wink:

Hier is de tuin nu grotendeels af! :dance: :dance: :mrgreen: 8)

Maar er moeten toch nog wel wat kleine afwerkdingen gebeuren.

Nog wat vlondertegels op maat maken rondom het tuinhuisje, het trapje met hout “bekleden” en er moet nog een gedeelte gebeitst worden.

Zal zo effe wat foto’s plaatsen. :wink: :thumbup:

Verder alles goed hier. Nog acht nachtjes slapen :mrgreen: en dan hebben we de 20 weken echo!! Vind het heel spannend. Want goede herinneringen aan onze allereerste 20 weken echo hebben we natuurlijk niet. Toen kregen we te horen dat 1 van onze mannetjes achterliep in groei en dat hij ook te weinig vruchtwater had. Vanaf toen is onze zwangerschap ook alleen maar zeer zorgwekkend geweest en de afloop is natuurlijk bekend bij jullie :cry:

Dus we zijn best een beetje gespannen, al hebben we er alle vertrouwen in!

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Voor de liefhebbers…hier staan de foto’s! :wink:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1664252#1664252

Hoi,

dank jullie wel :slight_smile: En ik besef ook wel dat ik ook wel al bof dat ik hier zo’n dondersteen al heb rondlopen! Maar toch voelt het soms wel een beetje dubbel, dus blij dat jullie het niet erg vinden! Beetje down door :evil: zeker omdat ik een dagje lang dacht, wie weet ben ik zwanger en da ga ik… en dan ga ik ook… en toen leek het even zoo echt en dan is het weer zo’n klap! Met Jasper was het in ronde drie raak en bij Robin* in ronde zes… dus ik weet dat ik even geduld moet hebben, maar toch. Ach, vanaf volgende week is het weer proberen :oops:

Lynn - ja, Robin* is gecremeerd, en z’n as is daar uitgestrooid en ze hebben daar een memorial wall op de babybegraafplaats (fotootjes daarvan zijn op z’n website). Fijne vaderdag… ik wist niet dat het in Belgie op een andere dag was!

Victoria - wat een mooi kaartje :inlove:

Evelien - toch wel een werk allemaal voor het feest. Mijn zusje en ik geven een tomtom en ik heb bedacht dat ik dan maar een mooie poster moet maken over wat er allemaal gebeurd is… moet er nog aan beginnen en dan moet hij vrijdag af. Dinsdag is Jasper’s creche dag dus ik zal druk bezig zijn!

Miranda - succes morgen in het ZH… Jasper is altijd heel voorzichtig met alles (maar hij is nog geen 3).

Chantal - wat een werk wordt daar verricht, ziet er goed uit!

Hier lekker brandweermannetje gespeeld de halve dag, en de andere helft buiten met een boekje. Nu tijd om de kleine erin te leggen.

Veel plezier morgen allemaal,

liefs, Nieke.

Linda - zag ook voor het eerst jullie grafje. Wat vreselijk mooi zeg! Heb zoiets nog niet eerder gezien.

Ga toch maar eens in Nederland naar begraafplaatsen en kindergrafjes kijken, weet alleen eigenlijk maar wat ze hier doen en de fotootjes van Evelien.

Groetjes, Nieke.

Hier een liefhebber :wink: Wat een mooie tuin zeg! Ik ben ook erg benieuwd wat voor beplanting jullie erin gaan zetten. Wat er nu staat, stond er al neem ik aan?

Nog een week zeg maar voor de 20 weken echo. Spannend hoor. We gaan er natuurlijk allemaal vanuit dat het goed gaat met de baby. :thumbup:

… En nieuwsgierig zijn we (ik althans) natuurlijk ook.

Aftellen ben ik al zeker hoor! Nu al helemaal. :smiley: 3,5 dag nog maar. En dan. tja wat ga ik dan doen? hahaha.

Ik geloof idd dat ik mij niet ga vervelen. Ik blijf ook nog steeds hopen dat het niet weer zo warm wordt als vorig jaar (al scheelt het toch wel met het zonnescherm)

Ik heb gisteren ontdekt dat een middagdutje heerlijk is, ook al sliep ik niet echt (voor mijn gevoel niet, maar toch waren er zo 2 uurtjes voorbij en voelde ik de moeheid gewoon weer wegtrekken)

En wat ik nog moet doen, zijn eigenlijk alleen maar kleine dingetjes die ik ook leuk vind om te doen. Veel moeite kost dat dus ook niet. En als het niet gebeurd is het ook geen ramp.

Alhoewel, de verrassing voor de bruiloft van mijn zus, is nog best veel werk en die wil ik natuurlijk wel af en mooi en superfantastisch hebben!!

(Oja, helaas is mijn zus vandaag weer ongi geworden. Die inseminatie die ze heeft gehad (was ook kleine kans) is dus niet gelukt)

eh… had ik eigenlijk nog meer te vertellen? Nee ik geloof het niet, dus zal jullie verder niet meer vervelen :wink:

@tallie… wauw gaaf tuintje!!!..

wij hebben momenteel helemaal betegeld met heel veel rotzooi van evert derop, glijbaan, zandbak en allemaal overig speelgoed!!!

momenteel is jaap bezig met een voliere die nu bijna klaar is dus tijd voor vogeltjes!!!

overigens spannend hoor die 20 weken echo volgende week!!! en tuurlijk is alles goed, gaan we toch wel vooruit!!!

wij mogen 3 juli naar het WKZ en dan 19 juni naar de gyn in amersfoort

@evelien … :hug: , voor je zus!!

liefs miranda

Nieke, tijdens je berichtje was ik nog druk aan het typen :wink:

Wat zijn er toch veel verschillende manieren van begraven of met cremeren wat je met het as doet. Bij ons op de begraafplaats zie je ook zoveel verschillende dingen. Maar na het uitstrooien ook nog een herinningsmuur erbij die had ik nog niet eerder gezien/gehoord. Nu is dit bij jou in Engeland, maar zoiets zou ik niet verbaasd bij zijn als ze dat bij ons ook nog zouden hebben.

Wat ik bij ons ook zo mooi vind is dat er een beeld staat voor alle mama’s en papa’s die bv een miskraam hebben gehad (of anders gezegt, waarbij het kindje niet begraven hoefde te worden) Ook hier zie ik regelmatig bloemen bij staan/liggen.

Als je in de buurt bent, moet je zeker bij onze begraafplaats langs gaan. Eigenlijk ben ik er best trots op dat Jelte* hier mag liggen. Ik ben inmiddels door omstandigheden op een 2tal andere begraafplaatsen geweest en zeker bij die ene was ik zo ontzettend blij dat onze begraafplaats totaal anders is. Zo grijs en grauw allemaal. Brrrr. En dat te horen van iemand anders dat de persoon die begraven werd om zo’n mooi plekje lag. Tja, idd, aan het randje van de begraafplaats vlak onder de boom, maar het gras eromheen zal nu een aantal maanden later al een stuk minder zijn (wordt denk ik ook allemaal plaats voor gemaakt voor nieuwe graven)

Had een tijdje terug Jasper niet gezegt wanneer je weer zwanger werd? Dat was als ik het mij goed herinner niet deze ronde toch? Dus wat dat betreft kan hij nog steeds gelijk krijgen :wink:

Maar goed aan de ene kant nieuwe ronde nieuwe kansen, maar aan de andere kant is het vooral een hele grote K!!! :hug: Je wilt gewoon zo graag weer, en (bij mij in elk geval) nog veel grager dan daarvoor (en toen wilde ik al zo graag zwanger worden) En wat ik ook had door de teleurstelling heb je gewoon het gevoel of was ik daar misschien gewoon erg bang voor, dat het nooit meer zou gaan lukken. Dat maakt de teleurstelling vooral nog erger dan dat het is.

Wat dat betreft, je weet dat je zwanger kunt worden, tenslotte zijn we al eerder zwanger geweest. Het is slechts een kwestie van wanneer. Helaas krijg je alleen niet vast op een papiertje mee, wanneer dat gaat gebeuren, maar dat het gaat gebeuren staat voor mij vast als een huis!

:shifty: Maar goed, ik moet er dan wel bij bekennen dat het ook wel een enorme opluchting was toen ik die positieve test in handen had.

Helaas kan ik niet meer doen dan duimen dat jou (en de overige) dit ook snel overkomt :thumbup: :thumbup:

Hallo,

ik zag dat het vanaf donderdag bij jullie weer een stuk kouder wordt… ik kom pas maandag aan hoor! :shock:

Evelien - dank je wel. Ja, hier staat ook een beeld in de tuin. Dus er zijn twee gedeeltes, een met de grafjes (die rijen groeien heel snel trouwens, zag al 10 nieuwe grafjes na Robins dood). Die grafjes zijn standaard, dwz allemaal dezelfde soort steen of anders drie blokjes op elkaar (dat zijn de toegestane stenen), gewoon in rijen. Maar wat het anders maakt is hoe de graven erbij staan. 90% heeft windmolentjes, windgongen, speelgoed, etc. Je ziet ook meteen wie z’n verjaardag had met banners, etc.

Het tweede gedeelte is een ‘tuin’, met vier delen. Afhankelijk van wanneer (jaargetijde) de kleine is gecremeerd wordt de as daar uitgestrooid. Er is daar ook een beeld in waar je alles kunt neerleggen. Dan is er in het midden een gedenkmuur, waar je dus een steentje kunt laten hangen. Dit is in 2001 geopend, maar er zijn nog niet zo veel steentjes… daardoor hebben de bovenste (enige) rij, en kun je dus boven op de muur dingen neerzetten erbij. Toch wel mooi hoor.

Wil zeker nu in Nederland eens gaan kijken!

We blijven hoop houden, het is wat je zegt, totdat je de positieve test in handen hebt is het gestress. Hebben we toen met Jasper, na Frits
ook gehad al. Mijn gyn had echt ook zoiets van het gaat jullie lukken, geen problemen zoeken die je niet hebt, maar toch, dat wachten :wall: en ik weet van Jasper dat je daarna denkt, jeetje het was maar drie ronden, wat een gestress om niets.

Wat tuinen betreft, tjonge, ik zal eens een fotootje van die van ons zoeken. Toen we hier kwamen wonen (nieuwbouwhuisje) was onze achtertuin nog niet ontgonnen. Blijkt dat ze hier gewoon alles erin storten, stukken beton, asfalt, stenen, etc. Het is een wonder dat er iets groeit!

Miranda - leuk, vogeltjes!!

Evelien- veel plezier met je laatste week!!! Heel veel sterkte voor je zus :hug:

groetjes, Nieke.

Evelien: de beplanting aan de linker kant hebben we er twee jaar geleden ingezet. Zondag stonden eindelijk de plantjes er in de rechter kant :dance: (?, vlinderstruik, ?, Magnolia en een sering) Verder willen we met bloempotten en bakken wat meer bloemen toevoegen.

Maar das weer voor volgend jaar, want nu zijn echt de centjes op :slight_smile:

Miranda: Lijkt me ook heel leuk, allemaal van die vrolijke, fluitende vogeltjes in je tuin!!

Verder niet zo veel te melden :think:

Ga zo maar eens wat eten…want ik heb echt grote trek!!! :mrgreen:

Ja, het kost een hoop al die beplanting!

En dan heb ik het nog niet eens over het feit wat het kost om je tuin te doen :shock:

Maar goed, het resultaat mag er wezen en daar kun je waarschijnlijk voorlopig al genoeg van genieten. :dance:

Miranda, leuk een voliere, tenminste, niet dat ik er zelf 1 zou willen hebben hoor. Maar fluitende vogels vind ik altijd wel zo vrolijk.

Zolang het maar geen duiven zijn. sorrie voor duivenliefhebbers. Maar van dat geroekoe wordt ik echt helemaal gek :wall:

Op het moment hebben we een nestje net onder ons dak (helemaal in de punt)

We hebben er geen last van en wat voor schade het misschien geeft. Geen idee. Maar tot nu toe wordt ik er wel vrolijk van.

@tallie … leuk zo’n vlinderstruik wij hebben der ook 1(stond overigens al in de tuin voordat ik hier kwam wonen 5 jaar terug) en die begint nu alweer mooi uit te lopen en de eerste vlinders zitten der al … dus Ghislaine is ook weer op bezoek geweest hihi … sering is ook mooi!!

verders wat de voliere betreft dat is echt jaap zijn pakkie aan… maar die komt van ouds ook van de boerderij af dus het liefst had hij hier een hele kinderboerderij gehad maar ja zo groot is onze tuin ook wer niet!!! dus vandaar de voliere!!! … vind het op zich heel leuk maar ik ben bang voor vogels :oops: :oops: , althans om ze op te pakken weet ook niet wrom dus heb hem ook duidelijk gezegd dat ie zelf voor die beesten moet zorgen!! … Evert krijgt onder in de voliere dan 2 cavia’s want die konden der ook in zegt iedereen (vind het zelf een raar idee maar goed) … maar we hebben momenteel 1 diamantduif, die is er aan komen vliegen en een kanarie, die hebben we gekregen van een oom van jaap en als de voliere klaar hebben mochten we bij die oom nog meerdere vogels halen, want die fokt ze ook dus die heeft er genoeg en allerlei verschillende

Ben overigens met Evert naar het zh geweest voor zijn pols… en die arts knipte zo het gips der van af en stelde wat vragen aan evert enzo en die zou hem zo naar huis sturen, zonder wat om zijn arm heen te doen… dus ik zei der gelijk over heen maar is dat wel goed ?? het is pas 1 juni gebeurd… en daar schrok die arts van en ging gelijk in de papieren kijken en ja toen zei die ook van nee dat is niet goed want dat is te vroeg (had ie in een ander dossier zitten te kijken :wall: :wall: )… dus heeft hij er maar weer een gipsverband om heen gelegd …

ondanks dat het als nog goed is gekomen met dat gips gebeuren vind ik dit zo raar (is in het zh waar Ghislaine ook is geboren) en heb gelijk weer mijn bedenkingen erover … en sta nu echt te twijfelen om voortaan, als er weer wat is gebeerd maar een stukje verders te rijden en maar helemaal naar het zh van amersfoort over te gaan!!! wnat hier werd ik ook niet echt vrolijk van!! :evil: :evil:

Mooi hoor zo’n voillere, maar inderdaad ook niet mijn pakkie an. MIjn tante heeft ook een megavoillere met Toekans, heel mooi hoor.

Vanmorgen naar Maastricht gebeld…we kunnen 17 september beginnen met IVF…komt dan ineens toch wel heel dichtbij. Kunnen gaan aftellen. Als alles dan goed gaat hebben we 1 oktober de punctie, en heel misschien op Ryan’s verjaardag de terugplaatsing. Zou wel heel bijzonder zijn…

fijn zeg dat je nu een datum heb, en ook al lijkt het misschien zo ver weg maar voor je het weet ben je der zo met deze zomermaanden…

ik ga helemala voor jullie :thumbup:

Miranda: Nouja zeg das ook een rare fout van die arts!! :?

Het is maar goed dat moeders zo goed oplet!!!

Roheryn: eindelijk een datum! :thumbup: Dus toch voor IVF gaan.

Hopelijk gaat de tijd snel voorbij en is het zo 17 September. Ik ga voor jullie duimen!! :thumbup:

Vandaag een beetje een chaotisch hoofd :? :shifty:

Schoonmaakdrang erg aanwezig, alleen de zin niet :lol:

Maar zou het hele huis wel onder handen willen nemen!!! Alles nog praktischer inrichten/opruimen (kan dat dan??? :eh: ) en schoonmaken…pfff…hahaha…word gek van mezelf. :mrgreen:

Zo maar weer even een wasje erin doen.

Hoi,

Miranda - tjee, dat is toch niet te filmen zoiets? Stel je voor dat je vol vertrouwen niets had gezegd? Dat van die cavia is wel apart… worden die dan niet lastig gevallen door de vogeltjes?

Roheryn - wat heerlijk voor jullie! :thumbup: en dat in het mooie Maastricht…

Chantal - als je ergens die dosis energie vindt, graag een beetje deze kant op sturen… we willen echt de garage en studeerkamer onderhanden nemen, zo na een jaar of 8 verzamelen en niet uitpakken maar het komt er maar niet van.

Nou ga weer even buiten in het zonnetje 8)

groetjes, N.

@tallie… haha we kunnen elkaar de hand shaken ik wil ook heel graag dat mijn huis weer helemaal was zoals vorig jaar zeg maar… maar idd kan de zin nergens krijgen in mijn hoofd doe een hoop maar nie datgene wat ik eigenlijsk wil doen zeg maar … drom hoop ik nu aan de ene kant dat we gauw te horen krijgen dat we kunnen gaan verhuizen want dan kunnen we gewoon weer helemaal op nieuw beginnen zeg maar!!!

@nieke… ja ik weet ook nie of dat wel goed gaat … we wachten het wel af … hier in de buurt zie je het wel heel veel dat de kippen/konijnen/vogels e.d. allemaal in 1 hok bivakeren dus we moeten maar afwachten hihi …