Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (8)

en ik heb nog wat gevonden:

Begraving of verbranding geschiedt niet eerder dan 36 uren na het overlijden en uiterlijk op de vijfde dag na die van het overlijden.

Na een arts te hebben gehoord kan de burgemeester der gemeente, waar het lijk zich bevindt, voor de begraving of verbranding daarvan een andere termijn stellen. Begraving of verbranding binnen 36 uur na het overlijden staat hij echter niet toe dan in overeenstemming met de officier van justitie.

Een dag later al gecremeerd is dus wel te snel, of theoretisch gezien, is de baby vroeg in de nacht geboren (bv 3 uur) en wordt de volgende dag laat in de middag begraven of gecremeerd (na 3 uur)

Persoonlijk vind ik het wel heeeeeeeel erg snel!! Je bent dan nog amper bekomen van het feit dat je kindje is overleden!!

Maar is de vroeggeboorte dus voor die 24 weken (kan dus ook 23 weken en 6 dagen zijn :cry: ) dan is daar geen wet voor.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Evelien: hier ook van die gekke dromen.

En ik kan ze nu ook onthouden!! :shifty: Heeel raar allemaal hoor :mrgreen:

Miranda: oh, bleh idd die vervelende regen. Gelukkig Jaap vanavond bij je!!! Zou het ook niet zo leuk vinden als Sander zo vaak van huis is. Maar volgens mij geniet je des te meer als hij dan weer thuis is!!

Ik vind het trouwens wel heel snel dat dan het kindje de volgende dag meteen gecremeerd word! Weet niet wat de regels hierover zijn. Maar zou het zelf niet zo willen iig.

Maar hoe kom je nu toch bij dit verdrietige verhaal?

Viola: en hoe was de Yoga??? :mrgreen:

En wel heel lief van je schoonouders om zo’n album te maken. Nou, ik zou ook flink gaan huilen als ik dat zou krijgen… :cry:

Heel mooi iig! En dit is natuurlijk al een behoorlijke emotionele week voor jullie :hug: :hug:

Vlindermama: heel veel succes maandag. Hopelijk een prachtig kloppend hartje en de eerste foto van jullie brusje!!! :inlove:

Nou, meiden ik ga is even flink door het huis heen.

Dit is mijn lijst: :? bed verschonen, stofzuigen, stoffen en de keuken goed schoonmaken (lekker interessant he!! :lol: )

Dit weekend had voor ons allen zo anders moeten zijn…

Deze Zondag is het Moederdag…

Toch is het nu eindelijk voor een aantal van ons toch echt Moederdag!!

Hopelijk zullen we volgend jaar allen Moederdag kunnen “vieren”…met een bengeltje en met in ons hart ons (onze) engeltje(s)…voor altijd.

Meiden hou je taai! :hug:

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Oh oeps, was wel heel lang met mijn bericht bezig…maar Evelien heeft dus in de tussentijd behoorlijk wat info over het cremeren en de regels hierover.

tja ff googlen :wink:

Maar idd. Ik vroeg mij ook af, vanwaar die vraag. Klinkt niet erg leuk :cry:

Wel fijn dat Jaap vanavond eindelijk vroeg thuis komt :thumbup: :thumbup:

Chantal, mag ik je even corrigeren?

Hopelijk zullen wij volgend jaar allen moederdag kunnen vieren?

Nee, WIJ ZULLEN volgend jaar ook moederdag kunnen vieren.

Helaas wel hopelijk voor degene die nu nog niet zwanger zijn :pray: :pray:

Ik vind het wel moeilijk hoor. Voor ons is het eigenlijk gewoon een zondag. Gisteren sprak Rinse zijn zusje en die vroeg of wij zondag ook nog naar mijn schoonouders gingen.

Ze snapte het wel dat het voor ons een moeilijke dag zou zijn.

Maar ik ga niet naar mijn schoonouders omdat het moederdag is… Het moet maar net uitkomen (zoals elke andere zondag)

Het is ook niet dat er moederdag gevierd wordt ofzo. Zowel mijn schoonouders als mijn moeder vinden het altijd leuk als je langskomt, dat moederdag is eigenlijk meer omdat wij (de kinderen) daar altijd wat voor doen.

evelien thnxx voor het uitzoeken… ik reageer dalijk ff hierover want moet nodig weg… evert heeft weeksluiting op school … was ff vlug thuis gekomen om een broodje met hema worst naar binnuh te werken … kreeg daar zo inenen erg zin in hihi…

liefs miranda :vlinder:

Wilde jullie allemaal een hele fijne ondanks alles moederdag wensen.

Heel dubbel voor ons dat is waar maar ik heb gister toen ik Quillan ophaalde ook een kadootje meegekregen van Quillan voor mama voor zondag nou de tranen liepen over mijn wangen lieverds volgend jaar krijgen jullie dit ook

Liefs Marielle :vlinder:

Marielle: wat lief! :inlove:

Evelien: Ja, pcies zo bedoelde ik het eigenlijk ook! :mrgreen: :wink:

Hoihoi,

ben net terug uit Duitsland, dus nog niet hier bijgelezen…

was heerlijk, kaarsje aangestoken in de Trierse Dom (en tranen met tuiten gehuild), fotootje zal ik er binnenkort bijzetten, heerlijk gewandeld, eindelijk (jammer genoeg) ongi geworden afgelopen maandag…

maar wat doet dat er toe, want ik keek heel even vluchtig en toen zag ik het geweldige nieuws!!!

Victoria, geweldig, gefeliciteerd!!!

Heel veel liefs,

Nieke.

Nieke jammer dat je ongi bent geworden, maar nu op naar de volgende ronde :-

Chantal aan de poets :mrgreen:

Heb je je lijstje afgekregen ?

Natuurlijk hebben we volgend jaar moederdag :-

Marielle wat heb je gekregen van Quillan of heb je t nog niet uitgepakt ?

Miranda hoop idd ook voor je dat dat niet te veel voor gaat komen, want leuk is dat zeker niet, maar

toch lekker dat ie vanavond thuis is.

Evelien vervelend dat maagzuur. Heb er zelf ook veel last van, maar of een beetje vanillevla of

een paar slokken cola en ik ben er weer een tijdje vanaf. Misschien is t iets voor jou.

Gisteren naar de yoga geweest. Ik vond t nogal zweverig, maar je kunt wel lekker ontspannen.

Zij praat alleen zo zijig en dan moet je ook nog serieus blijven en niet in de lach schieten.

We waren gisteren maar met zn drieen. Twee hadden al gezegd dat ze deze donderdag niet konden

en 1 had er gisteren gewoon niet afgemeld. Vind dat dat echt niet kan :naughty:, maar die andere

vrouw die we dus nog niet kenden ,die vriendin en ik, was heel raar. Die hoorde zich heel graag praten

en heeft dus ook bijna geen moment dr mond dicht gehouden. Op de rit terug naar huis hebben samen

heerlijk om haar moeten lachen :lol: Ik ben wel benieuwd hoe t volgende keer gaat en of we dan weer

een hele avond gaan zitten beppen, wan dat kan ik thuis ook :snooty:

Daar hoef ik niet voor naar cursus een stad 30 km verder, dus ik zal volgende keer hoop ik

meer info te hebben.

Dikke :-* Viola

Viola ik heb het nog niet uitgepakt maar het zit in cellofaan dus ik zie al dat het een bloempotje is met Quillan zijn voetje erop en er zitten zonnebloempitjes in.

Liefs Marielle :vlinder:

Marielle wat ontzettend leuk. Waren zn voeten toch schoon toen ie thuis kwam :mrgreen: .

Zonnebloemen zijn zo mooi :thumbup:

Ja ben ook gek op zonnebloemen.

En idd ze hebben hem heel goed schoongemaakt want ik heb geen spatje verf ontdekt erop.

Oh wat lief :inlove: Ik ben ook gek op zonnebloemen.

Ook apart eigenlijk. Je weet wat het is, maar je mag het pas zondag uitpakken :lol:

Oja… Rinse was zojuist aan het zappen en toen zag ik snel dat zondag (gelijk ff opgezocht) om 18:00 (tot 21:00 3 afleveringen dus) bij National Geographic “In de Baarmoeder” (In the whomp) komt.

Deze afleveringen gaan over 2, 3 en 4 lingen.

Bij mij staat hij inmiddels ingeprogrammeeerd.

:eh: Waar is iedereen?

Viola en Joost: :hug: Vandaag alweer een jaar geleden! Sterkte vandaag, ik hoop dat jullie er een “mooie” dag van gemaakt hebben. :-

:-
Liefs, Evelien :vlinder:

Hoi,

even nog groetjes uit het (regenachtige) zuiden… ben nog steeds bij mijn ouders. Ben kaarsjes gaan aansteken zoals beloofd, maar kon echt geen fotootje maken. Was te emotioneel.

Zag trouwens in de krant dat moederdag was opgericht voor een moeder die zelf ook moeder was van engeltjes en kindjes op aarde! Nu is morgen iets minder beladen voor mij ineens. gek he?

Goed, gauw hapje eten, want ze zeuren toch al dat ik te lang erachter zit!

groetjes, Nieke.

hallo dames,

wat is het hier stil zeg, we zijn net terug van te gaan kijken naar Mauro, wat een doetje zeg, heb wel een uur met hem op mijn arm gezeten, kvond het zo’n deugd doen he, en zo enig, dit zijn hele close vrienden van ons en vond het wat emotioneel toen ik binnenkwam, heb moeten wenen zelfs, we hadden elkaar dan ook al een eind niet meer gezien, maar ik kwam er wel door na een eindje.

twas leuk en ze zijn ook een van de enigen die onze situatie heel goed begrijpen en maken er dan ook niet van dat we van senne* praatten.

pheuw ben wel tevree zo voor hen, we zijn dan nog naar senne* gereden en daar stonden zijn bloemetjes dan ook nog heel mooi :inlove: open.

viola meis hou jullie beiden goed he, dikke knuffel van ons hier!!

verder niet zo veel nieuws van deze kant, enkel nog huizenjacht hier :mrgreen: :dance:

vind het wel tof. en als we nu nog es iets vinden ware het heeeel tof!!

groetjes lynn mama van senne* en :**:

Viola en Joost :hug: :hug: … we denken/dachten aan jullie…

hier weinig te melden dus ga me klaar maken voor onze koffie visites…

liefs miranda :vlinder:

Ik moet er ook zo vandoor (verjaardag), maar wilde nog even melde dat ik met een weblog bezig ben.

Ik heb mijn www knopje alvast aangezet, maar heb nog geen idee hoe het precies werkt. Waarschijnlijk (als het goed is, want ik wil natuurlijk niet dat jan en alleman erbij kan) moet ik jullie wel toevoegen als jullie dit aanvragen.

Ik merk het wel. Het is pas een beginnetje :wink:

Viola, ik ben gisteren niet achter de compter geweest, maar we hebben hier aan jou en Joost gedacht. Alweer een jaar voorbij waarin Loek niet meer bij jullie mocht zijn.

Hij zal vast en zeker reuze trots zijn op jullie! En natuurlijk op zijn kleine zusje.

Dikke knuffel

ps. nieuwe buikfoto op showforum!

jee wat een k*t middag zeg hebben we weer gehad hier…

we waren eerst bij jaap zijn moeder geweest en daar waren tuurlijk ook de broertjes van Jaap die evert weer helemaal gek aan het maken waren … dus op een gegeven moment evert helemaal zeik nat van het geklieder met het waterornament daar omdat ze hem op zaten te stoken…

toen we later naar mijn moeder gingen was er niks aan de hand… we hebben een bakkie soep gegeten daar en we zouden net koffie gaan drinken, om daarna weer naar huis te gaan omdat jaap weer naar Belgie moest, toen evert helemaal overstuur thuis kwam (die was buiten met buurjongentjes inmiddels aan het voetballen)… dus ik ren naar de deur want dacht dat ie gevallen was… kom ik buiten het enige wat ie uit kon brengen was Jeffrey (buurjongetje) bal, ruit kapot… dus d8 eerst nog van huh… totdat ie me aan wees wat hij bedoelde… had het buurjongentje (per ongeluk) de bal dwars door de achter ruit van onze auto getrapt…

Dus jaap kwam ook inmiddels al naar buiten en die werd alweer helemaal wit van kwaadheid want voor de 3e keer in een half jaar tijd dat we de auto hebben is er door toe doen van 3e weer iets van de auto kapot (1e 2 keer een aanrijding door een ander en nu dan en bal door het raam)… maar goed op zondag aaf kun je tuurlijk niet gemakkelijk ff een autoruit vervangen dus hebben we met behulp van wat buurmannen een stuk folie der voor gezet en morgen maar weer achter een achterruit aan …

maar gelukkig was dat het enige en de buurjongen helemaal overstuur en durfde nie meer thuis te komen … dus heb maar gezegd dat we niet boos waren en dat het altijd wel kon gebeuren.,…

liefs miranda