Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (8)

Willie: Je weet ons in elk geval te vinden en wanneer je er behoefte aan hebt dan ben je altijd welkom. Het is ook niet verplicht om mee te kletsen, maar soms wat hartverwarmende woorden en steun kan wel prettig zijn. :-

Linda: Wat leuk en fijn dat je die kleine al kunt voelen. Al moet ik zeggen dat ik ook een paar weken getwijfelt heb of het brusje nu wel of toch mijn darmen waren. Het wordt vanzelf duidelijker :thumbup:

Viola, Als je schoonouders toch te lang blijven, gewoon veel gapen en anders zeggen dat je vast naar bed gaat :mrgreen: Je bent zwanger, dan kan dat allemaal :lol:

:-
Liefs, Evelien :vlinder:

Wil even laten weten dat alles goed gaat en we genieten met volle teugen van ons meisie :inlove:

Breekt even in…

Victoria, ik blijf het herhalen: sophie is een prachtig mooi meisje.

Genieten doen jullie zeker en vast !!!

ps: ik zie net bij je naamgegevens (links boven aan bij je berichtenteller) dat je je geregistreerd hebt op 7-5-2005 !

Precies twee jaar later mogen jullie Sophie verwelkomen.

Wat een toevalstreffer !

liefs

Gerda

wauw… victoria… Sophie en jij zien er geweldig uit. Wat eenschattige kleertjes ook!! Heel goed om zo af en toe even wat van je te horen en vooral zien. Hoe gaat het met jou en Sascha?

liefs en een kusje voor Sophie

Victoria,

Wat een prachtmeisje (slik).

Laat toch telkens een traantje als er weer een prachtig nieuw mensje erbij is gekomen. Vind het zelf nog steeds confronterend (met name bij meisjes, ach nou ja).

Ongetwijfeld zijn jullie in de wolken.

Oooohhh Victoria, wat hebben jullie toch een prachtig meisje!! :inlove:

En idd schattige kleertjes heeft Sophie aan!!!

Nou, weer lekker verder genieten!! :wink: :thumbup:

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Victoria :inlove:

Wat een lief pakje

Vic je straalt echt puur geluk uit heerlijk en wat een mooi poppetje heb je

@gerda wrote:

ps: ik zie net bij je naamgegevens (links boven aan bij je berichtenteller) dat je je geregistreerd hebt op 7-5-2005 !

Wat een toevalstreffer !

Ja, inderdaad zeg. Ongelooflijk wat een toeval :eh:

En… :inlove: :inlove: :inlove:

Wat een prachtig meisje, met een trotse mama!

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@Zonneschijn wrote:

@gerda wrote:

Wat een toevalstreffer !

Ja, inderdaad zeg. Ongelooflijk wat een toeval :eh:

En… :inlove: :inlove: :inlove:

Wat een prachtig meisje, met een trotse mama!

Was me niet opgevallen 8) :wink:

Als je maar weet dat ik voor 23-12 ga bevallen! :lol:

Maar de 23e juli zie ik dus wel zitten :wink:

(Dat is precies de dag dat ik 37 weken ben. En een paar dagen voor de geboortedag van Jelte* (26). Zelf ben ik overigens ook op een 23e (nov) jarig)

@victoria wat een popje zo zeg!!!.. geniet er lekker van!!!

hihi evelien… nou ben benieuwd !!!

zo vanmorgen moest ikmijn wekker heel vroeg zetten voor mij doen (6.20) :wall: … want Evert had onverwachts bij mijn ouders geslapen omdat iknaar het volleybal ben wezen kijken… en het wat laat werd deze keer… dus zit nu bij mijn ouders thuis ff met de laptop te wachten totdat evert naar school kan… want die zijn beiden inmiddels de deur al uit vanwege dat ze naar het werk moesten beiden

Jaap die belde gister middag tegen 17 uur dat hij niet thuis kwam want hij stond bij de laatste klant en die wilden hem niet meer laden :wall: :wall: … terwijl hij er om 15.20 al stond en ze werken daar normaal tot 16 uur… dus dat was weer lekker geregeld… hij had niet veel bij zich … omdat hij een andermans vrachtwagen bij zich had en maar gerekend had op 1 overnachting ipv 2… dus is hij de carrefour gaan op zoeken ergens in dat gat (ergens in belgië) waar die stond… en heeft zich daar uiteindelijk wel vermaakt hihi…

ga zo dalijk als ik evert heb weggebracht naar een vriendin van mij en gaan we ff rustig stadten… moeten nog eenkleinigheidje halen voor een vriendin van ons die het eenbeetje moeilijk heeft en waar we zaterdag middag ff heen gaan… word voor ons een hele wereld reis want zij woont in het uiterste puntje van groningen… maar goed dat geeft nie…

dus ik spreek jullie later wel weer vandaag!!!

liefs miranda :vlinder:

Victoria gefeliciteerd!

Het is inderdaad een prachtig meisje!

Hier gaat alles wel oke, ik ben heel veel misselijk en dus niet zoveel op internet, duik gewoon lekker op tijd mijn bed in met een boek.

Maandag moeten we naar het zh, ik ben erg benieuwd!

Vlindermama, doe maar lekker rustig aan. In mijn moeie periode ook veel geslapen :zzz: heerlijk 8)

Spannend maandag! Veel succes!

Ik heb vanacht gedroomt dat ik een baby (gezond en wel) kreeg :eh: het was volgens mij alleen een meisje, alhoewel ik mij niet herinner gekeken te hebben naar het geslacht :think:

Maar het was ook wel lastig allemaal, want ik was thuis ipv in het ziekenhuis. Dus hoe moest het nu verder, want de navelstreng zat een beetje in de weg. Ging dus niet zo gemakkelijk met in bad doen. En ik wilde borstvoeding geven en de baby was ondertussen ook flink aan het poepen. :shock:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ik wacht nu op een collega van mij. Hij msn-de gisteren dat hij gevraagt was door onze manager om mijn taken straks over te nemen :dance: En wilde vandaag (na de spits, hij moet wel een eind rijden, maar hoeft mijn werk niet hier te doen) al gelijk langskomen :dance:

Ik ben helemaal blij. Maandag had mijn manager nog niemand op het oog.

Wie weet kan ik nu ook wel eerder met verlof, want ik heb nog best veel verlofdagen over.

Vlindermama rust lekker uit en we zien je weer wel als je je wat beter voelt weer hier terug.

Miranda jij was vroeg uit bed :shock:

Nog wat gekocht voor jezelf in de stad ?

Evelien wat kun jij vreemd dromen zeg :mrgreen:

Fijn dat je een vervanger hebt.

Vanavond voor de eerste keer dat ik naar de yoga ga. Ik ga samen met een dorpsgenoot/ kennis.

Zij is twee dagen eerder uitgerekend dan ik en vroeg of we niet lekker samen konden gaan. Lijkt me leuk :smiley:

Gisteren zijn mn schoonouders geweest en t viel me niet tegen.

Ik heb ooit eens laten weten dat ik t jammer vond dat ik maar 2 foto’s heb van Loek ,Joost en mijzelf

dus echt als gezin samen. Ze hebben daar op in gesprongen en hebben bij een hoop mensen foto’s vandaan

getoverd met foto’s van ons drieen en in een album gedaan. Ik vind t wel heel erg speciaal. Heb ook weer een

traantje weg moeten pinken. Heb ik toch wel last van.

Nou tot later

Liefs Viola

Viola, wat een ontzettend mooi gebaar zeg…kan me indenken dat je daar heel emo van wordt.

Wij hebben eigenlijk maar twee foto’s waar we met ons allen opstaan. Eentje is van de dierentuin en eentje heeft de kraamhulp genomen in bed.

@evelien… ik heb ook al zulke lekkere vreemde dromen …

@viola… ben benieuwd hoe je de yoga vond… zit ook te twijfelen om me ergens voor op te geven!! lijkt me wel lekker ff te ontspannen enzo…

ja het was echt vroeg vanmorgen normaal gaat mijn wekkertje pas om half 8 dus ja…

heb overigens niks gekocht voor mezelf … maar dat is normaal… was nog ff voor de beeb wezen kijken maar kon niks leuks vinden…

Wij hebben overigens helemaal geen “gezinsfoto” met Ghislaine der op, ten eerste omdat Evert kort na haar geboorte voor 3 week naar zijn vader ging … en in die tijd dat hij nog thuis was en Ghislaine in het zh lag is er gewoon niks van gekomen we hadden zoiets van dat doen we wel als we met Ghislaine thuis zijn… alleen heeft dat nooit zover mogen komen… we hadden wel wat foto’s van ons drietjes maar die zijn allemaal mislukt… door dat de verpleegster in het zh de foto toestel heel erg heeft bewogen met foto’s maken… en de overige foto’s met zijn 3en zijn van dat ze al heel slecht lag (dus van de laatste 3 uur van der leventje) dus om die zo in de kamer te hangen is ook niet wat voor omstanders!! …

de "gezinfoto"die we wel hebben met zijn 4en is dat ze al in der kistje lag en ook niet echt om voor in de kamer te hangen of zo …

Nou ben vanaaf nogmaals alleen … jaap belde om 14.30 dat hij onverwachts weer door moest nar België… en of ik wat spullen kon komen brengen dus ben gauw ff heen en weer gesjeest naar de zaak om wat af te geven … en een vluchtig kusje en weer vertrokken :frowning: :frowning: … maar goed hijs nu al zowat de hele week weg … en hopelijk gebeurt dat niet al te vaak… want vind het nu wel lang worden …

Miranda, wat vervelend voor je dat Jaap nu alweer weg moest. Ik kan mij goed voorstellen dat je dat ff beu bent. Heeft hij inmiddels wel weer een nieuwe mobiel?

Viola, Wat lief van je schoonouders dat ze een album met foto’s van jullie 3en hebben verzameld :thumbup: Heel mooi gebaar zeg!

:sick: Ik heb mij een partij last van brandend maagzuur zeg :? Jak. En ik was er juist weer ff vanaf.

hoio hoi

Ja jaap heeft zijn oude mobiel weer meegenomen dus kan hem wel weer bereiken gelukkig … en als het beetje meezit dan komt ie op tijd thuis vanaaf!!! :dance: :dance: :dance:

Hee meiden hier ff een klein vraagje, misschien weten jullie dit wel…

stel je voor je bevalt van een kindje dat niet levensvatbaar is… en dat is met een week of 27 (zwangerschap) of zoiets… het word geboren en een dag later al gelijk gecremeerd is dat niet wat snel voor een crematie… want na wat ik weet mag dat pas na minimaal 3 dagen, wat denken jullie ??

De Wet op Lijkbezorging stelt dat onder levenloos aangegeven, een doodgeboren baby van 24 weken of ouder valt. Vanaf 24 weken is aangifte bij de Burgerlijke Stand van de gemeente waar de geboorte plaatsvond verplicht. Neemt uw trouwboekje mee indien u uw kindje wil laten bijschrijven (het komt vaak voor dat de uitvaartverzorger dit allemaal regelt). U krijgt een krijgt een “akte van een levenloos geboren kind” mee, tevens is het mogelijk om de baby in het trouwboekje te laten bijschrijven onder Geboren en Overleden. Het trouwboekje is een persoonlijke document.

Rechtspraak verplicht de Ambtenaar van de Burgerlijke Stand een akte van overlijden af te geven met betrekking tot een vrucht jonger dan 24 weken wanneer de nabestaanden dat verlangen. Bij welk aantal weken deze verplichting ontstaat is nog onduidelijk.

De wet erkent geen kinderen die levenloos zijn geboren vanaf 16 weken tot 24 weken zwangerschap. Dit is moeilijk te accepteren door de betreffende ouders. Toch kunnen deze ouders hun kind gewoon begraven of cremeren. Tevens kunnen de ouders zelf hun kindje bijschrijven in hun trouwboekje. Het trouwboekje is een persoonlijk document.

De wet erkent kinderen pas nadat zij aangegeven zijn. Een kind dat overlijdt voordat het aangegeven is (jonger dan 24 weken), is formeel niet bekent.

Deze opstelling is voor de ouders bijzonder moeilijk te accepteren. Zij kennen het kind erg goed maar zij kunnen niet over hun verlies praten.

Uw kind is geboren na een zwangerschapsduur van 24 weken

Elk kind dat levenloos wordt geboren na een zwangerschapsduur van 24 weken moet worden aangegeven bij de Burgerlijke Stand van de gemeente waar de bevalling plaatsvond. De Wet op de Lijkbezorging van 1991 bepaalt dat er dan een ‘akte van een levenloos geboren kind’ wordt opgemaakt. Het ziekenhuis geeft een verklaring af waaruit blijkt dat het kind levenloos geboren is. De vader of iemand anders die aanwezig was bij de bevalling kan aangifte doen; ook het ziekenhuis of de uitvaartverzorger kan dit voor u doen. Als de baby na de bevalling nog geleefd heeft en daarna is overleden, wordt bij de aangifte zowel een geboorte- als een overlijdensakte opgemaakt. Het blijkt dat dit bij de Burgerlijke Stand soms problemen oplevert, omdat ambtenaren niet goed op de hoogte zijn van deze regel.

Als de vader zich daar emotioneel toe in staat voelt kan hij zelf aangifte doen. Soms geeft dit hem steun.

Voor kinderen die na 24 weken geboren zijn, geldt een wettelijke begraafplicht. De Burgerlijke Stand geeft schriftelijk een ‘toestemming tot begraven of verbranding’. Als u uw kind aan de wetenschap afstaat krijgt u een schriftelijke vrijstelling van de burgemeester. Een begrafenis of crematie is dan niet mogelijk en noodzakelijk.

Uw baby is geboren vóór 24 weken zwangerschapsduur

De Wet op de Lijkbezorging is hier niet van toepassing. Er zijn geen regels; niets is verplicht of verboden. Meestal kunt u als u dat wilt het kind toch officieel aangeven. U mag als ouders zelf, onafhankelijk van de duur van de zwangerschap, uw kind bijschrijven in uw trouwboekje. U hoeft hiervoor niet naar de Burgerlijke Stand.

Steeds vaker wordt een kind begraven of gecremeerd ook na een korte zwangerschapsduur. Hulpverleners ondersteunen deze keuze.De burgemeester kan toestemming tot begraving of verbranding afgeven, maar nodig is dit niet. De beheerder van de begraafplaats of het crematorium heeft wel een verklaring van een arts nodig waaruit blijkt dat uw overleden kind geboren is vóór 24 weken zwangerschapsduur.