Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (7)

Houd het vandaag gewoon in de gaten. Ik denk zelf toch aan een contactbloeding. Mocht je krampen gaan krijgen, bellen.

En anders morgen bij de controle gewoon ff vragen om je gerust te laten stellen.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

doe ik …dank je wel :-*

Het lijkt mij ook contactbloeding, maar zoals Evelien al zegt ben ik ook geen expert en heb ik het ook nog nooit meegemaakt.

Hopelijk is het niets en kunnen ze je ook morgen geruststellen met een mooie echo :-*

Hallo allemaal,

Hier een nieuwe poging van mij om actief mee te praten in plaats van alleen maar te lezen. Iedere keer als ik wat wou plaatsen kwam er een trieste gebeurtenis en vond ik het moeilijk om over onze kinderwens te praten.

Voor degene die net zwanger zijn: gefeliciteerd

Voor degene die net iets verschrikkelijks hebben meegemaakt (MK OID): heel veel sterkte!

Wij zijn nu 5 maanden verder na het verlies van onze vlinder, helaas nog steeds niet zwanger hoe graag we ook willen. Op dit moment zit ik op dag 17 van mijn cyclus die 27dg duurt. Het word dus weer spannend in de loop van volgende week.

Lopen jullie allemaal nu bij een gyn nu jullie weer zwanger zijn van een brusje van jullie vlinder?

Ik heb geen idee hoe dat zit, moet je gewoon naar de vk of dus naar een gyn. Waar hangt dat vanaf??

Vlindermama: Ik loop idd bij de Gyn. Dit omdat hij in het nacontrole gesprek heeft gezegt dat ik nu een medische reden heb.

Ik ben pas 16 weken, maar moet zeggen dat ik eigenlijk liever naar de verloskundige was gegaan en later in de zwangerschap pas naar de gyn voor de extra controles.

Maar goed elke keer een echo ivm de groei vind ik natuurlijk ook niet erg.

Ik vind de verloskundige echter veel persoonlijker en hoef je ook niet eerst gemiddeld een uur te wachten voor je aan de beurd bent.

Hebben jullie dat overigens ook bij de gyn, dat je steeds zo lang moet wachten, terwijl je een afspraak hebt? Ik snap niet waarom ze het zo laten uitlopen of niet gewoon wat minder strak plannen. Ik ben dat nu eigenlijk wel al een beetje zat :x

Ik mocht kiezen, maar wil zelf in het ziekenhuis onder behandeling, omdat ze in het ziekenhuis bepaalde aparatuur hebben wat een vk niet bezit.

Een vk kan alleen het hartje luisteren, maar dat is echt maar een momentopname.

Ik zou gewoon doen wat je hartje je ingeeft :-*

Vicoria en Zonnenschijn bedankt voor jullie snelle antwoorden.

Ik zal even iets uitleggen. Bij ons nagesprek in het ZH is wél naar voren gekomen dat ik in het ZH echo’s ga krijgen en niet meer bij de STAR hier in Rotterdam. Het is alleen een beetje lastig, want ik woon in Rotterdam maar ben in Leiden terecht gekomen en in Leiden komen dan die echo’s. Ik wil absoluut niet hier naar een ziekenhuis puur omdat er hier een fout is gemaakt en ik me in Leiden prettig voel.

Ik vind het helemaal niet erg om die afstand iedere keer te rijden, maar ik denk dat het praktischer is als ik hier een VK heb en dan in combinatie met het ZH in Leiden.

Overigens moet ik zo en zo het ZH bellen als ik zwanger ben, want we zijn nog bezig met DNA onderzoeken van Ian*. Deze zijn duren alleen 3 maanden en we zijn eerlijk gezegd het wachten meer dan zat. Er is nog steeds geen oorzaak gevonden en ik denk dat we ook nooit zullen weten.

Ik zit eigenlijk met best veel vragen; wanneer ben je medisch?

En ik wil tegen die tijd in het ZH bevallen maar als het even lukt wel op medische indicatie ivm je eigen bijdrage en ik vind persoonlijk dat we genoeg redenen hebben om voor het ZH te kiezen.

Gaan jullie in het ZH bevallen??

Oh ja en ik ben eigenlijk nog steeds heel tevreden over de verloskundigenpraktijk waar ik zat, ik kies dan ook zeker voor hun als ik weer zover ben en dus een VK mag / moet…

Kan het ook een combinatie worden van VK en een gyn??

Vlindermama…

als je vorige kindje overleden is, heb je zeker een volgende zwangerschap een medische indicatie.

De invulling per indicatie verschilt. Dat doe je in overleg met je gyn. Als je zwanger bent, maak je een afspraak, en bespreek je je wensen en mogelijkheden. Als jij liever de controles bij de vk hebt, is dat gewoon bespreekbaar. Over het algemeen zijn ze ( in mijn ervaring) erg flexibel, het is tenslotte jouw zwangerschap. En de bevalling is dan alsnog op medische indicatie.

Diana…

Toen ik een paar weken zwanger was van Lara had ik hetzelfde, bij mij kwam het een half uurtje nadat ik een orgasme had gehad. Ik verloor toen ( best heel veel) bruin bloed en idd in het begin een beetje helder.

Dit was een soort van opruiming van oud bloed door de samentrekkingen van de baarmoeder. Het kan dus zomaar zijn dat het niks bijzonders is. Bel je vk anders eventjes voor de zekerheid ( of anders je huisarts)

Evelien… Ja ik moet ook vaak heel lang wachten bij de gyn. Maar ik vind het niet zo erg. In de afspraken met de gyn na het overlijden van Lara duurde onze afspraaak ook vaak veel langer dan we dachten.

Ik vind het een fijn idee dat de tijd die nodig is wordt genomen voor iedereen ipv dat er aan een strak rooster wordt gehouden, maaaaaaaaaar dat neemt niet weg dat het erg vervelend is om iedfere keer zo lang te wachten.

Als je graag naar de verloskundige wilt gaan, maar voor die echo’s naar het ziekenhuis moet. Zou ik wanneer je zwanger bent dit gewoon overleggen met het ziekenhuis of verloskundige praktijk.

Ik denk dat het voor iedereen net weer even anders kan zijn. We kunnen hier wel gaan gissen naar de mogelijkheden. Maar ik denk dat alles mogelijk is, maar wel afhankelijk van de situatie etc.

En het allerbelangrijkste, waar jij je prettig bij voelt.

Heb je overigens je eisprong al gehad? Hier wordt zeker voor je geduimt :thumbup:

Hier loopt het ook altijd uit en héél soms erg lang.

Ach ik vind het ook niet erg, hij neemt ook tijd voor mij.

Hij steld mij gerust, neemt de tijd om mijn vragen te beantwoorden :thumbup: dus ik neem het voor lief :thumbup:

Linda; bedankt; hoe raar het ook klinkt maar ik ben blij dat we een medische situatie hebben moet er niet aan denken om thuis te gaan bevallen…

Zonneschijn; ik voel mijn eisprong nooit en temperatuur niet en doe ook geen ovu test. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of ik mijn eisprong heb gehad. Mocht het weer niet raak zijn ga ik wel tempen om er inderdaad achter te komen of ik een eispong heb. Overigens werd ik de vorige keer door de pil heen zwanger dus hopelijk ben ik een vruchtbaar type

@Linda_ wrote:

Evelien… Ja ik moet ook vaak heel lang wachten bij de gyn. Maar ik vind het niet zo erg. In de afspraken met de gyn na het overlijden van Lara duurde onze afspraaak ook vaak veel langer dan we dachten.

Ik vind het een fijn idee dat de tijd die nodig is wordt genomen voor iedereen ipv dat er aan een strak rooster wordt gehouden, maaaaaaaaaar dat neemt niet weg dat het erg vervelend is om iedfere keer zo lang te wachten.
In principe vind ik het om die reden ook niet erg. Alleen wel omdat ze voor iedereen slechts 10 minuten inplannen. (denk ik, naar aanleiding hoeveel mensen er aan het wachten zijn en de tijden dat mijn afspraken zijn)

Ik zou zeggen plan dan voor iedereen 15 minuten in. Met de ene ben je dan misschien idd 10 minuten klaar en bij een ander heb je misschien wel 20 minuten nodig. Eigenlijk denk ik dat ik dan ook moet wachten, maar de wachttijd wordt dan in elk geval al korter.

Bij het ziekenhuis waar ik naartoe ga bouwen ze een paaar buffers van een half uur in. Dus als het uitloopt houden ze daar niet de hele dag last van. En dan NOG duurt het soms erg lang

Diana: ik zou het echt niet weten, heb het zelf niet gehad. Maar als ik het zo lees lijkt het mij onschuldig. Maar wel fijn dat je morgen weer een echo hebt.

Vlindermama: wij moeten ook in het ziekenhuis bevallen. Een medische indicatie had ik toen zowiezo al ivm een tweelingzwangerschap.

Nu is de medische indicatie vroegtijdig gebroken vliezen. En vroeggeboorten is daar eigenlijk een gevolg van.

Het wachten in de wachtruimte viel in het Erasmus wel mee, maar bij ons in het streekziekenhuis was het niet normaal…soms wel een uur tot twee uur!!!

Nou, dan heb je echt wel gehad. Ik was blij dat ik altijd wat te eten in mijn tas had :mrgreen:

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Volgende keer moet ik naar de poli in het ziekenhuis zelf. Hier in het ziekenhuis is namelijk alleen een poli (en dagopnames)

Hopelijk valt de wachttijd daar wat meer mee. :stuck_out_tongue:

Goeiemiddag

Vlindermama toen ik zwanger was van Quillan heb ik ook vanaf het begin gekozen voor de gyn dit ook op medische indicatie natuurlijk ze hebben zelf Q een week eerder gehaald dit ivm Luna :vlinder:

Het beviel mij altijd prima ik kon gelijk komen als ik het niet zag zitten, en ik heb wel gekozen voor een andere gyn dit puur omdat het vertrouwen weg was.

Maar ik ben blij dat ik voor de gyn heb gekozen.

Diana klinkt bekend maar idd als je het niet vertrouwt bellen je bent nooit een zeur.

Hier alles heerlijk net lekker gewandelt met Q zulk super lekker weer.

Zijn bij Luna geweest en er ligt weer een meisje bij van twee jaar. Gatver wat een ellende toch.

Liefs Marielle :vlinder:

Diana: ik herken het van jou. Ik heb het zelf namelijk heel vaak. Ook als ik niet zwanger ben, maar tijdens een zwangerschap is de doorbloeding van de baarmoedermond veel sterker en dus had ik het veel vaker. Ik had het zelfs als ik wat moeilijker naar het toilet kon en wat moest persen zeg maar. Tijdens de zwangerschap sexen was helemaal erg…verloor dan de hele dag rossige afscheiding. Ze zeggen dat het helemaal geen kwaad kan, maar echt lekker voel je je er niet bij, en al helemaal niet als je zwanger bent.

dank je wel meiden…

vanaf vanochtend half 9 verlies ik al geen bloed meer dus laten we hopen dat het hiermee ook afgelopen is en er niks aan de hand is :shifty: maar ben wel reuzeblij dat ik morgenvroeg weer een echo ga krijgen…dan weten we het zeker…

Diana, alvast heel veel plezier morgen voor de echo :thumbup: Krijg je eindelijk ook wat meer te zien dan een knipperlichtje. Ofterwijl nu kun je daadwerkelijk zelf ook wat zien :smiley: Lekker genieten dus.