Linda gefeliciteerd met je zus :dance:
Wat gezellig om t samen een zwangerschap beleven.
Chantal ik vind dat je dat ook wel mag verwachten dat mensen er naar vragen.
Iemand heeft mij ook al eens gezegd dat ze t moeilijk vinden om t er over te hebben omdat ze geen wond nog verder open willen maken.
E zijn er denk ik ook die eigenlijk helemaal geen tijd en zin hebben in een heel gesprek. Geen excuus maar is denk ik wel zo.
Nog wat gekocht in de stad?
Victoria gewoon hier van je afpaten hoor als je iets dwars zit of je zorgen maakt. wij zij er voor je :-
Ik ben wel benieuwd hoe t verder gaat met je.
Miranda wat fijn dat de gedenkingsdienst mooi was
Evelien wat zeiden ze over de konijnengaten.
Zou er zelf ook niet heel erg blij mee zijn denk ik.
Spannend woensdag. Hoe laat moet je naar t ziekenhuis zijn ?
En over t huishouden daar neem ik t maar gewoon van want wie weet heb ik er volgende week ook geen puf meer voor
Heb de was weer in de kast liggen en zit nu te wachten tot Joost thuiskomt en dat gaat waarschijnlik nog wel lang duren want er moest nog een machine geladen worden en de vrachtwagen was er een half uur geleden nog niet. We wachten af.
Eet smakelijk en tot snel
:- Viola
hoi dames,
lekker aan het genieten van het mooie weer?
ik wel heerlijk
de rode duivels zijn nog steets niet gesinjaleert maar heb wel de hele tijd buikpijn dus ik denk niet dat ze nog lang op zich laten wachten.
ik mag trouwens dinsdag 10 april naar de gyn ik wil graag een gesprek met hem over twan en over onze volgende zw schap het is een andere gyn die ik eerst had ik wil weten hoe hij er over denk met wat er met twan is gebeurt.
groetjes dikke knuff willie mama van een pracht engeltje :vlinder:
Willie, ik duim voor je dat die buikpijn geen rode duiveltjes worden :thumbup: :thumbup: Het kan natuurlijk ook met de zwangerschap te maken hebben (optimistisch als ik altijd ben)
Veel succes volgende week bij de gyn. Ik hoop dat hij wat meer erover kan zeggen.
Rinse heeft vanmiddag de begraafplaats gebeld (anders werd het lunchtijd om daar langs te gaan en dat leek ons ook niet zo handig)
Terwijl Rinse hem aan de lijn had, liep de beheerder al naar het grafje en zag gelijk ook het probleem en bevestigde dat dit van een konijn komt. Hij zou het gelijk oplossen.
Nu maar hopen dat die konijntjes gaan verhuizen. Bezoeken prima, maar wonen :naughty:
Mijn moeder kwam vanmiddag ook nog langs (is er nog steeds) en is aan het stofzuigen. Hartstikke fijn natuurlijk, maar ik voel me er wel vreselijk bezwaard onder. Ze doet er namelijk 3 keer zolang over als een gemiddeld mens (ze wordt volgende week ook al 74). En natuurlijk vind ik dat ik het gewoon zelf had moeten doen. (niet dat ik helemaal niets heb gedaan, maar toch, ook ik heb veel minder energie)
Stoppen kan ik haar toch niet, want eigenlijk had ze niet verwacht dat we thuis zouden zijn. Ofterwijl, dan komt ze morgen als we niet thuis zijn alsnog langs. Wat in haar hoofd zit, moet gebeuren.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Zo meiden daar ben ik ook weer eens :-*
Viola
Lief dat je mijn gezeur aan wilt horen.
Ik weet dat het geen gezeur is en dat het erbij hoort, maar ik baal van dat onzeker zijn :shifty:
Sacha heeft nu vrij gevraagd en gaat a.s. donderdag mee. Dan heb ik een groeiecho en een afspraak bij de gyn.
Dus dan kan ik het bespreken, want we hebben het nog niet gehad over eerder inleiden, ks enz.
Want dat is zover nog niet te zeggen, het ligt aan de ligging van het kindje, gezondheid van moeder en kind enz.
Evelien
Wees blij dat je moeder komt stofzuigen.
Hier biedt helemaal niemand zijn hulp aan :think: Geen moeder, schoonmoeder, zus of schoonzussen.
Als ik het vraag hebben ze het allemaal druk of kunnen ze het niet omdat ze ziek zijn
Vandaag heb ik de keuken maar gesopt, maar ben dan wel helemaal uitgeput
Lieve allemaal
Heb weer lange tijd niks hier getypt sorry maar heb het ook een beetje druk slecht excuus ik weet het. :mrgreen:
Het word nu heel spannend voor sommige dames die steeds dichter bij de datum komen, ik weet wel dat jullie me ontzettend hebben gesteunt de laatste loodjes dus ik zal het ook voor jullie doen.
Als je iets niet vertrouwt trek aan die bel die is er gebruik hem dan ook. Spreek je angsten uit
Evelien wel grappig die konijntjes maar idd bezoek is prima maar niet komen wonen.
Liefs Marielle :vlinder:
Victoria, natuurlijk willen we je “gezeur” horen! Hoe kunnen we je anders steunen? En steun in vinden straks als we het zelf nodig hebben
Schrijf de vragen die je hebt aan je gyn vast op. Mijn ervaring is dat op het moment dat ik daar ben, de vragen allemaal kwijt ben of gewoon niet meer zo belangrijk lijkt.
Met een lijstje heb je wat hou vast en gewoon vragen.
Wel fijn dat Sascha donderdag mee kan :thumbup:
En natuurlijk is het ontzettend fijn dat mijn moeder komt stofzuigen!! Ik voel me alleen een beetje bezwaard omdat ik vind dat ik het zelf had moeten doen.
Wel jammer dat bij jou niemand haar/zijn hulp aanbied. Als mijn schoonmoeder langs komt, moet ik er zelfs voor zorgen dat er iets is wat ze kan doen. Gezellig op de bank zitten heeft ze snel alweer gezien.
Marielle, hoezo excuus dat je het druk hebt? Dat heb je toch ook? Quillan, nieuwe woning, werk …Pfff, dat noem ik zeker druk!!
Maar hoe is het? Schiet het al op? Is de verhuizing al in planning? En wat vind Quillan ervan?
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Of het al op schiet ehhhhhh ja het gaat redelijk heb dus een vlooienplaag gehad tot 2 keer toe dat was wat minder maar we gaan in ieder geval vrijdag de laatste grote dingen verhuizen. En dan hopen we er dat weekend daarop in te kunnen.
Verder gaat het allemaal super met Quillan helemaal hij word zo megagroot, is ook al bijna weer 5 maanden gaat snel de tijd.
Merk wel weer dat ik Luna weer meer begin te missen meer aan haar moet denken, vooral met die prachtige volle Luna die we s avonds hebben. En het is ook alweer bijna 2 jaar geleden de tijd gaat snel en heelt idd sommige wonden maar soms worden die wonden weer zeer pijnlijk.
Er is heel wat gebeurd het afgelopen weekend, voor het gemak kopieër ik even wat ik erover schreef met de datums erbij…
Sorry, weer ego maar ik heb geen energie meer over en zeker nu niet met Senneke… ik wilde jullie dit toch even vertellen aangezien ik jullie niet vergeet of jullie wil ontzien.
Zaterdag 31 maart
20.49u
Ik kom net terug van het ziekenhuis sinds gisterenavond 17.30u…
Ik had al een paar dagen gemerkt dat Senne telkens pijn had bij het verschonen, ik dacht eerst dat dit kwam door zijn harde ontlasting en dat zijn buikje eventueel pijn deed bij het heffen van z’n beentjes.
Hij kreeg eergisterenavond ook plots koorts.
Hij huilde veel en zijn getier bij het verschonen (en dus aanraken van de beentjes) verontrustte me, er klopte iets niet, … (moedergevoel… :think: :thumbup:).
Hij had de hele dag al niet veel geslapen (halfuurtje bij mij op de bank) en om 16.30u kwam de ha (die ik 's morgens opgebeld had).
Metéén: spoedafdeling, nú! :shock:
Ze vermoedde een septische artritis (gewrichtsontsteking) en ze zij ook dat hij zeker zou worden opgenomen… .
Ik meteen mijn tassen gepakt, Marino bleef thuis met Broes.
Op de spoedafdeling hebben ze bloed geprikt en daaruit kwam inderdaad een infectie uit, en Senne kreeg een echo + röntgenfoto maar daarop was (gelukkig) niets te zien (eventueel vocht en/of etter).
We hebben op de spoed lang moeten wachten (van 17.30u tot 22.30u!!).
Senne was dóódop, ik kon er wel bij huilen!!
Eénmaal op de kamer (ik bleef uiteraard bij hem zolang hij er moest blijven!) kon hij de slaap niet vatten, grootste reden was de omgeving, de kamer kon niet volledig verduisterd worden en af en toe hoorde je huilende kinderen, de verpleegsters die op en af liepen én tot slot mijn bed die kraakte van zodra ik me bewoog! :wall:
En dan hebben we Senne, onze moeilijke slaper,… wat wil je!?
Om 1u sliep m’n arme ventje eindelijk, ik durfde me bijna niet veroerren in m’n bed (die dan nog niet eens comfortabel was!, zo’n slaapbank,…).
Om 6u was Senne alweer wakker…
Senne zou vandaag dus nog een echo krijgen van de knie en er werd vanmorgen nog eens bloed geprikt.
Bloeduitslagen: infectie is vandaag iets toegenomen… niet zo goed dus.
Hij krijgt sinds gisterenavond Junifen (tegen koorts, pijn en ontstekingsremmend).
Dosis is vandaag verdubbeld.
Vandaag ging totà à l niet om hem in slaap te krijgen, tja, een kamer op klaarlichte dag die je niet eens een béétje donker kon maken én al die geluiden,… pff!!!
Ik heb bijna de hele dag met hem op bed gelegen, dicht tegen me aan en zo sliep hij af en toe wel maar niet genoeg en niet rustig en diep genoeg om goed te zijn!
Rond 16u nog steeds geen echo gehad,… ik begon het op m’n heupen te krijgen!!
Ik ben het hen eens gaan zeggen en gevraagd of ik echt niet naar huis mocht, hij krijgt enkel Junifen en die kan ik toch ook zélf geven zeker?
Tot slot kwam er geen echo meer aan te pas aangezien ze het druk hadden op radiologie??!! :shock:
Wat zat ik daar dan de hele dag te doen??
Ik kon al lang naar huis gegaan zijn en mijn arm schaap zijn rust gaan gunnen, grr!
Normaal moest hij nog zeker tot na het weekend blijven maar gelukkig mocht ik, na een beetje aandringen, toch naar huis en moet ik hem goed opvolgen.
Hij sliep vrijwel meteen toen ik thuis kwam in zijn (donkere!) kamertje, zonder al die indrukken, en ik heb hem niet meer gehoord van 18.30u, 't arme schaap toch!
Maandag of dinsdag moet ik terug naar de kinderarts en dan zal ik meer weten.
Het is wel erg zielig, hij stampt met zijn linkerbeentje en zijn rechterbeentje beweegt hij niet, zijn knietje voelt ook erg warm aan en ziet gezwollen.
Ik vind dit toch allemaal vreemd, hoe kan een baby nu artritis krijgen??!
Hopelijk is het onschuldig en gaat de ontsteking met zijn Junifen weg en hoeft er geen vocht geprikt te worden of gestart te worden met antibiotica… .
En nog 't belangrijkste van al, hopelijk heeft mijn mannetje niet te veel pijn meer want het is berezielig!!
Hij moest wel lachen naar zijn grote broer toen we thuiskwamen, de tranen sprongen in m’n ogen, wat ben ik blij weer thuis te zijn en dan vooral voor mijn mannetjes!!!
21.22u
Senne is net nu net wakker geworden, hij ziet er al héééééééél anders uit en heeft voor het éérst geen koorts meer, grr, wat rust allemaal niet kan doen, dat zouden ze daar in het ziekenhuis toch óók moeten weten!! :evil:
Ik ga even kroelen met hem, ik ben zo opgelucht dat ik er van moet huilen, vooral omdat ik me ergens schuldig voel tegenover hem, 't ventje heeft zo moeten afzien en eigenlijk allemaal voor niets,… en mama deed niets, 'k weet wel dat ik hier niets aan kan doen maar 't voelt iig rot!
Nogmaals, 'k ben zó blij weer thuis te zijn en hem te kunnen in zijn eigen rustige donkere kamertje leggen waar hij lekker kan slà pen zoals het hoort!!
Ik ga hem plà tknuffelen!! :inlove:
Zondag 1 april
12.44u
Senne kwam vannacht nog één keer voor een fles rond 1.30u en werd vanmorgen fris en blij wakker rond 7.30u! :thumbup:
Hij ziet er al héél anders uit, vrolijk, fris, uitgeslapen (!!!), geen koorts of enige verhoging meer, zijn beentje gebruikt hij nog niet, hij stampt tijdens het spelen met zijn linkerbeentje en zijn rechter blijft liggen, ik merk ook dat een tijd nà het geven van zijn Junifen hij wél weer pijn krijgt, ik moet de Junifen om de 6u geven (4x/daags) en daarnet was het 5u geleden dat hij nog gekregen had en bij het verschonen begon hij weer te piepen toen ik aan z’n beentje kwam.
Ik hoop zo dat er geen vocht inzit want dat vermoedde de kinderarts in het ziekenhuis gisteren wél… vreemd dat een echo dan plots toch niet meer zo dringend was!!
Morgenochtend vlug bellen naar mijn kinderarts en normaal zou ik nog diezelfde dag kunnen langsgaan… :thumbup: .
De pijn wordt nu alleen tegengehouden door de Junifen maar of de ontsteking ook weg gaat?? dat weten we natuurlijk nog niet…
Pff, wat een gedoe!
Maandag 2 april
22.03u
Vandaag bij de kinderarts geweest, alles ziet er op het oog goed uit en hij kan zijn beentje al wat soepeler bewegen! :thumbup:
Vanmiddag wel al zijn groentenpap weer uitgespogen en 2x diarree gehad (na zo’n lange tijd harde stoelgang) én maar héééééél weinig gedronken vandaag en dus bijna geen vocht + eten binnengekregen vandaag, ik hou zijn plasluiers + zijn alertheid in de gaten!!
Hij sliep ook enorm veel vandaag, hij viel overal in slaap wat dus zeker niet van zijn gewoonte is, daar let ik ook sterk op!
Verder is hij wel vrolijk! :thumbup:
Morgen moet ik met hem nog eens naar het ziekenhuis voor een echo om te zien of er vocht in z’n knietje zit.
Ook heeft de kinderarts vandaag bloed geprikt en daar weet ik dan morgen ook meteen de uitslag van…
Morgen komen de opvangkindjes dus ook niet.
Dus nu maar hopen dat alles ook in orde is op de echo en dan komt alles wel goed hoop ik!
Morgen weer een vermoeiende dag voor de boeg dus ik duik nu maar beter m’n bedje in en ik hóóp zo erg op een rustige nacht, die kan ik gebruiken, nee, ik zeg het anders, die heb ik nú nódig!!
Slaap lekker iedereen! :-*
Bieke meis het zit je niet mee he, man toch, ik brand kaarsje voor senne!! heb er mee te doen he, maar hou je vooral sterk he!! hoe moeilijk het ook is!! als er iets is roep he!! je weet me te vinden!!
ik denk aan je meid!! :hug: :hug: :hug: :kaars:
Oh lieve Bieke heel veel sterkte en geluk. En je heb groot gelijk hoor dat je op je strepen staat het gaat om jouw kindje.
Bieke, heel veel sterkte vandaag! Wat een vermoeiende dagen heb je gehad en wat zielig voor Senne
Hopelijk vandaag meer duidelijkheid wat er aan de hand is en dat Senne weer snel opknapt.
Sterkte en beterschap!! :-
:- Liefs, Evelien :vlinder:
Sterkte Bieke :-* :hug:
Pfoe Bieke… wat een weekend.
Zo zie je maar dat jevaak als moeder toch ergens weet wat het beste voor je kindje is!
Wat zielig ook voor Senne zeg Ik hoop dat alles meevalt en gauw weer over gaat
liefs
Dankje lieve meiden, jullie berichtjes doen deugd! :-
De beide kindjes slapen nu nog, straks wanneer ze wakker zijn eerst nog groentenpap geven en daarna naar het ziekenhuis!
Ik laat vanavond zeker iets weten! :-
Bieke: Het is vreselijk om je kindje pijn te zien hebben!! En er gaat idd niets boven het moedergevoel!! Daar zouden artsen eens wat vaker naar moeten luisteren!!!
Nou, meid ik hoop dat alles weer snel tot rust komt en dat jullie Senne snel opknapt!! Sterkte!! :hug: :hug:
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
@bieke… heel veel sterkte en succes dalijk in het zh hopelijk valt het iets mee… en goed van jou dat je afgelopen weekend zo naar je moedergevoel geluisterd heb zeg!! …
sorry dat ik ff op nie zo veel reageer maar heb mijn dag niet vandaag denk dta ik beetje de griep krijg … dus hopelijk is het gauw weer over want dit is ook niks …
liefs miranda :vlinder:
Victoria: ook een dikke knuffel voor jou!! :hug:
Ik ben nu al bang…dus wat moet jij wel niet voelen! Donderdag dus met manlief weer kijken naar jullie meisje :inlove: en natuurlijk gesprek met de gyn. Volg je hart/je gevoel als je iets niet vertrouwd. Ik heb er iig weer een goed gevoel over! En dat had ik met Marielle!! :thumbup:
Miranda: zo’n herdenkingsdienst zullen wij waarschijnlijk ook dit jaar krijgen. Ik weet alleen niet of we er wel heen willen gaan.
Marielle: doe lekker rustig aan…(makkelijk gezegd!! 8) ) En vooral blijven genieten van je prachtige ventje :mrgreen:
Evelien: Ik heb zo’n schoonmoeder die echt alles voor ons wil doen! Maar ik voel me dan ook opgelaten hoor!! Ik denk dan ook…nou dat had je zelf ook wel kunnen doen.
Viola: nee, ik heb niets gekocht, maar wel alvast heel goed gekeken wat ik allemaal “wil hebben”. :mrgreen: Ik was meer voor mijn moeder meegegaan die wilde wat nieuwe kleding hebben.
Linda: gefeliciteerd met je zus!! :dance: Bijzonder hoor!
Willie: al een voorgevoel? Ik hoop het voor jullie
Hebben jullie trouwens nooit een nagesprek gehad met jullie gyn/kinderarts over Twan :**: ? Maar iig fijn dat je 10 April terecht kunt met je vragen.
Lynnty: ook voor jullie draaien hier de duimen rond!! :thumbup:
Phoe…ik type echt super langzaam en denk te lang na over wat ik wil schrijven zeg!! :shifty:
Ik geloof dat ik nu iedereen gehad heb toch?
Miranda: hoop dat het maar effe 1 slecht dag is! Anders beterschap!!
Nou tallie als je de mogelijkheid krijgt om der heen tegan zou ik het zekers doen is echt heel mooi en bijzonder althans dat vonden wij … en we zijn ook hele blij dat we gegaan zijn…
liefs miranda :vlinder:
Miranda: Ik denk ook wel dat we gaan hoor. Ik zie er alleen best tegenop
Oja, dat wilde ik ook nog effe zeggen.
Ik durf nog steeds niet helemaal te geloven dat ik zwanger ben! Ik hoop dat Donderdag 5 April me weer even een oppepper geeft wat dat betreft.
Dan hebben we onze tweede echo en ben ik waarschijnlijk weer helemaal opgelucht als ik zie dat ons ukkie goed gegroeit is!!