Alleen het foliumzuur moet je de eerste zoveel weken innemen. (3 maanden? weet het ff niet meer precies)
Ik heb er deze en vorige zwangerschap eigenlijk verder niets over gehoord (of gevraagt)
Vorig jaar nam ik een ander merk pil en heb die gedurende de gehele zwangerschap genomen en ook weer toen we voor brusje gingen.
Alleen toen dat potje op was en ik over ging naar een ander merk (kon die andere niet zo snel vinden en deze zijn ook goed) ben ik niet meer zo trouw. (ze slikken veel moeilijker door)
Vanmorgen ging het echter goed, dus ik ga ze gewoon elke ochtend weer nemen 8)
Morgen vrij, ja :dance: Alleen waar is de zon gebleven??? :eh: Misschien dan toch maar gewoon de stofzuiger pakken enzo. Vorige week niet gedaan :o Het is dus wel een beetje stoffig bij ons.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Foliumzuur de eerste 12 weken en daarna hoef je geen vitaminen pillen te slikken.
Volgens mijn gyn kan het geen kwaad, maar spek je alleen de kas van de pillen leverancier.
Gewoon gezond eten, zo min mogelijk zout, cafeïne -zoals koffie, cola- en op zijn tijd rusten.
Heb vanmorgen mijn ontbijtje er weer uitgegooit! :sick: :?
En dat terwijl ik me niet heel misselijk voelde?? Toch merk ik dat deze week weer wat misselijker ben dan ervoor.
Dus zit nu effe bij te komen met een kopje slappe thee.
Er zijn trouwens aardig wat miskramen bij de Nov. mama’s
Verder niet veel te melden…ga effe bij de nov. mama’s kijken.
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Ik ben er ook weer.
Maar ik zie dat het wel weer erg rustig is op het forum.
Ik ga maar eens wat nuttigs doen
Chantal, Ja daar wordt je niet blij van hè? Hadden wij ook in het begin bij de juli en augustus mama’s. Ik heb me er maar bij neergelegt de eerste 12 weken is gewoon erg onzeker. Bij ons zijn er overigens ook een aantal daarvan weer zwanger :dance:
Op de klachten na vind ik het nu ook steeds leuker worden. De meeste beginnen nu de baby te voelen. De 20 weken echo’s :inlove: Heerlijk!
:lol: Ik kreeg gisteren een brief van het ziekenhuis. Mijn afspraak woensdag kan geen doorgang vinden en is verschoven naar woensdag om half 4. :eh: Dat is een kwartiertje later :mrgreen:
Ik kreeg vanmorgen ook een brief van het ziekenhuis. Wij zouden volgende week een nekplooimeting hebben ( onder het motto, een extra uitgebreide echo is hardstikke leuk) Maar nu blijkt dat dat vanaf 1 april niet meer in het basispakket zit, de kosten zouden 127,50 worden. Ja daaag, dan maar niet.
Verder gaat het prima hier. Ik sta er echt versteld van hoe mijn buik al groeit, dadelijk kan ikhet niet meer verborgen houden… maargoed we zitten dan ook al bijna aan de 12 weken en dan hoeft het ook niet meer.
Ik ga vandaag een fijn relax dagje houden, ben dood op.
Gisteren ge gourmet met een aantal vrienden en dat is natuurlijk laat geworden, en wat dat betreft ben ik echt een oud wijf, dat trek ik slecht
Chantal… ik heb ook het idee dat om ons heen niks dan miskramen gebeuren ( om mijn angst weg te praten zeg ik dan weleens tegen mezelf, weer een kansje minder dat ik bij die 1 op de 10 hoor)
Goedemorgen,
Hier nog zo’n oud wijf :mrgreen:
Ik heb het idee dat ik uit elkaar val (heup/bekken/onderrug) en idd als het laat wordt (vrijdag uit eten, gisteren verjaardag) dat zit ik alleen nog maar apatisch te luisteren en te gapen :lol:
Hebben jullie dat ook (of gehad) dat er opeens van alle kanten gevraagt wordt hoe het met je gaat (direct of via via) Ik vind dat toch zo dubbel. Niet dat er vorig jaar niet om werd gevraagt, maar nu wel heel veel en vaak. Ik snap het ook wel, maar vorig jaar ging ook alles goed, dus waarom zou het nu opeens al fout gaan? (ik ben dus ook juist bang voor die laatste weekjes, de 38 weken grens)
Gisteren ook nog een 20 weken cadeautje gekregen van mijn schoonzus. Een vlinderkastje. Chantal had jij ook niet zo’n kastje gekregen? Er zit een kaartje bij dat ik er twijgjes in moet doen en dat het een rustplaats is (met name met slecht weer) voor vlinders.
Vorig jaar zater er heel veel rupsen in een plant aan de voorkant en die moet ik eigenlijk nog steeds snoeien. Genoeg twijgjes dus. En ik wil het kastje dan aan het hek bij de vlinderplant ophangen.
Ik ben benieuwd.
Vandaag weer een mooie zonnige dag 8) Heerlijk!
Rinse heeft het vlinderkastje al opgehangen (en ook nog eens op de plek wat ik in gedachten had)
Ik heb gelijk een foto gemaakt en deze staat in het showforum.
(en nu ga ik mij maar aankleden, dan kan ik ook wat doen :oops: )
evelien leuk zeg zo’n vlinderkastje!!! maar had daar eigenlijk nog nooit van gehoord hier in Belgie, heb het leren kennen via chantal, maar zou begot niet weten hoe je er hier aan raakt in de winkels en of ze het wel verkopen, lijkt me wel iets hebben zo’n kastje! het brengt ook dubbele gevoelens naar boven lijkt me, of niet?
leuk dat Rinse die op de plaats hangde waar jij wilde, mannen weten dat gewoon :mrgreen: wat onze verlangens zijn he. :mrgreen:
hier alles in orde, en denk dat de klusperiode verlengt wordt, want weet nu niet wat een cyclus ik nu zal hebben, maar ik ga van 36 dagen ong. uit, maar aan de andere kant hou ik mezelf goed in het oog want ik denk dat mijn sprongetje er vroeger aan komt dus. hopelijk is het ditmaal in orde :mrgreen:
gisteren nog naar een babytje van vrienden gaan zien, het was een meisje Ines, wat een schatie, het is nu zo’n drie maand en weegt met moeite 4 kg, daar het te vroeg geboren was, we hebben veel kunnen bijpraten over Senne* ook, daar hij ook couveuse kindje was. en wonder bij wonder, Ines heeft op dezelfde plaats gelegen als Senne*. heel toevallig kwam dit ter sprake en toen bleek dat ze in dezelfde couveuse gelegen hadden. (hun kindje is er overgebracht van een ander ziekenhuis toen het slecht ging met haar) Vond het wel iets hebben hoor, kzeg tegen hun, Senne* heeft Inesje wel geholpen! verder niet zo veel nieuws hier.
groetjes lynn mama van senne* en :**:
Hallo!!
Ga zo lekker eten! :drool:
Maar effe buurten. Heerlijk zo’n dag met zon, alleen ik was vandaag een beetje emo
Ik zag natuurlijk “iedereen” weer achter de kinderwagen met een wolk van een baby. En dacht; zo hadden wij ook allang moeten lopen!!!
Werd gewoon effe boos :eh: :shifty: Het is zo oneerlijk. Oh wat had ik vandaag ook heerlijk met onze mannetjes in het zonnetje willen lopen!!!
Maar goed het is allemaal weer gezakt…nadat ik wat bij de Mac op had :mrgreen: 8)
Gisteren heerlijke wandeling gemaakt langs het water van de Bernisse.
Morgen ga ik lekker met mijn mams shoppen.
En ik heb nu al heel veel zin in het Paasweekend! (het kan me allemaal niet snel genoeg gaan!)
Evelien: mooi vlinderkastje zeg!! :thumbup:
Ga zo ook effe wat foto’s plaatsen van onze Punes, die staat nu zo mooi in bloei!
Lynnty: Goed van jullie hoor! Ik zou het toch wel heel moeilijk vinden! Gelukkig hebben ook over jullie Senne :**: kunnen kletsen!
Want dat vind ik heel belangrijk.
Ik heb soms het idee dat mensen zoiets hebben van…dat moet nu wel een plekje hebben!! Alsof je daarom niet meer over je kindje wil praten!!
Laatst kwam ik de buurvrouw tegen (haar kindje is deze week 1 jaar geworden) Ze had alleen maar over haar kindje…
Ze vroeg niet eens; goh hoe gaat het nu met jullie? Het doet me zo’n pijn dat mensen denken dat het weer helemaal goed is met ons! Ze hebben geen idee dat ik nog iedere minuut van de dag wel aan mijn mannetjes denk…
Nou…ik ga nu eten!
Evelien
Hier wordt ook regelmatig gevraagd hoe het met mij gaat.
Maar ik denk dat mensen meer bedoelen of je het nog trekt ofzo.
Ik zeg dan ook gewoon eerlijk dat het niet meer hetzelfde is en dat ik gewoon aan het aftellen ben.
Mooi zeg het vlinderhuisje :thumbup:
Lynn
Lekker aan de klus zo te horen :-*
Chantal
Wat vervelend dat jou buurvrouw het alleen over haar kindje heeft.
Ze snapt toch wel dat jij het ook over jou zoontjes wilt hebben.
HA lieve meiden ben ik weer
Evelien helemaal top dat vlinderkastje.
Wil erook weleen maar de katten eten zeop en dat vind ik zielig :?
Lynnty idd heel knap dat jullie naar Ines zijn wezen kijken.
Goed aan de klus. Ben je al begonnen met tempen ? En gaat t goed ?
Chantal is vervelend die mensen die denken dat alles weer normaal is en niet meer denken dat je nog veel aan je kindje(s) denkt.
Hier hebben we daar gelukkig geen of weinig last van. Ik word door de meest vreemde mensen aangesproken dat ze gehoord hebben dat we weer een kindje krijgen en dat ze nog even langs Loek gelopen zijn om hem te feliciteren met zn broerschap.
Natuurlijk zijn er wel egoistische mensen maar dat weegt voor mij niet op tegen al die lieve reacties.
Linda wij hebben ook geen nekplooi meting gedaan hoor want vond die 130 euro toch echt te veel :shock:
En voor mij is t een kindje met t syndroom van Down beter dan gee kind dus dat risico neem we dan maar en we zitten ook niet in de risicogroep.
We hebben dit weekend veel in de tuin gewerkt. We hebben de hele voortuin opnieuw aangelegd en achter oo nog wat plantjes geplaatst.
Joost heeft ook radijsen en tomatenplanten geplanten en ik heb als de plantjes t gaan doen lekkere verse tomaten in mn kraambed :drool:
Gewoon weer lekker in de zon gezeten en met Sep er op uit geweest.
Ik heb verder ook niet stil gezeten maar hier is de schoonmaakwoede al opgestoken. Ik heb heel mn keuken uitgeruimd en uitgesopt en opnieuw ingedeeld. Toen ik daarmee klaar was heb ik ook heel de badkamer van top tot teen geschuurd en schoongemaakt :shock:
Ben kapot maar ben wel heel erg trots op mezelf en dat t weer eens lekker goed gedaan is.
Morgen weer werken en om 5 uur uit bed dus iedereen welterusten en tot morgen.
Liefs Viola
hoi allemaal,
hier gaat het ook goed,
lekker in het zonnetje zitten :mrgreen: ,
heerlijk dat mooie weer.
ik heb het nu ook wel hoor al die mamas achter de kinderwagen het is gwoon niet eerlijk twan zou nou net als mijn buurjongetje kunnen lopen en lekker brabbelen ik had vandaag nog met mijn mams over dat we lekker hadden kunnen picniken met zn allen
maar ga lekker in bad ff relaxen…
dikke knuff willie mama van engeltje twan :**:
Lynnty, Wat fijn dat je met die vrienden zo goed hebt kunnen praten. Zij zullen ook wel een emotionele tijd achter de rug hebben. En wat fijn dat het nu goed gaat met Ines. Senne* zal zeker zijn best hebben gedaan!
Chantal, Heb je alleen het idee dat mensen denken dat je het nu wel een plekje hebt moeten geven, of zeggen ze dat ook?
Ik praat ook wel over Jelte*, maar heb nog nooit commentaar daarop gehad. Eerlijk gezegt verbaasd het mij eerder af en toe hoe “normaal” daar juist op gereageerd wordt. Wat ik overigens wel heeeeeeel fijn vind.
Victoria, Het wordt meestal niet direct aan mij gevraagt hoe het gaat. Maar door collega’s van Rinse aan Rinse of kennisen/buren van mijn schoonmoeder aan mijn schoonmoeder ed.
Ik ken die mensen eigenlijk niet eens.
Misschien trek ik het mij gewoon teveel aan dat er nu opeens zoveel belangstelling is. Hormonen :lol:
Viola: :shock: De voortuin ff in het weekend? En daarnaast ook nog je huis aan kant?
Waar haal je de energie vandaan? Ik was gisteren na een uurtje strijken al helemaal kapot. 's middags ook nog het eea in de tuin gedaan en er was toen helemaal niets meer met mij te beginnen. Ben maar ff gaan slapen op bed.
Over nekplooimeting. Bij ons werd dat ook aangeboden, maar hebben we niet gedaan. Reden: Wat als er een slechte uitkomst is? We zitten niet op een gehandicapt kind te wachten, maar wie ben ik om het dan weg te laten halen? Om niet die beslissing te hoeven nemen, hebben we er gewoon van afgezien.
Jelte* was helemaal gezond, dus dat gaf ons ook geen reden om aan te nemen dat het nu niet “gezond” of beter gezegt gehandicapt zou zijn.
Woensdag de 20 weken echo, dan weten we meer. Maar eerlijk gezegt ben ik er niet zo bang voor dat het fout is.
Willie: ik heb het niet bijgehouden. Hoelang nog tot je NOD?
Vandaag besloten thuis te werken (doe ik meestal dinsdags). Gisteren namelijk naar Jelte* geweest en nu weer een gat getrapt in een konijnenhol naast (of voor nu) het grafje van Jelte*
Behalve dat het erg veel pijn doet, vind ik het erg lief van die konijntjes dat ze graag bij Jelte* zijn, maar ik ben er alleen wat minder blij mee.
Gelukkig ligt Jelte* nog een stuk dieper, maar gewoon het idee dat ze daar maar graven. BLAH :x
Ik wil daar dus straks ff langs om te kijken of ze daar niet wat aan kunnen doen.
Evelien: Ik denk of krijg het idee dat mensen vinden dat het nu wel een plekje moet hebben… omdat er nog zelden mensen naar vragen.
Ook kan ik me voorstellen dat ze denken; ik zal er maar niet over beginnen om pijn of verdriet te voorkomen.
Maar een simpele vraag als: hoe gaat het nu met jullie? …is toch niet teveel gevraagd???
Maar goed, mijn mams komt er zo aan. Dus ik ga lekker shoppen!
Vind ik ook niet teveel gevraagd hoor Chantal :-*
Hier blijven mensen geïnteresseerd in hoe ik mij voel enz, ook aan Sacha wordt dat gevraagd.
Als ze hem alleen zien, vragen ze altijd hoe het met mij is en of alles goed is met het kindje.
Ik vind dat wel logisch, mensen leven toch met ons mee.
Verder merk ik dat ik nu wel wat angstiger wordt.
Als ze bijv. wat rustiger is dan ben ik druk aan het porren en al aan het denken wat ik moet gaan doen.
Ik ben nu ook aan het denken wanneer ik opgenomen wil worden.
Dus ik heb aan Sacha gevraagd of hij a.s. donderdag niet vrij kan nemen om met mij mee te gaan.
Hij moet echt speciaal vrij vragen, omdat het voor hem niet even te doen is.
Het is idd niet teveel gevraagt.
Mijn hormonen zoeken er gewoon teveel achter. En zijn er gewoon erg gevoelig voor.
Er wordt gewoon veel meer naar mijn zwangerschap nu gevraagt dan vorig jaar en dat viel mij op. Ik kreeg er gewoon het idee bij, dat het nu misschien niet goed met me zou gaan en dat er daarom zo vaak om gevraagt wordt. :eh:
Eigenlijk is het natuurlijk ook ontzettend fijn dat er zoveel mensen met ons meeleven. Ik vind het alleen jammer dat dat meeleven minder zou zijn geweest als Jelte* wel geleeft had en ik nu toevallig weer zwanger zou zijn geweest (wat ik mij dan haast niet kan voorstellen, tenminste niet zó snel!)
Victoria, ik zie dat je alweer 33 weken bent :thumbup: Schiet al echt op hè?
Weet je al met hoeveel weken ze haar willen halen? Of anders gezegt uiterlijk tot hoeveel weken ze willen wachten?
Ik kan mij voorstellen dat het nu steeds spannerder/enger wordt nu het dichterbij komt.
hoi hoi
wat jullie zeggen over het meeleven, dat hebben wij hier ook … Hier weet overigens een heleboel mensen dat we weer zwanger zijn … en diegene die wij graag willen dat die het weten (bijv. moeders op school)… en idereen hier is ook best wel meelevend en ik moet zeggen het doet me heel goed…
bij mijn vorige zwangerschappen heb ik dta dus helemaal niet gehad want ben al een aantal keer zwanger geweest wat dus ook op een miskraam is uitgedraaid en daar deden mensen steeds al sik het vertelde heel raar over…
verders hebebn w ehier wel een heel vermoeiend weekend gehad… zaterdagmiddag de herdenkingsdienst van ons meisje en andere overleden kindjes… en dat was heel erg emo maar ook weer zo ontzettend mooi… gister heb ik eigenlijks de hele middag op bed gelegen zo moe dat ik was dus … niet echt van het mooie weer genoten…
@victoria … je gaat ook snel ja nog ff… spannend hoor … en ben ook benieuwd wanneer ze het kindje evt. gaan halen en wanneer je je evt. laat opnemen …
liefs miranda :vlinder:
Bij mij valt het eigenlijkwel mee, er zijn natuurlijk ook niet echt heel erg veel mensen die weten dat ik zwanger ben, maar ik heb niet het idee dat er nu meer naar gevraagd wordt dan anders.
Ik moet wel zeggen dat ik hoop dat ik als ik straks tegen het eind loop, ik op begrip en steun uit de omgeving kan rekenen.
Oh wat iknatuurlijk ook nog niet tegen jullie heb verteld!! Mijn zus is zwanger!! precies 1 week korter dan ik! Leuk he, zo bijzonder dat we dit samen gaan beleven, zij heeft natuurlijk ook voor een deel de angst die ik straks meedraag en dat zal fijn zijn dat we elkaar hebben.
Ik had vanmorgen lekker vrij, van uitslapen is weinig gekomen, dus ben al lekker actief aan de schoonmaak geweest vanmorgen. Om 2 uur begin ik met werken, lekker met de kinderen naar buiten!
liefs Linda
Linda, gefeliciteerd met je zus. Leuk zeg!
En ik zie dat je ook alweer bijna op de 12 weken mijlpaal zit :thumbup: