Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (6)

Diana, Ik kan mij goed voorstellen dat het best extra eng is allemaal voor je. Ik weet ook niet hoe groot de kans bij jullie is dat deze baby hetzelfde kan hebben als wat Thomas* had. En al is die kans misschien zo goed als niet aanwezig (net zoals bij ons dat deze baby weer doodgeboren zal worden). Het feit blijft dat je daar toch benauwd voor bent.

Fijn dat je nu zo snel daar terecht kan.

Heel veel succes :hug:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

wat thomas had was godzijdank NIET erfelijk dus heb nu dezelfde kansen er op als ieder ander…maar toch

Precies wat ik bedoel. Maar de angst zit er natuurlijk goed in dat het weer kan gebeuren als is die kans zo goed als nihil.

Raar is dat eigenlijk he? mijn zus is zwanger, maar dat daar iets mis zal gaan (ze is wel al 39) komt er bij mij niet in. Terwijl ik voor mezelf toch wel angstig ben.

Gelukkig ben ik wel weer zo dat ik die angst voorlopig naar later in de zwangerschap plaats. Heb ik nu totaal geen rede voor. Maar is uiteraard wel continue op de achtergrond aanwezig.

Dit is misschien ook wel de reden dat we vast wat dingen voor de baby hebben aangeschaft. Het moet en zal gewoon goed gaan!

:-* liefs, Evelien :vlinder:

Diana, nog een vraagje. Ik neem aan dat ze daar nu wel al eerder naar zullen kijken of zullen testen? Ook als is het niet erfelijk? En vanaf wanneer kan dat?

:-* Liefs, Evelien :-*

Roheryn

:hug: Het zit je allemaal niet mee :hug: :-

Diana

Zo lekker morgen al op controle :-

Je angsten zijn helemaal terecht en dat zal iedereen in het ziekenhuis ook begrijpen.

Laat je lekker vaak controleren als dat jou geruststeld, dat doe ik ook hoor :wink:

Evelien

Ik wil eigenlijk ook twee namen hoor, je kind kan altijd zijn tweede naam gebruiken mocht hij/zij zijn eerste naam niet mooi vinden :thumbup:

En ik vond het artikel wel grappig :wink: Het is gewoon zijn mening, maar ik deel wel een paar punten :angel:

Trouwens Bieke en Viola ik zie in een andere topic dat jullie een exemplaar hebben gewonnen van “Ik breng je naar de overkant” :-*

Ik ben benieuwd of het een mooi boek is?

@Zonneschijn wrote:

Diana, nog een vraagje. Ik neem aan dat ze daar nu wel al eerder naar zullen kijken of zullen testen? Ook als is het niet erfelijk? En vanaf wanneer kan dat?

:-* Liefs, Evelien :-*

wat deze vraag betreft kan ik je daar geen enkel antwoord op geven…ik weet het echt niet…morgen zal ik er vast wel wat over horen en zo niet dan breng ik het zelf wel op…ik heb nml geen enkel idee of wat ze morgen gaan doen.een echo kan toch niet? ik bedoel daar is het toch nog veels te vroeg voor …ja een vaginale mischien…ik heb echt geen idee…

Nu zal het waarschijnlijk zeker nog te vroeg te zijn. Er is nog van alles in aanmaak.

En via een echo…hihi, er valt al weinig te zien bij 6/7 weken. Behalve als het hartje dan klopt want dan zie je tenminste nog een knipperlichtje.

Maar het kan natuurlijk zijn ivm de trobosestolseltje die je vorige keer had dat ze daarvoor nu wel al een test of iets kunnen doen.

Misschien dat ze je bloedwaardes gaan meten.

Maar goed, morgen zul je het vanzelf wel merken. Schrijf eventueel vragen die je hebt wat betreft deze zwangerschap even op. Dan kun je die vragen morgen vast stellen.

heeee meiden

ZOjuist heb ik de uitslag van mijn bloedtesten gekregen, er was niks afwijkends. De proeiine C was ietsie pietsie onder het gemiddelde ( dat is een eiwit in je bloed) Maar dat is niet noemenswaardig. Er is nog 1 keer geprikt vandaag om dat ene eiwit opnieuw te onderzoeken, maar daar zal 99% niks mee gedaan worden.

Het overlijden van Lara is dus echt stomme domme pech.

In de wachtkamer zat ik al tussen wel 6 hoogzwangere vrouwen, ik had het niet verwacht, maar dat vond ik zo moeilijk, ik was zo stikjaloers, kon mn tranen moeilijk bedwingen en werd er helemaal misselijk van ( <- 1e zwangerschapskwaaltje ???;))

Toen ik bij de gyn binnen was en ze letterlijk de woorden: “het was dus echt pech” uitsprak hield ik het niet meer. Pffffff

Maargoed, gelukkig is er dus niks aan de hand en heb ik geen verhoogd risico op herhaling. De oorzaak blijft dus wel onbekend…

Eind deze week kan ik testen, ik ben zooo benieuwd, ik denk de hele dag " misschien heb ik al een kleintje in mijn buik" Ik probeer dat niet te doen om teleurstelling te voorkomen maar ik kan het gewoon iet helpen iehie hiehieeee

Victoria… ben benieuwd welke naam ji dan heeeel mooi vind :wink:

De meisjesnaam die ik het mooiste vind heb ik neit in mijn lijstje gezet, in marielle’s lijstje staat wel een naam die ik ook heeeeeeeeeeel mooi vind… :wink:

Evelien, heb je al een beetje een buikje>??n en jij lynn??

Marielle… heb ik jou nou wel of niet mijn tel. nr. gegeven?

ik moet morgen noodgedwongen al een zwangerschapsbroek kopen hihihi…deze broek had ik twee weken geleden nog een riem omheen en nu kan ik hem al niet eens meer dichtkrijgen … :shock: als ik hem dan wel dichtdoe dan word ik gewoon duizelig dus das ook niet goed :naughty: ze zeggen we bij de tweede gaat het allemaal sneller.nou dit is wel heeeel snel…bij thomas had ik bij 6 weken zwangerschap al zwangerschapsbroeken aan…nu bij amper 4 weken dus al…haha dat gaat nog wat worden zeg…of krijg ik toch gelijk en zijn het er twee? :think: grapjeeeeeeeeeeee :dance:

linda wat goed dat nieuws wat je had zeg…en nu mischien ook een frummeltje in je buik? we duimen allemaal voor je… :pray:

Linda, wat vervelend dat je in een wachtkamer met allemaal zwangeren moest gaan zitten.

Ik heb dan wel nog steeds geen verdere uitslagen over de bloedtesten (ivm landelijk onderzoek waar we aan mee hebben gedaan) echter tijdens het nagesprek werd ervoor gezorgt dat we niet bij andere zwangeren moesten wachten.

Daarvoor moest ik 's ochtends even bellen of het spreekuur niet uitliep. (Was niet het geval) en toen we aankwamen werden we in een soort vergaderkamertje geplaatst, waar we netjes vast thee/koffie kregen en even moesten wachten op de gyn, verloskundige en verpleegkundige.

En toen is er ook echt tijd voor ons genomen.

Bij ons was het ook pure pech. En hoe cru dat ook is, eigenlijk is dat alleen maar positief. Tenminste positief voor een volgende zwangerschap.

Ik duim voor je dat je ook snel een positieve test in je handen hebt.

Hup… daar vliegen weer wat zwangerschapshormoontjes jou kant op.

Wat mijn buik betreft. Tja… die had ik al :mrgreen: Alleen kan ik hem nu niet meer inhouden zeg maar. Wat dat betreft vind ik dat ik al een behoorlijke buik heb :eh:

Goh, dat pure pech heb ik ook veel gehoord de laatste tijd. Heel frustrerend eigenlijk. Je kunt er zo weinig mee. Er is niks aan te doen, niets om het te voorkomen en maar afwachten weer. Wij hebben nu al twee keer achter elkaar ‘domme pech’ Nou ja niet helemaal omdat we wel een verhoogd risico hebben, maar toch. Dat je twee keer achter elkaar die 25% te pakken hebt…

Ik heb trouwens al gebeld naar Maastricht ivb dat IVF/PGD gebeuren. Ik krijg deze week een heel info boekje over de hormoonpreparaten die ik moet gaan spuiten en zo…en volgende week woensdag belt de arts ons op om verdere afspraken te maken.

Ja, Roheryn zeg dat wel. ik heb al eens eerder gezegt geloof ik. Geen mij maar een lot met de hoofdprijs uit de loterij waar ik dan 25% kans op maak!

Ik weet dan bijna wel zeker dat ik die hoofdprijs niet zal winnen.

Wel fijn (lijkt mij) dat je al zo snel geholpen wordt door het ziekenhuis voor vervolg acties om weer zwanger te worden.

Ik hoop voor je dat het allemaal snel kan/mag gaan!

En dan uiteraard een gezond kindje!

Roheryn :hug:

Linda wat vervelend al die zwangere vrouwen dan om je heen, want je wil zelf ook zo graag.

Wij hebben bij de kinderarts ook te horen gekregen dat we domme pech hadden. Er werd wel voor ons gezorgd dat we niet tussen de baby’s moesten wachten in de wachtkamer. We werden ook een kantoortje wat leeg stond in geduwd.

Victoria heb t gelezen dat ik dat boek heb gelezen, maar t kan ook goed dat er nog een Viola is hier, want heb nog geen mail :? . We wachten rustig af.

Evelien je moest eens weten hoe vaak ik al een andere naam heb gekregen en nu is Viola ook niet heel erg moeilijk :think: . Ik verbeter t al niet eens meer als iemand t weer verkeerd uitspreekt of schrijft.

Diana wat fijn dat je morgen al terecht kunt :thumbup: . Wanneer gaa jullie t iedereen vertellen of heb je dat al gedaan?

Hier, vind ik, een mega buik. Nu had ik nog een echt zwangerschapsbuikje overgehouden van Loek*, maar s’avonds heb ik soms een buik van iemand die al 16 weken of langer zwanger is :shock:.

Ik ben blij dat t winter is en dat ik truien mag dragen, want die zijn iig groot genoeg zodat je nog weinig ziet, maar ik denk dat ik t niet lang verborgen kan houden.

Liefs Viola

Linda

In het lijstje van Marielle zaten meerdere namen die ik mooi vind, maar mijn partner helemaal niet. Zoals Iris :angel: , maar er staan er één tussen die wij beide mooi vinden.

Ik vond het ook zo moeilijk om in een wachtruimte te zitten met allemaal zwangere. Nu gaat het wel :wink:

Ook ik duim voor je :pray:

Wanneer maken jullie buikfoto’s dan dames :angel:

Jij ook Diana, hij is helemaal niet duidelijk :naughty:

hahaha victoria…je bent veeleisend zeg :thumbup: die foto had ik gemaakt met de webcam dus nee niet duidelijk dat klopt…ik moet dan eerst ff aan manlief vragen of hij de gewone camera van het werk wil meenemen om een goeie te maken,maar een beetje kan je wel zien toch? :shock:

Ja, ik heb het boek inderdaad gewonnen!

Ik kreeg deze middag een mail! :inlove:

Mijn mail die ik stuurde en waar ik dus mee gewonnen heb was deze:

Beste Ruud,

Ik heb zojuist je berichtje op het forum ‘Vlinderpraat’ gezien en gelezen.

Ik zoek al lang naar zo’n boek en ik hoop dat je, jullie, me er een plezier mee kunnen doen.

Ik zou het boek graag geven aan mijn zus, haar dochtertje Noor* (19-02-02 / 24-01-05*) is gestorven ten gevolge van een hersentumor.

Die dappere kleine meid heeft zo gevochten voor haar leven, maar het mocht niet zijn …

Het is bijna haar 2e herdenkingsdag, of hoe noem je zoiets vreselijks,…

Dit boek zou een mooi gebaar zijn en hopelijk ook een steun.

Ook voor mij zou het fijn zijn,… ik moet immers ook mijn zoontje Robbe* missen.

Wat doet dit pijn allemaal, wat een gemis …

Ik hoop bij de ‘gelukkige winnaars’ te zijn, ook al is dit geen ‘gelukkig’ onderwerp… het zou me (ons) goed doen.

Met vriendelijke groet,

Timmerman Bieke

De mama van Robbe*, Broes en Senne

De trotse meter en tante van Noor*

Viola, ben benieuwd of jij ook nog mail zal krijgen! :-

Evelien, wat een prachtige namen noem jij daar op!!

Jelte vond ik ook al zo mooi!

En Nienke, zo heet mijn zus! :wink:

Diana, ik zal morgen aan je denken!

Een leuke maar ook weer een dubbele dag voor jullie! :-

Linda,… domme pech… tja, 't zal je kind maar zijn… :shock:

Sterkte en mijn duimen draaien!! :-* :hug:

De eerste keer na Robbe* zat ik ook in een wachtzaal tussen allemaal zwangere vrouwen, pff, moeilijk hé!

Herkenbaar hoor … :-*

Diana: succes morgen!

Linda: :hug: Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is geweest voor je.

Maar wie weet word het allemaal dik in orde gemaakt met een positieve zwangerschapstest eind deze week :mrgreen:

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

hier blijven we duimen he! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

en bieke en viola leuk dat jullie het boekje wonnen!!