Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (6)

ja hahaha Bieke, wij zeggen toch steeds hetzelfde he :mrgreen: :mrgreen:

dus dat wil zeggen dat je ook al aan deze namen dacht voor dit geschreven was :mrgreen: :mrgreen:

Fiebe vind ik ook wel mooi :mrgreen:

Kijk voor een babynaam eens op deze site: http://www.babynamesworld.com/ Hij is dan wel in het Engels, maar je kunt er op verschillende manieren naar een naam zoeken. Zo waren wij op zoek naar Celtische namen…je tikt het in en er komen alleen maar Celtische namen tevoorschijn… en heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel namen…:smiley:

Ja deze site ken ik, staan echt zoveel op :shock:

Maar mijn man en ik hebben echt een totaal andere smaak qua namen :roll:

Mariëlle, kijk eens op het showforum! :wink:

Hopelijk ben je er blij mee! :-*

Bieke om het op zijn Belgisch te zeggen ik ben er zeer fier mee.

Geweldig echt super.

Victoria

vind Milly ook zo leuk.

En fijn he dat je er dan zo leuk samen met je partner op 1 lijn over zit niet dus was hier ook wel een drama maar uiteindelijk kwamen we eruit.

Liefs Marielle :vlinder:

Gewoon een lijstje maken met namen die JIJ mooi vindt…en hem dan laten strepen…of blijft er dan niks meer over?? :smiley: Zo deed ik het namelijk wel iedere keer, die arme vent van mij heeft niet veel in te brengen, maar gelukkig hebben wij in heel veel dingen dezelfde smaak.

@Roheryn wrote:

Gewoon een lijstje maken met namen die JIJ mooi vindt…en hem dan laten strepen…of blijft er dan niks meer over?? :smiley: Zo deed ik het namelijk wel iedere keer, die arme vent van mij heeft niet veel in te brengen, maar gelukkig hebben wij in heel veel dingen dezelfde smaak.

Er bleef geloof ik 2 namen over :think: van de 30 hahaha :angel:

Maar dan begin ik ook weer te twijfelen, erg hé :mrgreen:

Mariëlle, ik ben blij dat je er ook blij mee bent! :wink:

Er staan er inmiddels nog 2 bij van Quillan! :wink:

Victoria, moeilijk hé, namen kiezen,… 't is tenslotte voor je kind die er zijn hele leven mee moet verder leven, je kiest niet zomaar een hondennaam! :wink:

Hier heeft Marino 2 keer gekozen en ik 1 keer! :wink:

In meisjesnamen komen wij helemà à l niet overeen, dus gelukkig hebben we 3 zonen! :lol:

Succes! :dance:

Diana, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

Hoera hoera Thomas* krijgt een brusje!!!

Slaap mijn kind, droom je droom, … zweef maar zacht omhoog …

:-*

Victoria ik kan je niet helpen met de namen. Wij kwamen en komen er zelf ook bijna niet uit voor een meisje. Als Loek* een meisje was geweest dan had ze Marit Mayon geheten, maar wil dit niet meer gebruiken voor de tweede en daar hebben we al een naam voor.

Wij hebben in mn zwangerschap van Loek* allebei uit een boek een lijstje gemaakt en toen zijn we samen gaan strepen. Ik had Loek* er niet op staan en Joost zei toen an wat vind je van Loek* en ik heb toen gezegd dat wordt hem en toen moesten we nog een tweede naam. Die hadden we pas met 38 weken.

Bieke heb op t showforum gekeken en vind t echt prachtig.

Verder hier een beetje emo. Ik denk door de hormonen.

Ik mis mn ventje zo en nu door al die hormonen komt t meer naar boven en heb in deze ochtend al veel afgejankt.

Ga vanmiddag maar lekker naar Loek* denk ik en even zn grafje schoonmaken en opruimen.

Liefs Viola

Rob en ik zitten ook que namen heel erg op 1 lijn.

Als Lara een jongetje was geweest had hij Tygo geheten.

Voor de komende zwAngerschap ( als ie mag komen) hebben we al een jongensnaam bedacht, maar die houden we lekker geheim tot het laatste moment.

Wat ik ook leuke namen vindt:

Max

Timo

Stefan

Tom

Sofie

Esmee ( 2e naam van Lara)

Isa

Lotte

Imke

oh linda zo’n leuke namen, hopelijk mag het dan ook snel zo zijn he meis.

viola, hier ook zo emo de laatste tijd, wel iedere dag trouwens, het feit dat ik Senne* zo mis, en hij er niet bij is, en niet voor zijn brusje zal kunnen zorgen en opkomen, en zo… :frowning:

heb net nog vreselijk nieuws gezien, ergen niet ver hier vandaan, is er een babytje van zes weken gestorven, het was gisteren naar het ziekenhuis gebracht en de vader zei dat het verstikt was in zijn/haar eten, :? :? nu denken ze dat de vader het kindje vermoord heeft, het is gestorven aan ernstige hersenbloeding. :cry: ben even niet goed ervan, pfff, kaarsje brandt hier :kaars:

hier hebben we met namen niet veel misère gehad, ik en Jurgen zitten beetje op dezelfde golflengte van namen en toen wilden we twee kindjes en Jurgen mocht als eerste kiezen, nu mag ik terug kiezen. :smiley:

:dance: straks naar Senne* zijn grafje, wat gaan opknappen,en dan stevige wandeling naar Blankenberge(zee), en mmmmm lekker pannekoekje ook :mrgreen: :mrgreen:

groetjes Lynn mama van Senne* en ???

:mrgreen: De babynamen die wij in gedachten hebben staan gelukkig nog niet tussen de lijstjes :wink: Maar houd ik nog lekker geheim.

Rinse heeft de 2e naam voor een jongen bedacht en die vond ik zo leuk dat ik die nu als eerste naam wil hebben :lol: Rinse is daar nog niet helemaal over uit, maar ik dus wel. Dus… :lol: Ik denk dat ik het wel win. Ik vind het gewoon zo leuk! Met name de spelling ervan. Die is namelijk niet helemaal zoals je zou verwachten.

De meisjesnaam hebben we nog hetzelfde als wat we eerst hadden. De 2e meisjesnaam hebben we wel wat aangepast.

We willen de kinderen namelijk wel 2 namen geven. Hebben we zelf namelijk ook.

Wij hebben vooral naar Friese namen gekeken. De meeste namen zijn toch namen die je wat minder vaak hoort en dat willen wij ook graag. Een naam die je niet te vaak tegenkomt. En zeker niet een naam waarvan je kan verwachten dat er meerdere kindjes in de klas ook zo zullen heten.

1 van de namen die we ook erg leuk vinden is: Sytse of Sietse of Sietske of Sytske

De site waar je veel Friese namen kan vinden is: Friese namen (als je die niet zelf al gevonden had)

:think: :think: Zwangerschapsdementie slaat ook hier toe.

Vlindermama :hug: Zoals gezegt wordt, kun je hier altijd terecht. We zijn er voor je.

Viola: Ik schrijf ook nog bij de Juli mama’s en ik geloof dat er vooral daar heel erg fijn gereageerd werd op het feit dat ik Jelte had verloren.

Ik bedoel de meeste reageren wel goed, maar als ze ook laten merken door een berichtje te schrijven dat ze de moeite hebben genomen om naar vlinderpraat te gaan en daar mijn verhaal te lezen dan geeft mij dat toch een extra prettig gevoel.

Ik vind ook dat iedereen moet weten wat mij is overkomen, maar ik ga het daar niet hebben over mijn verdriet. Dat doe ik hier wel.

Wel geef ik natuurlijk voorbeelden van hoe het vorig jaar ging. Gelukkig heb ik ook daar geen rare opmerkingen over gekregen. Het voelt gewoon aan als de normaalste zaak van de wereld dat ik het over Jelte kan hebben. En dat is eigenlijk natuurlijk ook.

Misschien scheelt het ook dat er bij de juli mama’s al heel veel mama’s tussenzitten. Of terwijl voor vele is het alweer het 2e kindje.

Ik kijk af en toe ook nog wel bij de augustus 2006 mama’s. Daar schreef ik natuurlijk vorig mee. Voor hun moet het ook behoorlijk wat impact zo vlak voor hun bevalling zijn geweest dat Jelte dood werd geboren. Fijn is dan ook dat ik van hun berichtjes krijg of bij vlinderpraat dat ze graag willen weten hoe mijn zwangerschap verloopt. Na mijn eerste echo heb ik dat ook bij hun gemeld. Een paar dagen ging ik even kijken hoe ze daar op hadden gereageerd en tot mijn stomme verbazing hielden ze een poll of ik een meisje of jongen zal gaan krijgen.

:smiley: Vind dat dan toch ook weer zo fijn!

Maar goed, die band zal ook bij de september mama’s zeker gaan groeien. En voor nu is het zwanger zijn al erg spannend, zeker ook weer de eerste 3 maanden en om dan ook nog even met de feiten op je neus worden getikt wat er met 3 maanden oud kindje zo plots kan gebeuren is natuurlijk even confronterend.

Maar ook daar komen ze vast wel overheen. Ik denk altijd maar, als wat ons is overkomen iemand anders al meer bewust kan maken van wat een wondertje we gaan krijgen en daardoor er nog meer van kan gaan genieten. Dan ben ik daar alleen maar blij mee.

Tjeetje wat een verhalen zit ik hier te schrijven :mrgreen:

En ik ben nog niet eens klaar :lol:

Gisteren zijn we namelijk naar de Prenatal gegaan in Utrecht (is lekker groot) Vorig jaar hebben we daar ook redelijk wat aangeschaft (toen een kortingsbon van 25% op alles, dus was leuk shoppen). Nu was er wel uitverkoop, maar natuurlijk niet op wat wij nu hebben gekocht :wink:

jaja, Ik zocht namelijk een nieuw badje (badje die ik nu heb is van mijn zus en gaat dus weer terug) en het liefst in de kleur van de luieremmer (soort doorschijnend oranje) en tada die hadden ze daar! Dus die moest ik hebben. En vervolgens natuurlijk ook nog een standaard erbij.

Een ledikantje hebben we ook gevonden. Gewoon lekker simpel en daardoor ook niet te prijzig (149 euro, valt mee toch?) En we kwamen ook nog een box tegen die we beide leuk vonden. Ook simpel en zonder lade. En dat scheelt ook weer veel geld. En dat terwijl we een lade niet eens echt nodig vinden. Zoveel kan je er namelijk toch niet in kwijt. De lades zijn namelijk niet over de gehele diepte en ook niet erg hoog, want dan wordt de box weer te hoog.

:dance: Ik ben dus helemaal blij. De box moest besteld worden en wordt in feb verwacht. Het ledikantje nemen we dan ook pas mee. En als het goed is hebben ze dan een andere matrassen aanbieding. Waarschijnlijk degene die wij ook willen hebben. (wist ze niet helemaal precies, maar dacht ze gelezen te hebben) Even opletten wat de aanbiedingen in feb gaan worden dus.

:eh: Ik ga maar eens de was ophangen. Ons huis wordt de laatste tijd zwaar verwaarloosd. Rinse is al druk aan het stofzuigen, dus moet ik natuurlijk ook maar wat gaan doen :wink:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Linda

In je lijstje staat 1 meisjesnaam die ik héél erg mooi vindt :thumbup:

Evelien

Ik zat op een site te lezen over namen, wat mode is en wat je juist niet moet doen :wink:

Uiteraard maak je het zelf uit, maar leuk om te lezen :angel:

Geef géén twee voornamen

Onderstaande grafiek laat zien hoeveel namen een Amsterdams kind gemiddeld krijgt. Als je origineel wil zijn, geef je je kind gewoon één voornaam (wel zo praktisch, je gebruikt “volgende” namen toch nooit), of geef je drie en liefst méér voornamen.

En ook deze namen niet…

Voor ouders die zelf aan het knutselen slaan: nu populaire zelfverzonnen meisjesnamen met meerdere lettergrepen die er ongeveer zo uitzien: “CH…A” (Charmera, Chanequa) of “SH…Y” (Sheranie, Shannely) zullen al snel gedateerd zijn. Hetzelfde geldt voor verzonnen jongensnamen die eindigen op -IO (Chivencio, Damilio, Delivio, Venitcio) of -O (Django, Dyllano, Romello). En al hoewel er door Amsterdamse ouders eindeloos gevarieerd wordt met spelling (-tio, -cio, -cyo etc.), ziet het er niet altijd even intelligent uit…

Kies een naam die laat zien of het om een jongetje of om een meisje gaat

Doe je kind een plezier en zorg dat je aan de naam kunt zien of het een jongetje of een meisje is. Het kan erg irritant zijn om altijd uit te leggen dat je Noa(h), Robin, Sam, Nicky, Bo, Jip of Marijn eigenlijk een jongetje c.q. meisje is. Geef als de naam het toelaat liever een “echte” voornaam, je kunt dan altijd een roepnaam gebruiken die van deze naam is afgeleid. Dus Nicolaas en Nicole (Nicky) en Samuel en Samantha (Sam).

Zorg dat behalve door jou de naam óók door het kind en anderen geschreven kan worden

Alternatieve schrijfwijzen zijn meestal alleen maar irritant, niet origineel. Geen mens wil zijn leven lang uitleggen dat hij of zij Maxx (Max), Dillon (Dylan), Borys (Boris), Damey (Demi), Juli-Jan (Julian), Pyter (Pieter), Mariya (Maria) of Yoëll (Joël) heet. Als je toch wil experimenteren kun je dat beter in de tweede naam doen; die hoef je namelijk meestal alleen op te schrijven en niet uit te spreken.

Voor sommige namen zijn de afgelopen twee jaar in Amsterdam alleen al zoveel schrijfwijzen gebruikt, dat het misschien de moeite is om een andere (eerste) voornaam te kiezen:

Duna, Doenia, Doenja, Dounia, Dunya, Duña, Dunja, Dünya, Dounya, Dounhia, of

Joeri, Youri, Yuri, Joery, Juri, Joury, Joerie, of

Zainab, Zaineb, Zeinab, Zeynep, Zinab, Zineb, Zeneb, of

Jamy, Jaimy, Jaimey, Jaymee, Jamie, Jaimi, Jamey, Jaimie, Jemey, Jaime, Dyami.

Maar met een beetje fantasie maken mensen ook van alles met de naam Giovanni: Giovanny, Chovanny, Jovainy, Givenny, Yévani, Yovainy, Shivani, Shivanie, Shiwanie.

Of van een afgeleide van de islamistische naam Aisha: Lakeesha, Lakheesha, Lakeisha, Laquishia, Lakesha, Lakeysha, Lakeyshia, Lakhisha, Likisha, Lekisha. Aan deze stroom zal voorlopig nog wel geen einde komen, er zijn immers nog veel “originele” spellingen te bedenken…

Maar uiteindelijk…

“Wat de meeste mensen eigenlijk bedoelen als ze zeggen een “unieke” naam voor hun kind te willen, is dat ze een naam zoeken die iedereen kent, die iedereen mooi vindt, maar die niemand heeft. En dat is natuurlijk een compleet onmogelijke opdracht!” :mrgreen:

Ik heb weer wat hoor…het lijkt hier verdorie de Wet van Murphy wel…sinds een uur of twee, drie vloei ik als een achterlijke, terwijl ik tot hiervoor sinds het curetteren haast niks geen bloed meer verloor. Ik dus de vk gebeld, zij met de gyn gebeld…als ik over een uur weer een maandverbandje vol bloed moet ik terug naar het ziekenhuis… kon er ook nog wel bij. Wilde het eigenlijk afwachten tot morgenvroeg, maar de vk zei dat als ik zo door blijf vloeien ik morgenvroeg niet meer op mijn benen kon staan :? Maar ik zie het dus helemaal niet zitten om nu nog naar het ziekenhuis te moeten, maar ja…ik wacht het nog heel even af…

@Roheryn wrote:

Ik heb weer wat hoor…het lijkt hier verdorie de Wet van Murphy wel…sinds een uur of twee, drie vloei ik als een achterlijke, terwijl ik tot hiervoor sinds het curetteren haast niks geen bloed meer verloor. Ik dus de vk gebeld, zij met de gyn gebeld…als ik over een uur weer een maandverbandje vol bloed moet ik terug naar het ziekenhuis… kon er ook nog wel bij. Wilde het eigenlijk afwachten tot morgenvroeg, maar de vk zei dat als ik zo door blijf vloeien ik morgenvroeg niet meer op mijn benen kon staan :? Maar ik zie het dus helemaal niet zitten om nu nog naar het ziekenhuis te moeten, maar ja…ik wacht het nog heel even af…

tjemig meid…hoe is het nu afgelopen? het zit je ook niet mee zeg… :-* :hug:

Ben dus niet naar het ziekenhuis gegaan. Had echt geen zin om 's avonds tegen twaalven nog voor oppas te moeten gaan zoeken en die hele meuk. Vannacht en vanmorgen viel het heel erg mee, nu is het afwachten hoe het gaat als ik op ben. Voel me wel net een vaatdoek. Als het toch weer erger wordt, bel ik toch maar even en gaan we alsnog naar het ziekenhuis. Wilco is bij voorbaat maar thuis gebleven en Kelly blijft over op school. Mocht het nodig zijn, is dus nu wel alles geregeld. En nu maar hopen dat het helemaal niet hoeft.

nou maar hopen dat het niet gaat doorzetten meid…je hebt al meer dan genoeg meegemaakt…

ik heb vanmorgen dus net contact gehad met het ziekenhuis waar ik ook ben bevallen van thomas en ik mag morgen al komen :shock: dit moet omdat ik met de zwangerschap van thomas samen met alle andere symthomen ook nog eens een trobosestolseltje in de baarmoeder had en nu mischien ik aan de bloedverdunners moet dit keer…dus morgenvroeg om half 9 moet ik me al melden daar…nu begint het pas goed door te dringen dat ik echt zwanger ben…en het voeld raar heel raar…ben blij en ontzettend bang…

Roheryn :hug: Wat een gedoe allemaal. Maar eh, als het vloeien al bijna was gestopt, was het dan wel nodig om gecurreteerd te worden?

Victoria. Wat betreft de namen. Letten wij uiteraard wel op dat we niet iets “geks” verzinnen. De jongensnaam die we nu hebben, maar dan met andere spelling vind ik eigenlijk wel heel logisch dat je het zo schrijft. Ik denk zelfs dat iemand dat beter kan schrijven dan hoe het “standaard” geschreven wordt. In elk geval wanneer ze nog klein zijn.

En heeft niet iedereen een probleem met de spelling van zijn/haar naam? Mijn voornaam (Evelien) heb ik al op diverse (ja echt) manieren geschreven zien worden. Ik zeg dus ook altijd dat het met I.E.N is.

Ook Rinse zijn naam wordt dikwijls fout geschreven.

Wat is daar zo moeilijk aan, denk ik dan?

En wat betreft een 2e naam, is het inderdaad zo dat je die 2e naam eigenlijk niet gebruikt. Toch vinden wij het gewoon leuk. Met name ivm de voorletters. Daar kijken we dan ook naar.

We willen namen een dezelfde voorletters. Rinse is R.R. zijn zus: M.M. en zijn moeder G.G.

Jelte was daarom ook J.J.

En, dat is ook eigenlijk de reden waarom de naam Systse bij ons afviel, al vinden we het een hele leuke naam.

Wij kijken dus zeker naar de naam en letten daar zeker bij op dat daar in de toekomst geen problemen mee kan komen of dat hij/zij daar gepest mee kan worden. (de namen mogen dus ook niet rijmen of teveel op elkaar lijken)

Ik heb nog wat namen die bij ons afvielen, omdat we al iemand kennen met dezelfde naam:

Eline, Jaline, Kim, Nienke, Nicole, Thirza, Tanja

eh… weet verder niet meer.

:-* Liefs, Evelien :vlinder: