Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (6)

even een snel berichtje

Victoria, ik heb getest, maar helaas… volgende keer maar weer samen met chantal :slight_smile:

Ik heb gisteren mexicaans gemaakt, lekkere burrito’s met van alles en nog wat erop, 1000 schaaltjes op tafel en scheppen maar mmmmmm

Ik krijg wanneer ik zwanger ben ook de mohelijkheid om opgenomen te worden evt de laatste weken, ik denk niet dat ik daar gebruik van zal maken, maar het idee dat er alles aan gedaan wordt het zo onbezorgd mogelijk te maken is echt fijn.

Sorry dat ik niet overal op reageer, volgende keer weer!!

Oh Linda wat jammer :hug:

Hopelijk zijn jullie beide (jij & Chantal) snel zwanger :wink:

Hier gaat het al wat beter, gelukkig :angel:

Vanmiddag mag ik weer naar de gyn, lekker hoor elke 2 weken :angel:

Bij ons is Vera* waarschijnlijk met 37 weken in mijn buik overleden en ik neem aan dat de gyn niet eerder als 37 weken gaat inleiden :think:

Hij zei alleen, als je te zenuwachtig wordt, kunnen wij je opnemen zodat je dagelijks gecontroleerd wordt.

En over inleiden, alleen als je kindje volgroeid is en goed is ingedaald … dus misschien met 37/38 weken?

Ik probeer er niet teveel aan te denken, anders ga ik me er aan vastpinnen :shifty:

Ik ga even eten, hongerrrrr :drool:

Victoria, inleiden doen ze hier liefst tussen week 38-39 dus de kans is groot dat ze dat voor jullie ook zo inplannen? Of misschien passen ze ook dat beleid wel aan vanwege Vera*? Maar wat je al zegt, die extra controle komt er zeker! Heb me hier ook al voorgenomen dat wat er ook gezegt gaat worden ik zeker die laatste weken elke dag een controle wil :hand: geen kip of uitsmijter die me dat ziekenhuis uitkrijgt 8) en ik ga lekker gillen van IK WIL IK WIL enzo. Kinderachtig maar als ze dat niet snappen ga ik ze pijnigen :angel:

Hmmm voor ik dingen vergeet, ik geloof dat de meeste dames hier ons verhaal al wel kennen. Anders staat het in Vlinderpraat mocht iemand daar liever niet lezen wil ik het nog wel een keertje opschrijven dus laat maar weten dan!

Verder zal ik hier waarschijnlijk vanaf morgen vaker komen schrijven (hey lezen deed ik al :wink: ) en wat meer ‘bijhouden’ door te reageren etc dat lukt nu nog even niet door alle drukte deze week. Maar morgen beginnen we voor ons gevoel weer een beetje met de eerste stap in het ‘zwanger worden’ door naar het ziekenhuis te gaan om te praten met de fertiliteitsarts daar. We hebben van onze laatste IVF poging nog een eskimootje in de vriezer dus we willen graag heeeel veel uitleg horen van haar over het hoe, wat, waarmee etc.

Tot schrijfs! zwaai heb nog veeeeel bij te lezen hier :mrgreen:

Ik ben vandaag om 16:00 uur weer bij de gyn geweest :thumbup:

En alles was weer goed, bloeddruk 120/80 en ons meisje was druk aan het bewegen en zwaaien :inlove:

Rhi; vandaar dat ik graag op het laatst opgenomen wil worden, dan word ik gewoon dagelijk gecontroleerd.

Ik ben gewoon bang om te laat te komen, weet niet wat het is, maar dat is gewoon mijn gevoel.

Ik moet zeggen dat ik verder niet zo heel erg bang ben, ze groeit goed en ik mag elk 2 weken komen voor controle :thumbup:

Ik zou het raar vinden als je een gyn zou treffen die geen rekening met ons zou houden … hier zijn ze idd :thumbup: allemaal erg begripvol :thumbup:

Lynn

Jij straks om 19:15 je afspraak, laat je even weten hoe het was :-*

Helemaal niet raar dat gevoel hoor. Na onze uitslag van gisteren heb ik dat gevoel zelfs nu al… :oops:

Dus ik houd zeker jouw ‘beleid’ ook in de gaten en mijn achterhoofd. Misschien dat het wel zeker zo ‘rustgevend’ is om inderdaad opgenomen te worden tegen die tijd. :think: Weer een aandachtspuntje en tip! Dank je! En super fijn dat jullie dame weer zo gezellig aan het zwaaien was :inlove: en je bloeddruk ook top! :thumbup:

Kom later nog even spieken nu zo eerst een bammetje eten :mrgreen:

Hadden jullie ook in het begin het gevoel dat jij je steeds moest verantwoorden?

Dat er dus niets aan de hand was met je kindje?

Dat er niets aan gedaan had kunnen worden, omdat ze het gewoon niet wisten?

Ik voelde me in het begin best vaak aangevallen.

Ik snap dat mensen graag een verklaring willen hebben, maar wat denken ze dat wij willen dan?

Rhi, :thumbup: Spannend zeg morgen!

Zal fijn zijn als jullie eskimootje aanslaat. Een tweelingzusje of broertje van Brechtje. Grappig idee misschien, maar het is theoretisch gezien natuurlijk wel zo :think: :inlove:

Volgende week bij de gyneacoloog ga ik zeker meer vragen stellen over het einde van de zwangerschap. Bij de vorige gyn hadden we echt het idee dat hij het allemaal onzin vond. Natuurlijk hadden we er recht op, maar de kans dat het nog eens gebeurde was zo klein… Euh. Hallo! We willen gewoon meer zekerheid.

En ik hoop dan ook echt op het inleiden bij de 37 weken :pray: Ik denk dat dat mij al heel veel rust kan geven. Gewoon niet over diezelfde grens heen als vorig jaar (en geen 38 weken en 26 juli niet)

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@victoria wrote:

Hadden jullie ook in het begin het gevoel dat jij je steeds moest verantwoorden?

Dat er dus niets aan de hand was met je kindje?

Dat er niets aan gedaan had kunnen worden, omdat ze het gewoon niet wisten?

Ik voelde me in het begin best vaak aangevallen.

Ik snap dat mensen graag een verklaring willen hebben, maar wat denken ze dat wij willen dan?

Nee dat hebben wij niet gehad.

Ik zit er nu even over na te denken en ik denk dat ik dat eigenlijk al gelijk in mijn verhaal heb verwerkt. En heb er vervolgens dus geen verdere vragen over gehad.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Victoria, gelukkig niet, en mochten ze me dat gevoel wel geven…euhm jammer voor hun? Had wel in het hele begin zo zonder buik de straat weer op, mensen tegenkomen die ‘de buik’ gezien hadden wel zelf een beetje het gevoel dat ze me misschien een ‘slechte moeder’ zouden vinden…ik zomaar op stap zonder kindje. Raar gevoel want niemand wekte dat bij me op of zo maar het kwam meer uit mezelf. En tja die verklaring…aj mijn schoonmoeder is daar het ‘type’ voor. Die dramt daarover door, wie is er fout geweest etc. Alsof zij wel even voor ons een rechtzaak zal beginnen of zo :hand: Nee dankjewel alsof wij dat zelf niet zouden kunnen mocht zoiets aan de orde zijn, en dat is het niet.

Ik zal niet teveel uitwijden over wat er verder qua details hier gaande is op het familievlak, alleen oppervlakkig, neefje uit huis tijdelijk en zij die zich dat weer giga aantrekt. Prima fijn dat ze meeleeft met ze, maar ze snapt of wil blijkbaar niet snappen dat dit voor ons pijnlijk is. In de zin dat neefje na verloop van tijd weer naar huis kan en mag en ons kindje is ‘voorgoed afgenomen’. Oef zo dat zat blijkbaar nogal dwars :oops:

Jahaaaa Evelien! :inlove: Een tweelingetje van haar gni gni. Stiekem hoop ik maar dat het een jochie wordt…als het een meid wordt kan ze vast niet zo mooi worden als Bregtje* was :angel: Nee das gein hoor, alletwee de ‘soorten’ die mogelijk zijn zijn even welkom en worden vast ook even mooi :wink:

Niet zo’n toffe gyn trouwens…dat zo iemand niet snapt dat zijn woorden juist niet gerust stellen. Statistieken en percentages ze zeggen mij ook geen bal meer! Zelfs al zouden ze zeggen dat er nog geen 0,01% kans zou zijn dat wat jullie met Jelte* en ons met Bregtje* etc is overkomen dan nog zou ik absoluut niet tot de uitgerekende datum willen blijven lopen! :hand: Iemand is die 0,01%…dat is al vreselijk genoeg.

*hmmm modieknopjes zijn soms wel lastig hihi ik krijg steeds de neiging onderschriften uit te zetten… :o vast een teken dat ik teveel in Vlinderpraat rondhang :oops: *

Rhiannon, gezellig dat je hier ook omt buurten! :-

Lynn, hoe was het bij de gynae???

Ik hoop dat alles goed was! :pray: :-

Verder even niet dames, ik duik mijn bedje in en hopelijk geen zieke kindjes in mijn bed vannacht! :naughty: :wink:

Trusten! :-*

Hoi dames

Rhi wat leuk (helaas)dat jij hier ook mee komt beppen.

En hier ook steeds het gevoel gehad nog steeds soms om te moeten verantwoorden dat er niks met Luna aan de hand was ze was gewoon perfect.

Ik werd pas geholpen met 39 weken dit ook ivm de longen ed moest op het laatst wel om de dag voor controle maar goed het blijft spannend meiden en dat moment is pas over als die kleine krijsend op je borst ligt.

Echt het mooiste geluid wat ik ooit heb gehoord en dan die oogjes die me voorzichtig aan keken :cry:

Rhi spannend morgen hopelijk weet je morgen weer meer.

Lynn hoe was het?

Linda Quillan mist je hoor vond het wel gezellig zo bij jou dikke knuf voor jou en voor al die andere lieve mama s

Vandaag bij een vriendin geweest die een kindje had gekregen met 35 weken. En een hele ernstige zw vergiftiging echt kindje lag op sterven is nu inmiddels vijf en een halve maand oud. Maar ik heb die foto s gezien en haar verhaal gehoord nou wonderen bestaan dit kind is een wonder.

Het was zo ernstig dat zijn kisjte en het plekje op de begraafplaats al was uitgekozen. Maar ineens begon dit vechtertje het zo goed te doen dat hij binnen drie dagen thuis was. Na tweeeneenhalve maand erin te hebben gelegen.

Liefs Marielle :vlinder:

Lynnty hoe was t bij de gyn en de echo?

Rhiannon welkom in onze club :clap:

Linda Lekker :drool: dat mexicaans

Victoria wat fijn dat vanmiddag alles weer goed was met jou en de kleine meid

Bieke welterusten en hopelijk kun een goede nacht maken.

Hier 2 dingen gehad met t overlijden van Loek*

1. Ze vroegen aan ons (mensen op t dorp) of we een rechtzaak aan gingen spannen aan t kdv omdat zij Loek* zouden hebben vermoord :shock: Wat kunnen mensen dom zijn.
  2. Dat wij Loek vergiftigd zouden hebben omdat hij op t kdv er raar had bijgelegen. Ja vast.

Ik heb alles vrij snel naast me neergelegd omdat ik weet van minuut tot minuut wat iedereen heeft gedaan en dat is t enige goede verhaal

en dat ken ik.

Verder weinig te melden. Morgen lekker vrij en 2 uurtjes langer slapen. Dan maar eens wat gaan doen aan mn huishouden, want door de vermoeidheid is t hier een zooitje :oops:

Liefs Viola

Ik denk persoonlijk dat sommige kindjes er voor ‘’ geboren" zijn om niet lang bij ons te blijven maar dat het allemaal wel een hoger doel dient. Ik denk dat Yana ons een boodschap heeft moeten brengen en hoe zwaar het ook is en oneerlijk, ik ben ook ''blij" dat ik het mee mogen maken. Ik waardeer het leven meer, ik haal er veel meer uit, ik ben weer blij met alle kleine dingen die het leven meebrengt. Ik ben er een beter en wijzer mens van geworden. Ook de relatiecrisis met mijn man momenteel dient een hoger doel denk ik. Misschien is het goed dat het allemaal zo gelopen is en was hij toch niet de ware en heeft Yana dit aan ons laten zien. Verder hebben wij nog nooit 1 negatieve opmerking gehad. Iedereen heeft ontzettend meegeleefd en heb daar zelf ook geen nare ervaringen mee.

Het overlijden van Yana maar ook haar korte leven zal mij voor de rest van mijn leven bij blijven maar ik ben haar ook dankbaar dat ik haar heb mogen mee maken en dat zij mij moeder heeft gemaakt in een hele andere zin dan een levend kindje ooit zou kunnen doen.

Over 4 weken is zij 2 jaar dood en ik wil haar leven dan vieren en niet haar dood herdenken.

Soms probeer ik ook zo te denken, maar ik kan dat niet. Ik vind dat geen hoger doel het waard kan zijn, en ik zou liever minder sterk en wijs zijn maar dan met kindje. Natuurlijk brengt zoiets vresleijks een hoop teweeg, ga je idd de kleine dingen waarderen en relativeer je minder belangrijke dingen, je komt er achter wie je vrienden zijn en wat je aan je familie hebt, en zo kan ik nog wel even doorgaan met positieve dingen. Maar ik kan gewoon niet geloven dat het overlijden van een kindje daarvoor nodig is, als ik dat probeer te geloven wordt ik woedend op de " regisseur"

Lynn, hoe was het? Ik hoop dat je niet nog eenk eer teleurgesteld bent!

Viola… ja mensen uit je omgeveing zoeken wanhpig naar een reden of een dader, dan is zoiets vreselijks beter te bevatten als je schuld kan aanwijzen??? Mensen hier in de omgeving gingen ook dingen verzinnen zoals: Ja dat krijg je, ik heb Linda zien roken tijdens de zwanegrschap ( ik rook nieteens) En: Ja ze liep met 40 wkn ook nog zo vrolijk en fit door de albert heijn en straat etc, zal wel neit genoeg rust genomen hebben. Tssss wat een onzin!

Ik vind het ook heel belangrijk dat mensen weten dat ik een perfect gezonde mooie dochter heb gekregen, die levend ter wereld is gekomen!

Marielle… Ik mis quillan ook, wat een schatje zeg :inlove: Wat een wonderverhaal zeg, van dat kindje van die vriendin. Dat is waar wij allemaal op gehoopt hebben, ik heb ook de avond dat Lara geboren werd gesmeekt om een wonder, zulke dingen geven hoop, wonders bestaan!

Rhiannon, hallo! en gezellig dat je mee komt kletsen, zal me even kort voorstellen; Ik ben Linda en op 23 september is mijn meisje Lara geboren (zie voor uitgebreide verhaal vlinderpraat Lara Esmee) Door een klein bloedpropje tussen de baarmoederwand en placenta, is de placenta een heel klein stukje losgeduwd, helaas precies op de plaats van een belangrijke toevoer, en heeft ze het in de laatste 10 min. in mijn buik zo benauwd gehad, dat ze het niet heeft gered. Na een dag en nacht hard vechten, is ze overleden.

Het helpt mij altijd enorm om hier met deze meiden te kletsen, dus kom gezellig meedoen.

Morgen ga ik beginnen op mijn nieuwe werk. Ik ga werken in de kinderopvang. Ik wil even niet meer voor de klas, ik g eloof niet dat ik sterk genoeg in mn schoenen sta om ieder uur 30 andere pubers voor me te hebben. DE kinderopvang heb ik altijd heel leuk en rustig gevonden, en ik heb heel snel deze baan kunnen vinden, Ik heb er echt zin in!

ZO, weer is ouderwets een lange lap teks hahaha

liefs Linda

Linda

Spannend zeg morgen :thumbup:

Ik ben benieuwd hoe het gaat :-

Het was niet dat mensen vroegen of Vera
iets mankeerde, maar ze vragen weten ze geen reden en vinden dat gek.

En Rhi, jou schoonmoeder lijkt mijn moeder wel :shifty:

Voor de rest is iedereen begripvol en heel erg meelevend, gelukkig :angel:

Lynn

Nog niet gemeld.

Ben zo benieuwd hoe je afspraak is verlopen :pray:

:cry: :cry: dag dames

ben hier eindelijk en jullie kunnen het al raden zeker, het wordt een grote teleurstelling, ben nl. bezig een miskraam aan het maken, zei de gyn. en hij was nog enorm boos ook dat de gyn. in Brugge dit niet gezien heeft,

we waren helemaal verslagen, hij kon het hartje niet vinden en het dooierzakje is te groot. het is 50 / 50 kans zei hij maar ik denk dat hij dat gezegd heeft om ons niet ongerust te maken, ik voel me dan ook rotslecht vandaag ben zooo misselijk en denk dat het een dezer dagen nog zal op zijn natuurlijke gang naar beneden komen.

heb geen oog dicht gedaan en weer is onze droom aan stukken gebeten.

weet het even niet meer.

dinsdag om negen uur moet ik terug op controle, en als het dan niet afgekomen is en ze nog geen hartje gevonden hebben moet ik gecurreteerd worden. al die ellende pffff.

zo nu weten jullie het eindelijk, gisteren kon ik de moed niet vinden om hier nog te komen.

groetjes lynn mama van senne* en :**:

Lyntty nee :cry: ! Meid wat verschrikkelijk :hug:

Hoop dat er volgende week mss nog goed nieuws heeft. Begrijp dat je daar gisteren geen in in had en denk eerst maar even aan jezelf.

Liefs Viola

Hahaha jullie beppen wat af :mrgreen:

Bedankt voor jullie welkommetjes!

Bietje sterkte en hopelijk snel weer gezonde kindjes die heerlijk kunnen slapen! :-

Lynnty?? Sjemig wat een klap… :cry: En ja niet ongerust willen maken prima maar dat maakt het nieuws nu niet minder erg. Heel veel sterkte! :hug: :-
:hug: :-

Marielle ik kan het nu al niet meer drooghouden aan deze kant van het schermpje. Lijkt me ook zo prachtig om oogjes te mogen zien en huilen te horen. Ooit gaat dat hier ook komen, daar houd ik me aan vast voor de toekomst!

En ja die kleine van je vriendin…wat een wondertje!! Dat zijn ze allemaal natuurlijk maar met zo’n ontzettende moeilijke start in het leven, er gebeuren dus ook nog goeie dingen vanuit de natuur! :inlove:

hahaha Viola dat zooitje herken ik ook :angel: heb gelukkig wel nu een soort stokje achter de deur. Een website met handig tips en hints en de IVF dames die zaterdag komen :mrgreen:

Pak het nu per dag aan, telkens een beetje en dat werkt goed!

En tja sommige mensen zijn best naief…soms denk ik gelukkig maar, soms denk ik jammer want dat betekend vaak ook dat ze niet kunnen meevoelen/inleven.

Chantal, ik durf ook niet te zeggen dat sommige kindjes als ‘engeltjes’ bedoeld zijn. Babietjes zijn bedoeld om nog een heel leven vol te maken. Er worden echt ‘teveel’ engeltjes geboren iedere is er 1 teveel. Er zal ook niemand zijn die tijdens de zwangerschap dat scenario in het achterhoofd heeft. Iedereen bereid zich erop voor dat er een klein wezentje bij in het leven komt. Zo hoort het ook te gaan.

En ja ieder engeltje brengt ook goeds en leerzaams met zich mee, maar ook die lessen had ik net als Linda graag op een ‘andere manier’ geleerd, en sommige lessen wist ik al, maar besef ik me nu alleen maar des te meer. Oa dingen als een wrede natuur, dat wisten we hier al jaren. Als ik niet zoveel steun zou krijgen overal denk ik dat ik ipv ‘goeie dingen’ alleen maar de slechte kanten zou kunnen zien en regelrecht rijp voor opname zou zijn.

Linda ja ik denk ook dat het ‘makkelijker’ voor de buitenwereld is als er een ‘dader/schuldige/reden’ is. Niemand wil beseffen dat zoiets ze ook zelf kan overkomen. Een soort verkapte struisvogelpolitiek van ze, want hen zal dit noooooit overkomen als ze maar…(vul maar iets in; als rust nemen etc)

Hun eigen grootste angst niet onder ogen willen zien, vaak ook een reden dat mensen je gaan mijden. Die angst en dan ook nog bang zijn voor het verdriet wat er is, daar kunnen ze dan niet mee omgaan.

Heel veel succes met je nieuwe werk! Van puberen naar peuterpuberen dus voor jou :wink: dus vooral ook veel plezier! :mrgreen:

Victoria…nee toch is jouw moeder zo? :o Sterkte… :wink: over die reden heb ik hierboven al een stukje geschreven. :-

ooooow meisje, wat een rotnieuws… Ik vind het zo ontzettend erg voor je. Wat een onzekerheid, en wat een klap.

Ik heb er helemaal buikpijn van nu ik het lees. Ik gun jou zo het allerfijnste beste en gelukkigste, en dan nu zo’n tegenslag.

Sterkte voor jou en Jurgen en een hele dikke kus en knuffel van mij! En ik hoop op een wonder voor je…

lynn nee verdorie…ben er ff stil van…ze zeiden 50/50 toch? het kan me niks schelen,maar ga alle kaarsen voor je aansteken die ik heb…

dikke knuffel en praat van je af he …