Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (4)

Tjonge Marielle, 38 jaar en twee kids…verschrikkelijk!! :cry:



Mijn moeder heeft zo’n 14 jaar geleden een vriendin verloren aan kanker. Haar wens was dat wij samen met haar man hun zoontje verder zouden opvoeden. (omdat haar man natuurlijk fulltime werkt).

Die vriendin was 35 jaar en dus overleden. Mijn ouders hebben haar wens vervuld en ruim 14 jaar voor Jeffrey gezorgd als papa moest werken of er eens tussenuit wilde.

Dus mijn broer en ik hebben eigenlijk een soort pleegbroertje erbij gekregen!!



Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

hoe kan je laten merken dat je nog steeds erg verdrietig bent als je op een verjaardag bent waar iedereen vrolijk is…je wilt de sfeer niet verpesten,het is immers een feestdag voor ze en hun kindje word 1 jaar…je gunt ze die dag zo…dat is het nu net…ik denk altijd aan anderen in plaats van aan mezelf,want zo ben ik gewoon.mijn gevoelens komen altijd op de allerlaatste plaats…dat is altijd al zo geweest.



ik heb het dan weer flink te pakken als ik dan weer thuis ben en alleen ben.en niemand die het weet behalve jullie en peter.

als niemand ooit aan je vraagt hoe het met je gaat dan ga je toch ook niet zomaar uit jezelf vertellen dat het helemaal niet goed met je gaat en je het er nog allemaal verdomd moeilijk mee hebt?



hoe doen jullie dat dan? ik ben er erg nieuwschierig naar…

Diana meis het is ook moeilijk hier ook nog steeds last van die muur ook al is hij al bijna afgebroken, de dood van Thomas heeft je ook getekend voor de rest van je leven.

Maar echt meis laat je tranen gaan krop het niet op ik weet hoe moeilijk het is dat weten we allemaal hier, ik voel me ook vaak bezwaard als ik weer zit te huilen om haar. En nu helemaal ik moet toch gelukkig zijn ik heb nu toch Quillan maar Luna kan ik ook niet vergeten dus ik huil om haar omdat zij hier niet is.

Diana voor jou een :hug:



EN mijn kaarsje brandt weer voor je





Liefs Marielle :vlinder:

wat ben je toch lief marrielle :-*

Diana: het is idd heel moeilijk om op een verjaardag of een andere gelegenheid waar iedereen vrolijk is te laten zien dat jij helemaal niet vrolijk bent!

Daar heb ik ook veel moeite mee. Maar als mensen vragen hoe het met je gaat zeg ik altijd wel eerlijk: ik heb het moeilijk gehad deze week of het gaat afentoe goed, maar voel me nog vaak zo verdrietig. Zo kun je het gesprek op gang helpen.



Maar het blijft moeilijk! Je eigen gevoelens op de achtergrond zetten is niet goed hoor meid! Je kunt ook denken: ik denk altijd aan anderen, laat die anderen nu maar eens aan mij denken!!!

En dat is echt niet egoistisch hoor!! Het is geven en nemen!



Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Diana ik heb gewoon schijt om zomaar ff bot te zeggen aan anderen.

Ik laat ze lopen hield eerst ook altijd alles op met als gevolg dat ik een k…gevoel had en barstende koppijn.

Maar nu denk ik eens aan mezelf hoe moeilijk dat ook is, ben ook zo n persoon eerst een ander en dan ik. Een ander houdt ook geen rekening met jou ze vragen ook niet aan jou hoe het met je gaat zo kan je het ook zien, maar ik denk dat ze het niet vragen puur komt omdat je die muur om je heen heb gebouwd. Wel zo veilig toch zo n muurtje om je heen. Niemand die je kan raken of beginnen er soms toch wel eens scheurtjes in te komen.



Liefs Marielle :vlinder:

Oja, Diana: wat een supergoed idee zo’n prachtige kerstbal!

Maak je er een foto van?

Als je het niet erg vind…ik denk dat ik ook twee supermooie kerstballen ga bewerken met hun namen erop! En met vlindertjes erop… :vlinder: :vlinder:

Zo hebben ze idd een mooi plaatsje in de kerstboom.



Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

dat is het nu net meid…alles raakt me wel degelijk,maar doe dan net alsof het me niet raakt door een strak gezicht te trekken,maar van binnen doet het zoveel pijn en alles wat word gezegt word wel degelijk opgeslagen.als mensen me nu eens zouden vragen hoe ik me voel dan zou ik wel zeggen dat het wel of niet goed gaat,maar niemand die het eens aan me vraagt…vlak na het overlijden van thomas kon ik er niet goed over praten,maar ook toen niemand die eens vroeg hoe het ging…niemand die eens denkt laat ik die telefoon een oppakken en een vragen of ik iets kan doen en niemand die eens vroeg heb je de koffie klaar dan kom ik even bij je…niemand!!! je voeld je dan zo enorm in de steek gelaten en ellendig.snappen doe ik het wel…iedereen heeft zijn of haar eigen leventje en kunnen niet steeds aan mij denken…maar soms toch wel zou je denken?ik ben geen harde tante al denken ze allemaal van wel.dat is maar een front en niks meer dan dat…soms ben ik zo jaloers op jullie als iemand bv een spontaan een mooi gedichtje stuurde of een zelfgemaakt dingetje kwam brengen.of gewoon even op de koffie kwam en je kon praten over je kindje…ik voel me net als siske de rat…zo verdomd alleen !!! peter is een schat echt waar,met hem kan ik het over alles hebben,maar zou zo graag zien dat de wereld om me heen ook eens aan ons kon denken…en niet alleen aan zichzelf.

waarom zou ik het niet goed vinden taile .? ik vind het juist een heel mooi idee dat er straks bij een aantal mensen een prachtige kerstbal hangt met de naam van je kindje er op…het idee is heel mooi vind ik…

Lieve Diana: maar hun zien niet dat je geraakt word!!! :cry:

Je zou wel willen dat ze het zagen?

Gooi het er een keer uit!

Ik denk dat er een enorme last van je schouders valt!



Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Hallo allemaal,

Wat word er veel gemaild zeg moet er even aan wennen is dat altijd zo of met flagen.

IK wil graag even mijn ervaring van gisteren kwit hier en probeer ook te reageren op andere mailtjes maar misschien word dat wel morgen, dan ben ik namelijk thuis.



Lieve Allemaal,



Gisteren ben ik naar mijn tante gegaan omdat zei altijd mijn haren knip.

Nu was haar kleinkind er ook want zei past elke maandag op.

En wat een lief joggie zeg bolle wangen en kan al erg goed lopen.

Nou vond tie mij wel heel erg eng want ja ik kwam daar binnen in mijn regenpak hahahaha.

Je snap dat zo’n kind dat bang is, hij heeft mij tenslotte ook nog nooit gezien.

Dus ik rustig gedaan tegen hem en puzzel geleg en hij kijken en dat vond tie wel leuk als oma maar in de buurt bleef hihihihi.

Dus ik vroeg hoe oud is Daan nou, zeg ze in september 1 jaar geworden.

Nou toen moet ik wel 3x slikken maar heb niks gezeg.

Roxanne* is ook 1 september 1 jaar, hoeveelste Daan in September jarig is weet ik niet maar goed.

Mijn Roxanne* had dus al net zo groot als hem moeten wezen, zit nu gewoon te huilen nu ik dit zo mail.

Wat vond ik het toen pas echt moeilijk toen ze dat zei.

Wist toen wel dat ze oma was geworden maar is mij toen helemaal lang mij heen gegaan en eigenlijk heb ik er nooit meer aan gedacht.

Wou dit toch even kwijt.



Liefs Marijke mama van Roxanne*

ik weet dat je gelijk hebt taille…

Diana: :hug: Denk gewoon eens aan jezelf!! dat verdien je!!!



Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Marijke: Dat zijn zeker moeilijke momenten!

En ook ik ken dat soort pijnlijke momenten…

Door Evelien weet ik nu wel dat ik niet moet gaan vergelijken. Dat heeft gewoon geen nut, je maakt jezelf er alleen maar verdrietig mee…



Ja, er is idd veel geschreven… :eh: Ik geloof dat het de ene dag wel meer is dan de andere. Maar over het algemeen word er hier druk getypt!



Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

er is inderdaad flink getypt vandaag ja…ik typ hier niet zo heel veel meer zoals eerst,maar als ik er weer eens ben dan zullen ze het weten ook :wink:



en ja die momenten kennen we allemaal maar al te goed ja.helaas…

Marijke: Wen er maar aan, we zijn ontzettende tiepmiepen met zn allen. Ik kan me voorstellen dat het ineens confonterend was, moeilijk hoor!



DianaWat een supermooi idee van die kerstbal! Ik ben al druk aan het googlen voor glasverf etc. Bij ons komt er ook een mooie Lara-bal in dit jaar! Dankjewel voor het idee.

En ook ik wil je meegeven, schuif jezelf niet opzij! Jouw verdriet is heel terecht en heel verklaarbaar,mensen zullen je vast “begrijpen” Veel mensen zijn bang om de verkeerde dignen te zeggen. Omdat je er in het begin niet graag over wilde praten, denken ze nu misschien dat dus het beste is er maar nooit meer over te beginnen, en zijn ze bang om jou te vragen hoe het met je gaat. Laat maar zien dat het je nog hoog zit, meisje, jou is iets verschrikkelijks overkomen!!

@diana… idd is een mooi idee om zo’n kerstbal te laten maken …



ik geef het ook gewoon aan hoor als mensen mij vragen hoe het gaat dat ik er moeite mee heb of dat het juist goed gaat ff, ik kan nu ook wel merken dat een heleboel in het begin van alles aanbieden van nou als je zin heb en je wil er ff tussen uit kom maar ff een bakkie doen bijv. maar ja toen had ik er nie zo behoefte aan… nu heb ik zoiets van goh het lijkt me wel ff fijn om gewoon ergens naar iemand toe te gaan, maar ja nu bied niemand het meer aan want nu is iedereen weer lekker “vrolijk” met hun eigen leventje verder… en ik ben dan ook weer niet de persoon die dan uit zich zelf naar iemand toe gaat…ben dan veel ste bang dat ik dan ongelegen kom of iets dergelijks



@marijke … :hug: soms dan komje van die dingen tegen, waar sommige soms nie bij stil staan onbewust … allen voor jou (en ons) is dat dan juist heel moeilijk…



veel liefs miranda :vlinder:

@Linda_ wrote:





DianaWat een supermooi idee van die kerstbal! Ik ben al druk aan het googlen voor glasverf etc. Bij ons komt er ook een mooie Lara-bal in dit jaar! Dankjewel voor het idee.

En ook ik wil je meegeven, schuif jezelf niet opzij! Jouw verdriet is heel terecht en heel verklaarbaar,mensen zullen je vast “begrijpen” Veel mensen zijn bang om de verkeerde dignen te zeggen. Omdat je er in het begin niet graag over wilde praten, denken ze nu misschien dat dus het beste is er maar nooit meer over te beginnen, en zijn ze bang om jou te vragen hoe het met je gaat. Laat maar zien dat het je nog hoog zit, meisje, jou is iets verschrikkelijks overkomen!!




idd heb er niks aan toe te voegen verders…



veelliefs miranda

Lieve Diana het is dat je niet dichterbij woont meid maar je mag me altijd mailen of iets dergelijks dan doen we wel een viruteel bakje koffie.



Marijke dat zijn idd van die rot momenten mijn vriendin heeft een kindje die precies 2 dagen na luna geboren is gelukkig een jongen maar toch als ik hem nu zie en kijk al wat hij kan dan denk ik ff aan haar en weet dat zij dat nu ook had gedaan.



Liefs Marielle :vlinder:

Trouwens vind het wel jammer dat jullie allemaal niet dichterbij wonen had jullie graag eens willen ontmoeten ff een vraag gaan jullie naar die kokmeeting?



Liefs Marielle :vlinder: