Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (4)

dit is toch al zo’n topic?

Ja maar ik wil niet zwanger worden.

Dit is een groepje zwanger worden na een engeltje en daar ben ik niet mee bezig :mrgreen:

oke dan hahahaha…gesnopen. :thumbup:

ik snap het goed hoor, dat je dat topic hebt geopend. Daar hoort het ook eigenlijk.

Hier is volgens mij ook niet iedereen bezig met zwanger worden. Alhoewel, diegene er waarschijnlijk nog niet helemaal uit zijn.

Voor andere mama’s, waarbij het misschien al wat langer geleden is voelen zich hier dan misschien niet thuis.

Ik merk het ook aan Bieke, die wil graag over Robbe :**: kunnen praten, maar ondertussen heeft zij ook het geluk dat ze inmiddels 2 prachtige zoontjes heeft. Ik heb het idee dat dat voor haar een drempel is om met ons mee te kunnen kletsen.

En dat terwijl ze (en iedereen) juist welkom is om mee te praten.

Nee, een apart topic lijkt mij heel goed. Zo bereik je denk ik veel meer mensen die ook de behoefte hebben om mee te kletsen. (al mogen ze dat ook hier)

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

:-* Wat fijn dat jullie het begrijpen :mrgreen:

Goeiemorgen dames,

Ben nog steeds lamgeslagen eigenlijk door gister zo gek he, maar we hadden elkaar dan ook al een keer ontmoet en sms contact en we hadden een hele hechte band als nov mama s. Heb er zelfs van gedroomd.

Op zulke momenten mis je je eigen engeltje ook weer zo verschrikkelijk, voor mij is het vandaag alweer 17 maanden geleden maar nog steeds huilt mijn hart om Luna :**: die prachtige prinses die ons nooit heeft kunnen aankijken.

Ook voor jullie allemaal zo vers nog het verdriet en vooral nu in deze maand komt het toch weer ff naar boven.

Hopelijk wordt 2007 een topjaar voor ons allemaal.

Evelien wat gaat dat snel zeg met al die engeltjes bij Jelte verbaas me erover zoveel.

Goed idee van dat topic alhoewel ik hier ook wel mijn verhaal kwijt kan maar ik vind het wel leuk. Mag namelijk graag over mijn trots hebben Luna en Quillan raak niet uitgekletst over ze. :mrgreen:

Bieke wat een geweldig mens he die Gerdie ik heb ook heel vaak zulke lieve berichtjes van haar gekregen zelfs toen het met Luna een jaar geleden was toen kreeg ik nog een pbtje van haar zo lief.

Liefs Marielle :vlinder:

Meiden ook ik ben helemaal lamgeslagen van het nieuws van gisteren.

Sacha zei waarom lees je ook dat allemaal, tja mannen … hij wilt mij beschermen.

Maar ik vind dat gewoon de kop in het zand steken, precies wat de meiden bij Bieke doen :hand:

Wat een lief bericht zeg van Gerdie, gelukkig ook iemand die je wel begrijpt :hug:

ik kan het me best voorstellen dat het hele forum nu op de kop staat door het ontzettende verdrietige nieuws van gisteren.heb ook verschrikkelijk met ze te doen.je kan nog geen topic openen of het gaat er over…ook kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dit allemaal niet willen weten en dat is geen feit van je kop in het zand steken,maar puur zelfbescherming.niet iedereen kan er tegen ,en daarom hoop ik ook van jullie kant daar ook rekening mee te houden .iedereen heeft een eigen mening en dat moet van iedereen gewaardeerd worden.

Klopt ik begrijp het ook. Maar ik vind ook dat je bij je je topic waar je altijd schrijft je verhaal ook kwijt moet kunnen.

En dat niet iedereen er tegen kan op dat moment is dan jammer. Dan slaan ze dat maar even over.

Ik heb alles even snel gelezen na de “edit” van Bieke en je ziet ook dat er mensen zijn die het er helemaal niet over hebben.

Kijk dat doet natuurlijk ook pijn, maar dat is hun recht. En Biekes recht is om gewoon haar verhaal kwijt te kunnen. En dat niet iedereen er op reageerd, Prima. Maar er zijn wel anderen die haar dan wel een knuffel kunnen geven.

Nu is het ook nog eens een hele discussie geworden, die het nog pijnlijker maakt. Je hoeft je hiervoor toch niet te verdedigen?

Bieke, :-* :hug:

Evelien, wat fijn dat je me zo goed begrijpt! :-

Het is soms inderdaad vreemd om hier te schrijven aangezien ik inmiddels wel al 2 gezonde kindjes na Robbe
heb gekregen.

Ik kan me voorstellen dat dit voor diegene die nog geen kindje hebben na hun engeltje soms wat moeilijk is,… :-*

Mariëlle, Gerdie is inderdaad een hele lieve vrouw, zo begripvol, ze snapt heel goed wat een wonder het allemaal is, ze is alle dagen zo dankbaar en dat vind ik heel mooi aan haar!

@Zonneschijn wrote:

Klopt ik begrijp het ook. Maar ik vind ook dat je bij je je topic waar je altijd schrijft je verhaal ook kwijt moet kunnen.

En dat niet iedereen er tegen kan op dat moment is dan jammer. Dan slaan ze dat maar even over.

Ik heb alles even snel gelezen na de “edit” van Bieke en je ziet ook dat er mensen zijn die het er helemaal niet over hebben.

Kijk dat doet natuurlijk ook pijn, maar dat is hun recht. En Biekes recht is om gewoon haar verhaal kwijt te kunnen. En dat niet iedereen er op reageerd, Prima. Maar er zijn wel anderen die haar dan wel een knuffel kunnen geven.

Nu is het ook nog eens een hele discussie geworden, die het nog pijnlijker maakt. Je hoeft je hiervoor toch niet te verdedigen?

Bieke, :-* :hug:

Dankje Evelien, ik kon het niet zo goed uitleggen zoals jij nu net gedaan hebt… :hug: :cry: :-*

Diana

Het gaat over topics waar ze al een jaar misschien wel langer lief en leed met elkaar delen, dat is dan toch raar :hand:

Want ineens mag Bieke het niet vertellen dat ze geschrokken is van het nieuws, want dat wilde sommige niet weten en lezen :shock:

Dus met andere woorden, als Bieke het over haar eigen zoon heeft, willen ze dat dus ook eigenlijk niet weten … zo lees ik het :evil:

Precies Victoria, dat gevoel heb ik nu ook,… ze kunnen al dat verdriet niet aan (wij hebben geen keuze maar goed) en dus geldt dat volgens mij ook over Robbe* aangezien hij er ook niet meer is,…

In ieder geval voel ik me er nu niet meer gemakkelijk bij om het daar over Robbe* te hebben en dat doet wel pijn aangezien hij ook een stuk van mijn leven is,… :cry:

Ik ben blij dat ik hier met mn verhalen kwijt kan. Ik heb zelf geen dood geboren kindje, maar hoop wel dat als ik weer zwanger ben dat ik dan Loek* niet hoef weg te stoppen. Loek* is een deel van mij en begrijp dat ook van Bieke en Robbe*. Onze kindjes horen bij ons en vind dat je gewoon over gevoelens en dingen wat je bezig houd moet kunnen praten.

Liefs en een :hug: Viola

volgens mij worden mijn woorden helemaal verkeert opgevat…zal een nieuwe poging wagen.

uit de woorden van je groepsgenoten blijkt heel duidelijk dat ze helemaal geen enkel probleem hebben met Robbe en jouwn verhaal,maar waar het hun om gaat is het feit dat ze niet steeds geconfronteerd willen worden met overleden baby’s en daar kan ik me wel wat bij voorstellen vooral voor de dames die mischien al weer opnieuw zwanger zijn of net een kindje hebben gekregen.die hebben al hun eigen angsten of het allemaal wel goed gaat en dan ook te horen krijgen dat overal om hun het heen het mis gaat kan er best in knallen en niet iedereen staat even stevig in haar schoenen.ik denk dat er echt mensen zijn die het niet willen weten van brechtje omdat ze zelf ontzettend bang zijn geworden van alle verhalen van mensen waarbij het wel verkeerd ging…snap je me nog? je groepje heeft niks tegen jou of tegen robbe alleen het feit dat het soms verkeerd gaat vinden ze doodseng…wij snappen het wel,maar hun kunnen het niet snappen…

Het is niet dat wij de mensen niet snappen als ze het doodzwijgen. Maar een tip voor hun ga het onderwerp nooit uit de weg gewoon ernaar vragen en blijven vragen zonder angst om wonden open te maken. Wees niet bang om te vragen die wonden liggen al open

Luisteren luisteren luisteren. Met onvoorwaardelijke liefdevolle aandacht.

Het verhaal van ons als ouders is zo belangrijk. Zo kunnen we iets van onze emoties delen en dat werkt troostend. Maar om emoties echt te delen betekent ze ook echt te erkennen, en dat levert voor sommigen nogal eens problemen op.

Het is niet dat wij de mensen niet snappen als ze het doodzwijgen. Maar een tip voor hun ga het onderwerp nooit uit de weg gewoon ernaar vragen en blijven vragen zonder angst om wonden open te maken. Wees niet bang om te vragen die wonden liggen al open

Het verhaal van ons als ouders is zo belangrijk. Zo kunnen we iets van onze emoties delen en dat werkt troostend. Maar om emoties echt te delen betekent ze ook echt te erkennen,

ik denk dat juist dit stukje perfect in hun topic past zodat ze even weer kunnen nadenken en begrijpen hoe het voor de persoon is die een kindje is kwijt geraakt.

@marielle wrote:

Het verhaal van ons als ouders is zo belangrijk. Zo kunnen we iets van onze emoties delen en dat werkt troostend. Maar om emoties echt te delen betekent ze ook echt te erkennen, en dat levert voor sommigen nogal eens problemen op.

Zo mooi gezegd Marielle :-* :hug:

@diana30 wrote:

volgens mij worden mijn woorden helemaal verkeert opgevat…zal een nieuwe poging wagen.

uit de woorden van je groepsgenoten blijkt heel duidelijk dat ze helemaal geen enkel probleem hebben met Robbe en jouwn verhaal,maar waar het hun om gaat is het feit dat ze niet steeds geconfronteerd willen worden met overleden baby’s en daar kan ik me wel wat bij voorstellen vooral voor de dames die mischien al weer opnieuw zwanger zijn of net een kindje hebben gekregen.die hebben al hun eigen angsten of het allemaal wel goed gaat en dan ook te horen krijgen dat overal om hun het heen het mis gaat kan er best in knallen en niet iedereen staat even stevig in haar schoenen.ik denk dat er echt mensen zijn die het niet willen weten van brechtje omdat ze zelf ontzettend bang zijn geworden van alle verhalen van mensen waarbij het wel verkeerd ging…snap je me nog? je groepje heeft niks tegen jou of tegen robbe alleen het feit dat het soms verkeerd gaat vinden ze doodseng…wij snappen het wel,maar hun kunnen het niet snappen…

nou ik ben het wel met je eens diana… diegene die dit gelukkig nooit hebben hoeven meemaken … willen der ook nie aandenken omdat het gewoon te confronterend is omdat het dan pas tot ze door gaat dringen van ow wacht het kan mij ook overkomen of iets dergelijks…

ik merk het wel bij evert op school… als ik over Ghislaine wil praten dan gaat het de eerste minuut goed en dan ineens draaiuh ze der hoofden om en gaan vrolijk verder met waar ze mee beizg zijn… terwijl ik dan op dat moment gewoon behoefte heb om over mijn meisje te praten…

liefs miranda :vlinder:

Gelukkig heb ik daar geen last van, maar ik praat er ook alleen met vrienden over.

Dus met vage kennissen, nee geen behoefte aan :eh:

Maar je merkt het hier ook op het forum, mensen reageren of niet en gaan dan ook gewoon door met waar ze mee bezig waren.

Je merkt dat de mensen die hetzelfde hebben meegemaakt er alleen anders op reageren.

Dat is verder niet erg, gelukkig weten de andere niet hoe het is.