Precies wat ik dacht Victoria gelukkig kan ik ook altijd mijn hart luchten bij de nov mama s heerlijk sommige reageren natuurlijk niet altijd maar zoals nu ik krijg smsjes van ze en pbtjes.
Liefs Marielle :vlinder:
Ik ben blij dat ik niet de énige ben en dat jullie dit dus ook erg vinden…
Ik mag wel over Robbe* praten zeggen ze maar aangezien ik niet mag praten over andere overleden kindjes (zoals vandaag dus Bregtje ) voel ik me nu niet meer gemakkelijk bij hen om het over Robbe* of Noor* te hebben…
Ze willen dit soort dingen liever vermijden omdat het hen emotioneel erg raakt, dat vind ik heel mooi maar het geeft me nu toch het gevoel dat ze dus ook liever niet te veel over Robbe willen praten,… ook Noor ‘vermijden’ ze dus liever…
Ze willen alleen maar over hem praten om mij goed te doen voelen en ja dat is natuurlijk ontzettend lief maar eigenlijk houden ze liever hun ogen dicht voor dit soort dingen…
Dat denk ik …
@marielle wrote:
Precies wat ik dacht Victoria gelukkig kan ik ook altijd mijn hart luchten bij de nov mama s heerlijk sommige reageren natuurlijk niet altijd maar zoals nu ik krijg smsjes van ze en pbtjes.
Ik ook, van sommige meiden krijg ik ze geregeld.
Zelfs vandaag dat mensen mij een knuffel wilde geven omdat ze dachten dat door dit bij mij ook het verdriet weer boven zou komen.
Echt lief sommige meiden op het forum en de andere, ze kunnen toch het niet lezen … als ze het niet willen.
Maar de reacties dat ze niet willen dat jij erover praat vind ik persoonlijk ver gaan, dus zij bepalen waar er over gepraat mag worden en als ze het niet leuk vinden dan moet dat worden verzwegen …
Ik zou mij zeer gekwetst voelen
Meiden ze hebben een foto geplaatst van Brechtje :**:
Wat een mooi meisje :vlinder: :kaars:
Ja prachtig
Oogjes die nog nooit iemand hebben aangekeken oogjes die altijd gesloten zullen blijven.
Jeetje wat roept dit weer veel op vooral omdat wij zo hecht ook met elkaar waren als nov mama s hebben elkaar nog ontmoet in utrecht toen had ze zelfs al een heel fotoboek vol met de echos
Ja, erg hé, ze was al zo lang bezig …
Ik vind het zo erg, het blijft me bezig houden.
Ik zag trouwens een adres in jullie topic en ga dus een kaartje sturen.
Ik weet nog dat wij zo blij waren met elke dag kaartjes met persoonlijk berichtjes, heeft ons echt gesteund.:-*
Wat een ontzettend prachtig meisje,… onvoorstelbaar …
Mariëlle, kan me voorstellen dat je het nog eens extra moeilijk hebt als novembermama en zeker als je haar al vroeger toen ze nog zwanger was ontmoet hebt… :-*
Ja een kaartje is het minste wat we nu kunnen sturen.
Die Quillan vandaag zoveel geknuffelt heeft god het is en blijft elke keer weer een wonder hoor.
d8 nog ff vlug op het forum kijken hier… en zag dat ze een foto van Bregtje (sorry als ik het verkeerd schrijf) hadden geplaatst … maar jee wat een mooi meiske zeg… echt onvoorstelbaar… en idd die oogjes die nooit iemand zal zien pfff vind het behoorlijk heftig hoor … en ben er de hele middag van onderste boven geweest en nu nog steeds met veel tranen ondanks dat ik ze helemaal nie ken … behalve van vandaag de verhalen … zelfs jaap die schrok er van toen ik het hem vertelde… en we hebben beiden hier op de bank zitten huilen waarom nu toch???
liefs miranda :vlinder:
oooh oh oh wat is bregtje mooi. De tranen biggelenover mijn wangen, wat is het toch oneerlijk
Ik heb net even het juni2005 forum gelezen, en het maakt me eenklein beetje boos. Precies wat je zegt, dit hoort bij het leven en het doet pijn als mensen dit willen vermijden. “wat je niet ziet dat is er niet” Ik denk dat je door je ogen te openen voor de harde realiteit van het leven, je alles wat je hebt extra waardeert en koestert, vooral een zwangerschap. Ik snpa heel goed dat je gekwets bent door je vriendinnen, zo zou ik me ook voelen :hug:
Gelukkig is hier de plaats om er zoveel over te praten als je wilt x
Dakje Linda,… :-*
Toch nog een junimama die wél begrijpt hoe dit voelt, ontzettend lief, jullie kennen haar vast wel, ze leeft altijd zo ontzettend mee met engeltjesmama’s op vlinderpraat… :
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1150923#1150923
gog meiden ben echt niet in mijn zinnen sinds het nieuws over bregtje!
moet er steeds aan denken he.
bietje wat erg van die mama’s dat ze jou zo behandelen, ik kom er woedend van eerlijk gezegd! hoe je toch nog kunt schrikken in sommige mensen he, dat ze dat gewoon niet willen onder ogen zien he, alles in doofpot stoppen en zo zodat ze er geen last’ van hebben.
vind dit zo erg he voor je, weet je en voor ons allen hier eigenlijk.
voel me zelfs beetje aangevallen met zo’n reacties en tegelijkertijd uitgesloten als ik dit lees.
weet dat je hier altijd terecht kunt voor een stevige babbel, wij begrijpen elkaar tenminste en staan open voor elkaars ding’
groetjes lynn mama van senne*
Ik zit hier nog steeds met tranen in mijn ogen. Heb het forum de hele middag gemeden. Maar wilde nu toch nog even kijken hier.
Bieke, ongelooflijk hoe de juni mama’s “jou topic” reageerden.
Bij het overlijden van Jelte waren er bij mijn topic ook meiden die niet wisten hoe hiermee om te gaan. Of even afstand namen van het forum. Ik kon dat echter goed begrijpen, want als er zoiets gebeurd vlak voordat je zelf moet gaan bevallen!
En toch vond ik dat ergens toen ook jammer, deed dat pijn.
Bij deze meiden en de situatie is nu anders. Ze weten van jou en horen (lezen dan) nu dit. Eigenlijk zou je juist verwachten dat ze automatisch jou een knuffel zouden geven.
Sinds gisteren schrijf ik mee bij de Juli en augustus mama’s. Vanmorgen kreeg ik al warme reacties over Jelte, wat ze zelf hebben opgezocht bij Vlinderpraat en/of showforum. Aan de hand van een vraag had ik ze daarnaar verwezen.
In eerste instantie wil ik namelijk helemaal niet met mijn verhaal komen van Jelte. Omdat het dus confronterend is. Echter wil ik natuurlijk wel dat ze van Jelte weten, zodat wanneer ik in angst zit, ze mij kunnen begrijpen.
Ook daar kreeg ik reacties op van, dat ik gewoon over Jelte moest kunnen praten. Voor mij, kan ik dat oa hier in dit topic en natuurlijk bij vlinderpraat.
Bij de maandmama’s wil ik gewoon over mijn zwangerschap kunnen praten.
Ik vind het dan juist toch zo lief, dat terwijl ik ze nu nog helemaal niet ken al een paar armen om mij heen heb.
En toen ik zojuist even keek, zag ik dat ook bij de juli 2007 mama’s al volop is gepraat over Rhiannon, Daan en Bregtje.
Het kan dus ook zo anders.
Bieke, hier van mij in elk geval een hele dikke knuffel :hug:
En ik ben blij dat er ook in jou topic mensen zijn die je wel begrijpen.
Zojuist gelezen en ook daarom tranen in mijn ogen.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Trouwens het was vandaag ook gewoon een rot dag.
En dat na een dag als gisteren.
Eerst dus het bericht over Rhiannon, Daan en Bregtje :**:
Ik was er echt gelijk kapot van. Zat alleen nog op mijn werk. Als een sombie ben ik langzaam mijn spullen gaan pakken, toilet en toen naar huis (kwartiertje te vroeg)
Op weg naar huis overigens wel een ontzettend mooie zon gezien, tenminste de stralen dan die zowel boven als onder een grote wolkendeken tevoorschijn kwam. Jammer dat je dan toch geen foto kan maken.
Enfin, Ik wilde gelijk bij Jelte langs. Rinse was er inmiddels ook al (gesproken onderweg) en wachtte mij op.
Hij probeerde mij even tegen te houden, maar ik zei. Laat me erdoor ik wil naar Jelte.
Naast Jelte of inmiddels alsweer 2 grafjes verder ligt inmiddels alweer een nieuw grafje. Een meisje dit keer. Nienke. (zo heet mijn beste vriendin ook)
Was het niet vorig weekend toen we uit Parijs kwamen dat er ook al een nieuw grafje lag?
Dit gaat mij allemaal even te snel.
Zo hoorde ik afgelopen weekend nog van een vriendin dat ze een miskraam heeft gehad.
Wat is 2006 toch eigenlijk een rot jaar.
Naast het kaarsje (olielampje) van Jelte, die elke avond of wanneer wij thuis zijn brand, brandde vanavond nog een kaarsje. Voor Bregtje en Nienke.
:kaars: :kaars:
pfff zoals je zegt evelien, ik heb het ook al soms geargumenteerd,
2006 is een rotjaar!!! het mag gezegd zijn, heb niks goeds over dit jaar te vertellen, zal blij zijn naar een nieuwe overgang en nieuwe start!
wat jammer dat er weer een engelte bij is naast jelte*! het stopt werkelijk niet he met zo’n nieuws de laatste tijd.
:hug:
groetjes lynn mama van senne*
Gelukkig waren er vandaag toch ook wel een paar positieve dingen. Ik heb ze net al even bij mijn verhaal over Jelte geschreven.
Het hoogtepunt was toch wel het telefoontje van de vriend van mijn zus, die belde om ons zelf ook nog te feliciteren.
Hij en mijn zus willen graag nog een kindje. Hiervoor heeft hij zelfs een hersteloperatie gedaan. Vandaag hadden ze controle en bleek dat hij toch 5 miljoen goede kwaliteit zaadjes had. Dit is wel een verminderd aantal (normaal gemiddelde is 20 miljoen, schijnbaar), maar dat ze van goede kwaliteit zijn is dan toch wel weer erg fijn. En het aantal zou ook nog meer kunnen worden de komende maanden.
Wie weet is mijn zus binnenkort ook wel zwanger. Hopelijk is zij nog net zo vruchtbaar als toen met Romy. Ze was toen van de pil af omdat ze ondanks de pil erg onregelmatig ongi was. 1 keer onveilig (geen condoom bij de hand en denkend dat je toch minder vruchtbaar bent) en tjakka raak!
Overigens was Romy wel zeer gewenst hoor! Zeker bij mijn zus. Die wilde altijd al minstens 5 kinderen. ( :mrgreen: ze was 5 toen ik werd geboren en liep met een bigsmile door het ziekenhuis vertellend dat ze een baby had gekregen)
lieve mamma’s van engeltjes,
ook vanuit hier even een knuffel omdat het nieuws van vandaag bij jullie zo veel herhinneringen boven haalt, omdat jullie de pech hebben te wéten wat de ouders van bregtje nu doormaken…
:hug:
ik typ nog steeds soms mee bij de jan moeders 2006 en ik kan daar alles kwijt…niemand veroordeeld me ik vind het zulke kanjers he…jammer dat dat blijkbaar niet bij alle groepen zo is
Ik leef toch zo mee met Rhiannon en Daan. Ik kan mij nog zo goed herinneren hoe de dag na de geboorte van Jelte was.
Ik was vroeg wakker, Rinse sliep nog. Ik ben naar beneden gelopen om wat te drinken te halen. Weer boven ben ik in de babykamer op de stoel gaan zitten. Beduusd en intens verdrietig.
Toen bedacht ik opeens dat ik Jelte bij mij wilde hebben en ben weer naar mijn slaapkamer gelopen waar we het wiegje hadden neergezet en Jelte nu ook in lag.
Ik heb hem eruit gehaald om hem vast te houden en Rinse werd toen ook wakker. Ik heb toen een extra kussen die ergens nog in bed lag omdat ik niet zo goed kon slapen zonder al die kussens tijdens mijn zwangerschap gepakt en tussen ons in gelegt. Daarop heb ik Jelte gelegt.
Dat was toch zo’n ontzettend mooi moment. We hebben daar beide zo intens van genoten.
De andere dagen hebben we dat niet meer gedaan. Hebben we Jelte alleen geknuffelt op het moment dat we de koelelementen vervingen ('s ochtends en 's avonds) Heb ik ook van genoten, maar toch minder intens als die bewuste eerste ochtend. Heel 's ochtends vroeg.
Tja en daarna… zoveel te regelen. Gelukkig werden we ontzettend goed begeleid en werd het in kleine stapjes alsof we zeeën van tijd hadden nieuwe dingen aangedragen waar we over moesten nadenken en beslissen.
Ik kan alleen maar hopen dat Rhiannon en Daan net zo goed worden begeleid als wij 19 weken geleden. Ook hoop ik dat ze ondanks hun verdriet net zo kunnen genieten van Bregtje als wij van Jelte. Dat is toch zo belangrijk. Het is maar zo kort, dat je herinneringen kan opbouwen. En al die herinneringen moet je op terug kunnen kijken met het idee dat het niet beter had gekunt, dat je het achteraf niet anders had gewild. (ja, natuurlijk anders, je wilt een levend kindje! Maar dat is helaas niet het geval)
Meiden :hug:
Ik heb een topic gestart bij vliderpraat ik hoop dat jullie het fijn vinden om mee te komen kletsen :-*
Ik weet eigenlijk niet of er al zo’n topic is :think:
Maarja dan hoor ik het wel :mrgreen:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1151220#1151220