Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (4)

Diana meid :hug:

Ik weet eigenlijk ook niet wat ik ervan moet zeggen. Behalve dan dat ik daar gelukkig geen last van heb.

Het is natuurlijk te praten met iemand die zelf nog niet ziet of doorheeft dat hij dingen aan het wegdrukken is en dat dit niet ten goede komt voor jullie relatie.

Wanneer gaan jullie er ook alweer tussenuit? Binnenkort toch?

Gebruik die tijd om gewoon even alles achter je te laten en gewoon te genieten van elkaar.

En als de situatie zich voordoet (een positief moment, geen geladen of negatief moment) geef je aan wat je voelt en denkt.

:think: Bedenk mij ondertussen of het misschien ook een mogelijkheid is om hem een brief of kaart te sturen waarin je dit allemaal aangeeft.

En dat je niet goed weet hoe hem dit te vertellen, zonder ruzie of elkaar te kwetsen.

En vergeet niet te vertellen dat je hem niet ook nog kwijt wild en dat je van hem houd.

Succes,

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

hoi hoi

Diana meis toch … :hug: …

Ik weet op zich niks te melden hierop … maar misschienis het idd wel een oplossing als hij ook met iemand gaat praten over dit alles…

gelukkig heeft jaap dat niet … ik heb wel es zo’n dag dat er gewoon niks gezegd moet worden tegen mij omdat ik dus dan wel uit kan barsten in woede om de stomste dingetjes… maar meestal geef ik dat wel bij jaap aan… en dan weet ie genoeg hihi :oops: :oops: … en laat me mijn gang maar gaan… en meestal is het dan wel tijdelijk bv… of 1 morgen of een middag ofzo… maar goed is nie leuk … voor mij nie, maar ook voor jaap niet die wil alles dan zo doen om mij weer op te vrolijken en ik sta dan echt niks toe he … en dat vind ik achteraf van mij zelf ook weer zo gemeen dan… maar ja…

tegen over Evert vind ik het ook sneu die snapt dat tuurlijk nie… maar meestal als ik zo’n dag heb dan vangt een moeder van een vriendje hem op smiddags… das zo’n lief mens… en anders dan gaat ie gewoon heel lief met zijn lego bouwen …

Jaap is ook heel erg veranderd maar ook in positieve zin van het woord… hij wil nu ook steeds vaker gewoon thuis zijn en dan samen op de bank tv kijken enzo … en hij is ook veel friemeliger dus geworden… :wink:

ik kan wel merken na het overlijden van ons meisje dat evert heel erg veranderd is… hij luisterd veel beter en is ook veel liever geworden( hij was altijd wel lief)… maar je weet hoe sommige kids kunnuh zijn grr :wall: … hihi :oops: :oops: … maar hij isook veel aanhankelijker geworden wil vaker op schoot zitten en komt vaker een kusje halen en zegt de hele dag mamma ik hou van je … en dan smelt je gewoon…

veel liefs miranda :vlinder:

@Zonneschijn wrote:

:think: Bedenk mij ondertussen of het misschien ook een mogelijkheid is om hem een brief of kaart te sturen waarin je dit allemaal aangeeft.

En dat je niet goed weet hoe hem dit te vertellen, zonder ruzie of elkaar te kwetsen.

En vergeet niet te vertellen dat je hem niet ook nog kwijt wild en dat je van hem houd.

idd misschien kan dat ook wel helpen ja...

liefs miranda :vlinder:

Diana :hug:

Ik vind het zo klote voor je :hug:

Het is voor ons denk ik ook moeilijk om zo even te bedenken wat zou helpen, als iemand hem zou moeten kennen ben jij het :-

En zelfs jij hebt het gevoel dat je Peter niet meer kent :hug:

Moeilijk hoor, zeker als het een gesloten man is, maar praten met een vreemde zonder jou zou denk ik wel een optie zijn, maar dan moet hij natuurlijk wel gaan :-

diana dikke :hug:

ik denk voor een gesloten iemand dat het al moeilijk zal zijn hem bij iemand te krijgen om te praten, mijn man is de stilte zelve en ik zou hem daar nooit bij krijgen, hij is dan ook in positieve zin verandert,

maar ik zou hem es verrassen met een etentje of zo thuis en hem lichtjes de indruk geven dat er iets scheelt, praat erover hoe je je voelt en vraag hem om eerst je verhaal te doen eer hij er op inspringt (om de oude koeien te vermijden zeg maar) leg de hele situatie rustig uit, en dat je de oude peter mist en zo, maar zeg ook dat je hem tijd wil geven ervoor!!

hopelijk begrijpt hij dit, ik heb dit ook nog meegemaakt en op een rustige manier krijg je respons meid, ik zou zeggen succes!

hier blijft het spannend, nog altijd niks kwa :evil:

pffff

en evelien al nieuws???

groetjes lynn mama van senne*

@lynnty wrote:

en evelien al nieuws???

Nee nog niets... Morgen eindelijk testen (ik heb het nog steeds volgehouden :D )

:pray: :pray: :pray:

en voor jou Lynnty

en voor Chantal natuurlijk ook

:mrgreen: We lopen wel gelijk op zeg. Nog meer die bijna kunnen testen?

:-* Liefs, Evelien

zaterdag getest en negatief pffff

morgen test ik opnieuw we zullen zien :pray: :pray: :pray:

blijft wel spannend he zo :smiley:

hopelijk zijn we samen zwanger hoor,

ja laten we duimen dat we allemaal Victoria snel kunnen vergezellen met het zwanger zijn :mrgreen:

ja zeg wel laat ons hopen!!! :pray: :pray: :pray: :kaars:

zou wel leuk zijn he

En dat we morgen een hele mooie surprise krijgen.

Al komt hij misschien niet uit een schoen of zit het ingepakt (behalve dan de doos van de zwangerschapstest zelf)

Morgen wil ik heel veel van dit zien :dance: (ff oefenen, gelijk ff afkloppen)

een brief schrijven heb ik ook al aan zitten denken…wie weet gaat het helpen,maar weet je ik ben heel open van mezelf en zeg ook altijd heel rustig wat ik voel en wat ik denk.dus al die dingen zoals ,mischien is het ook goed voor jou dat je eens gaat praten met iemand die verstand van dit soort zaken heeft.of ik ben zo bang om jou ook kwijt te raken of waarom verwijder je jezelf zo van me? wat is er aan de hand? kan ik je ergens mee helpen? gooi het er eens een keer uit…praat met me en sluit me niet altijd buiten.

het probleem is dat alles wat ik de laatste maanden zeg als een verwijt overkomt bij hem met als resultaat dat ik bijna niks meer kan zeggen.

een paar dagen geleden had ik ook weer zo’n rustig gesprek met hem over thomas en ineens eindelijk na zoveel maand kwamen de tranen los en er kwam een huilbui van jewelste…je wilt niet weten hoe krom het ook klinkt hoe blij ik hiermee was ! eindelijk een reactie!maar de huilbui stopte ook net zo snel als die kwam en hij moest weer het meneertje zijn.en ik maar zeggen schatje laat het er nu eens uit je zal zien hoe het oplucht.schaam je nu eens niet ,ik ben de enigste die het ziet.maar nee dus einde oefening voor hem en de muur kwam weer razendsnel omhoog en er werd gelijk weer over wat anders gepraat.grrrr verdorie waarom zijn sommige mannen nu toch zo…?ik kan er tegenwoordig geen peil meer op trekken…ik hoop echt dat onze vakantie deze maand er wat verbetering in kan brengen.maar heb er weinig hoop in…en heb het gevoel dat we steeds verder uit elkaar groeien.hij komt dan ook uit een gezin waar mannen niet mogen huilen anders zijn het maar watjes en nog meer van die flauwekul…alsof mannen geen gevoel mogen hebben.en zie dat er eens uit te krijgen.ons is net als jullie iets verschrikkelijks overkomen en dat moet je verwerken en een plekje geven…niemand die in die fam eens met hem zou praten ,maar ik denk dat op dit punt niemand meer tot hem doordringt…ik denk dat hulp zoeken voor peter het allerbeste is…ik zal daar maar eens weer over beginnen met hem,maar ik denk dat hij toch weer zal zeggen.ik heb een zaak en kan niet zomaar elke keer weg.maar dat houd in dat hij het wel wil,maar weer eens aan de anderen denkt in plaats van ook eens aan zichzelf .peter kennende zou hij zich kapot schamen om tegen zijn broer te zeggen dat hij wekelijks naar een hulpverlener heen moet…die hele fam bestaat uit haantjes dus begrijpen zullen ze het mischien ook niet en zullen denken dat hij zich aansteld…en ook keihard tegen hem zeggen .dus ik kan het me dan ook wel voorstellen dat hij er tegen op ziet.wat een verhaal is het weer geworden…zit er flink vol van sorry meiden…

@Zonneschijn wrote:

ja laten we duimen dat we allemaal Victoria snel kunnen vergezellen met het zwanger zijn :mrgreen:

Zou leuk zijn dames, dus mijn duimpjes draaien overuren :pray: :-

En Diana; zoals ik al zei is het voor iemand die gesloten is moeilijk om ineens zijn gevoelens te gaan delen.

Ook omdat hij niet zo is groot gebracht, zoals je zelf zegt praat niemand er in zijn familie nog over :hug:

Misschien kan hij eerst langs zijn huisarts, misschien dat hij iemand kan aanraden.

Ik hoop ook dat de vakantie jullie verbetering zal brengen :hug: :-

pff diana,

heb met je te doen meid, laat hem dan gewoon gaan naar iemand om te praten en verzin een smoes voor de familie, en trouwens die familie moet zo niet reageren he, kom er al woedend van hier is het ook zo trouwens, maar ze moeten dit kunnen begrijpen!! dat ze zeggen wat ze willen, het is tenslotte jullie die verder doen met elkaar he.

steun hem maar goed, maar begrijp dat het soms moeilijk is voor je

hier alvast een dikke knuffel :hug: !!

dank je wel lieve meiden…als ik jullie toch niet had… :-*

Diana het is net of ik mijn verhaal hier lees, zo herkenbaar.

Laat in ieder geval weten dat je er voor hem bent. Push hem zeer zeker niet. En probeer eens voorzichtig of hij het ziet zitten om met iemand buiten jou erover te praten. Ook een goeie vriend kan helpen bv.

Maar verder weet ik het ook niet ik heb al dit namelijk ook geprobeerd en helaas zijn wij toch tot de beslissing gekomen om uit elkaar te gaan want dit wilde ik niet en hij ook niet.

Sterkte meid en als er wat is je weet me te vinden.

Meiden die gaan testen morgen succes.

Liefs Marielle :vlinder:

Diana, Wat fijn dat hij een paar dagen geleden wel even zijn tranen kon laten gaan, al hield hij ze zo snel mogelijk weer tegen.

Tja, de brief. Daarin moet je natuurlijk niet schrijven wat je dagelijks al tegen hem zegt. Dat komt niet aan. Dat ketst hij gelijk af.

Maar wat dan?

:think: :think:

Tja.

Begin met dat je ontzettend veel van hem houd, maar dat je niet weet hoe je door zijn opgetrokken muur kan komen. Je wilt er graag voor hem zijn, maar weet niet hoe je dat duidelijk kan maken.

Geef ook aan dat je hem wel begrijpt, of althans probeerd te begrijpen. En dat alles wat je probeerd om het weer te laten worden zoals vroeger niet een verwijt naar hem is. Maar dat jullie daar samen aan moeten werken.

Prijs hem ook over dat jullie een paar dagen geleden zo fijn over Thomas konden praten, al was het pijnlijk. Vertel dan niet hoe het voor jou was dat hij emotioneel was. Maar hoe het was dat jullie over Thomas praatte. Hij ziet het waarschijnlijk als een zwak moment, iets wat hij niet wil weten, terwijl jij het juist “fijn” vond.

(komt hij daar wel op terug, geef dan aan dat je het “fijn” vind om er ook eens voor hem te zijn, hem te kunnen troosten.)

Geef ook aan dat je het idee hebt dat jullie uit elkaar groeien, maar dat je dat helemaal niet wilt.

Kom in elk geval niet met oplossingen, daar staat hij nu gewoon nog niet open voor en werkt dan alleen maar tegen.

:think: Nouja, zoiets.

ik ga het gewoon doen die brief zoals jullie zeiden…dan kan er weinig verkeerd worden opgevat denk ik…(hoop ik)

in elk geval weer eens dikke kusssss van mij voor jullie…jullie zijn een stel lieverds. :thumbup:

Ik wilde toch ook nog even reageren op je berichtje over Peter. Joost is ook geen prater en een heel gesloten man. Er is bij onze therapie verteld dat je van geen prater een prater kan maken.

Een brief is een hele goede oplossing. Je beschrijft jou gevoel en daar kun je niet over twisten.

Wij zitten nu 4 maanden in therapie, omdat ik bang was dat Joost links zou gaan en ik rechts en dan kom je elkaar nooit meer in t midden tegen en wilde dat graag voor zijn. Wij hebben in de omgeving nooit vervelende reactied gekregen over de therapie. Ik vind dat daar nogal een taboe op rust. Ik kan t zeker aanraden, want Joost kan zich nu wat beter in leven en heeft geleerd om de dingen die hem dwars zitten te uiten in woorden.

Ik hoop dat wat je gaat doen uitpakt en dat je van elkaar kunt genieten op vakantie :hug:

Ik merk wel aan Joost heel sterk dat de feestdagen er aan komen en dat ie daar heel onrustig van wordt en emo en soms agressief. Hebben jullie dat ook? Misschien wringt dat bij Peter ook wel.

Lynnty, Evelien morgen de testdag :dance:

Hoop zo dat de testen positief zijn :pray: .

Hier zal de nod pas 3 januari zijn met een cyclus van 38 dagen :? Pfff duurt nog zo lang.

Liefs Viola

Diana, heel veel succes!! :hug: :hug:

Viola… Ja, dat is inderdaad nog erg lang wachten… Nouja wachten. Eerst klussen nog :mrgreen:

Ik denk dat ik zo direct maar vast naar bed ga… Des te eerder is het morgen. hahaha :thumbup: :thumbup: (en die duimen draaien overuren)

:pray: dat je een beetje kan slapen en dat t snel morgen is.

Als ik morgen wakker ben kijk gelijk hier.

Welterusten :-*

Hier vanavond klussen :oops: :mrgreen:

Liefs Viola