En het is hetzelfde ziekenhuis van mij waar je bevallen bent,…
De dienst neanatologie is daar wel heel goed hé? :-*
ja hoor de dienst neonatologie is er zeer goed!!! en zo vriendelijk zeg!!
zal die mensen nooit vergeten voor wat ze voor senne* gedaan hebben!
groetjes lynn mama van senne* :hug: :-* :-*
@marielle wrote:
Nee nou ik weet dat het in Nederland standaard is ze wegen alles maar je ziet er niks van hoor dat dacht ik eerst ook maar echt het word zo netjes gedaan. Ze hebben bij Luna ook haar schedeltje gelicht maar ook daar zagen we niks van nu heb ik ook niet onder haar muts gekeken hoor. Hier hebben ze trouwens wel eerst toestemming voor gevraagd.
Liefs Marielle :vlinder:
wij hebben ook toestemming moeten geven voor het lichten van het schedeltje… en idd we hebben ook niks gezien dat het gebeurd was … en we hebben het mutsje ook gewoon zo laten zitten … wat ik wel zo nu en dan een rare gedachtuh vond dat ze dus de hersentjes van ons meisje hebben weggenomen en dan die gedachtuh dat ze dus een “leeg” hoofdje lag… maar we hebben van het cremeren van haar hersentjes en orgaantjes enzo een mooi steentje gekregen dat met haar is mee geweest de hele tijd…zit zelfs nog beetje as op…
veel liefs miranda :vlinder:
Bietje
Hier hebben ze ook eerst toestemming aan ons gevraagd.
Wij wilde gewoon graag weten of er een oorzaak wat voor haar dood, helaas hebben ze niets gevonden.
Maar wat ze bij jullie hebben gedaan is niet normaal :hug:
Roheryn
:hug: klote dat jij je zo klote voelt :-* :hug:
Misschien je hormonen en december wat er aan komt :hug:
hee hai meiden…
ik las net over obducties.bij thomas is ook obductie gepleegd of hoe zeg je dat.we hebben toestemming gegeven,maar hebben nooit een brief gekregen waarop stond wat ze nu precies hadden gedaan…mischien wil ik het ook niet weten nu ik dit zo lees.wat ik wel weet is dat ze de niertjes hebben bekeken,dit moest wel om te bekijken of het iets erfelijks was of niet wat thomas had.hier had ik het wel ff moeilijk mee,maar het was gewoon erg belangerijk…
ik las ook iets over bekenden die meelezen.mijn vriendin leest af en toe mee en daar heb ik helemaal geen problemen mee ,ze weet alles en is ook bij de crematie geweest van onze thomas.ook zal mischien mijn schoonzusje meelezen,maar dat weet ik niet zeker.ze heeft het er niet over gehad,maar ook dat maakt me niks uit.heb geen geheimen.
wat ik wel erg vreemd vond en dat wil ik ook even aan de moderator vragen hiero is:als ik op google diana niens intyp dan komt mijn bevallingsverhaal van het forum tevoorschijn…raar of niet? ik vind het niet erg,maar vraag me alleen af hoe dat kan.
tjee weet ff niet meer wat er allemaal is getypt.ik ga ff terug lezen en dan horen jullie zo weer van me
:shock: kijk ik even niet op het forum en gelijk weer een paar pagina’s verder!
Rohyren :hug: Wat ontzettend jammer dat je niet de verloskundige kreeg waarom je had gevraagt.
Eh…eh… ben nog steeds vergeetachtig. En emotioneel. Gisteren bij Hart in Aktie ook flinke tranen. Rinse vroeg zich dus gelijk af of ik al zwanger was :lol: Ik dus uitleggen dat ik zeker in het begin van de zwangerschap daar nog helemaal geen last van had en dit dus gewoon een nog steeds is. (wel lekker om gewoon mee te huilen)
Bij Jelte hebben wij ook toestemming moeten geven voor de obductie. Voor de geboorte werd dit eigenlijk al gevraagt (ivm landelijk onderzoek waarbij nog meer dingen gedaan moesten worden en we dan vast een start mee konden maken) en na de geboorte werd het nogmaals gevraagt en er werd ook apart gevraagt of de hersentjes ook gecontroleerd of hoe noem je dat, moest worden. Dit vonden we niet nodig, ook de verloskundige (haar man is pathaloog) gaf aan dat ze niet verwachtte dat dit nodig was.
Bij de controle in het ziekenhuis had de gyneacoloog wel de gegevens van de obductie. Een heel A4-tje maar in 3 regels vertelde hij wat er was geconstateerd.
Bij een obductie (hebben ze niet verteld, maar heb ik zelf op internet gezocht wat nu precies een obductie inhield) bekijken ze elk orgaan, ook onder de microscoop. Dat daarbij niets was geconstateerd was dus wel erg fijn.
Overigens heb ik ook niet naar de wond gekeken. Bij het uit en aankleden voor de begravenis kwamen we er pas achter dat er over het verband nog een rompertje zat van het ziekenhuis. Dit hebben we dan ook maar zo gelaten.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
oja, en of er nog iemand met mij meeleest op het forum (bekenden)
Niet dat ik weet.
Rinse natuurlijk wel. :mrgreen:
Maar verder geen idee. Ik heb wel dikwijls aangegeven dat ik hier schrijf (bv mijn schoonzusje, zus, ouders…) maar naar mijn weten lezen zij hier niet mee.
Stel dat ze het wel doen en daarom eerder zouden weten dan dat we vertellen aan de omgeving dat we weer zwanger zijn. Nouja, dat is dan pech. Ik denk overigens niet dat ze het nieuws zelf al zullen doorvertellen.
… Eerst maar zwanger worden… nog een kleine week voordat ik ga testen. Met sinterklaas 5 dec dus hebben Rinse en ik afgesproken.
Oeh, kan echt (bijna) niet wachten
Maar dat wisten jullie al :lol:
Diana misschien komt het omdat in je bevallingsverhaal jou naam en die van Peter en jullie achternaam staat :think:
Maar vraag het even zeker aan de moderator, misschien is het te veranderen :-*
Ik weet niet of er iemand bekends mee leest, ze weten dat ik hier kom.
Nou mocht dat zo zijn, dan doen ze dat omdat ze meer willen weten ofzo :think:
Goeiemorgen dames,
Ik vind het ook niet erg dat er mensen meelezen (familie, ed).
Maar ik ben bang mensen blij te maken met iets wat nog niet zeker is.
Het is gewoon mijn angst dat als een zwangerschap nog zo pril is en iedereen weet er al vanaf dat het mis kan gaan. Het lijkt ons gewoon veel fijner om familie te vertellen als alles wat zekerder is.
Maar dat is natuurlijk onze persoonlijke mening. Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt toch?!
Bietje: ik bedoel met een brief schrijven. Eigenlijk een soort klacht indienen!!! Ik weet zeker dat deze klacht serieus behandeld zal moeten worden door de klachtencommissie van het ziekenhuis!
Het is toch van de zotte dat hun zonder jullie toestemming obductie hebben verricht!! en dat jullie ook geen afscheid hebben kunnen nemen zoals beloofd!
Ik kan er echt boos om worden dat jullie zo behandeld zijn!!
Ook kan ik begrijpen dat jullie geen zin meer hebben om er nog wat mee te doen.
Maar jullie kunnen allicht een brief schrijven om je gevoelens even van je af te schrijven, waarin jullie bijvoorbeeld kenbaar maken dat jullie hopen dat andere ouders dit nooit zullen meemaken!!
Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel.
En nog een dikke :hug: van mij!!
Er is ook aan ons gevraagd of wij obductie wilden bij zowel Tycho :: als bij Tijmen :: Omdat voor ons de (en voor de artsen ook) duidelijk was wat de oorzaak was wilden we niet dat er obductie verricht zou worden.
Wel zijn de placenta’s onderzocht om eventueel de oorzaak van de vroegtijdig gebroken vliezen te achterhalen. Maar wat we eigenlijk al wisten vonden ze in de placenta’s de infectie en dat komt doordat bacterieen de vrije loop krijgen als eenmaal de vliezen zijn gebroken…
En waarom de vliezen vroegtijdig zijn gebroken is niet te achterhalen…
Nou, het is een heel verhaal geworden.
Ik ben druk bezig met inpakken, vanavond laatste boodschapjes doen en morgen kom ik nog even hier gedag zeggen!!! :mrgreen: hihihi…
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Goeiemorgen ladies,
Misschien dat het in Belgie anders is wat betreft de oductie dat zou je ook eens kunnen vragen.
En hier is het hele rapport van de oductie van Luna besproken in het nagesprek wat we hadden met de gyn en de kinderarts. Het enigste wat daar uit kwam was dat haar bloed verzuurt was en dat haar hersentjes waren uitgedroogd wat dus wijst op een zuurstofgebrek maar hoe dit komt waarschijnlijk dus door de snelle daling van mijn bloeddruk denken ze.
Hier lezen ook mensen mee die ik ken maar ik weet dat ze alllen mee lezen bij vlinderpraat dat is ook openbaar maar voor de rest niemand ja 1 persoon maar dat is Hedwich de moderator is een hele goeie collega van me.
Lynnty zag dat je 1 dag overtijd bent spannend hoor.
Chantal heel veel plezier met je weekendje weg ben helemaal niet jaloers.
Liefs Marielle :vlinder:
dames ik was net bij de formido en zag dat ze hele mooie stoffen vlinders hadden met een knijpertje in allelei kleurtjes…michien hebben jullie er iets aan?ik zeg het maar ff…ze zijn ongeveer zo’n 10 a 15 cm hoog en kosten 1,99
bij mij leest er voor zover ik weet niemand mee. Vind ik ook wel fijn zo. Kan ik fijn over iedereen roddelen en klagen
Wij hebben ook geen obductie laten doen bij Lara. We hadden haar zelf zo lekker verzorgd en aangekleed, en we wilde gewoon niet dat er nog iemand aan haar kwam.
Omdat Lara nog geleefd heeft, hebben ze al veel van haar kunnen onderzoeken.
Wel is de placenta onderzocht, en daaruit bleek dat er een bloedpropje heeft gezeten tussen de baarmoederwand en de placenta, dit zorgt voor slechtere doorbloeding. Omdat dit vaker voorkomt en haast nooit fatale gevolgen heeft, wil de kinderarts het neit als officiele diagnose stellen. De gyneacoloog zegt dat we er vanuit kunnen gaan dat daar toch de oorzaak ligt. Dus we zijn erg blij dat we die obductie niet hebben laten doen.
Voor ons had het trouwens ook geen meerwaarde. Wij wisten dat ze gestorven is door zuurstoftekort omdat de hartslag ineens daalde, en wat daar dan weer de oorzaak van is, werd voor ons een abstract medisch gegeven waar we niet op zaten te wachten.
@Linda_ wrote:
bij mij leest er voor zover ik weet niemand mee. Vind ik ook wel fijn zo. Kan ik fijn over iedereen roddelen en klagen
Wij hebben ook geen obductie laten doen bij Lara. We hadden haar zelf zo lekker verzorgd en aangekleed, en we wilde gewoon niet dat er nog iemand aan haar kwam.
Omdat Lara nog geleefd heeft, hebben ze al veel van haar kunnen onderzoeken.
Wel is de placenta onderzocht, en daaruit bleek dat er een bloedpropje heeft gezeten tussen de baarmoederwand en de placenta, dit zorgt voor slechtere doorbloeding. Omdat dit vaker voorkomt en haast nooit fatale gevolgen heeft, wil de kinderarts het neit als officiele diagnose stellen. De gyneacoloog zegt dat we er vanuit kunnen gaan dat daar toch de oorzaak ligt. Dus we zijn erg blij dat we die obductie niet hebben laten doen.
Voor ons had het trouwens ook geen meerwaarde. Wij wisten dat ze gestorven is door zuurstoftekort omdat de hartslag ineens daalde, en wat daar dan weer de oorzaak van is, werd voor ons een abstract medisch gegeven waar we niet op zaten te wachten.
thomas had ook een bloedpropje tussen de placenta en de baarmoederwand…
sjee diana…wat toevallig. Maar als ik het goed begrijp uit je verhaal is dat dus niet de oorzaak van het overlijden van thomas geweest toch?
Dat bloedpropje is bij ons accuut ontstaan, op het moment dat ik aan de ctg lag voor een controle. Achteraf is het feit dat wij op dat moment in het ziekenhuis waren een geschenk uit de hemel geweest.
het bloedpropje had er waarschijnlijk al die tijd al gezeten,maar was niet de oorzaak van alles.volgens de artsen is er iets misgegaan bij de celdeling ,en dat gebeurt helaas soms en wij hadden dus zoals sommigen dat zeggen (domme pech)het gebeurt bij een op de zoveel duizenden…
oja ook had thomas maar 2 uhh hoe zeg je dat nu weer pff 2 bloedvaten door de navelstreng lopen in plaats van 3.
trouwens victoria waar ik vanmorgen in de auto ineens aan zat denken hihi…begin je al een buikje te krijgen? zo ja fotoooooooooo’s :inlove:
Bij mij was het de placenta die toch al aan de kleine kant was die procentueel te veel infarctjes (bloedstolsels) had, waardoor de doorstroming door de navelstreng waarschijnlijk niet voldoende was.
In combinatie met dat de navelstreng 2 keer zo superstrak om Jeltes nekje zat en met zijn armpjes ertussen (navelstreng moest ook doorgeknipt worden voordat hij verder geboren kon worden.)
Dat de navelstreng zo strak zat kunnen ze in een volgende zwangerschap niets mee. Maar wel de kleine placenta (kunnen ze zien middels een echo) en de doorstroming (doblertest) kunnen ze meten.
Dat ze in elk geval dus iets hebben gevonden waar ze wat mee kunnen tijdens een volgende zwangerschap ben ik toch wel erg blij. In elk geval iets waar ze een extra controle op kunnen en zullen doen.
Zojuist sprak ik iemand die tegenwoordig ook een aanspreekpunt is voor de klant waarvoor ik werk (ik kan wel met termen gaan gooien als customer manager, maar dat wordt waarschijnlijk toch niet gesnapt ) Daarnaast is hij dit ook voor een andere klant waar ik tot zo’n half jaar geleden voor werkte.
Hij had mij liever niet over Jelte willen benaderen door de telefoon, maar ik kom hem weinig of nauwelijks tegen en dan is het niet echt het moment zeg maar.
In elk geval blijkt de geboorte/overlijdingskaart van Jelte pas bij hun binnen te zijn gekomen toen ik zo’n beetje alweer aan het werk zou gaan. Erg laat dus.
Omdat die afdeling bij de klant zelf zit en dat altijd aanvoelt als een soort eiland heb ik juist de kaart direct naar hun gestuurd, omdat het anders misschien te lang zou duren.
Blijkt dat hun post (die ze al nooit vaak kregen) al een tijdje ergens anders terecht te komen. Het is dat dat bakje inmiddels uitpuilde en er iemand eens ging bellen om te vragen wanneer de troep (post) opgehaald werd.
Daar zat mijn kaart dus ook tussen.
Kort daarop overleed dus ook hun vorige manager (hij werkte daar net een paar maanden niet meer).
Een schok, met nog eens een schok erboven op. Ja, en ik snap dan ook heel goed dat je het dan niet op de begravenis er even snel over hebt.
Toen snapte ik er natuurlijk niets van. Ik had tenslotte niets van ze gehoord en ook nu werd er eigenlijk niets van gezegt. Alhoewel ik met de vorige customer manager (om die naam toch maar even te gebruiken) ik wel nog over Jelte heb gesproken. Maar dat was ook eigenlijk aan het einde van de dag, aan het tafeltje waaraan ik toen zat met de lunch. En hem ken (nouja ken, alleen van het werk) ik ook beter, langer kan ik misschien beter zeggen.
In elk geval snap ik nu wel waarom ik gewoon niets van hun heb gehoord. Collega’s (3 mannen, de 4e was gewisselt nadat ik weg was) waar ik toch zo’n 3 jaar mee heb gewerkt.
@diana30 wrote:
trouwens victoria waar ik vanmorgen in de auto ineens aan zat denken hihi…begin je al een buikje te krijgen? zo ja fotoooooooooo’s :inlove:
JAAAA!!! idd!!! :mrgreen:
Ja ik heb al een buikje hoor :mrgreen:
Ik zal er snel een foto van maken
Ik had me trouwens ook opgegeven voor “Gezocht prille zwangeren gratis echos te verkrijgen”, je moest aan verschillende dingen voldoen … en dat was ze zochten 3 mensen tot 12 weken … vandaag is de uitslag en jammer maar helaas ben ik het niet geworden
Ik had het graag gewonnen, je zou dan wekelijks een echo krijgen en dat had ik wel fijn gevonden … jammer dat ik 3 weken later zwanger ben
Lieve allemaal,
Vandaag lekker druk, druk, druk…vanavond dus boodschapjes doen.
En ik weet nu al dat ik morgen geen tijd heb om nog effe achter de pc te gaan zitten.
Dus mensen…tot over een week!!! :mrgreen: :mrgreen:
Doei
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder: