Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (4)

Chantal je hebt een pb :wink:

Echt gaaf dat je dit wilt doen :-*

Iedereen bedankt voor de knuffel! :-

@diana30 wrote:

gisteren dus sorry…het was goed bedoeld. :oops:

Tuurlijk was het goed bedoelt, weet ik wel!! :-

Het voelt inderdaad ontzettend rottig, het idee dat er hier nu een 2-jarige moest rondgelopen hebben doet pijn… :cry: .

Mariëlle, fijn hé dat pronken, ik kan daar ook zo van genieten! :wink: .

Lekker doen hoor! :-

Chantal, niet verlegen worden hoor, je beeldjes zijn echt ontzéttend prachtig gewoon!! :inlove: .

Vannacht heb ik voor de 4e keer sinds Robbe’s
verlies gedroomd over hem.

De eerste keer was een paar keer na zijn overlijden, de 2e keer was tijdens de zwangerschap van Broes, de 3e keer was tijdens de nacht van 4 op 5 juli '06 (Robbe* is geboren en gestorven op 4 juli '04), ik was tijdens die 3e droom ook zwanger van Senne en nu vannacht heb ik weer gedroomd.

Ik had een foto van zijn grafje op internet gevonden, ik was helemaal verbaasd, het zag er erg mooi uit, met veel bloemen (roze, blauw, groen, geel), ik was zo gelukkig om een écht plekje van en voor hem te zien,…

Een man vertelde dan ook via internet (hoe dat precies ging is een beetje vaag in die droom) dat hij het grafje herkende, zijn kindje lag namelijk nà à st Robbe*…

Hij zei dat Robbe* in ‘Aartrijke’ lag (dat is hier een eind van mijn huis maar die plaatst bestaat wel).

Hij zei ook dat er niet veel plaats was om er kindjes te begraven, het kwam er op neer dat hij niet tevreden was over die plaats maar dat kon mij allemaal niet schelen, het grafje van Robbe* zag er echt fantastisch mooi uit en ik was allang blij dat hij een plaatsje had, een rustplaatsje waar ik heen kon gaan…

Toen stopte de droom maar ik herinner het mij nog goed, ook zijn rustplaatsje zie ik nog helemaal voor me, … al die mooie kleuren!

Ik weet niet goed wat die droom me wilde zeggen,… ik heb vorige week wel het plekje in huis voor Robbe* wat veranderd, ik heb het meer zichtbaar geplaatst in huis, dat voelde en voelt goed, misschien daardoor dat ik nu ook een droom had i.v.m zijn plekje…

Ik heb het wel moeilijk dat ik Robbe* zomaar achtergelaten heb, toen ik het ziekenhuis diezelfde dag verliet voelde ik me zo’n slechte moeder,… ik liet mijn zoontje gewoon achter,… :cry: .

Ik had hem zo graag meegenomen naar huis, ik had hem zo graag gecremeerd en zijn as (wat moeilijk om dit te zeggen) bewaard in huis in een mooi urntje,… :cry: .

Ik had het afscheid zo graag anders gehad,… man wat mis ik dat ventje! :cry: .

Wat fijn voor iedereen dat de opa’s en oma’s zo goed over jullie engeltjes kunnen praten en het ook moeilijk hebben, dat vind ik ook een erg fijn gevoel…

Mijn ouders zijn Robbe* ook niet vergeten, er staat ook gewoon een foto van hem tussen de andere kleinkinderen, ook Noor* (kindje van mijn zus) staat er gewoon tussen.

Met moederdag kreeg ik (en mijn zus ook) dit van mijn ouders, ontzettend lief, dit deed ons zoveel deugd!

Wat lief zeg van je moeder :-* :hug:

En wat een mooie droom zeg :-*

Bietje: :hug: :-*

Wat een lief kaartje van je moeder!

En het afscheid van Robbe :**: …je moet je (proberen) niet schuldig te voelen hoor! Het is zo’n moeilijk situatie en je bent kapot van verdriet op zo’n moment. Het is dus niet raar dat je achteraf denkt: hoe heb ik dat kunnen doen? Of waarom heb ik die keuze gemaakt?

Jullie liefde voor hem is alles wat telt! en die is oneindig!

En hij is natuurlijk hartstikke trots op zijn papa en mama!

Linda: Ik ben zo benieuwd naar je beeldje!

Marielle: dus ook verslaafd :mrgreen: :wink: hihihi…

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Bieke, wat een lief kaartje van een moeder :hug:

En wat een mooie droom. Het betekend vast iets als dat het goed is zo :-

Vanmiddag kwam ik thuis ligt er een briefje in de bus dat er een pakje is bezorgt bij de buren. Ik snap er helemaal niets van. Was het de babydoos :wall: Ja, ik krijg idd nog wel eens van die babyreclame post, maar heb dan geen zin om de moeite te nemen om erachter aan te gaan om het stop te zetten. Gaat dus gelijk de prullebak (krantenbak) in.

Dat is toch raar, dat wanneer je de babydoos niet komt ophalen ze hem toch nog komen bezorgen?

De buurvrouw wist zelf ook niet zo goed wat ze er mee aan moest, maar van mij mocht ze hem houden. Zij kan het beter gebruiken dan ik.

Vervolgens lag er ook nog een kaart in de brievenbus van mijn beste vriendin. Een maandje geleden ofzo belde ik haar op en vertelde ze mij dat ik wel heeeeeel ongelegen belde omdat ze midden in een crisus zaten. Ze zou mij nog wel bellen. Ik was daar behoorlijk van geschokken en durfde eigenlijk niet zo goed om weer te bellen.

Vandaag dus een kaart van haar, geschreven op mijn verjaardag. Ze had mij willen bellen, maar ze kon het niet. Ze wil er niet uitgebreid over praten door de telefoon. Heel kort komt het erop neer dat haar man verliefd is op een ander, maar wel door wil gaan met haar. :shock: Dat is bij haar er dus ook ingeslagen als een bom en als het niet om de kinderen was, had ze allang de knoop doorgehakt.

Pffff. Wat baal ik er van dat ik niet effe naar haar toe kan om mijn arm om haar schouder te leggen. Ik denk dat ik morgen maar een mooi kaartje zoek en naar haar toe stuur. Dat is toch het minste wat ik kan doen. :cry:

:o Jeetje ik ben echt weer helemaal in shock, had het zo totaal niet verwacht. (zij ook niet)

:-
Liefs, Evelien :vlinder:

Dank jullie wel! :-

Chantal, dat is het nu juist,… we hebben geen keuze kunnen maken…

Hij werd 's middags meegenomen met de belofte dat we hem weer konden zien wanneer we maar wilden.

'S avonds toen iedereen weg was (mijn ouders, zussen en zo) vroeg ik terug naar hem, ik zat al helemaal klaar op het kraambed om hem in mijn armen te sluiten, vol verwachting,…

Marino (mijn vriend) was naar hem gaan vragen maar hij kwam terug met lege handen,… Robbe
was al weg… waarheen? weet ik nog steeds niet … :cry:

Diezelfde avond ben ik naar huis gegaan, ik wilde er geen minuut meer blijven en toch deed het zo’n pijn om hem achter te moeten laten,… :cry:

Kloteziekenhuis ook!

Evelien, ik kreeg een paar weken na Robbe* ook zo’n babydoos, was ook bij de buren afgezet,… beetje gelijkaardig dus,… pijnlijk hé…?

Wordt je maar mooi weer met je neus op de feiten gedrukt! :wall: :cry:

Wat vreselijk voor je vriendin! :shock:

Pff, mag het me niet voorstellen! :frowning:

Veel sterkte, lief van haar dat ze toch alsnog iets liet weten via een kaartje! :-*

hallo allemaal

bietje hoe gaat het met je. ik heb je zo lang niet gesproken. ik had je nog een mailtje gestuurd. had je die nog gehad of niet? en zeker een heel lief kaartje van je moeder. we zullen onze engeltjes zeker niet vergeten he?

wat is senne alweer groot geworden zeg??wat gaat dat snel he.

hoe gaat het met de rest van de meiden hier?? hoop wel ok. al die rotdagen die er nu aankomen!!!bbbbllaaaaahhhhh… :wall: :slight_smile:

kusjes jody

@bietje… wat een mooiuh en lieve kaart heb je gehad van je moeder zeg!!! … en idd denk ook wel dat die droom wat wil zeggen en misschien is het net wat eveline zegt dat het goed is!! … :hug:

maar wat is het toch gemeen en raar gegaan in dat zh … je zit toch wel met verwcahting te wachten op je mooiuh jongentje en dan is het ineens weg… ik denk dat ik hetzelfde had gedaan als wat jij deed weg daar…

@eveline… wat een klap weer he om dan met zo’n doos geconfronteerd te worden… ik had dat namelijk met felicitas… die stonden ook ineens hier aan de deur met een pakket enzo… terwijl mijn schoonzusje voor mij alles had opgezegd toen ons meisje was overleden… maar op de 1 of andere manier is het toen daar fout gelopen… maar dan voel je je echt ff weer door de grond zakken …

en idd wat erg voor je vriendin zeg!! hoop voor der dat ze heel veel steun en alles krijgt van naaste!! :vlinder:

@jody… hier gaat het momenteel wel redelijk voel me niet echt helemaal toppie… maar goed we redden het wel weer … ben net ff voor evert druk geweest in het dorp … hij mocht een nieuwe spaarrekening gaan openen omdat we zijn oude hadden opgezegd… maar daaarvoor moesten we afspraak maken dus morgenmiddag … en we zijn ff een kleinigheidje wezen halen want hij moest vanmorgen de griepprik halen en hij had nie gehuild dus mocht ie wat uitzoeken…

verders op zich … ik kan me momenteel gewoon nie in sinterklaas inbeelden … omdat het ten eerste ook zo raar weer is veel te warm enzo van het tijd van het jaar… evert die is gelukkig ook nie zo met de sint bezig misschien komt het wel doordat we op de 1 of andere manier uitstralen dat wijzelf der nie zo zin in hebben… ik weet het nie… het gaat “gelukkig” deze week een beetje langs ons heen…

heb gisteraaf een gesprekje gehad met Jaap want hij is toch maar weer gaan werken vandaag :x :x, maar ben der dus nu ook achter dat hij het toch nie zo naar zijn zin meer heeft bij deze baas … maar ik had gister ook met mijn broertje derover (die is ook chauffeur en werkt bij een groot bedrijf hier in de buurt) … die wist dat ze bij hun dus ook chauffeurs zochten en is voor Jaap gaan bellen… alles uitgelegd daar… en hun hadden der wel oren naar … dus hadden ze gevraagt of jaap daar heen wou bellen… dat heeft hij gedaan dus vanmorgen en nu mag hij dinsdagmiddag op gesprek komen … :dance: :dance: … dus ben benieuwd… misschien dat dat ook wel een beetje gaat helpen… hij kent er al een hele hoop jongens die daar werken via mijn broertje en die weten ook allemaal van onze situatie af dus dat gaat helemaal goed komen denk ik… dus hoop voor hem dat hij wel een goed besluit gaat nemen als ie op gesprek is geweest…

veel liefs miranda :vlinder:

Goeiemiddag allemaal,

Bietje meid een hele dikke knuf voor jou :hug: het is idd soms zo pijnlijk om te beseffen dat er nog een kindje had kunnen rondlopen nu. En helemaal dat het ziekenhuis hem zomaar weg heeft gedaan en dat je niet eens weet waar naar toe vreselijk je heb niet eens normaal afscheid kunnen nemen.

Ik mis Luna ook nog elke dag vooral nu met Quillan dan vraag ik me af wat zij nu had gedaan. Maar in mijn dromen kan ze alles en die koester ik zo mijn dromen.

Miranda oh dat zou wel heel fijn zijn zeg als het zou lukken voor Jaap.

Evelien altijd van die klote situaties dat soort dingen werd vorige week nog gebeld door de Disney club voor boekjes voor mijn dochtertje.

Liefs Marielle :vlinder:

hola hola

miranda ik zie dat je in putten woont. wat grappig, ik ben zelf geboren in ede en heb daarna nog 7 jaar in barneveld gewoond. ik ben nog wel eens gaan zwemmen in putten hihi. dat is wel al heel lang geleden hoor. haha.

dus je kleine moest een griepprik , aahhhh wat goed dat hij niet gehuild heeft zeg.

xxxx jody

Bietje: nou, das helemaal raar van dat ziekenhuis zeg!

Hebben jullie ze niet nog een brief gestuurd?

Goh, meid wat vreselijk :hug:

Hier trouwens ook de babydoos die werd bezorgd!! :shock:

En die bezorgster nog zo van: Leuk toch zo’n doos?

Ik: NEE, niet als je kindjes zijn overleden!!!

Daar schrok ze natuurlijk van, en ze vind het echt heel naar dat dit zo gegaan is. Er zat ook nog een acceptgiro bij met een klein bedrag. Eigenlijk een vrijwillige bijdrage…ik heb meteen gebeld naar het nummer in de brief en ze even flink de waarheid verteld :mrgreen: (ja dat luchtte op!)

Ik zei zoiets van: komt het niet in jullie botte hoofd op dat als zo’n doos niet word opgehaald er misschien iets vreselijks aan de hand is zoals het overlijden van een baby???

Daarna heb ik opgehangen.

Dames na mijn weekje vakantie ga ik beginnen aan de beelden, ik heb er echt zin!!!

Marielle: Houding Papa en mama zoals bij mijn eerste beeld?

Jeetje Evelien wat rot voor je vriendin zeg!

Het lijkt me echt verschrikkelijk voor haar :frowning: !

:hug:

Hier ikke nog effe :oops: :oops: (voor de derde keer achter elkaar)

Ik heb om 13:06 een pbtje van iemand gehad, maar was driftig mijn inbox aan het opruimen en nu heb ik dus ook dat berichtje verwijderd :oops:

SORRY! Als je hem nog een keer wil versturen?!

Ben ik weer blij en opgelucht :mrgreen: :mrgreen:

ik denk dat ik dat was …zal hem opnieuw versturen :smiley:

@jody wrote:

hola hola

miranda ik zie dat je in putten woont. wat grappig, ik ben zelf geboren in ede en heb daarna nog 7 jaar in barneveld gewoond. ik ben nog wel eens gaan zwemmen in putten hihi. dat is wel al heel lang geleden hoor. haha.

dus je kleine moest een griepprik , aahhhh wat goed dat hij niet gehuild heeft zeg.

xxxx jody

hihi leuk… ja hier is het zwembad altijd erg geliefd … alleen ik vind het nie zoveel aan… ze gaan hem eerdaags weer verbouwen word ie nog groter dus zal ook wel weer meer gaan kosten intree…

ja evert moest 1 nov. al een prik halen maar was het toen helemaal vergeten totdat ik ineens het papiertje weer zag hangen op de koelkast … dus kon ie als nog vandaag …dus dat hebben w eook weer achter de rug

veel liefs miranda

Chantal heb je weer een pbtje gestuurd :mrgreen:

Ja, okay alles klopt weer! hihihi :mrgreen:

Hallo meiden,

Ben je er anderhalve dag niet en dan heb je bijna een uur nodig om alles door te lezen :mrgreen: .

Ik weet niet alles meer dus zal wel een hoop mensen vergeten :oops: Sorry

Miranda :pray: dat Jaap bij die nieuwe baas terecht kan.

Chantal ik zou, als ie er nog bij kan, ook een bestelling doen. Van mama en papa en engeltje. Weet eigenlijk niet meer of die keuze er tussen stond :oops: Ik zal je een pb sturen.

Marielle wat een lekker snoetje van Quillan :inlove:

Dan nog even over de opa’s en de oma’s en hun verdriet. Mijn moeder zegt dat ze af en toe stikt in haar verdriet. Iedere keer als we t over Loek* hebben dan komen de tranen en ze kan haar verdriet geen plekje geven. Weet ook dat dat heel moeilijk is en mijn moeder weet gewoon niet hoe ze daar mee om moet gaan. Mijn stiefvader zie ik bijna nooit, maar als ik mn moeder moet geloven heeft hij t er erg moeilijk mee.

Mijn eigen vader weet niet eens dat we getrouwd zijn een kindje hebben en dat onze Loek* niet meer leeft en vind dat prima zo.

Mijn schoonouders hebben t er eigenlijk niet meer zo vaak over. Ze hebben dan ook allebei een ontzettende bord voor hun hoofd. Zij maken zich druk over een sinterklaas die verpest is omdat wij (Joost en ik) geen sinterklaas willen vieren :wall:

Hoe ego kun je zijn.

Mocht ik mensen vergeten zijn sorry :oops:

:-* en liefs Viola

Jeetje Viola wat kunnen sommige mensen dan achterlijk reageren zeg, alsof dat zo belangrijk is. Kan me trouwens zowiezo de laatste tijd irriteren aan mensen die over kleine dingen zeuren dan denk ik altijd maar je kind verliezen is vele malen erger dan een pijntje in je hoofd bv.

:shock: “hun” Sinterklaas verpest??? niet te geloven zeg!!!

Meid, je hebt zo toch wel even vertelt hoe jullie daar tegenover staan!!!

En van je vader…phoe…schrik ik effe van. Als ik het zo hoor heb je dus geen/slechte band met je eigen vader. Lijkt me toch wel moeilijk, of niet?