Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (3)

Marielle: oh, ik kan je zenuwen zo goed begrijpen!! En wat klinkt dat al snel: volgende week donderdag! Super spanned. Ik duim voor je :thumbup: :pray:

Evelien: Wat jammer! :frowning:

Victoria: heb op de site gekeken. Het zijn idd grote beelden. Maar ik vind het wel heel mooi. Mooi kleurtjes en blokjes. idd een soort glanzend keramiek. Ja daar hou ik wel van. Ben heel benieuwd hoe het ā€œdoosjeā€ word!

Vandaag heb ik eigenlijk maar een ###gevoel. Voel me effe een grote nul!

Ik wil zo graag van alles en nog wat. Maar het lijkt verder weg dan ooit! :cry: :cry:

Balen Evelien,

Maandje overslaan lijkt me zo moeilijk omdat je zo graag wilt. Ik heb er van tevoren niet zo bij nagedacht moet ik zeggen. Ik begreep al wel dat gyns er alles aan doen te vermijden dat het dezelfde datum wordt geboren.

Oh Marielle, idd gek hoor. Volgende week donderdag. Als je dat zo uitspreekt is het heel onwerkelijk. Wauw!

Chantal: er zijn van die dagenā€¦zucht. Wie kent ze niet. :hug:

hallo allen,

ben even weg geweest he, was beetje hectisch de laatste dagen, mijn man zit momenteel in depressie. had het eerder verwacht maar na de hele gebeurtenissen met senne* had hij drie dagen om te recupereren en dan terug aan de slag op zijn werk. en met dees rare periodes rond 1 november en 3 november(dan moest ik normaal bevallen) hoopt alles zich beetje opeen. :cry:

ben nog soms even komen langs kijken en merk op dat het spannend is met jou marielle, doet vast raar die gedachte dat je volgende week terug mama wordt. alles komt heus in orde!! ik denk aan je :kaars:

evelien wat jammer nou!! :evil: :hug:

marloes voor jou wordt het ook steeds spannender he!! denk ook aan je! :kaars:

chantal sterkte meid weet wat het is :hug: :hug: ,

groetjes lynn,

Oh Marielle spannend volgende week donderdag :-

En wat betreft de doosjes, ze zijn niet klein, maar wij willen dan ook de urn volledig erin hebben. Volgens mij is het kleinste doosje 30cm hoog en 15 breed en 17 diep.

Evelien jammmer meid :hug:

Lynn wat vervelend van je man zeg :hug:

Mijn partner is een maand thuis gebleven en daarna parttime weer aan het werk gegaan en toen in overleg met de bedrijfsarts langzaam weer volledig. Kan je partner zich ook niet ziek melden, voor de vaders is het net zo ingrijpend als voor de moeders :hug:

Chantal klinkt bekend zulke dagen, kun je niet even langs een vriendin :-
:hug:

Lieve Chantal :hug: mag best hoor meis dat je er ff doorheen zit morgen weer een nieuwe dag.

Lieve meiden ik vind het zo fijn dat jullie me zo steunen echt enorm bedankt.

Liefs Marielle :vlinder:

victoria,

mijn man is nu twee weken thuis om te beginnenā€™ā€™. zien wat hij erna van afbrengt. Het enige hatelijke is dat mensen dan reageren van: " oh hij is thuis omdat hij nog wilde verlof hebben met dees dagen zeker".

zo onmenselijk gewoon hoe mensen kunnen reageren he!! :frowning:

maar nu is hij al een beetje beter, we zijn nog bij senne* langs geweest en dat deed hem wel goed zei hij.

Lynnte laat ze maar lekker lullen laat hem de tijd nemen het is niet niks wat jullie doormaken.

Martijn is na 2 weken weer volledig gaan werken. Hij had het werk nog maar net (sinds 1 dec) en 17 dec is Daantje* geboren.

Ik vond het vooral moeilijk.

Hij wilde niet te lang afwezig zijn. Dat durfde hij ook niet. Het is zo dubbel hoe dat dan meespeelt.

Zijn collegaā€™s lullen nooit zo. Vinden dat hij best kan aangeven als het een keer niet lukt. Zijn baas echter wil graag dat martijn niet verzuimd (kort verzuim bijv. ivm bezoek gyn). Hij heeft een strakke missie met zā€™n bedrijf. Dit voelt voor Martijn ook heel dubbel. Hij wil zo graag steeds mee, maar dat is niet te doen. Inkomen is ook zeer belangrijk. Ben benieuwd hoe het straks loopt tijdens de eerste wekenā€¦

Lyntty laat de mensen maar kletsen hoor. Gelukkig weten die mensen niet hoe het is, maar wel jammer dat ze zich het niet een piep klein beetje kunnen inbeelden :roll:

Rinse gaat ook niet zo vaak naar Jelte, maar toch geeft hij elke keer weer aan als we samen zijn geweest hoe fijn het was om even bij Jelte te zijn.

Thuis voelt hij die behoefte dus niet om te gaan, maar het blijkt elke week weer dat hij die behoefte toch echt heeft.

Ook Rinse heeft 3 weken vrij (vakantie) gehad na de geboorte/overlijden van Jelte. Daarna dacht hij weer te beginnen en kwam na de eerste dag (later begonnen en veel eerder thuis) doodmoe thuis en is gelijk weer thuisgebleven.

Weer een week later is hij weer begonnen, maar toen met halve dagen. Deze halve dagen heeft hij langzaam door wekelijks elke dag een uurtje erbij weer opgebouwd naar full time.

Ik doe nu hetzelfde en moet zeggen dat ik dat als zeer prettig ervaar. Het is gewoon erg moeilijk om lang op mijn werk te concentreren. Ik doe nu dan ook alles lekker rustig aan en 1 voor 1. Een paar dingen tegelijkertijd zoals voorheen gaat gewoon niet.

Rinse heeft dat ook, maar dat komt nu langzaam weer terug.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Het is ook zo moeilijk om weer de draad op te pakken en af en toe heb je gewoon zo n dag dat je weer eens een steekje laat vallen. Maar neem de tijd echt waar Wilco is ook weer te snel toen begonnen en ik eigenlijk ook zijn beide echt ingestort maar gelukkig met hulp weer alles op de rit gekregen maar tijd is zo belangrijk in dit proces.

Hoe bevalt het jou nu Evelien om weer aan het werk te zijn?

Miranda hoe is ie met jou mis je al een tijdje?

jeetje wat een weer heā€¦het waaid behoorlijk.

peter heeft maar 5 dagen vrij gehad van zijn werk.dat waren de dagen dat thomas thuis opgebaard stond.daarna is hij weer fultime aan het werk gegaan,maar als ik hem smste dat ik hem nodig had dan was hij er ook binnen een half uur.

marrielle meid nog eventjes en je hebt je baby in je armenā€¦blijf aan je denkenā€¦ :-*

Hall allemaal,

Ik ben louise en ik kreeg een link naar dit topic van een van de meiden uit ons topic ā€œmeiden uit Groningenā€ omdat ik een verhaal had over een liedje van marco borsato.

En ja hoor hier staat de tekst van dat liedjeā€¦toen ik dat las en jullie riepen dat marco mensen weet te raken, moest ik dit hier even neer tikken.

Ik ben afgelopen zondag in het gelredome geweest, bij het concert van marco. Op een gegeven moment komt hij weer op en pakt een kruk en gaat zitten. Hij verteld dat ie nu een liedje gaat zingen speciaal voor mensen die hij voor de show heeft gesproken. Deze mensen hebben veel te vroeg hun kindje af moeten staanā€¦

Nou ik heb nog nooit zoā€™n stilte in een stadion gehoord als nu.

Alles wat we hoorde was marco zijn bandje en marco zijn stem.

een stadion met 40.000 mensen allemaal in de ban van dat ene liedjeā€¦

geloof me dat liedje heeft ervoor gezorgd dat heel wat mensen de tranen in hun ogen hadden staanā€¦inclusief dit pesoontjeā€¦

Jaaaaaaaaaaaaa die marco brengt gewoon 40.000 mensen in extaseā€¦

dit wou ik even met jullie delen!!!

Dank je Louise, dat je dit met ons wilde delen.

Ik heb van een aantal mensen (ook vriendenkring) gehoord dat ze bij Marco zijn geweest, maar dit had ik nog niet gehoord.

Zo dat lijkt me idd echt een kippevel moment

hoi hoi ā€¦

sorry ik weet ff zo allemaal nie meer wat door wie is geschreven :oops: :oops:

@eveline jammer zeg dat de :twisted: :twisted: weer der aankomen :pray: :pray: voor jullie dat het gauw raak mag zijnā€¦

@chantalā€¦ geeft niks zo dag ā€¦ heb ik ook nog redelijk vaak hoorā€¦ en denk dat we dat allemaal wel hebben :hug:

@MariƃĀ«lleā€¦ spannend zeg volgende week donderdagā€¦ pfffā€¦

nou ik ben der weer ā€¦ we hebben vorige week maandag de uitslagen gehad, ze waren aan de ene kant wel positief omdat we nu weten wat ons meisje heeft gehad en aan de andere kant weer wat minder omdat de herhalingskans 1 op 4 isā€¦ tis namelijk een zeer zeldzaam syndroomā€¦ zal het verhaal dalijk hieronder wel ff neerzettenā€¦

nadat we de uitslagen hebben gehad ben ik gelijk met jaap mee gegaan naar duitsland wnat die moest 'savonds al weer werken onverwachtsā€¦ en ben pas vrijdag op zaterdag nacht weer thuis gekomen ā€¦ en had de afgelopen dagen nie echt veel pufff om te reageren hierā€¦ moest ff alles een plekkie geven ff ā€¦dus vandaar dta ik er ff nie was

hier het verhaal van de uitslagen ā€¦

ze heeft 1 of andere syndroom gehad wat dus niet met het leven verenigbaar wasā€¦ dus ā€¦ ze was zowiezo komen te overlijdenā€¦ze had het syndroom van Galloway - Mowad ā€¦ maar dta houd dus in ā€¦ een te klein hoofd, maagje zat boven de middenrif ipv deronder en afwijkende nierenā€¦

en het is zeer zeldzaam slechts enkele familieā€™s hier in nl hebben dat zeg maar en uitgerekend horen wij dus hier bij :cry: :cry:

de kans op herhaling is vrij groot 1 op 4 (25%) kans bij onsā€¦ :cry: :cry: ā€¦maar goed de artsen zeiden al die percentages zeggen nie zo heel veel, het kan net zo goed 4 keer goed gaan nu met een zwangerschap maar kan dus ook 4 keer fout gaan ā€¦ omdat ze nog volop bezig zijn met onderzoeken naar het syndroom

en aangezien dit syndroom kwa onderzoeken nog in de kinderschoenen staat kunnuh ze dus nie tijdens de zwangerschap dmv een vruchtwaterpunctie of iets dergelijks dit ontdekken omdat ze dus nie weten waar het ergens fout zit met dit syndroom ā€¦ dat zijn ze nog aan het onderzoekenā€¦ maar door uitgebreide echoā€™s kunnuh ze dus wel zien of het maagje op goede plaats zit en geen afwijkende nieren en het hoofdje een normale groote heeftā€¦ dus dat kunnuh ze wel weer ā€¦

en we hebben met de artsen hier dus ook over gehadā€¦ en we moeten dus binnuhkort weer terug naar utrecht voor een afspraak met een geneticus ā€¦ want die konden ons daar meer over vertellen ā€¦ hoe het nu verder staat met onderzoeken e.d. ā€¦ en ze weten dus ook dat we best graag nog een kindje willen dus hebben ze dus ook aangegeven dat ze ons willen helpen en steunen derin ā€¦ ook al mocht het dus zo zijn dat het weer nie goed is bij een volgende zwangerschapā€¦ dus das wel fijn en geruststelling ā€¦

Jaap en ik hebben de afgelopen week veel samen gepraat onderweg en we zijn toch tot het besluit gekomen om toch de stap te zetten en alsnog voor een kindje willen gaan ā€¦ want net als wat de artsen in utrecht tegen ons zeiden we hebben toch nog wel 75% kans dat het wel goed mag gaan ā€¦

groetjes en veel liefs miranda :vlinder:

Lieve Miranda wat een moeilijke besluit hebben jullie moeten nemen :-

75% kans dat het nu niet gebeurd :pray: :-

Lynn wat een gekke reactie zeg van zijn collegaā€™s

De collegaā€™s van mijn partner waren heel bezorgd en zijn vaak langs gekomen of hebben gebeld, zelfs nu zijn ze betrokken en hij werkt echt bij een heel groot bedrijf. Ik vind dat de man zeker ook moet rouwen, hij heeft tenslotte ook de zorg voor zijn vrouw en zelf komt hij op de 2de plaats vaak en zal dus vaak later in rouwproces komen. Bij ons is het gelukkig wel zo geweest dat mijn vriend ook op de 1ste plaats kwam, de familie vroeg altijd aan beide hoe het met ons ging.

Louise lief dat je dit met ons wilde delen :-*

Hoi miranda,

Niet te geloven zegā€¦zo zeldzaamā€¦en dan tot die zeldzame groep behoren :shock:

Ik hoop met jullie mee dat het geluk nu wel mag komen :pray:

Het geluk dat we allemaal hier keihard verdienen!!

Liefs Chantal

P.S.

Morgen is het 1 November. Het is echt onze dag dat weer even helemaal in het teken van Tycho* en Tijmen* staat.

Om 10:30 gaan we de urntjes ophalen in het crematorium.

Om 14:00 nagesprek met de kinderarts en om 15:00 nacontrole gyn.

EINDELIJK!!

Alles op 1 dag gepland. En Sander is morgen natuurlijk vrij!

Miranda, Ik heb een beetje dubbelgevoel met reageren op je nieuws.

1. Wat fijn dat jullie nu eindelijk weten wat er aan de hand was
  2. Helemaal niet fijn dat er 25% kans op herhaling is. En al helemaal niet fijn dat dit tijdens de zwangerschap moeilijk te zien of niet te testen is.
  3. Wel weer fijn dat jullie samen daar goed over hebben kunnen praten, want het is toch niet niets om zulk nieuws ff snel een plekje te geven.

Heel veel sterkte in elk geval. Ik vind het heel dapper van jullie dat jullie het toch weer willen proberen. Maar goed, ik snap natuurlijk ook wel dat de wens voor nog een kindje nu eenmaal groot is.

Dan ben ik toch weer even heeeeeel erg blij dat Jelte helemaal gezond was.

:hug: :-

Chantal, Voor jou en Sander morgen heel veel sterkte gewenst.

Dat wordt vast een hele emotionele en zware dag voor jullie. :hug: :-

Chantel heel veel sterkte morgen :hug: :-*

Miranda jeetjemina wat een nieuws zeg sluit me helemaal aan bij Evelien haar woorden. En ik vind het heel knap als jullie erweer voor de volle 100 procent voor zullen gaan, ondanks dat je weet dat de kans op herhaling best groot is.

Chantal sterkte meis morgen