de dokters zullen waarschijnlijk wel wat kunnen doen…maar dat willen we zelf niet.we willen op de normale manier zwanger worden of anders niet…ik heb ooit jaren geleden hormoonpillen gehad voor iui behandelingem,maar werd knettergek van die hormonen…voorbeeld…loop in de supermarkt en wil een pak hagelslag pakken en barst in tranen uit…om niks !!! :naughty: het is dus niks voor mij .maar dat maakte het wel dubbel zo :silenced: dat toen ik eenmaal zwanger raakte na al die jaren dat de zwangerschap dan alsnog verkeerd ging…we hebben het in elk geval mee mogen maken en dat is heel belangerijk voor me…
ik las iets over kistje sluiten.wat verschrikkelijk is dat he bah.in ons geval was het dan een rieten mandje waarvan je het dekseltje met lintjes moest vastmaken.ik was het al gewend om het mandje te sluiten want dat deden we elke avond al voor we naar bed gingen.het was beter had de begravenisondernemer ons verteld…(voor het koelen van thomas)
na de dienst in het crematorium ging op verzoek van de begravenisondernemer iedereen naar de koffiekamer en konden peter en ik samen met z’n tween het mandje voor de laatste keer sluiten.het was heel erg emotioneel we hebben de dekentjes nog 1x rechtgetrokken ,de knuffelbeer naast hem gelegt hem nog een kus gegeven en een aai over zijn bolletje en toen zijn mandje gesloten.daarna deden we een stap terug en ging het gordijn langzaam dicht.ik heb zo gehuild toen.het was mooi gegaan en we waren tevreden …het was goed zo !
Oh kippevel Dian als ik die lekkere kerel van jullie daar zie liggen zo gezond zo lekker ziet ie eruit met zijn lekkere bolle toet heerlijk wat een spetter.
Vind het heel moedig van jullie dat jullie er bewust voor hebben gekozen om niet de mallemolen in te gaan lijkt me geen makkelijke keuze te zijn geweest.
Liefs Marielle :vlinder:
Diana, Ik wilde ook even zeggen dat ik het geweldig moedig vind dat je na zoveel tijd nog steeds op de natuurlijke manier in verwachting wil raken. Ik weet niet of ik dat zou volhouden. Ik vind het ook heel moedig dat je je zwangerschap met Thomas :: hebt voldragen. Het getuigt van ontzettend veel kracht.
Marielle. Wij hadden ook Marco Borsato maar dan afscheid nemen bestaat niet en dan ook nog Celine Dion met fly fly little wing. Verder hadden we geen muziek, want er waren veel mensen die iets wilde zeggen en anders zou de dienst wel heel erg lang worden.
Wij hebben geen foto’s van Loek :: nadat hij overleden is. Ik wilde dit zelf niet, want ik wilde Loek herinneren hoe hij was toen hij leefde. Ik ben blij dat ik dat heb mee mogen maken en we hebben daar ook bijna 250 foto’s van (digitale camera he). Sorry maar jullie konden niet anders (weet echt niet hoe ik t anders moet verwoorden) en dan ben je heel blij met foto’s.
Liefs Viola
Jeetje Marielle, dat is ook wat. Kan mij voorstellen dat dat niet zo prettig was, het verkeerde nummer.
Alle muziek die bij ons binnen werd gedraaid, hebben we voor het gemak dan ook op 1 cd gebrand (en voor de zekerheid de originele ook meegegeven). Buiten bij het graf werd er ook nog 1 liedje van Marco gedraaid.
Voor mijn gevoel is bij ons gelukkig alles perfect verlopen
Hadden jullie overigens nog wat beschilderd of iets dergelijks op het deksel van het kistje?
Als wij niets beters dan het kistje konden vinden wilde wij dat graag. Het kistje vonden wij namelijk al erg/vreselijk genoeg… zo doodskistachtig, brrrr.
Gelukkig hadden we zelf ook even gegoogled en kwamen een heel mooi kistje tegen. Toen we aan onze begravenisonderneemster vertelde hoe het eruit zag, wist ze ook gelijk van wie die was. Al was het weekend (zowel zomervakantie, als weekend, geen gemakkelijke opgave om iets naar wens te vinden) de persoon zelf had zo’n kistje in voorraad en is deze zelf komen brengen naar de begravenisonderneemster.
Tijdens de begravenis was onze kist al dicht. Met name mijn vader kon er absoluut niet tegen. Ik had het daar eerst wel heel moeilijk mee, maar dat omgedraaid in mijn hoofd alszijnde het afscheid nemen thuis en een nieuw hoofdstuk op de begraafplaats.
Alleen was het deksel toen nog niet compleet dicht, voor we naar buiten gingen voor het daadwerkelijke begraven, hebben we nog definitief afscheid genomen. Nog een paar laatste blikken, kusjes, de brief aan Jelte en een witte roos. 2 knuffels lagen al bij Jelte*.
En toen idd dat vreselijke moment dat de kist toch echt dicht moest. Er was geen weg meer terug, maar die was er helaas toch al niet.
Ik plaats ook nog een paar foto’s als jullie het niet erg vinden. Zit ik mij nu ook al te verontschuldigen?
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
He Evelien,
Dat is toch het Koolwitje (het kistje)? Die is echt prachtig.
Alle mooie foto’s, herinneringen en verhalen van iedereen brengen altijd verdiret naar boven. Hoe raar mijn gedachten hoe ik het ooit heb kunnen doen: mandje dichtmaken, Daantje* achterlaten. Alles wat je tot dan toe hebt gekend en hebt gehad. Het voelde op dat moment heel goed, maar nu snap ik soms nog steeds niet hoe ik dat heb kunnen doen.
Mijn mooie meisje…niet meer tastbaar voor mij. Als ik haar nog maar 1 keer kon zien, ruiken en vasthouden. Maar goed, dan zou ik haar nooit meer kunnen loslaten.
Nu ik op het einde loop van deze zwangerschap vind ik het zo’n raar idee dat als dit kindje wel levend geboren word ik dan zie hoe het beweegt en wat ie doet en dat ie groeit… Dat lijkt me zo confronterend. Waarom zij dan niet. Waarom is haar toekomst haar ontnomen?
Ik heb het ook zo moeilijk met het ‘verraad’ van mijn lijf. Waarom gingen er geen alarmbellen af? En dat is nu mijn grote angst. Dat ik niet zal merken dat het niet goed gaat met broertje. Dat ik te laat ben…
Nog zo’n 3 weken. Hopelijk kom ik er een beetje goed doorheen.
Marielle: wanneer komt het broertje van Luna?
Evelien, Mooie foto’s. Je hoeft je niet te verontschuldigen. Loek :: was te groot voor zón coconnetje (was al 70 cm) en was voor ons geen optie.
Loek :: is niet met ons naar huis gegaan. Hij is in een rouwcentrum achter gebleven. Maandag had de degene die wilde afscheid kunnen nemen dat kunnen doen. Niemand mocht eraan zitten, want ik wilde dat al niet toen hij nog leefde (behalve opa’, oma’s en broers en zussen en onze lieve Solaine natuurlijk) Het kistje is maandag dicht gegaan en is niet meer open gegaan. Dinsdag met de begrafenis is Loek :: opgehaald met de kinderauto en wij zijn met hem mee gereden. We hebben ook nog Loek :: z’n favo ritje gereden en langs huis en kdv.
De opa’s hebben het kistje de kapel ingedragen en naar de begraafplaats. Wij zijn als laatste bij Loek :**: weggegaan. Het was zo ontzettend druk dat we meer dan 1,5 uur op de begraafplaats hebben gestaan voordat iedereen langs hem was gelopen. In de Kloek (mfc) zijn we ook nog eens 3 uur bezig geweest met condoleren.
Vond dat wel heel fijn dat er zoveel mensen waren. We stonden er niet alleen voor.
Die avond zijn we terug gegaan naar zijn grafje en hebben de linten van de bloemen afgehaald en nog lekker een eind gaan lopen.
Ik had het niet anders willen doen (ja liever helemaal niet)
Zoals Marloes omschrijft voel ik het ook, hoe heb ik ooit Vera Lynn* kunnen achterlaten. Nu achteraf klinkt het raar.
Bij ons was het kistje ook al dicht en heeft Sacha haar zelf binnengedragen
Oh jeetje tranen komen uit mijn ogen als ik jullie verhalen lees, wat een liefde gaat er vanuit die woorden. Het zou verdorie andersom moeten zijn wie begraaft nu zijn kind zij hadden ons moeten begraven en niet andersom.
Evelien wat een mooi kistje echt een lief klein cocoontje heel mooi, wij hadden bij Luna haar kistje op de deksel dezelfde afbeelding laten maken als op haar kaartje vond het anders zo doods idd.
Marloes als het goed is wordt de kleine 9 november gehaald dus vandaag over 2 weken. Zal idd zo blij zijn als het zover is maar ook ben ik zo bang dat het weer fout gaat, en waarom geen flauw idee het gaat toch allemaal goed zeggen de mensen om ons heen ja verdorie dat ging het bij Luna ook 41 weken lang. En dan idd zomaar ineens afgelopen het gevoel wat jij ook heb het falen van je lichaam heb ik ook zo sterk gehad. En toch ben ik er zo trots op dat ik zo n mooi meisje heb gekregen zo n prachtig kind helemaal volmaakt net een engel.
Mijn oma zij voordat ze stierf hoe denk je dat ze anders boven aan engeltjes komen vond dit wel moeilijk toen ze dit zei, maar nu heb ik ook zoiets ja Luna is gewoon een engel onze engel die over ons waakt. En ik weet zeker dat onze kindjes boven samen zijn en ons de kracht geven om door te kunnen gaan. Ook al is dat soms zo moeilijk, maar we kunnen het wel kost alleen heel veel tijd maar eens dan gaat voor iedereen hier dat zonnetje weer schijnen in zijn leven dat weet ik zeker.
Hij gaat “lekker” hier…tranen lopen over mijn wangen
pfff…
Meiden jullie moeten je idd niet verontschuldigen zeg voor de prachtige foto’s.
Het geeft voor mij niet als de tranen komen…
Zulke emotionele foto’s waar idd zoveel liefde vanaf straalt dat roept mij ook veel herinneringen op…
Marlous, bijna goed, het coconnetje heet het boswitje. Ook een witte vlinder.
Polla, Jammer dat Loek al te groot was voor het coconnetje. Maar wel fijn dat er zo ontzettend veel mensen zijn geweest.
Wij wilden alleen onze directe familie (ouders, zussen en beste vriend en vriendin met aanhang) Wij hadden niet bepaald behoefte aan meer mensen. Dit zijn overigens ook bijna de enige personen die bij ons langs zijn geweest om kennis te maken met Jelte. En ze kwamen dan ook nog van ver. Mijn schoonzus met vriend was op vakantie in Engeland, is gelijk teruggekomen. Mijn zus was net 1 dag op vakantie in Frankrijk, is met dank aan mijn nichtje heen en weer gevlogen. Mijn vriendin woont in Belgie, was toevallig bij haar schoonouders hier vlakbij en is daar wat langer gebleven. De vriend van Rinse was net terug van vakantie en ging nog hun 1e trouwdag vieren. De ochtend dat ze naar het hotel zouden gaan, zijn ze eerst nog bij ons langs geweest (eerder was te druk voor ons)
Niet meer dan logisch dat ze dat gedaan hebben, maar toch wel erg fijn. Zeker wat mijn vriendin betreft. Nu ze in Belgie woont zie ik haar zo ontzettend weinig. 1 keer per jaar is haast al veel. Jelte heeft ons laten zien hoe goed onze band met elkaar toch is. Ik wist het wel, maar het ook bevestigd te zien, deed mij veel goed.
Best fijn eigenlijk om het er weer eens zo diep over te hebben.
8) En dan weer even verder…
Marielle: Nog 2 weken! Dat komt al lekker dichtbij, al kunnen die 2 weken natuurlijk niet snel genoeg gaan. :hug: :-
Marlous: en voor jou nog 3 weken! Ook :hug: :-
Spannend Maar onze engeltjes zullen zeker goed waken. Het komt allemaal goed :-
Victoria, alleen jij dan nog… En hopelijk volgen wij ook zeer binnenkort.
De grote vraag is alleen wanneer. Als ik deze ronde weer ongesteld wordt. Dan denk ik dat ik maar even wacht.
De kans wordt anders namelijk wel erg groot dat het brusje in de buurt van de geboortedatum van Jelte komt. Dat lijkt mij niet zo prettig. Niet voor ons, niet voor het brusje.
Eigenlijk best tegenstrijdig. Ik wil graag zwanger worden, maar dan ff niet.
Voorlopig duim ik maar even dat het deze ronde is gelukt. Ik heb mijn temp bijgehouden, maar kom daar niet goed uit wanneer mijn eisprong is geweest. Ik kan op dag 15 een eisprong hebben gehad, wat ook een beetje klopt met de cyclus die ik na de zwangerschap heb gehad (30 dagen en 32 dagen) Voor de zwangerschap was ik echt erg onregelmatig.
Het zou ook kunnen dat ik pas op dag 26 mijn eisprong heb gehad. Zoals ik al zei, ik snap niet zoveel van mijn temperatuur.
Vandaag zit ik op dag 31. Ik blijf nog maar even afwachten. Ik heb al een paar dagen krampjes. Overigens voel ik die alleen maar als ik ´s avonds naar bed ga. Overigens had ik zo´n anderhalve week geleden ook last van krampjes bij het naar bed gaan.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: dat ik de komende 9 maanden niet ongesteld zal worden :mrgreen:
:- Liefs, Evelien :vlinder:
Lekker he Evelien ff zo diep erop ingaan merk soms dat ik dat ook wel ff nodig heb ff lekker heerlijk huilen om dat grote gemis.
Hier hebben we de dag van Luna ook alleen maar gedaan met onze naasten ouders, broers, zussen en hele goeie vrienden we hebben haar trouwens weggebracht in dezelfde auto als dat wij in getrouwd zijn vond ik ook wel heel speciaal die auto is van mijn neef, en hij bood het zelf aan dat hij dit graag voor Luna en ons wilde doen.
Helaas kan ik je niet meer info geven over tempen heb ik nooit gedaan maar natuurlijk :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik voor jou.
eveline ik hoop hier met je mee!!
Wel een gedoe met dat tempen lijkt me.
Misschien een “vies” verhaaltje. Maar je moet zeker hard klussen als de afscheiding doorzichtig is!
Ik was er nooit zo bewust mee bezig, maar ben er eens op gaan letten.
En idd zo rond de periode van eispronng is het doorzichtig.
Dit slijm zou de zaadcellen helpen naar boven te zwemmen. En in deze periode is ook de zuurgraad lager zodat de zaadcellen zich op en top voelen!!!
Ik ben via deze site aan die info gekomen:
http://www.zwangerstraks.nl/vruchtbaredagen.php
Ik heb dus het stukje op “sterk zaad” van deze site uitgeprint en aan Sander gegeven…hihi
Evelien ik duim voor je mee
En ook wij wilde niet in dezelfde periode zwanger worden, de ziekenhuis vond dit ook geen goed idee :-*
Marielle, Wat fijn dat jullie die auto weer konden lenen. Geeft het net weer even wat extra´s.
Wat het tempen betreft, ik ben er ook helemaal nieuw mee. Eigenlijk gewoon omdat ik er nieuwsgierig naar was. Wie weet (hopelijk niet nodig) ga ik het nog beter snapppen.
Tallie ik ga die site ook eens bekijken. Bedankt in elk geval.
Fijn dat jullie met mij mee duimen.
Zojuist weer op het toilet geweest, ik heb een zwarte onderbroek aan zodat ik als ik ongi ben geworden het tenminste niet gelijk zie (alsof dat dan gelijk al met veel bloed komt :roll: )
Gelukkig nog niets aan het handje.
Maar de krampjes voel ik inmiddels al veel beter . En dat terwijl ik er tijdens mijn ongi nooit zoveel last van heb. :think: Of misschien toch een buikgriepje op komst? Rinse had daar maandagavond, dinsdag last van. (Hij had dan ook een beetje teveel gegeten en gedronken. Hij had mij van te voren ook netjes gevraagt of ik hem wilde ophalen, kon hij ook een paar wijntjes bij het eten drinken)
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Victoria, wij hadden precies hetzelfde kistje voor onze Lara. Alleen hadden wij de vlindertjes vervangen door zelfgemaakte giraffejes (ook van metaal)
Echt lief he, dat het eigenlijkgewoon een klein schommelwiegje is.
Evelien, Ik wist niet of dat je dat al wist (waarschijnlijk wel), maar op http://www.9maand.com en op http://www.predictor.nl kun je aan de hand van de lengte van je cyclus bepalen wanneer je vruchtbaarste dagen zijn.
Ik kijk daar eigenlijk altijd wel op om t goed uit te kunnen rekenen en weet dan dat ik bepaalde dagen niet onbenut kan laten. Ik hoop dat we allemaal niet te lang hoeven te wachten :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En marielle en marloes spannend zeg. Komt alweer dicht bij.
Liefs Viola
Hoop dat wij snel op jullie volgen
Marielle en marloes nog even :-
Het wordt nu echt spannend of niet dames :-
Linda wij vonden het mooi juist omdat het een klein schommelwiegje was.
Heb je ook foto’s, ben benieuwd naar de zelfgemaakte girafjes
Hier nog niet ongi… maar wat nu de lengte van mijn cyclus is, is juist mijn probleem. Ik vertrouw er niet op dat mijn cyclus nu opeens regelmatig is. Mocht ik vandaag nog ongi worden, dan is hij sinds mijn zwangerschap aardig regelmatig. Alleen wil ik vandaag helemaal niet ongi worden, morgen ook niet…komende 9 maanden niet :mrgreen:
:-* liefs, Evelien :vlinder:
Ha Evelien,
Ik duim voor je dat de rd uitblijft deze maand. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Bij mij net mn ongy achter de rug dus wij kunnen weer aan de klus.
Linda ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die girafjes.
Liefs Viola
Evelien ik duim en hier nog steeds voor je!!!