Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (3)

Ik heb het boekje Stille baby’s ook en vond er ook veel herkenning in.

Marielle suc6 bij de gyn :hug:

Het regent hier al de hele dag en avond :cry:

Bleehhh vies weer :cry:

Ik wilde vanmorgen even naar de begraafplaats naar Lara gaan. Toen ik naar buiten ging, stond mijn buurvrouw een paar deuren verderop met iemand te kletsen, toen ze mij zag rende ze zowat mijn kant op ( ik heb haar nog niet gezien of gesproken na de geboorte en het verlies van Lara) Natuurlijk kwam de vraag, en? is er al een kindje. Dus ik heb een beetje op de automatische piloot hetverhaal in het heel kort verteld, en dit was haar reactie:

Ooooh… kom je wel weer overheen. En tot die tijd, meot je er lekker van profiteren, fijn geen gebroken nachten, je hoeft niet te werken. Profiteer er maar van…

WAT!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!?!??!?!?!?!?!?

Ik kon haar wel in dr gezicht spugen, ik heb me ingehouden, heb niks gezegd, ben in de auto gestapt en weggegaan. oooh hoe kan iemand nou zo verschrikkelijk dom zijn…" fijn, een dood kind, daar hoopte ik al op want ik zag zo op tegen die gebroken nachten" had ik eiegenlijk moetn zeggen om haar te confronteren. Ik kijk haar nooit meer aan.

Gelukkig raakt het me niet te diep omdat ik weet dat het pure stomiteit is. Maar nogmaals, wat kunnen mensen toch dom en ontactisch zijn

Wat zijn mensen idd dom en ontactisch. Als je er nu niet mee kan om gaan maar zeg dan geen rare en idiote dingen en hou gewoon je mond. Je kunt ook zeggen dat je niet goed weet wat je zeggen moet. Dan kun je daar zelf n antwoord op geven.

Mijn oma (83) zegt altijd alles wat je zegt is te veel en alles wat je niet zegt is te weinig. Ik vind dat dat voor n groot deel wel klopt, maar

Waar is t gezond verstand van mensen.

Ik weet niet hoe dat ik gereageerd zou hebben.Ik denk dat ik totaal verbijsterd zou zijn.

We zijn dit weekend met mn nichtje naar de begraafplaats geweest. Ik vind t daar heerlijk :? .Nou ja je begrijpt wel. KAn daar mn zelf zijn en mag daar huilen zonder dat iemand daar van op kijkt. Solaine heeft haar lievelings beer bij Loek :: weggezet, want anders is Loek :: zo alleen.

Solaine vroeg ook toen we daar waren of ik ooit nog n babytje wilde, want zelfs zij miste Loek :: heel erg.

Ik heb gezegd dat we dat nog niet wistte ( weten we wel maar soms moet je ze niet wijzer maken). Madelon(3 en n ander nichtje) was er ook vroeg aan mij waarom we Loek :
: zomaar alleen hadden gelaten. Je moest eens weten.

Die meiden hebben ook n bidprentje dat iedere avond mee naar bed gaat en dan krijgt Loek :**: ook n dekentje anders heeft hij t koud. Vind dat heel vertederend vab die meiden.

Marrielle heel veel succes bij de gyn

Verder is t hier ook heel troostig weer.

Liefs Polla

Nieuwe meiden welkom!

Ik hou het even kort. Ik moet nog een miljoen dingen doen vandaag. Het loopt me echt wat over de laatste tijd.

Ik heb zondag een halve dag echt pijnlijke voorweeen gehad. Wel wat vroeg vind ik zelf. Als ik dit weer heb moet ik absoluut gaan rusten.

Vanavond gaan de kinderen uit logeren zodat ik weer even kan uitrusten en omdat ik zoveel ziekenhuisbezoeken heb. Ik schiet van alle kanten te kort. Man, man, nog dik 3 weken en hopelijk horen we dan het geluid van een krijsend mannetje.

Lieverds ik denk aan jullie (las ook Diana dat het deze maand niet gelukt is, jammer :hug: ).

Marloes

lieve linda,

ik heb ook mijn kindje verloren deze zomer op 10 augustus en daarna toen ik es effe buitenkwam onder de menigte, kreeg ik ook allerhande STOMME uitspraken waarover je je hoofd over breekt na zo’n verlies!!! :evil:

het is gewoon niet te schatten wat mensen allemaal uit bazelen!!! :wall:

eerst reageerde er ik ook niet op en liep ik gewoon weg, maar nu, ondertussen twee maand later, zou ik nog wel es zo’n reactie krijgen.

Heb ik dan ook maar mijn stoute schoenen aangetrokken en de persoon in kwestie beginnen uitmaken, bij mij moeten ze niet meer zijn met hun onredelijke reacties, ik maak het hen HEEL duidelijk!!! want als ze het bij mij doen, doen ze het bij nog andere mensen ook!!! ik stel me zelf heel duidelijk daarin, hopelijk hebben jullie ook allen de moed om dit te doen.

Ik doe het vooral voor mijn SENNE* en voor mezelf, het geeft me nu een goed gevoel!!

En wees gerust als je die personen nog es tegen komt, ze kijken je versteld aan!! de hufters!!

Ik heb er allesinds mijn buik van vol van zo’n mensen, familie of niet!!

onze vlindertjes zullen wel tevree zijn met zo’n moeder die voor hen opkomt, denk ik!!

alvast groetjes, lynn

supermama van senne :**:

:shock: :shock: :shock:

Niet te geloven wat een reactie van je buurvrouw. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat iemand zoiets uberhaupt kan zeggen! “Goh, wat fijn voor je dat dit is gebeurd” :evil: :evil:

Zo’n iemand moet eerst zelf zoiets meemaken voordat ze weten hoe het is.

Ik ben echt met stomheid geslagen.

Marlous, weeen? Doe zeker maar lekker rustig aan. Dan het huis maar niet aan de kant. Je kids (hoe oud zijn ze eigenlijk) snappen het vast wel.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Almagish wat een reactie van je buurvrouw ik zou haar idd ook gewoon de waarheid vertellen Linda als je haar weer eens ziet al zouden we nooit meer een nacht door kunnen slapen al hadden we al die ellende van een bevalling weer mee moeten maken ik weet zeker dat alle mama s die een kindje hebben verloren dat met liefde weer door zouden staan, zolang we ons kindje maar mogen houden.

Ik deed zelfs de keizersnee over zonder verdoving.

Hier was alles weer tip top bij de gyn nog 16 dagen dan is het zover blijft zo onwerkelijk hoor.

Kwam vanochtend de 2 lieve zusters tegen die ons zo goed hadden verzorgd met Luna, en die zeiden al dat ze weer aan hadden gegeven om voor ons te zorgen als het eenmaal zover zou zijn lief he.

Mama van Senne welkom hier trouwens.

Liefs Marielle :vlinder:

hallo allen,

dank je marielle, stoort toch niet dat ik er zo kom tussen schrijven he :?

had dit niet gezien :oops:

toch wel onredelijk hoor al die reacties van mensen, ongelooflijk!!

mamarloes ik :thumbup: voor je hoor :kaars:

groetjes lynn,

supermama van senne :vlinder:

Ha Marrielle,

Wat lekker nieuws dat t allemaal zo goed met je en je kindje.

Lief van die zusters dat ze er weer voor je willen zijn.

Wil je dat zelf ook of overval ik je hiermee ?

Liefs Viola

Lynnty je bent van harte welkom hier hoop dat je hier je verhaal ook kwijt kunt het is helaas erg jammer dat er uberhaupt zo n topic bestaat maar het is ook erg fijn om hier te schrijven met lotgenoten.

Viola ik vind het heel fijn dat ze dit hebben aangegeven en nee hoor je overvalt me nergens mee.

Vandaag ook lekker nog ff bij mijn meisje geweest oh wat geniet ik daar toch altijd van de rust en de stilte genieten pur sang klinkt misschien voor een ander heel apart dat je dat doet op een begraafplaats maar ik doe het kan er uren vertoeven lekker samen met mijn meis, vertel dan van alles aan haar vraag haar dingen en dan draait altijd het molentje zo leuk om te zien, net of ze me begrijpt.

dag marielle,

dank je, alleen jammer zoals je het beschrijft dat zo een topic bestaat, maar het geeft mij toch heel wat steun ,nu ik nog thuis ben, even met lotgenoten kan praten!

vind het zelfs heel mooi hoe je tegen je meiske bezig bent op de begraafplaats, ik heb er nog altijd moeite mee om met senne te praten.

steeds staat er iemand naast mij of voel ik me niet alleen met hem.

ik blijf wel lang maar sta dan maar te wenen en te staren.

en dan komt het toch niet uit me.

thuis daar tegen over ben ik altijd bezig met hem via foto’s en heb dan ook het gevoel dat hij bij mij is. dat denk ik toch. want ik mis hem dan ook zo erg veel. :cry:

hopelijk heeft hij veel vriendjesengeltjes!

en hopelijk krijgt hij een brusje volgend jaar waar hij over kan waken.

groetjes lynn,

supermama van senne :**:

Lieve mama van Senne heerlijk toch dat je thuis lekker tegen hem kunt praten en ik weet zeker dat ze ons horen en altijd bij ons zijn. En ook denk ik niet dat ze daar alleen zijn ben zelf eens naar een paragnost geweest heb nl zelf ook een tijdje terug toen in het tijdschrift vriendin gestaan daarmee. En dat was zo bijzonder door dat gesprek heb ik heel veel rust toen gekregen en weet ik ook dat het goed is om verder te gaan met mijn leven dat had Luna namelijk ook zo gewild.

Ik hoop voor alle mama s dat als ze er geestelijk en lichamelijk weer aan toe zijn snel een wondertje weer in hun leven mogen ontvangen.

Hallo Lynnty, Welkom hier! Wat een mooie naam is Senne :**:

Ik hoop dat je net als de rest veel steun zal hebben om hier lekker mee te kletsen over wat je allemaal bezig houdt.

Marielle; fijn dat alles goed was :smiley:

Het begint zeker op te schieten! Het lijkt me idd onwerkelijk. Ik zou gewoon echt de dagen vooruit kijken!!

Was vandaag met mijn schoonmoeder in het “dorp” en kwam natuurlijk baby’s en kleine kindjes tegen, maar ik kon er goed tegen! Ik was er eigenlijk zelf helemaal verbaasd over :eh:

Misschien heb ik gewoon een goeie dag en kan het over een paar dagen weer niet hebben…maar ik hoop dat dit weer een stapje vooruit is.

Marielle; zat effe op van alles en nog wat te kijken op het forum.

En toen viel mijn oog op foto’s van Nov.mama’s.

Ik las namelijk dat je ook een site had gemaakt voor Luna.

Dat wist ik helemaal niet. Ik ben hartstikke benieuwd!

Dat klopt Chantal als je klikt op mijn msn dan kom je erop moet je wel ff lid worden en dan heb je toegang tot Luna haar site. Is echt de site van al de negen maanden en daarna.

En idd het gaat echt met goeie en slechte dagen het is net als een trap 1 tree omhoog en 1 tree naar beneden maar op een dag dan ben je boven aan die trap.

Marielle: Nou, ik heb het geprobeerd…maar snap er echt niets van!! :oops:

Ik moest wel een heleboel gegevens invullen (heb ik ook gedaan) en daarna moest ik dan lid worden…maar dat lukt niet op een of andere manier!! :x

Dus…laat maar… helaas.

Oh sorry Chantal je moet gewoon op www klikken leg het weer verkeerd uit.

En mocht dat niet lukken dan nodig ik je wel uit.

nou, ik weet niet wat ik allemaal gedaan heb??!! :oops: :mrgreen:

Maar het lukt niet.

Is dat msn nou zo veranderd. Ik deed namelijk vroeger niet anders dan msn-en. Maar ik snap nu echt niet waar ik moet zijn.

Lynnty,

nog bedankt voor je lieve berichtje in ons gastenboek!

Liefs Chantal

Onder mijn berichtje hier onder de ticker van Luna staat ook www bij die aanklikken

Succes marielle :vlinder: