Sorry dames dat ik hier zo maar kom binnenvallen. Maar jammer genoeg weet ik sinds kort ook hoe jullie je voelen. Op 1 augustus heb ik nl. mijn tweeling verloren na 25 weken zwangerschap. Beide meiden hebben nog enkele dagen (3d en 10d) bij ons mogen zijn. Allebei perfect maar veel te klein om te overleven …
De eerste weken waren zeer zwaar maar daarna volgde een “redelijke goede” periode. De laatste drie weken heb ik het weer ontzettend moeilijk. Wellicht heeft dit te maken met de bevallingsdatum (ik was uitgerekend voor 15/11) die in aantocht is?! Aanvankelijk dacht ik van ‘dat we maar vlug 6 maand verder zijn, dan zal ik me wel reeds wat beter voelen’. Ik besef nu dat ‘het plaatsgeven van mijn verdriet’ (zoals zovelen dat mooi kunnen zeggen) toch niet zo eenvoudig zal zijn.
Ik denk ook al vaak aan een volgende zwangerschap. Maar aangezien ik met een spoedkeizersnede ben bevallen raadde de gyn. me aan een zestal maand te wachten (een andere gyn. zei zelfs minimum een jaar!). Nu heb ik hier al gelezen dat sommigen al veel sneller zwanger mogen worden na een keizersnede (Chantal & Lynn). Zou ik mogen vragen welke uitleg de gyn. aan jullie heeft gegeven (reden om wel weer te mogen klussen)? Bovendien zal ik de volgende keer ook een cerclage krijgen. Het verlies van onze meiden is wellicht veroorzaakt door een zwakke baarmoederhals.
Mijn excuses voor het lange verhaal. Ik wens jullie allemaal veel moed bij het verwerken van jullie verdriet en voor diegene die reeds terug zwanger zijn een prachtige baby!!
Lieve trieste mama je hoeft je niet te verontschuldigen hoor dat je hier komt om iets te schrijven, we snappen elkaar helaas maar al te goed.
Dus wees welkom hier en schrijf gezellig met ons mee als je daar de behoefte aan heb.
Sterkte trouwens met je verlies van je meisjes.
En idd ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje word as donderdag weer gehaald met de ks ook mijn eerste kindje Luna :vlinder: is geboren met de keizersnee, mij wer ook aangeraden door de gyn om het eerste jaar niet te bevallen zwanger worden mag wel maar liever niet binnen het jaar bevallen. Voor mij is het nu dus anderhalf jaar later.
Succes
Liefs Marielle :vlinder:
Evelien wat een muts zeg zo n vrouw helaas bestaan zulke mensen wel, maar gelukkig bestaan er ook heel veel mensen die wel oprecht hun belangstelling tonen in een ander.
Werkse nog ff
Marielle Nog 2 nachtjes slapen en dan eindelijk je prins in je armen. Wij denken aan je en :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor je.
Trieste mama Veel sterkte met het verwerken van jullie verlies
Evelien Jammer dat mensen niet beter nadenken of gewoon nergens bij stil staan.
Liefs Viola
Lieve trieste mama:
Je hoeft je zeker niet te verontschuldigen! Niet dat je zomaar komt binnenvallen en niet omdat het een lang verhaal is geworden!!
We hebben er hier allemaal een houtje van om ons te verontschuldigen, maar dat is natuurlijk niet nodig! Je bent hartstikke welkom!
Nog heel veel sterkte met het dragen van jullie grote verlies! :kaars: :kaars:
29 Juli was ik 25 weken zwanger en braken de vliezen van het kleinste mannetje! 3 weken later werden ze idd met een (spoed)keizersnede gehaald. (17 augusstus)
1 Nov. naar de Gyn. geweest en wat waren we blij dat we weeer zwanger mochten worden! :mrgreen:
Toen ik vroeg of ik weer zwanger mocht worden. Zei ze; dat is verder geen probleem. Ik hoop dat het zo snel mogelijk lukt voor jullie!
Vroeger waren ze er “strenger” in zei ze. Maar dat lag meer aan het psychische gedeelte?? Zijn ze er wel weer klaar voor?
En wat betreft de wondgenezing, alle lagen zijn na 6 weken helemaal weer aan elkaar gegroeit. Dus dat is geen reden om langer te wachten voor een volgende zwangerschap!
Misschien dat een zwakke baarmoederhals de reden is om langer te wachten, zodat deze weer sterk genoeg is om de druk van een volgende zwangerschap aan te kunnen??
Tja, ik zou het niet weten. Misschien toch een afspraak maken met de Gyn. om te overleggen of eerder zwanger worden toch een optie is!
Succes! Ik hoop dat het mag!
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Evelien: werkse nog ff!!
En wat een verhaal zeg van die vrouw! niet te geloven dat er mensen bestaan die zo leven! (met een hard van steen)
Marielle alweer 1,5 jaar geleden wat gaat de tijd toch snel eigenlijk :hug:
En over 2 dagen wordt jullie prins geboren :hug:
Evelien je bedoeld mijn bazin denk ik?
Ik heb mijn werk nog niks verteld over mijn nieuwe zwangerschap.
Volgens de FNV heeft ze daar niets mee te maken en is het niet relevant.
Ook de arbo weet van niets, maar mijn buikje is gegroeid en ze zal het waarschijnlijk de volgende keer wel zien
Trieste mama je kunt hier altijd komen en je verhaal met ons delen, mocht je dat willen :hug:
Gecondoleerd met het verlies van je 2 dochtertjes. :vlinder: :vlinder:
Diana waar ben je meis :think:
@marielle… eerst ff dikke :hug: voor je meisje… en zoww wat gaat de tijd hard nog 2 daagjes en dan heb je je kleine prinsje in je armen liggen … wow spannend hoor!! ook al ken ik je helemaal nie in het eggie … ben der wel ontzettend mee bezig!!! …
@eveline… werkse nog!!
@trieste mamma… jij ook welkom hier en gecondoleerd met het overlijden van jullie meiden… en net zoals de andere zeggen je hoeft je hier absoluut niet te verschuldigen hoor…
Dit zinnetje wat jij in je tekstje schreef heb ik ook altijd gezegd …
Aanvankelijk dacht ik van ‘dat we maar vlug 6 maand verder zijn, dan zal ik me wel reeds wat beter voelen’. … vond dat zo toevallig…
ik moet zeggen dat het hier bij ons nu aardig redelijk gaat … ons meisje is dan 4 aug. overleden na 16 dagen en we kijken heel langzaam aan positief de toekomst in…
groetjes enveel liefs miranda :vlinder:
Trieste mama, welkom hier. Heel veel sterkte. Helaas heb dus ook 2 prachtige vlindertjes :vlinder: :vlinder:
Ik weet niet of je het al hebt gezien, maar op dit forum is ook nog een apart gedeelte waar je eventueel je verhaal kwijt kunt. Vlinderpraat.
:hug:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
ik ben er wel meid… :-* maar ben druk bezig in huis.ik ben de hele boel aan het schilderen…morgen zal ik jullie even bijkletsen,maar kan wel zeggen het gaat harstikke goed met me… :thumbup:
Hey Diana: fijn om te horen dat alles goed met je gaat!! :thumbup:
idd diana … fijn om te horen dat het goed gaat met je
groetjes en veel liefs miranda :vlinder:
Fijn Diana :-*
He dian fijn om te horen.
Eindelijk mijn redday banner geplaatst…hihi.
Maar wat nog leuker is, als ik kan gaan testen (duurt nog heeeeel lang) dan zitten we dus in het Vennebos!!!
Dus dan horen jullie pas een week later de uitslag :mrgreen:
Wat doet dat wachten altijd lang hè? Een hele maand…of langer…pfff
Hopelijk hebben we met sinterklaas allebei goed nieuws. Alhoewel voor jou waarschijnlijk nog net 1 dag te vroeg voor je NOD en bij mij pas 1 dag te laat. Laatste keer ook 2 dagen gewacht met testen en volgende dag ongi. Dus ook al ga ik nu van die 35 dagen uit. Ik probeer toch weer een paar dagen langer te wachten.
We hebben namelijk besloten om toch maar niet een maandje veilig te klussen. Wat Marlous geloof ik al eens zei, zullen ze het brusje van Jelte nooit op de verjaardag van Jelte halen.
Het voelt gewoon zo vreemd om een maand te wachten terwijl ik zo graag zwanger wil worden. Stel je voor dat dit juist DE maand is om zwanger te worden?
Dat wordt dus weer flink klussen deze maand :mrgreen: hè wat vervelend. :lol:
:eh: nouja, af en toe wel, ja
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Nou meiden spannend joh :mrgreen:
Weltrusten en handjes boven de dekens he
Goeimorgen!
Evelien: psies, het zal maar net “de maand” zijn. Ik zou er geen problemen mee hebben als ik in dezelfde periode zou bevallen.
Op dezelfde dag zou ik niet zo prettig vinden.
En we willen het zo graag! dan laat je toch geen kans onbenut! :inlove:
Oh, wat zou het mooi zijn! Wel een bijzonder mooi Sinterklaas cadeau!!!
Marielle: NOG 1 DAG!!! :dance:
En dan zien jullie eindelijk hoe mooi jullie mannetje is!!
:inlove:
Handjes boven de dekens? :roll: Nee zo wordt ik natuurlijk nooit zwanger :mrgreen:
Marielle… Nog 1 dag!!! SPANNEND!!! Ik zit hier haast helemaal in de zenuwen. Hoe moet jij je wel niet voelen :shifty:
Geniet gewoon nog even 1 dagje van je zwanger zijn, van je buikje. Wachten tot het morgen is lijkt mij veel te zenuwslopend.
:-
:- Liefs, Evelien :vlinder:
Goeiemorgen dames,
En braaf geslapen Evelien en Chantal. En idd ze zullen deze nieuwe wondertjes nooit op dezelfde dag laten komen hoor.
Ben gister trouwens nog naar het ziekenhuis geweest was het hier vergeten neer te zetten, maar ik verloor gistermiddag wat vers bloed en had de hele dag weer harde buiken. Dus gelijk weer heen aan de ctg nou had mijn ventje nergens geen last van die was hyper actief in de buik, en dat bloed kwam ws van een haarvatje bij de baarmoeder want ik had weer weeen om de 6 minuten waren nog niet echt pijnlijk maar goed ik voelde ze aardig. Na 40 minuten ctg heeft ze me inwendig weer gevoeld maar het had niks gedaan van binnen dus mocht gewoon naar huis heb een slaappil meegekregen en een parcetemol en s avonds om 10 uur was het godzijdank weg. Was al ff bang dat het toch nog eerder zou komen. En dan eindelijk morgen is het zover oh ik ben zo zenuwachtig, had gister ook nog dezelfde vk als die ons in het begin van Luna haar geboorte heeft bijgestaan hele tijd lekker meegepraat nog ze kreeg zelfs nog de tranen in haar ogen toen ze vertelde van de maan dat ze dan nog altijd aan ons meisje denkt.
Nou dames tot later.