Viola: :hug:
Het is ook nie niks van gisterenavond! Alle herinneringen komen in alle hevigheid boven met zoiets. Het moet allemaal weer een plaatsje krijgen.
Sterkte weer! :hug:
:-* Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Viola ff voor jou :hug:
Liefs Marielle :vlinder:
:hug:
Viola, Hierdoor heb je (jullie) het hier nu wel even moeilijk, maar ik weet zeker dat dat ook goed is voor de verwerking.
Zo te horen was het wel heel mooi en daarom ook vast waard.
Heel veel sterkte :hug: :-
:- Liefs, Evelien :vlinder:
Viola het klinkt als een mooie kerkdienst en lief van je om voor alle engeltjes een kaarsje aan te steken :hug:
Dat is schikken zeg!
Elke keer als ik naar Jelte ga, denk ik aan het ergste namelijk dat er een grafje bij is gekomen. Ik loop de begraafplaats op en zie mensen staan bij het crematorium. Dat betekend dat er weer iemand gecremeert of begraven wordt. Heel even spookt het dan door mijn hoofd, Als het maar niet een kindje op de kindervlinder is. Jelte is de laatste.
Dan loop ik door en vandaag reed er zo’n gemeentjekarretje. Weer even schikken, maar gelukkig ging hij een andere kant op.
Ik kwam in de buurt van de kindervlinder en zie daar een vrouw staan, die blijkbaar alle grafjes langsging om te kijken en te lezen.
Hierdoor lette ik even niet op en terwijl ik de kindervlinder op loop kijk ik snel naar Jelte want normaal gesproken doe ik dat zo snel als ik hem zou kunnen zien.
Mijn hart stond stil. Een hele bloemenzee stond naast het grafje van Jelte. Ojee, help. Nee, niet weer
Heel langzaam loop ik naar Jelte en sta daar verbouwereerd. Ik kijk opzij en vraag mij af wie het is. Of het een meisje of een jongen is.
Eerst vul ik het olielampje bij en steek deze aan. De mevrouw loopt ondertussen weer verder.
Stiekem probeer ik de kaartjes bij de bloemen, die niet al te verregent zijn te lezen. En langzaam kom ik tot het besef dat het haast wel een tweeling moet zijn. Meerdere dezelfde boeketten (2 stuks). Boeketten met 2 olifantjes of 2 beertjes. 2 van die bollen met allebei een beertje erin. 2x Winnie de Pooh, 2x…
En dan lees ik iets van je mannetjes. Kan ik 2 namen onderscheiden (waarvan 1 Beertje)…
Waarom, waarom… wat is hier nu toch weer gebeurd? WAAROM??? Hoe kan dat nou?
Vanavond brand ik daarom ook maar 2 kaarsjes extra. 2 voor de nieuwe vriendjes van Jelte in zijn :vlinder: klasje.
:kaars: :kaars:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Moeilijk he Evelien dat er ineens een kindje en in dit geval 2 naast Jelte zijn komen te liggen, ik heb dat ook gehad vond het ook moeilijk dacht toen ook vreselijk die mensen hebben hetzelfde verdriet wat wij nu hebben, maar aan de andere kant en dit klinkt heel raar was Luna niet meer de laatste van de rije en lag er een vriendje naast haar.
Lief dat je een kaarsje brandt voor deze nieuwe vriendjes van Jelte
Bij ons liggen ze in een halve cirkel. In het bovenste gedeelte van de rechter vleugel van een vlinder.
Dat het daarnaast leeg was, vond ik wel prima.
Ik vind het echt een klasje zo. Geen volgorde, geen ranglijst, geen oudste. Alhoewel de grafjes uiteraard wel op volgorde worden gelegd.
Gelukkig heeft het toch ruim 3 maanden mogen duren. 14 weken…
Dat is idd heel moeilijk. Je weet dat t kan gebeuren en toch verwacht je het niet. Loek krijgt binnenkort ook een buurjongentje of meisje.
Een vrouw bij ons uit het dorp is in verwachting van een tweeling. Zij weten nu dat er eentje niet meer leeft, maar ze worden waarschijnlijk pas over 6 weken geboren. Ik vind t verschrikkelijk voor die mensen. Zij krijgen ook zoveel verdriet.
Ik steek iedere avond voor hun allebei een kaarsje.
Liefs Viola
Moeilijk hoor :-*
Lieverds,
Even kort bericthje van mij:
Ik ben vannacht naar het zh gegaan omdat ik me heel beroerd voelde. Aangekomen bleek dat ik echt weeen had om de 2 a 3 minuten (ik had het niet eens zo goed door/ik had er geen rekening mee gehouden). Na een aantal uren nam het af. Maar ik heb de hele nacht niet kunnen slapen. Ik heb nu 3 cm ontsluiting. Morgen ga ik terug voor een ctg en zondag word ik opgenomen en zing ik mijn restdagen uit in het zh. Heel erg heftig, maar ik weet dat dit het enige is waar ik me nu goed bij kan voelen. Anywayz, morgen nog dagje thuis en zondag samen met de kinderen mij installeren.
Er is geen internet aldaar (oud zh) dus kan ik niet checken hoe het met jullie is:
Marielle: meisje ik denk aan je hoor donderdag. Zal mijn medaillonnetje kussen voor je.
Doe mijn best nog even jullie wat toe te spreken de komende dagen (ahum)!
Marloes wat spannend meis oh ik leef met je mee weet zo goed wat je nu voelt. En idd dan maar lekker de laatste daagjes in het ziekenhuis alles over hebben we voor die kleine wondertjes.
Marlous, heel veel succes!! :-* :thumbup: :thumbup:
Marloes spannend meid, zal aan je denken :hug:
Marloes heel veel sterkte van deze kant gewenst. Hou je taai en doe t rustig aan.
Liefs Viola
ik lees altijdt even mee want ik heb bewondering voor jullie meiden, zo sterk dat jullie zijn :hug:
maar wil nu toch even reageren om marloes sterkte te wensen de komende tijd. nu even je tijd uit zingen in het zhuis. maar alles komt goed
:hug:
Marloes: heeeeeeeeel veel sterkte :thumbup: …ik denk aan jullie!
Evelien: kreeg een brok in mijn keel! Omdat het een tweeling is komt het weer nog dichter bij…zucht… Weer twee mannetjes die niet mochten blijven leven. WAAROM nou toch??
:kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:
Voor al die mooi, lieve engeltjes…
Ik had vandaag wel een goede dag totdat mijn vriendin belde (haar baby is nu 1 maand oud). Het lukt me gewoon nog niet helemaal om heel blij te zijn voor haar. Ik kan er echt niks aan doen. De gesprekken zijn ook zo anders dan voorheen. Logisch natuurlijk, want ze is nu moeder. Maar als ze dan vertelt dat ze de kraamtijd niet leuk vond omdat het zo druk was enzo. En meer van dat soort dingetjes dan voel ik me zo eenzaam en onbegrepen. Ze begrijpt het aan de ene kant wel…maar toch ook weer niet helemaal.
Door dit telefoontje heb ik voor me gevoel ook echt weer even een stap terug gedaan.
Ineens zie ik weer even in dat ik nog helemaal niet zoveel kan hebben als dat ik dacht!
Want langs gaan bij haar…nou daar moet ik de komende maanden nog steeds niet aan denken.
En het voelt nog steeds erg ongemakkelijk als ik boodschappen doe en ik zie bekenden. (dan zou ik wel onzichtbaar willen worden). Ik zei net nog tegen Sander (we komen net terug van boodschappen doen). Ik wil eigenlijk pas weer dat de mensen mij zien als ik met een kindje loop!!
Dus hij gaat “lekker” hierzo. Sorry hoor…morgen ben ik wel weer wat vrolijker.
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Je hoeft je eigen toch niet verontschuldigen dat je je nu kl*te voelt.
Het is niet leuk om te horen als iemand zegt dat de kraamtijd niet zo leuk is, omdat t zo druk was. Je zou er alles voor over hebben om dat zelf mee te maken.
Ik hoop dat je je snel wat beter voelt Chantal.
Liefs Viola
heel herkenbaar, ik vind het ook verschrikkelijk om bekenden tegen te komen,en zou danook het liefst willenverdwijnen, vooral in de supermarkt, niet echt een omgeving waar je even rustig kan praten. Op de vraag " hoe gaat het" zeg ik nu als vanzelf: prima, en loop dan heel hard door.
Dit heb ik van Rob ( mijn man geleerd) Voorheen als iemand aan me vroeg hoe het met me ging legde ik mijn hele ziel bloot, en vertelde ik alles. Rob zei, normaal doe je dat toch ook niet, die mensen vragen 9 van de 10 keer uit automatisme “hoe gaat het” en evrwachten niet van mij dat ik dan mijn hele ziel en zaligheid vertel.
In Lara’s straatje op de begraafplaats is ook een nieuw vlindertje bijgekomen, Josia. Echt diep triest dat dit toch nog zovaak gebeurd.
Chantal geeft niks hoor en als ze een echte vriendin is snapt ze je heel goed helaas zijn wij wel vrienden door dit alles verloren maar goed dat is dan heel jammer.
Ik had van de week ook een vriendin hier en die maakte ook een foute opmerking zegt ze ineens tegen mij, je heb trouwens heel veel kans op een huilbaby he ik hoezo dat dan nou omdat je zoveel stress heb gehad de zwangerschap nou dan breekt mijn klomp, dus ik heb gezegd kan me niet schelen als dat zo zou zijn beter een huilbaby dan een dode baby.
@marloes… spannend hoor … ik wens je heel veel goeds doen en zal aan je denken :hug: :hug: …
groetjes en liefs miranda :vlinder: